Utvrđen Nacrt zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zapošljavanju stranaca
Vlada Federacije BiH je na današnjoj sjednici u Sarajevu, na prijedlog Federalnog ministarstva rada i socijalne politike, utvrdila i u parlamentarnu proceduru uputila Nacrt zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zapošljavanju stranaca.
Predlagač u razlozima za donošenje ovog propisa ukazuje da se Federacija BiH, odnosno Bosna i Hercegovina, susreće sa problemom nedostatka radne snage, a posebno u proizvodnim, uslužnim i drugim djelatnostima, što se naročito odražava na velike poslodavce koji su pretežno orijentisani na izvoz. Radi se o izmjenama i dopunama koje je resorno ministarstvo pripremilo na osnovu inicijative Udruženja poslodavaca FBiH.
Također navode da je nedostatak radne snage aktuelan problem u posljednjih nekoliko godina i za domaće privrednike, posebno izvoznike, bez obzira što na evidencijama službi za zapošljavanje postoji odreden broj nezaposlenih lica sa zanimanjima za koje poslodavci smatraju da su deficitarna zanimanja, te da ta lica ipak ne traže posao nego su u evidencijama zbog zdravstvenog osiguranja i drugih eventualnih socijalnih naknada, koje ostvaruju kao nezaposlena lica.
Između ostalog, izmjenama i dopunama se propisuje da je nadležna kantonalna služba rješenje o radnoj dozvoli dužna donijeti u roku od najduže 30 dana od dana podnošenja zahtjeva. Zatim se dodaje i odredba po kojoj postupak i proceduru izdavanja radne dozvole strancu koji namjerava registrovati obrt propisuje Federalno ministarstvo, u roku od najduže 90 dana od dana stupanja na snagu ovog zakona.
Nacrtom izmjena i dopuna se dodaje i novi član koji se odnosi na novu odluku o deficitarnim zanimanjima koju će donijeti Federalni zavod za zapošljavanje, a na osnovu stanja na tržištu rada na nivou FBiH, u pogledu broja i strukture nezaposlenih lica, te potreba pojedinih privrednih djelatnosti, najkasnije do 30.10. tekuće godine, i nakon provedenih konsultacija sa reprezentativnim udruženjem poslodavaca, te uz prethodno pribavljenu saglasnost Federalnog ministarstva.
Procjena stanja i potreba na tržištu rada utvrđivat će se na nivou FBiH na osnovu kriterija koji se odnose na zanimanja koja nedostaju, zatim provedbu strateških i investicijskih projekata, kao i druge okolnosti važne za ekonomski rast i održivi razvoj.
Utvrđen Nacrt zakona o društvenom poduzetništvu u Federaciji BiH
Vlada Federacije BiH je danas, na prijedlog Federalnog ministarstva razvoja, poduzetništva i obrta, utvrdila Nacrt zakona o društvenom poduzetništvu u FBiH, koji će biti upućen u parlamentarnu proceduru.
Predlagač, između ostalog, u obrazloženju za donošenje zakona ističe da je povećanje zaposlenosti stanovništva osnovni uslov za podizanje životnog standarda, smanjenje siromaštva i socijalne isključenosti, te da je društveno poduzetništvo kao segment tržišne ekonomije od ključnog značaja za ekonomsku i socijalnu stabilnost svake zemlje. Dodaje da u BiH društvena preduzeća nisu u dovoljnoj mjeri pozicionirana, jer nisu orijentisana na profit, a da ona, koja su počela s radom, u mnogim slučajevima teško opstaju na tržištu. Navodi da je osnovni razlog zbog koga se pristupilo izradi ovog rješenja taj što postojeće stanje u oblasti društvenog poduzetništva u Federaciji BiH nije legislativno uređeno. Također je istaknuto da je Evropska komisija društveno preduzeće definisala kao subjekt u ekonomiji čiji je glavni cilj da ostvari društveni uticaj, prije nego da donosi profit svojim vlasnicima ili akcionarima.
Društveno preduzeće bi, prema danas utvrđenom Nacrtu zakona, trebalo da ima pravo na posebne poreske i carinske povlastice i oslobađanja, kao i pravo na posebne povlastice i oslobađanja od drugih vrsta naknada, taksi ili članarina.
