UKAZ
O PROGLAŠENJU ZAKONA O KONTROLI I OGRANIČENOJ UPOTREBI DUHANA, DUHANSKIH I OSTALIH PROIZVODA ZA PUŠENJE
Broj 01-02-1-246-01/22
18. maja 2022. godine
Sarajevo
Predsjednik
Marinko Čavara, s. r.
ZAKON
O KONTROLI I OGRANIČENOJ UPOTREBI DUHANA, DUHANSKIH I OSTALIH PROIZVODA ZA PUŠENJE
POGLAVLJE I. - OSNOVNE ODREDBE
Član 1.
(Predmet)
Član 2.
(Definicije)
Član 3.
(Principi zakona)
Član 4.
(Zabrana diskriminacije)
POGLAVLJE II. - ZABRANA PUŠENJA U JAVNIM PROSTORIMA
Član 5.
(Zabrana pušenja)
Član 6.
(Osiguranje provođenja zabrane pušenja)
POGLAVLJE III. - IZUZECI OD ZABRANE PUŠENJA U JAVNIM PROSTORIMA
Član 7.
(Izuzeci od zabrane pušenja)
POGLAVLJE IV. - TESTIRANJE I IZVJEŠTAVANJE O DUHANSKIM PROIZVODIMA
Član 8.
(Zabrana prometa)
Član 9.
(Laboratorijsko ispitivanje cigareta)
(1) Cigarete koje se stavljaju u promet na teritoriji Federacije podliježu obaveznom laboratorijskom ispitivanju emisije katrana, nikotina i ugljen-monoksida.
(2) Laboratorijsko ispitivanje iz stava (1) ovog člana vrši se u akreditovanim laboratorijama u Bosni i Hercegovini ili inostranstvu.
(3) Laboratorijsko ispitivanje iz stava (2) ovog člana vrši se prilikom svakog prvog stavljanja u promet cigareta i najmanje jednom godišnje u svakoj vrsti cigareta.
(4) Akreditovani laboratoriji iz stava (2) ovog člana ne smiju biti u vlasništvu duhanske industrije ili pod direktnim ili indirektnim upravljanjem duhanske industrije.
(5) Laboratorijsko ispitivanje katrana, nikotina i ugljen-monoksida obavlja se na osnovu ISO standarda:
a) za katran ISO 4387,
b) za nikotin ISO 10315,
c) za ugljen monoksid ISO 8454.
(6) Tačnost mjerenja na svakom pojedinačnom pakovanju cigareta određuje se za katran i nikotin u skladu sa ISO standardom 8243.
(7) Proizvođač ili uvoznik cigareta snosi troškove laboratorijskog ispitivanja cigareta pri stavljanju u promet tih proizvoda na teritoriji Federacije, kao i troškove obaveznog godišnjeg laboratorijskog ispitivanja u cilju provjere emisije katrana, nikotina i ugljen-monoksida u cigaretama.
(8) Proizvođač ili uvoznik cigareta dužan je podnositi Federalnom ministarstvu zdravstva (u daljem tekstu: Ministarstvo) obavještenje o promjeni sastava cigareta koje namjerava staviti u promet na teritoriji Federacije.
(9) Ministarstvo i nadležni inspektor ovlašteni su da od proizvođača ili uvoznika cigareta, o njihovom trošku, traže i dodatna laboratorijska ispitivanja radi utvrđivanja i ocjene prisustva ili emisije drugih sastojaka koji nisu obuhvaćeni stavom (1) ovog člana, a čije se korištenje zabranjuje ovim zakonom.
Član 10.
(Dostavljanje podataka o duhanskim proizvodima)
(1) Proizvođači i uvoznici duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje obavezni su najkasnije do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu Ministarstvu dostaviti spisak svih sastojaka i njihovih količina po vrsti i tipu koji se koriste u proizvodnji duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje.
(2) Spisak iz stava (1) ovog člana obavezno sadrži obrazloženje o uključivanju sastojaka u duhanskim proizvodima i kategoriju sastojaka.
