Федерална министрица образовања и науке Јасна Дураковић предсједавала је другом тематском сједницом Координације министара образовања и науке/знаности Федерације Босне и Херцеговине посвећене одгоју и образовању у Федерацији БиХ.
Посебан нагласак данашње сједница, која је одржана у Министарству образовања, науке, културе и спорта Зеничко-добојског кантона, био је на дефинисању заједничких изазова и перспективе у овом сектору.
- Данас ћемо отворити многобројна питања, попут питања које је изузетно важно, а то је хармонизација образовних процеса и закона у свих десет кантона. Кључно је да радимо заједно, да сарађујемо и имамо један континуитет - поручила је министрица Дураковић.
Навела је да постоје назнаке да би у наредном периоду могло доћи до дигитализације образовног процеса у смислу да ће се у једном дијелу процеса примјењивати методи учења и наставе путем интернета.
- На тај начин се више нећемо толико ни ослањати на већ постојеће уџбенике. Онда имамо питање које је “рак-рана” постојећег образовног процеса. То су застарјели уџбеници и методе, које се примјењују, а које више нису релевантне у складу с данашњим временом и изазовима с којима се сусрећу наставници и дјеца - рекла је министрица Дураковић.
Најавила је да би наредна, трећа сједница Координације требала бити одржана прије љета и то највјероватније у Босанско-подрињском кантону.
Министар ЗДК-а Мирза Мушија истакао је да је тема данашњег састанка у Зеници превасходно карактеристика наставних планова и програма, анализа уџбеничке политике, односно идентификација специфичности, сличности те разлике у наставним плановима и програмима на нивоима кантона.
- Покушат ћемо наћи кораке који ће у будућност довести до усклађивања ових НПП-ова. Циљ нам је у коначници обезбиједити један кохерентан, квалитетнији образовни систем за дјецу основног образовања и њихову проходност - казао Мушија.
Анализират ће се и утјецај курикуларне реформе, која је у ЗДК-у већ започела те је још у тестној фази, али која, како је казао, није третирала наставне планове, али јесте ревидирала постојеће наставне програме. Истакао је и важност одгојне димензије школе, која се треба ускладити са свим специфичностима народа који живе на овом простору.
Министар образовања Херцеговачко-неретванског кантона Аднан Велагић навео је како у том кантону имају доста отворених питања, међу којима је и почетак процеса курикуларне реформе, која би требала почети од наредне школске године.
- Наравно, имамо и вођење уџбеничке политике те, такођер, покушај да дођемо до договора са синдикатима, који су ових дана врло активни у ХНК-у. Синдикати су свакако социјални партнери владе. Договор између синдиката и владе не рјешава само питање њихових плаћа, него и позицију комплетног образовања у друштву, а што је врло важно - казао је Велагић.
Велагић сматра да би било лакше радити када би питања плаћа те наставних планова и програма била на нивоу ФБиХ.