UKAZ
O PROGLAŠENJU ZAKONA O KONTROLI I OGRANIČENOJ UPORABI DUHANA, DUHANSKIH I OSTALIH PROIZVODA ZA PUŠENJE
Broj 01-02-1-246-01/22
18. svibnja 2022. godine
Sarajevo
Predsjednik
Marinko Čavara, v. r.
ZAKON
O KONTROLI I OGRANIČENOJ UPORABI DUHANA, DUHANSKIH I OSTALIH PROIZVODA ZA PUŠENJE
POGLAVLJE I. - TEMELJNE ODREDBE
Članak 1.
(Predmet)
Članak 2.
(Definicije)
Članak 3.
(Načela zakona)
Članak 4.
(Zabrana diskriminacije)
POGLAVLJE II. - ZABRANA PUŠENJA U JAVNIM PROSTORIMA
Članak 5.
(Zabrana pušenja)
Članak 6.
(Osiguranje provedbe zabrane pušenja)
POGLAVLJE III. - IZUZEĆA OD ZABRANE PUŠENJA U JAVNIM PROSTORIMA
Članak 7.
(Izuzeća od zabrane pušenja)
POGLAVLJE IV. - TESTIRANJE I IZVJEŠĆIVANJE O DUHANSKIM PROIZVODIMA
Članak 8.
(Zabrana prometa)
Članak 9.
(Laboratorijsko ispitivanje cigareta)
(1) Cigarete koje se stavljaju u promet na teritoriju Federacije podliježu obveznom laboratorijskom ispitivanju emisije katrana, nikotina i ugljen-monoksida.
(2) Laboratorijsko ispitivanje iz stavka (1) ovog članka obavlja se u akreditiranim laboratorijama u Bosni i Hercegovini ili inozemstvu.
(3) Laboratorijsko ispitivanje iz stavka (2) ovog članka obavlja se prilikom svakog prvog stavljanja u promet cigareta i najmanje jednom godišnje u svakoj vrsti cigareta.
(4) Akreditirani laboratoriji iz stavka (2) ovog članka ne smiju biti u vlasništvu duhanske industrije ili pod izravnim ili neizravnim upravljanjem duhanske industrije.
(5) Laboratorijsko ispitivanje katrana, nikotina i ugljen-monoksida obavlja se na osnovu ISO standarda:
a) za katran ISO 4387,
b) za nikotin ISO 10315,
c) za ugljen monoksid ISO 8454.
(6) Točnost mjerenja na svakom pojedinačnom pakiranju cigareta određuje se za katran i nikotin sukladno ISO standardu 8243.
(7) Proizvođač ili uvoznik cigareta snosi troškove laboratorijskog ispitivanja cigareta pri stavljanju u promet tih proizvoda na teritoriju Federacije, kao i troškove obveznog godišnjeg laboratorijskog ispitivanja u cilju provjere emisije katrana, nikotina i ugljen-monoksida u cigaretama.
(8) Proizvođač ili uvoznik cigareta dužan je podnositi Federalnom ministarstvu zdravstva (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) obavijest o promjeni sastava cigareta koje namjerava staviti u promet na teritoriju Federacije.
(9) Ministarstvo i nadležni inspektor ovlašteni su da od proizvođača ili uvoznika cigareta, o njihovom trošku, traže i dodatna laboratorijska ispitivanja radi utvrđivanja i ocjene prisustva ili emisije drugih sastojaka koji nisu obuhvaćeni stavkom (1) ovog članka, a čije se korištenje zabranjuje ovim zakonom.
Članak 10.
(Dostavljanje podataka o duhanskim proizvodima)
(1) Proizvođači i uvoznici duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje obvezni su najkasnije do 31. ožujka tekuće godine za prethodnu godinu Ministarstvu dostaviti spisak svih sastojaka i njihovih količina po vrsti i tipu koji se koriste u proizvodnji duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje.
(2) Spisak iz stavka (1) ovog članka obvezno sadrži obrazloženje o uključivanju sastojaka u duhanskim proizvodima i kategoriju sastojaka.
