Federalna ministrica obrazovanja i nauke Jasna Duraković predsjedavala je drugom tematskom sjednicom Koordinacije ministara obrazovanja i nauke/znanosti Federacije Bosne i Hercegovine posvećene odgoju i obrazovanju u Federaciji BiH.
Poseban naglasak današnje sjednica, koja je održana u Ministarstvu obrazovanja, nauke, kulture i sporta Zeničko-dobojskog kantona, bio je na definisanju zajedničkih izazova i perspektive u ovom sektoru.
- Danas ćemo otvoriti mnogobrojna pitanja, poput pitanja koje je izuzetno važno, a to je harmonizacija obrazovnih procesa i zakona u svih deset kantona. Ključno je da radimo zajedno, da sarađujemo i imamo jedan kontinuitet - poručila je ministrica Duraković.
Navela je da postoje naznake da bi u narednom periodu moglo doći do digitalizacije obrazovnog procesa u smislu da će se u jednom dijelu procesa primjenjivati metodi učenja i nastave putem interneta.
- Na taj način se više nećemo toliko ni oslanjati na već postojeće udžbenike. Onda imamo pitanje koje je “rak-rana” postojećeg obrazovnog procesa. To su zastarjeli udžbenici i metode, koje se primjenjuju, a koje više nisu relevantne u skladu s današnjim vremenom i izazovima s kojima se susreću nastavnici i djeca - rekla je ministrica Duraković.
Najavila je da bi naredna, treća sjednica Koordinacije trebala biti održana prije ljeta i to najvjerovatnije u Bosansko-podrinjskom kantonu.
Ministar ZDK-a Mirza Mušija istakao je da je tema današnjeg sastanka u Zenici prevashodno karakteristika nastavnih planova i programa, analiza udžbeničke politike, odnosno identifikacija specifičnosti, sličnosti te razlike u nastavnim planovima i programima na nivoima kantona.
- Pokušat ćemo naći korake koji će u budućnost dovesti do usklađivanja ovih NPP-ova. Cilj nam je u konačnici obezbijediti jedan koherentan, kvalitetniji obrazovni sistem za djecu osnovnog obrazovanja i njihovu prohodnost - kazao Mušija.
Analizirat će se i utjecaj kurikularne reforme, koja je u ZDK-u već započela te je još u testnoj fazi, ali koja, kako je kazao, nije tretirala nastavne planove, ali jeste revidirala postojeće nastavne programe. Istakao je i važnost odgojne dimenzije škole, koja se treba uskladiti sa svim specifičnostima naroda koji žive na ovom prostoru.
Ministar obrazovanja Hercegovačko-neretvanskog kantona Adnan Velagić naveo je kako u tom kantonu imaju dosta otvorenih pitanja, među kojima je i početak procesa kurikularne reforme, koja bi trebala početi od naredne školske godine.
- Naravno, imamo i vođenje udžbeničke politike te, također, pokušaj da dođemo do dogovora sa sindikatima, koji su ovih dana vrlo aktivni u HNK-u. Sindikati su svakako socijalni partneri vlade. Dogovor između sindikata i vlade ne rješava samo pitanje njihovih plaća, nego i poziciju kompletnog obrazovanja u društvu, a što je vrlo važno - kazao je Velagić.
Velagić smatra da bi bilo lakše raditi kada bi pitanja plaća te nastavnih planova i programa bila na nivou FBiH.