(3) Uz spisak iz stava (1) ovog člana obavezno se prilažu toksikološki podaci od proizvođača ili uvoznika za sastojke duhanskih proizvoda u zapaljenom i nezapaljenom stanju, pozivajući se na njihove efekte po zdravlje i osobine koje prouzrokuju zavisnost.
(4) Spisak svih sastojaka po količini, vrsti i tipu dostavlja se za svaki duhanski proizvod koji iz proizvodnje izlazi kao samostalni duhanski proizvod namijenjen tržištu kao i za svaki duhanski proizvod koji se uveze na tržište Federacije, uključujući elektronske cigarete, bezdimni duhanski proizvod i biljni proizvod za pušenje.
(5) Ministarstvo, u saradnji sa Zavodom za javno zdravstvo Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Federalni zavod za javno zdravstvo), jednom godišnje, putem internet stranice, informiše javnost o podacima iz st. (1) do (3) ovog člana uz obavezu zaštite podataka koji predstavljaju poslovnu tajnu.
(6) Ministar, na prijedlog Federalne komisije za kontrolu upotrebe duhana, duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje, donosi podzakonski akt kojim se propisuje sadržaj podataka i način izvještavanja o duhanskim, novim i ostalim proizvodima za pušenje.
Član 11.
(Obavještenje o novim duhanskim proizvodima)
(1) Proizvođači i uvoznici novih duhanskih i ostalih proizvoda obavezni su podnijeti Ministarstvu obavještenje o novim proizvodima koje namjeravaju staviti na tržište.
(2) Obavještenje iz stava (1) ovog člana podnosi se u elektronskom i pisanom obliku, najmanje šest mjeseci prije namjeravanog stavljanja na tržište.
Član 12.
(Sadržaj obavještenja)
(1) Obavještenje iz člana 11. ovog zakona obavezno sadrži:
a) detaljan opis novog proizvoda;
b) uputstvo za njegovu upotrebu;
c) podatke o sastojcima i emisijama.
(2) Uz obavještenje iz člana 11. ovog zakona, proizvođači i uvoznici obavezno dostavljaju:
a) dostupne naučne studije o toksičnosti, stvaranju zavisnosti i privlačnosti novog duhanskog proizvoda, posebno s obzirom na njegove sastojke i emisije;
b) dostupne studije, njihove sažetke i istraživanje tržišta o preferencijama različitih potrošačkih grupa, uključujući i mlade osobe i trenutne pušače;
c) druge dostupne i relevantne podatke, uključujući analizu rizika/koristi od proizvoda, njegove očekivane efekte na prestanak upotrebe duhana, te očekivane efekte na započinjanje upotrebe duhana i predviđena shvaćanja potrošača.
(3) Proizvođači i uvoznici novih duhanskih i ostalih proizvoda obavezni su o svim novim ili ažuriranim informacijama o studijama, istraživanju i drugim informacijama iz stava (2) ovog člana obavijestiti Ministarstvo.
(4) Novi duhanski proizvodi i ostali proizvodi za pušenje stavljeni na tržište moraju u potpunosti ispunjavati uslove iz ovoga zakona.
POGLAVLJE V. - PAKOVANJE I OZNAČAVANJE DUHANSKIH PROIZVODA
Član 13.
(Podaci na pojedinačnim pakovanjima)
(1) Svako pojedinačno pakovanje duhanskog proizvoda koje se nalazi u prometu i prodaje na tržištu Federacije mora sadržavati slijedeće podatke:
a) naziv i adresu proizvođača i uvoznika;
b) broj jedinica u pojedinačnim pakovanjima duhanskih proizvoda, te
c) naziv i adresu onoga ko vrši pakovanje, u slučajevima kada proizvođači nisu izvršili sami pakovanje.
(2) Označavanje duhana i duhanskih proizvoda vrše proizvođači, odnosno uvoznici duhanskih proizvoda.
Član 14.