(3) Uz spisak iz stavka (1) ovog članka obvezno se prilažu toksikološki podatci od proizvođača ili uvoznika za sastojke duhanskih proizvoda u zapaljenom i nezapaljenom stanju, pozivajući se na njihove učinke po zdravlje i osobine koje prouzrokuju ovisnost.
(4) Spisak svih sastojaka po količini, vrsti i tipu dostavlja se za svaki duhanski proizvod koji iz proizvodnje izlazi kao samostalni duhanski proizvod namijenjen tržištu kao i za svaki duhanski proizvod koji se uveze na tržište Federacije, uključujući elektroničke cigarete, bezdimni duhanski proizvod i biljni proizvod za pušenje.
(5) Ministarstvo, u suradnji sa Zavodom za javno zdravstvo Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Federalni zavod za javno zdravstvo), jednom godišnje, putem internet stranice, informira javnost o podatcima iz st. (1) do (3) ovog članka uz obvezu zaštite podataka koji predstavljaju poslovnu tajnu.
(6) Ministar, na prijedlog Federalnog povjerenstva za kontrolu uporabe duhana, duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje, donosi podzakonski akt kojim se propisuje sadržaj podataka i način izvješćivanja o duhanskim, novim i ostalim proizvodima za pušenje.
Članak 11.
(Obavijest o novim duhanskim proizvodima)
(1) Proizvođači i uvoznici novih duhanskih i ostalih proizvoda obvezni su podnijeti Ministarstvu obavijest o novim proizvodima koje namjeravaju staviti na tržište.
(2) Obavijest iz stavka (1) ovog članka podnosi se u elektroničkom i pisanom obliku, najmanje šest mjeseci prije namjeravanog stavljanja na tržište.
Članak 12.
(Sadržaj obavijesti)
(1) Obavijest iz članka 11. ovog zakona obvezno sadrži:
a) detaljan opis novog proizvoda;
b) uputu za njegovu uporabu;
c) podatke o sastojcima i emisijama.
(2) Uz obavijest iz članka 11. ovog zakona, proizvođači i uvoznici obvezno dostavljaju:
a) dostupne znanstvene studije o toksičnosti, stvaranju ovisnosti i privlačnosti novog duhanskog proizvoda, posebno s obzirom na njegove sastojke i emisije;
b) dostupne studije, njihove sažetke i istraživanje tržišta o preferencijama različitih potrošačkih skupina, uključujući i mlade osobe i trenutne pušače;
c) druge dostupne i relevantne podatke, uključujući analizu rizika/koristi od proizvoda, njegove očekivane učinke na prestanak uporabe duhana, te očekivane učinke na započinjanje uporabe duhana i predviđena shvaćanja potrošača.
(3) Proizvođači i uvoznici novih duhanskih i ostalih proizvoda obvezni su o svim novim ili ažuriranim informacijama o studijama, istraživanju i drugim informacijama iz stavka (2) ovog članka obavijestiti Ministarstvo.
(4) Novi duhanski proizvodi i ostali proizvodi za pušenje stavljeni na tržište moraju u potpunosti ispunjavati uvjete iz ovoga zakona.
POGLAVLJE V. - PAKIRANJE I OZNAČAVANJE DUHANSKIH PROIZVODA
Članak 13.
(Podatci na pojedinačnim pakiranjima)
(1) Svako pojedinačno pakiranje duhanskog proizvoda koje se nalazi u prometu i prodaje na tržištu Federacije mora sadržavati slijedeće podatke:
a) naziv i adresu proizvođača i uvoznika;
b) broj jedinica u pojedinačnim pakiranjima duhanskih proizvoda, te
c) naziv i adresu onoga ko obavlja pakiranje, u slučajevima kada proizvođači nisu obavili sami pakiranje.
(2) Označavanje duhana i duhanskih proizvoda obavljaju proizvođači, odnosno uvoznici duhanskih proizvoda.
Članak 14.
(Zdravstvena upozorenja na pakiranjima duhanskih proizvoda)
(1) Sva pakiranja duhanskih proizvoda, pojedinačno i vanjsko, moraju sadržavati zdravstvena upozorenja na jezicima u službenoj uporabi u Bosni i Hercegovini.