Ovim zakonom uređuju se pojam, ciljevi i načela društvenog poduzetništva, te pojam, pravna forma i uslovi za sticanje statusa društvenog preduzeća, zatim vođenje registra društvenih preduzeća, strateška podrška razvoju društvenog poduzetništva, nadzor i druga pitanja od značaja za društveno poduzetništvo, kao i društvena preduzeća u FBiH.
U danas utvrđenom nacrtu zakona je navedeno da razvoj društvenog poduzetništva u FBiH treba da omogući ostvarivanje dugoročnih ciljeva održivog ekonomskog i društvenog rasta i razvoja Federacije putem inovativnog pristupa postojećim ekonomskim, društvenim i ekološkim izazovima, koristeći potencijale društvene ekonomije, društvenog poduzetništva i društvenih preduzeća.
Između ostalog, ovo zakonsko rješenje propisuje da status društvenog preduzeća može steći pravno lice, sa sjedištem u Federaciji, osnovano kao privredno društvo, zadruga, udruženje gradana, fondacija, ustanova ili u nekoj drugoj, zakonom propisanoj pravnoj formi, čiji je osnivač jedno ili više, domaćih ili stranih, fizičkih i/ili pravnih lica i koje je registrirano kao društveno preduzeće u skladu sa ovim zakonom. Ovo pravno lice može steći status društvenog preduzeća i ako je u mješovitom vlasništvu, ali udio privatnog vlasništva u ukupnom vlasništvu minimalno mora biti 51 posto, dok javna preduzeća i javne ustanove ne mogu steći status društvenog preduzeća. Društveno preduzeće se registruje u posebnom Registru, koji vodi Federalno ministarstvo razvoja, poduzetništva i obrta.
Kad je u pitanju raspodjela doboti, u Nacrtu zakona je navedeno da dio dobiti društvenog preduzeća namijenjen za isplatu članovima ili vlasnicima kapitala društvenog preduzeća ne može biti veći od 49 posto neto dobiti. Također, ovo zakonsko rješenje predviđa da društveno preduzeće primjenjuje princip demokratskog učešća svih zaposlenih u odlučivanju organa koje se ostvaruje obaveznim pribavljanjem konsultativnog mišljenja zaposlenika u društvenom preduzeću prilikom svakog odlučivanja i to o raspodjeli neto dobiti, sticanju ili raspolaganju imovinom velike vrijednosti, zatim o prestanku društvenog preduzeća.
Zakon predviđa i osnivanje osnivanje Savjeta za društveno poduzetništvo Federacije kao savjetodavnog tijela i kontakt tačku na nivou Federacije. Savjet osniva Vlada FBiH svojom odlukom.
Utvrđen Nacrt zakona o javno-privatnom partnerstvu Federacije BiH
Vlada Federacije Bosne i Hercegovine danas je na sjednici u Sarajevu, na prijedlog Federalnog ministarstva energije, rudarstva i industrije, utvrdila Nacrt zakona o javno - privatnom partnerstvu FBiH i uputila ga na usvajanje Parlamentu FBiH.
U razlozima za donošenje ovog zakona predlagač naglašava potrebu stvaranja transparentnog, nediskriminatornog i jasnog pravnog okvira za utvrđivanje uslova pod kojima domaća i strana pravna lica mogu investirati u građenje, rekonstrukciju, održavanje, upravljanje javnim infrastrukturnim objektima ili javnom infrastrukturom s ciljem pružanja javne usluge, te zadovoljenja javne potrebe iz nadležnosti javnog partnera. Također, predloženi pravni okvir bi trebao da doprinese stimuliranju ulaganja domaćeg i stranog kapitala u javni sektor radi osiguranja višeg nivoa kvaliteta javnih usluga u FBiH. Pravni osnov za donošenje ovog zakona sadržan je u obavezi naše zemlje i tijela javne vlasti na svim nivoima, da po pristupanju Sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju obezbijede postepeno usklađivanje svojih postojećih zakona, kao i budućeg zakonodavstva sa pravnom tečevinom EU.