(Zdravstvena upozorenja na pakovanjima duhanskih proizvoda)
(1) Sva pakovanja duhanskih proizvoda, pojedinačno i vanjsko, moraju sadržavati zdravstvena upozorenja na jezicima u službenoj upotrebi u Bosni i Hercegovini.
(2) Zdravstvena upozorenja kojim se ukazuje na štetnost upotrebe duhanskih proizvoda iz stava (1) ovog člana uključuju:
a) opšta upozorenja;
b) kombinovana upozorenja; i
c) informativne poruke.
(3) Ministar donosi podzakonski akt o označavanju pakovanja duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje, a što podrazumijeva sadržaj i izgled zdravstvenih upozorenja, tekst i dimenzije zdravstvenih upozorenja, upotrebu fotografija ili odgovarajućih ilustracija i način njihovog štampanja, termine za rotaciju navedenih oznaka na svim vrstama duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje, bezdimnih duhanskih proizvoda i elektronskih cigareta, te druge podatke neophodne za sigurno označavanje.
Član 15.
(Predstavljanje proizvoda)
(1) Označavanje pojedinačnih pakovanja, vanjskih pakovanja, kao ni sam duhanski proizvod ne smiju sadržavati nikakav element ni obilježja koja:
a) promovišu duhanski proizvod ili potiču na njegovu upotrebu stvaranjem pogrešnog dojma o njegovim svojstvima, učincima na zdravlje, opasnostima ili emisijama; oznake ne smiju sadržati nikakve podatke o sadržaju nikotina, katrana ni ugljičnog monoksida u duhanskom proizvodu;
b) sugerišu da je određeni duhanski proizvod manje štetan od drugih ili da nastoji smanjiti učinak nekih štetnih sastojaka dima ili da djeluje vitalizirajuće, energetski, ozdravljujuće, pomlađujuće ili ima prirodna ili organska svojstva ili da ima druge zdravstvene ili životne koristi;
c) upućuju na okus, miris, bilo kakve arome ili druge aditive ili njihovu odsutnost;
d) nalikuje na hranu ili kozmetički proizvod;
e) sugerišu da određeni duhanski proizvod ima poboljšanu biorazgradivost ili druge prednosti za okoliš.
(2) Na vanjskim i pojedinačnim pakovanjima duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje zabranjeno je korištenje termina:
a) "light";
b) "super light";
c) "ultra light";
d) "slim";
e) "full flavour";
f) "extra";
g) "ultra"
i sličnih termina.
(3) Pojedinačna pakovanja kao ni vanjska pakovanja ne smiju sugerisati ekonomske prednosti uključivanjem štampanih kupona, ponuda za popuste, upućivanja na besplatnu distribuciju, ponuda "dva za jedan" ili drugih sličnih ponuda.
(4) Zabranjeni elementi i obilježja iz st. (1) i (2) ovog člana podrazumijevaju tekstove, simbole, imena, zaštitne znakove, figurativne i druge oznake, ali nisu ograničeni na njih.
Član 16.
(Izgled i sadržaj pojedinačnih pakovanja)
(1) Pojedinačna pakovanja cigareta moraju biti u obliku kvadra i sadržavati najmanje 20 cigareta. Oblik kvadra podrazumijeva oštre rubove. Zaobljeni i ukošeni rubovi kvadra prihvatljivi su pod uslovom da zdravstveno upozorenje obuhvata površinu istovjetnu onoj na pojedinačnom pakovanju bez takvih rubova.
(2) Pojedinačna pakovanja duhana za samostalno motanje moraju biti u obliku kvadra ili u cilindričnom obliku ili u obliku vrećice i sadržavati najmanje 30 grama duhana.
(3) Pojedinačno pakovanje cigareta može biti od kartona ili mekog materijala i ne smije imati otvor koji se može ponovno zatvoriti ili zapečatiti nakon što je jednom otvoren, osim preklopnog poklopca i kutije sa zglobnim poklopcem. Kod pakovanja s preklopnim poklopcem ili zglobnim poklopcem, poklopac može biti pričvršćen samo za zadnju stranu pojedinačnog pakovanja.