(2) Zdravstvena upozorenja kojim se ukazuje na štetnost uporabe duhanskih proizvoda iz stavka (1) ovog članka uključuju:
a) opća upozorenja;
b) kombinirana upozorenja; i
c) informativne poruke.
(3) Ministar donosi podzakonski akt o označavanju pakiranja duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje, a što podrazumijeva sadržaj i izgled zdravstvenih upozorenja, tekst i dimenzije zdravstvenih upozorenja, uporabu fotografija ili odgovarajućih ilustracija i način njihovog tiskanja, termine za rotaciju navedenih oznaka na svim vrstama duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje, bezdimnih duhanskih proizvoda i elektroničkih cigareta, te druge podatke neophodne za sigurno označavanje.
Članak 15.
(Predstavljanje proizvoda)
(1) Označavanje pojedinačnih pakiranja, vanjskih pakiranja, kao ni sam duhanski proizvod ne smiju sadržavati nikakav element ni obilježja koja:
a) promoviraju duhanski proizvod ili potiču na njegovu uporabu stvaranjem pogrešnog dojma o njegovim svojstvima, učincima na zdravlje, opasnostima ili emisijama; oznake ne smiju sadržavati nikakve podatke o sadržaju nikotina, katrana ni ugljičnog monoksida u duhanskom proizvodu;
b) sugeriraju da je određeni duhanski proizvod manje štetan od drugih ili da nastoji smanjiti učinak nekih štetnih sastojaka dima ili da djeluje vitalizirajuće, energetski, ozdravljujuće, pomlađujuće ili ima prirodna ili organska svojstva ili da ima druge zdravstvene ili životne koristi;
c) upućuju na okus, miris, bilo kakve arome ili druge aditive ili njihovu odsutnost;
d) nalikuje na hranu ili kozmetički proizvod;
e) sugeriraju da određeni duhanski proizvod ima poboljšanu biorazgradivost ili druge prednosti za okoliš.
(2) Na vanjskim i pojedinačnim pakiranjima duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje zabranjeno je korištenje termina:
a) "light";
b) "super light";
c) "ultra light";
d) "slim";
e) "full flavour";
f) "extra";
g) "ultra"
i sličnih termina.
(3) Pojedinačna pakiranja kao ni vanjska pakiranja ne smiju sugerirati ekonomske prednosti uključivanjem tiskanih kupona, ponuda za popuste, upućivanja na besplatnu distribuciju, ponuda "dva za jedan" ili drugih sličnih ponuda.
(4) Zabranjeni elementi i obilježja iz st. (1) i (2) ovog članka podrazumijevaju tekstove, simbole, imena, zaštitne znakove, figurativne i druge oznake, ali nisu ograničeni na njih.
Članak 16.
(Izgled i sadržaj pojedinačnih pakiranja)
(1) Pojedinačna pakiranja cigareta moraju biti u obliku kvadra i sadržavati najmanje 20 cigareta. Oblik kvadra podrazumijeva oštre rubove. Zaobljeni i ukošeni rubovi kvadra prihvatljivi su pod uvjetom da zdravstveno upozorenje obuhvaća površinu istovjetnu onoj na pojedinačnom pakiranju bez takvih rubova.
(2) Pojedinačna pakiranja duhana za samostalno motanje moraju biti u obliku kvadra ili u cilindričnom obliku ili u obliku vrećice i sadržavati najmanje 30 grama duhana.
(3) Pojedinačno pakiranje cigareta može biti od kartona ili mekog materijala i ne smije imati otvor koji se može ponovno zatvoriti ili zapečatiti nakon što je jednom otvoren, osim preklopnog poklopca i kutije sa zglobnim poklopcem. Kod pakiranja s preklopnim poklopcem ili zglobnim poklopcem, poklopac može biti pričvršćen samo za zadnju stranu pojedinačnog pakiranja.
POGLAVLJE VI. - ELEKTRONIČKE CIGARETE, BEZDIMNI PROIZVODI ZA PUŠENJE I BILJNI PROIZVODI ZA PUŠENJE
Članak 17.
(Stavljanje u promet elektroničkih cigareta)
(1) Proizvođači i uvoznici elektroničkih cigareta i posuda za ponovno punjenje, obvezni su, najkasnije do 31. ožujka tekuće godine za prethodnu godinu, Ministarstvu dostaviti izvješće o svim elektroničkim cigaretama i posudama za ponovno punjenje na tržištu Federacije.
(2) Proizvođači i uvoznici elektroničkih cigareta i posuda za ponovno punjenje podnose obavijest Ministarstvu o svim takvim proizvodima, kao i o svim značajnijim izmjenama takvih proizvoda, koje namjeravaju staviti na tržište.
(3) Obavijest iz stavka (2) ovog članka se podnosi u elektroničkom i pisanom obliku šest mjeseci prije namjeravanog stavljanja na tržište i sadrži:
a) ime i podatke za kontakt proizvođača, odgovorne osobe, odnosno uvoznika;
b) popis svih sastojaka sadržanih u proizvodu i emisija koje nastaju korištenjem proizvoda, po robnoj marki i tipu, uključujući i njihove količine;
c) toksikološke podatke o sastojcima i emisijama tog proizvoda, uključujući zagrijani proizvod, a koji se osobito odnose na njihove učinke na zdravlje potrošača kad se udišu i na sve učinke stvaranja ovisnosti;
d) opis sastavnih dijelova proizvoda uključujući, gdje je to primjenjivo, mehanizme za otvaranje i punjenje elektroničke cigarete ili posudu za punjenje;
e) informacije o dozi i unosu nikotina prilikom uporabe u uobičajenim ili razumno predvidivim uvjetima;
f) izjavu da proizvođač, odnosno uvoznik snose punu odgovornost za količinu i sigurnost proizvoda kod stavljanja na tržište i korištenja u uobičajenim okolnostima ili relativno predvidivim uvjetima.
(4) Uvjeti za stavljanje elektroničkih cigareta i posuda za ponovno punjenje na tržište su:
a) tekućina koja sadrži nikotin stavlja se na tržište isključivo u za to namijenjenim posudama za ponovno punjenje koji nemaju zapreminu veću od 10 ml, u potrošnim elektroničkim cigaretama ili u ulošcima za jednokratnu uporabu, i da ulošci ili tankovi ne premašuju zapreminu od 2 ml;
b) tekućina koja sadrži nikotin ne smije sadržavati više od 20 mg/ml nikotina;
c) tekućina koja sadrži nikotin ne smije sadržavati aditive navedene u članku 8. stavak (1) ovog zakona;
d) za proizvodnju tekućine koja sadrži nikotin smiju se koristiti samo sastojci visoke čistoće. Tvari koje nisu navedene među sastojcima iz stavka (3) točka b) ovog članka prisutne su u tekućini koja sadrži nikotin samo u tragovima ako te tragove prilikom proizvodnje tehnički nije moguće izbjeći;
e) osim nikotina, jedini sastojci koji se koriste u tekućini koja sadrži nikotin ne predstavljaju opasnost za ljudsko zdravlje u zagrijanom ili nezagrijanom obliku;
f) elektroničke cigarete moraju oslobađati doze nikotina u ujednačenim razinama;
g) elektroničke cigarete i posude za ponovno punjenje takvi su da djeca njima ne mogu rukovati i da na njima nisu moguće neovlaštene izmjene, zaštićeni su od lomljenja i curenja te imaju mehanizam koji osigurava ponovno punjenje bez curenja.
(5) Ispunjenje uvjeta iz stavka (4) ovog članka kontrolira akreditirani laboratorij u Bosni i Hercegovini ili inozemstvu.
(6) Troškove obvezne laboratorijske kontrole za elektroničke cigarete koje se stavljaju na tržište snosi proizvođač, odnosno uvoznik proizvoda.
Članak 18.