POGLAVLJE VI. - ELEKTRONSKE CIGARETE, BEZDIMNI PROIZVODI ZA PUŠENJE I BILJNI PROIZVODI ZA PUŠENJE
Član 17.
(Stavljanje u promet elektronskih cigareta)
(1) Proizvođači i uvoznici elektronskih cigareta i posuda za ponovno punjenje, obavezni su, najkasnije do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu, Ministarstvu dostaviti izvještaj o svim elektronskim cigaretama i posudama za ponovno punjenje na tržištu Federacije.
(2) Proizvođači i uvoznici elektronskih cigareta i posuda za ponovno punjenje podnose obavještenje Ministarstvu o svim takvim proizvodima, kao i o svim značajnijim izmjenama takvih proizvoda, koje namjeravaju staviti na tržište.
(3) Obavještenje iz stava (2) ovog člana se podnosi u elektronskom i pisanom obliku šest mjeseci prije namjeravanog stavljanja na tržište i sadrži:
a) ime i podatke za kontakt proizvođača, odgovornog lica, odnosno uvoznika;
b) popis svih sastojaka sadržanih u proizvodu i emisija koje nastaju korištenjem proizvoda, po robnoj marki i tipu, uključujući i njihove količine;
c) toksikološke podatke o sastojcima i emisijama tog proizvoda, uključujući zagrijani proizvod, a koji se posebno odnose na njihove efekte na zdravlje potrošača kad se udišu i na sve efekte stvaranja zavisnosti;
d) opis sastavnih dijelova proizvoda uključujući, gdje je to primjenjivo, mehanizme za otvaranje i punjenje elektronske cigarete ili posudu za punjenje;
e) informacije o dozi i unosu nikotina prilikom upotrebe u uobičajenim ili razumno predvidivim uslovima;
f) izjavu da proizvođač, odnosno uvoznik snose punu odgovornost za količinu i sigurnost proizvoda kod stavljanja na tržište i korištenja u uobičajenim okolnostima ili relativno predvidivim uslovima.
(4) Uslovi za stavljanje elektronskih cigareta i posuda za ponovno punjenje na tržište su:
a) tekućina koja sadrži nikotin stavlja se na tržište isključivo u za to namijenjenim posudama za ponovno punjenje koji nemaju zapreminu veću od 10 ml, u potrošnim elektronskim cigaretama ili u ulošcima za jednokratnu upotrebu, i da ulošci ili tankovi ne premašuju zapreminu od 2 ml;
b) tekućina koja sadrži nikotin ne smije sadržavati više od 20 mg/ml nikotina;
c) tekućina koja sadrži nikotin ne smije sadržavati aditive navedene u članu 8. stav (1) ovog zakona;
d) za proizvodnju tekućine koja sadrži nikotin smiju se koristiti samo sastojci visoke čistoće. Tvari koje nisu navedene među sastojcima iz stava (3) tačka b) ovog člana prisutne su u tekućini koja sadrži nikotin samo u tragovima ako te tragove prilikom proizvodnje tehnički nije moguće izbjeći;
e) osim nikotina, jedini sastojci koji se koriste u tekućini koja sadrži nikotin ne predstavljaju opasnost za ljudsko zdravlje u zagrijanom ili nezagrijanom obliku;
f) elektronske cigarete moraju oslobađati doze nikotina u ujednačenim nivoima;
g) elektronske cigarete i posude za ponovno punjenje takvi su da djeca njima ne mogu rukovati i da na njima nisu moguće neovlaštene izmjene, zaštićeni su od lomljenja i curenja te imaju mehanizam koji osigurava ponovno punjenje bez curenja.
(5) Ispunjenje uslova iz stava (4) ovog člana kontroliše akreditovana laboratorija u Bosni i Hercegovini ili inostranstvu.
(6) Troškove obavezne laboratorijske kontrole za elektronske cigarete koje se stavljaju na tržište snosi proizvođač, odnosno uvoznik proizvoda.
Član 18.