(Označavanje pakiranja elektroničkih cigareta i posuda za ponovno punjenje)
(1) Svako pojedinačno pakiranje elektroničkih cigareta i posuda za ponovno punjenje mora sadržavati letak sa sljedećim podatcima:
a) uputa za korištenje i pohranjivanje proizvoda, uključujući i obavijest da se uporaba proizvoda ne preporučuje mladim osobama i nepušačima;
b) kontraindikacije;
c) upozorenje za posebne rizične skupine;
d) moguće štetne učinke;
e) podatke o stvaranju ovisnosti i toksičnosti, kao i
f) podatke za kontakt proizvođača ili uvoznika i pravne ili fizičke osobe za kontakt.
(2) Pojedinačno pakiranje i vanjsko pakiranje elektroničkih cigareta i posuda za ponovno punjenje:
a) uključuje spisak svih sastojaka sadržanih u proizvodu u padajućem redoslijedu po masi, te podatak o sadržaju nikotina u proizvodu i oslobađanje po dozi, serijski broj i preporuku da se proizvod drži izvan dohvata djece;
b) ne dovodeći u pitanje točku a) ovog stavka, ne uključuje elemente niti obilježja iz članka 15. ovog zakona, uz izuzeće toč. a) i c) članka 15. ovog zakona u svezi s podatkom o sadržaju nikotina i o aromama i
c) nose jedno od sljedećih zdravstvenih upozorenja: "Ovaj proizvod sadrži nikotin koji izaziva snažnu ovisnost. Ne preporučuje se za uporabu nepušačima." ili "Ovaj proizvod sadrži nikotin koji izaziva snažnu ovisnost."
(3) Zdravstvena upozorenja iz točke c) stavka (2) ovog članka trebaju se nalaziti na dvjema najvećim površinama pojedinačnog pakiranja i svih vanjskih pakiranja i pokrivati 35% površine pojedinačnog pakiranja i svih vanjskih pakiranja.
(4) Ministarstvo može od proizvođača, odnosno uvoznika, zatražiti i dodatne informacije o sigurnosti i aspektima kvalitete ili o bilo kakvim štetnim učincima elektroničkih cigareta i posuda za punjenje tih proizvoda.
Članak 19.
(Označavanje bezdimnih duhanskih proizvoda)
(1) Svako pojedinačno pakiranje i sva vanjska pakiranja bezdimnih duhanskih proizvoda moraju sadržavati sljedeće zdravstveno upozorenje: "Ovaj duhanski proizvod šteti Vašem zdravlju i stvara ovisnost.".
(2) Zdravstveno upozorenje iz stavka (1) ovog članka:
a) treba da se nalazi na dvjema najvećim površinama pojedinačnog pakiranja i svih vanjskih pakiranja, i
b) pokriva 35% površine pojedinačnog pakiranja i svih vanjskih pakiranja.
Članak 20.
(Označavanje biljnih proizvoda za pušenje)
(1) Svako pojedinačno pakiranje i sva vanjska pakiranja biljnih proizvoda za pušenje moraju sadržavati sljedeće zdravstveno upozorenje: "Pušenje ovog proizvoda škodi Vašem zdravlju.".
(2) Zdravstveno upozorenje iz stavka (1) ovog članka:
a) treba da se nalazi na prednjoj i zadnjoj površini pojedinačnog pakiranja i svih vanjskih pakiranja, i
b) pokriva 35% pripadajuće površine pojedinačnog pakiranja i svih vanjskih pakiranja.
POGLAVLJE VII. - ZABRANA OGLAŠAVANJA, PROMIDŽBE I SPONZORIRANJA DUHANSKIH I OSTALIH PROIZVODA ZA PUŠENJE
Članak 21.
(Zabrana oglašavanja)
Zabranjeno je:
a) izravno ili neizravno oglašavati, sponzorirati i na bilo koji način promovirati duhan, duhanske proizvode i ostale proizvode za pušenje, uključujući elektroničke cigarete;
b) sponzorirati događaje i aktivnosti skupina ili pojedinaca s ciljem ili mogućim učinkom izravne ili neizravne promidžbe duhanskog proizvoda, uporabe duhana i ostalih proizvoda za pušenje;
c) pružanje financijske ili druge pomoći od duhanske industrije događajima, aktivnostima, pojedincima ili skupinama (kao što su sportski ili umjetnički događaji, individualni sportaši ili timovi, individualni umjetnici ili umjetničke skupine, organizacije za socijalnu skrb, vladine i nevladine organizacije i institucije, političari, političke stranke);
d) isticati logotipe duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje, bilo da se radi o audio, vizualnim ili audio-vizualnim materijalima, što uključuje, ali se ne ograničava na zabranu oglašavanja i promoviranja:
1. u printanim medijima (novine, katalozi, časopisi, letci, brošure, pisma, reklamni panoi, svjetleće reklame, stalci za prodaju, plakati, znakovi);
2. u zemaljskim i satelitskim audio-vizualnim medijima/elektroničkim medijima;
3. u predstavama, filmovima, DVD, CD, računarskim igrama, video-igrama, mobilnim aplikacijama, te na drugim digitalnim komunikacijskim platformama (uključujući internet i mobitel);
4. na robama i materijalima, uključujući čaše, pepeljare, suncobrane, stolice, upaljače, dijelove odjeće i slično;
5. na fasadama stambenih objekata;
6. na vozilima, osim vozila u vlasništvu proizvođača;
e) pružanje financijske ili druge pomoći od duhanske industrije ugostiteljskim objektima u zamjenu za izgradnju ili adaptaciju prostora za promidžbu duhanskih i drugih proizvoda za pušenje, uključujući opremanje ugostiteljskih objekata tendama, suncobranima i sličnim promotivnim materijalom;
f) prodavati duhanske proizvode i ostale proizvode za pušenje u setu s drugom robom i uslugama;
g) besplatno distribuirati duhan, duhanske proizvode i ostale proizvode za pušenje tijekom istraživanja tržišta i degustacije;
h) obavljati razmjenu duhana, duhanskih proizvoda i ostalih proizvoda za pušenje za drugi duhanski proizvod ili drugu robu, radove i usluge;
i) s ciljem pribavljanja robe, radova i usluga upotrebljavati duhan, duhanske proizvode i ostale proizvode za pušenje;
j) nuditi ili davati bonus, premiju, poklon, novac ili nuditi povrat novca za kupovinu ili uporabu duhana, duhanskih proizvoda i ostalih proizvoda za pušenje, te davati popust na cijenu duhana, duhanskih proizvoda i ostalih proizvoda na bilo koji način, uključujući izdavanje kupona i bonova;
k) omogućavati sudjelovanje u nagradnoj igri, lutriji, takmičenju ili događaju, koji su izravno ili neizravno vezani za duhan, duhanske proizvode i ostale proizvode za pušenje, koja se uvjetuju kupovinom ili uporabom duhana, duhanskih proizvoda i ostalih proizvoda za pušenje;
l) oglašavati proizvode koji svojim oblikom, nazivom ili namjenom neposredno podstiču potrošnju proizvoda za pušenje, a koji se ne smatraju duhanskim i ostalim proizvodima za pušenje;
m) distribuirati duhan, duhanske proizvode i ostale proizvode za pušenje bez naknade, uključujući poklone od subjekata koji ih proizvode, uvoze ili njima trguju, kao i od drugih subjekata duhanske industrije;
n) upotrebljavati duhanske i ostale proizvode za pušenje prilikom javnih nastupa i prikazivati osobe koje puše na televiziji, s izuzećem filmskog programa i umjetničkih djela i
o) oglašavati duhan, duhanske proizvode i ostale proizvode za pušenje putem interneta.
Članak 22.