(Označavanje pakovanja elektronskih cigareta i posuda za ponovno punjenje)
(1) Svako pojedinačno pakovanje elektronskih cigareta i posuda za ponovno punjenje mora sadržavati letak sa sljedećim podacima:
a) uputstvo za korištenje i pohranjivanje proizvoda, uključujući i obavijest da se upotreba proizvoda ne preporučuje mladim osobama i nepušačima;
b) kontraindikacije;
c) upozorenje za posebne rizične grupe;
d) moguće štetne efekte;
e) podatke o stvaranju zavisnosti i toksičnosti, kao i
f) podatke za kontakt proizvođača ili uvoznika i pravnog ili fizičkog lica za kontakt.
(2) Pojedinačno pakovanje i vanjsko pakovanje elektronskih cigareta i posuda za ponovno punjenje:
a) uključuje spisak svih sastojaka sadržanih u proizvodu u padajućem redoslijedu po masi, te podatak o sadržaju nikotina u proizvodu i oslobađanje po dozi, serijski broj i preporuku da se proizvod drži izvan dohvata djece;
b) ne dovodeći u pitanje tačku a) ovog stava, ne uključuje elemente niti obilježja iz člana 15. ovog zakona, uz izuzetak tač. a) i c) člana 15. ovog zakona u vezi sa podatkom o sadržaju nikotina i o aromama i
c) nose jedno od sljedećih zdravstvenih upozorenja: "Ovaj proizvod sadrži nikotin koji izaziva snažnu zavisnost. Ne preporučuje se za upotrebu nepušačima." ili "Ovaj proizvod sadrži nikotin koji izaziva snažnu zavisnost."
(3) Zdravstvena upozorenja iz tačke c) stava (2) ovog člana trebaju se nalaziti na dvjema najvećim površinama pojedinačnog pakovanja i svih vanjskih pakovanja i pokrivati 35% površine pojedinačnog pakovanja i svih vanjskih pakovanja.
(4) Ministarstvo može od proizvođača, odnosno uvoznika, zatražiti i dodatne informacije o sigurnosti i aspektima kvalitete ili o bilo kakvim štetnim efektima elektronskih cigareta i posuda za punjenje tih proizvoda.
Član 19.
(Označavanje bezdimnih duhanskih proizvoda)
(1) Svako pojedinačno pakovanje i sva vanjska pakovanja bezdimnih duhanskih proizvoda moraju sadržavati sljedeće zdravstveno upozorenje: "Ovaj duhanski proizvod šteti Vašem zdravlju i stvara zavisnost.".
(2) Zdravstveno upozorenje iz stava (1) ovog člana:
a) treba da se nalazi na dvjema najvećim površinama pojedinačnog pakovanja i svih vanjskih pakovanja, i
b) pokriva 35% površine pojedinačnog pakovanja i svih vanjskih pakovanja.
Član 20.
(Označavanje biljnih proizvoda za pušenje)
(1) Svako pojedinačno pakovanje i sva vanjska pakovanja biljnih proizvoda za pušenje moraju sadržavati sljedeće zdravstveno upozorenje: "Pušenje ovog proizvoda škodi Vašem zdravlju.".
(2) Zdravstveno upozorenje iz stava (1) ovog člana:
a) treba da se nalazi na prednjoj i zadnjoj površini pojedinačnog pakovanja i svih vanjskih pakovanja, i
b) pokriva 35% pripadajuće površine pojedinačnog pakovanja i svih vanjskih pakovanja.
POGLAVLJE VII. - ZABRANA REKLAMIRANJA, PROMOCIJE I SPONZORISANJA DUHANSKIH I OSTALIH PROIZVODA ZA PUŠENJE
Član 21.
(Zabrana reklamiranja)
Zabranjeno je:
a) direktno ili indirektno reklamirati, sponzorisati i na bilo koji način promovisati duhan, duhanske proizvode i ostale proizvode za pušenje, uključujući elektronske cigarete;
b) sponzorisati događaje i aktivnosti grupa ili pojedinaca s ciljem ili mogućim efektom direktne ili indirektne promocije duhanskog proizvoda, upotrebe duhana i ostalih proizvoda za pušenje;
c) pružanje finansijske ili druge pomoći od duhanske industrije događajima, aktivnostima, pojedincima ili grupama (kao što su sportski ili umjetnički događaji, individualni sportisti ili timovi, individualni umjetnici ili umjetničke grupe, organizacije za socijalnu zaštitu, vladine i nevladine organizacije i institucije, političari, političke stranke);
d) isticati logotipe duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje, bilo da se radi o audio, vizuelnim ili audio-vizuelnim materijalima, što uključuje, ali se ne ograničava na zabranu reklamiranja i promovisanja:
1. u printanim medijima (novine, katalozi, časopisi, letci, brošure, pisma, reklamni panoi, svjetleće reklame, stalci za prodaju, plakati, znakovi);
2. u zemaljskim i satelitskim audio-vizuelnim medijima/elektronskim medijima;
3. u predstavama, filmovima, DVD, CD, računarskim igrama, video-igrama, mobilnim aplikacijama, te na drugim digitalnim komunikacijskim platformama (uključujući internet i mobitel);
4. na robama i materijalima, uključujući čaše, pepeljare, suncobrane, stolice, upaljače, dijelove odjeće i slično;
5. na fasadama stambenih objekata;
6. na vozilima, osim vozila u vlasništvu proizvođača;
e) pružanje finansijske ili druge pomoći od duhanske industrije ugostiteljskim objektima u zamjenu za izgradnju ili adaptaciju prostora za promociju duhanskih i drugih proizvoda za pušenje, uključujući opremanje ugostiteljskih objekata tendama, suncobranima i sličnim promotivnim materijalom;
f) prodavati duhanske proizvode i ostale proizvode za pušenje u setu s drugom robom i uslugama;
g) besplatno distribuirati duhan, duhanske proizvode i ostale proizvode za pušenje tokom istraživanja tržišta i degustacije;
h) vršiti razmjenu duhana, duhanskih proizvoda i ostalih proizvoda za pušenje za drugi duhanski proizvod ili drugu robu, radove i usluge;
i) s ciljem pribavljanja robe, radova i usluga upotrebljavati duhan, duhanske proizvode i ostale proizvode za pušenje;
j) nuditi ili davati bonus, premiju, poklon, novac ili nuditi povrat novca za kupovinu ili upotrebu duhana, duhanskih proizvoda i ostalih proizvoda za pušenje, te davati popust na cijenu duhana, duhanskih proizvoda i ostalih proizvoda na bilo koji način, uključujući izdavanje kupona i bonova;
k) omogućavati učešće u nagradnoj igri, lutriji, takmičenju ili događaju, koji su direktno ili indirektno vezani za duhan, duhanske proizvode i ostale proizvode za pušenje, koja se uslovljavaju kupovinom ili upotrebom duhana, duhanskih proizvoda i ostalih proizvoda za pušenje;
l) reklamirati proizvode koji svojim oblikom, nazivom ili namjenom neposredno podstiču potrošnju proizvoda za pušenje, a koji se ne smatraju duhanskim i ostalim proizvodima za pušenje;
m) distribuirati duhan, duhanske proizvode i ostale proizvode za pušenje bez naknade, uključujući poklone od subjekata koji ih proizvode, uvoze ili njima trguju, kao i od drugih subjekata duhanske industrije;
n) upotrebljavati duhanske i ostale proizvode za pušenje prilikom javnih nastupa i prikazivati lica koja puše na televiziji, s izuzetkom filmskog programa i umjetničkih djela i
o) reklamirati duhan, duhanske proizvode i ostale proizvode za pušenje putem interneta.
Član 22.