(Obavijesti koje ne predstavljaju oglašavanje)
Iznimno od odredbi članka 21. ovog zakona oglašavanje ne obuhvaća:
a) obavijesti za dobivene nagrade i druga javna priznanja za kvalitetu proizvoda, koji su postignuti tijekom proizvodnje duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje, ali bez navođenja naziva proizvoda od proizvođača i uvoznika tih proizvoda putem medija;
b) obavijesti tijekom održavanja specijaliziranih sajmova i izložbi u prostoru sajma ili izložbe, u vrijeme prezentacije novih proizvoda, koji se organiziraju u zatvorenim prostorima;
c) obavijesti o kvaliteti i druge karakteristike duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje objavljene u stručnim knjigama, časopisima i drugim stručnim izdanjima koja su posebno namijenjena za proizvođače i uvoznike ovih proizvoda;
d) isticanje riječi i izvedenica od riječi "duhan, duhanski proizvod i ostali proizvod za pušenje" u nazivu proizvođača i distributera duhana, duhanskih proizvoda i ostalih proizvoda za pušenje.
POGLAVLJE VIII. - ZABRANA PRODAJE DUHANSKIH I OSTALIH PROIZVODA ZA PUŠENJE
Članak 23.
(Mjesta prodaje duhanskih proizvoda i ostalih proizvoda za pušenje)
Članak 24.
(Zabrana prodaje duhana, duhanskih proizvoda i ostalih proizvoda za pušenje)
POGLAVLJE IX. - SPRJEČAVANJE PRISTUPA MALOLJETNIM OSOBAMA DUHANSKIM PROIZVODIMA I OSTALIM PROIZVODIMA ZA PUŠENJE
Članak 25.
(Sprječavanje pristupa maloljetnim osobama duhanskim proizvodima i ostalim proizvodima za pušenje)
POGLAVLJE X. - EDUKACIJA, INFORMIRANJE I JAČANJE JAVNE SVIJESTI
Članak 26.
(Aktivnosti u odgojno-obrazovnim ustanovama)
Članak 27.
(Jačanje javne svijesti i informiranje)
POGLAVLJE XI. - PROGRAM ZA KONTROLU UPORABE DUHANA, DUHANSKIH I OSTALIH PROIZVODA ZA PUŠENJE
Članak 28.
(Program za kontrolu uporabe duhana, duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje)
POGLAVLJE XII. - FEDERALNO POVJERENSTVO ZA KONTROLU UPORABE DUHANA, DUHANSKIH I OSTALIH PROIZVODA ZA PUŠENJE
Članak 29.
(Federalno povjerenstvo za kontrolu uporabe duhana, duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje)
Članak 30.
(Nadležnosti Federalnog povjerenstva)
POGLAVLJE XIII. - REGULIRANJE ODNOSA IZMEĐU VLADE FEDERACIJE, OSTALIH ORGANA I INSTITUCIJA DRŽAVNE UPRAVE I INDUSTRIJE DUHANA
Članak 31.
(Odnosi Vlade Federacije, ostalih organa i institucija državne uprave i industrije duhana)
POGLAVLJE XIV. - NADZOR NAD PROVEDBOM ZAKONA
Članak 32.
(Organi nadzora nad provedbom Zakona)
Članak 33.
(Ovlasti inspektora)
Članak 34.
(Primjena relevantnih propisa)
POGLAVLJE XV. - KAZNENE ODREDBE
Članak 35.
(Novčane kazne za prekršaj iz čl. 5., 6. i 7. ovog zakona)
Članak 36.
(Novčane kazne za prekršaj iz čl. 8. i 9., kao i čl. od 13. do 21. ovog zakona)
Članak 37.
(Novčane kazne za prekršaj iz članka 23. ovog zakona)
Članak 38.
(Kazne za prekršaj iz čl. 24., 25. i 26. ovog zakona)
Članak 39.
(Ostale kazne)
Članak 40.
(Prekršajni nalog)
POGLAVLJE XVI. - PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 41.
(Početak primjene propisa)
Članak 42.
(Donošenje podzakonskih akata)
Članak 43.
(Imenovanje Federalnog povjerenstva)
Članak 44.
(Prestanak važenja propisa)
Članak 45.
(Stupanje na snagu)
Predsjedatelj
Zastupničkog doma
Parlamenta Federacije BiH
Mirsad Zaimović, v. r.
Predsjedatelj
Doma naroda
Parlamenta Federacije BiH
Tomislav Martinović, v. r.