(Obavještenja koja ne predstavljaju reklamiranje)
Izuzetno od odredbi člana 21. ovog zakona reklamiranje ne obuhvata:
a) obavještenja za dobijene nagrade i druga javna priznanja za kvalitet proizvoda, koji su postignuti tokom proizvodnje duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje, ali bez navođenja naziva proizvoda od proizvođača i uvoznika tih proizvoda putem medija;
b) obavještenja tokom održavanja specijalizovanih sajmova i izložbi u prostoru sajma ili izložbe, u vrijeme prezentacije novih proizvoda, koji se organizuju u zatvorenim prostorima;
c) obavještenja o kvaliteti i druge karakteristike duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje objavljena u stručnim knjigama, časopisima i drugim stručnim izdanjima koja su posebno namijenjena za proizvođače i uvoznike ovih proizvoda;
d) isticanje riječi i izvedenica od riječi "duhan, duhanski proizvod i ostali proizvod za pušenje" u nazivu proizvođača i distributera duhana, duhanskih proizvoda i ostalih proizvoda za pušenje.
POGLAVLJE VIII. - ZABRANA PRODAJE DUHANSKIH I OSTALIH PROIZVODA ZA PUŠENJE
Član 23.
(Mjesta prodaje duhanskih proizvoda i ostalih proizvoda za pušenje)
Član 24.
(Zabrana prodaje duhana, duhanskih proizvoda i ostalih proizvoda za pušenje)
POGLAVLJE IX. - SPRJEČAVANJE PRISTUPA MALOLJETNIM LICIMA DUHANSKIM PROIZVODIMA I OSTALIM PROIZVODIMA ZA PUŠENJE
Član 25.
(Sprječavanje pristupa maloljetnim licima duhanskim proizvodima i ostalim proizvodima za pušenje)
POGLAVLJE X. - EDUKACIJA, INFORMISANJE I JAČANJE JAVNE SVIJESTI
Član 26.
(Aktivnosti u vaspitno-obrazovnim ustanovama)
Član 27.
(Jačanje javne svijesti i informisanje)
POGLAVLJE XI. - PROGRAM ZA KONTROLU UPOTREBE DUHANA, DUHANSKIH I OSTALIH PROIZVODA ZA PUŠENJE
Član 28.
(Program za kontrolu upotrebe duhana, duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje)
POGLAVLJE XII. - FEDERALNA KOMISIJA ZA KONTROLU UPOTREBE DUHANA, DUHANSKIH I OSTALIH PROIZVODA ZA PUŠENJE
Član 29.
(Federalna komisija za kontrolu upotrebe duhana, duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje)
Član 30.
(Nadležnosti Federalne komisije)
POGLAVLJE XIII. - REGULISANJE ODNOSA IZMEĐU VLADE FEDERACIJE, OSTALIH ORGANA I INSTITUCIJA DRŽAVNE UPRAVE I INDUSTRIJE DUHANA
Član 31.
(Odnosi Vlade Federacije, ostalih organa i institucija državne uprave i industrije duhana)
POGLAVLJE XIV. - NADZOR NAD PROVEDBOM ZAKONA
Član 32.
(Organi nadzora nad provedbom zakona)
Član 33.
(Ovlasti inspektora)
Član 34.
(Primjena relevantnih propisa)
POGLAVLJE XV. - KAZNENE ODREDBE
Član 35.
(Novčane kazne za prekršaj iz čl. 5., 6. i 7. ovog zakona)
Član 36.
(Novčane kazne za prekršaj iz čl. 8. i 9., kao i čl. od 13. do 21. ovog zakona)
Član 37.
(Novčane kazne za prekršaj iz člana 23. ovog zakona)
Član 38.
(Kazne za prekršaj iz čl. 24., 25. i 26. ovog zakona)
Član 39.
(Ostale kazne)
Član 40.
(Prekršajni nalog)
POGLAVLJE XVI. - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 41.
(Početak primjene propisa)
Član 42.
(Donošenje podzakonskih akata)
Član 43.
(Imenovanje Federalne komisije)
Član 44.
(Prestanak važenja propisa)
Član 45.
(Stupanje na snagu)
Predsjedavajući
Predstavničkog doma
Parlamenta Federacije BiH
Mirsad Zaimović, s. r.
Predsjedavajući
Doma naroda
Parlamenta Federacije BiH
Tomislav Martinović, s. r.