Obrazloženo je da ovaj nacrt zakona ima za cilj da doprinese kreiranju mogućnosti za bolje pružanje javnih usluga u FBiH. Prvenstveni cilj je strateški utvrditi koji projekti javnih investicija mogu biti predmetom JPP-a, te kako na najefikasniji i transparentan način provesti proceduru izbora privatnog partnera. Pored toga, previđeni su mehanizmi za utvrđivanje liste projekata koji mogu biti predmet partnerstva, te kreiranje registra postojećih i potencijalnih projekata. S tim u vezi, predloženim rješenjima se nastoji kreirati povoljnije okruženje koje bi privuklo ozbiljne strane i domaće investitore. Napomenuto je da su odredbe predloženog zakona u potpunosti usaglašene sa ostalim propisima u našoj zemlji kojim se reguliše oblast javnih nabavki, privrednih društava, prekršaja itd.
Također, istaknuto je da se ekonomska opravdanost donošenja ovog propisa najviše bazira na intenciji predlagača da kroz uređeniji i transparentniji sistem olakša provođenje projekata JPP-a. Dodaje se da se ovim uređuje oblast koja nije bila dovoljno uređena, a koja će doprinijeti smanjenju infrastrukturnih nedostataka, te jačanju ekonomskog rasta u Federaciji BiH. Rješenja predviđena ovim zakonom, navodi se u obrazloženju, usklađena su sa najboljim međunarodnim praksama, pogotovo uzimajući u obzir finansijsku opravdanost i bankabilnost projekata. Predloženim tekstom se daje mogućnost javnim tijelima da obezbijede bolju i adekvatniju javnu usluga koja neće kreirati dodatno fiskalno opterećenje javnog sektora. Naglašeno je i da ovaj Nacrt zakona nema dodatne fiskalne efekte, niti podrazumijeva zapošljavanje novih lica, osim što se predviđa unapređenje znanja i osposobljenosti postojećih zaposlenika u oblasti JPP-a, te bolju koordinaciju institucija na nivou Federacije BiH.
Obrazloženo je da su primarno predstavnici Vlade FBiH učestvovali u Projektu „Javno-privatno partnerstvo“ s ciljem uspostavljanja funkcionalnog okvira usklađenog sa zakonodavstvom EU, evropskim standardima i najboljim evropskim praksama. S tim ciljem, tokom pripreme zakona, dobijena je i tehnička podrška Međunarodne finansijske korporacije. Analizom smjernica za primjenu uspješnosti JPP-a, kao prednosti na nivou FBiH istaknute su, između ostalog, ubrzana gradnja javne infrastrukture, smanjenje troškova ukupnog vijeka projekta, bolja podjela rizika, te stimulisanje izvodača da poboljšaju upravljanje i izvođenje svakog dobijenog projekta. Kao dodatni razlozi za projekte javno - privatnog partnerstva naglašena su i budžetska ograničenja javnog sektora, zahtjevi za poboljšanjem kvaliteta usluga javnog sektora na osnovu znanja i radnih metoda privatnog sektora, te potrebna promjena uloge države u privredi i uslužnom sektoru, kao i povećanje efikasnosti u korištenju infrastrukture.
Ovim zakonom uređuje se pojam i predmet javno - privatnog partnerstva (JPP), zatim modeli, definicije, načela i rizici JPP-a, kao i nadležnosti za projekte JPP-a, te pravno lice posebne namjene. Uređuje se i planiranje i pripremanje projekata JPP-a, postupak predlaganja, odobravanja i provođenja ovih projekata JPP-a, te postupak izbora privatnog partnera, prava i obaveze javnih i privatnih partnera, kao i postupak pravne zaštite. Također se uređuje Registar ugovora o JPP-u, nadležnost za postupak ocjene i odobravanja prijedloga ovih projekata, te dokumentacije za nadmetanje i prijedloga ugovora o JPP-u, kao i prekršajne odredbe i druga pitanja od značaja za JPP.
Izmjenama tri zakona osnovica za boračke naknade se usklađuje po propisima koji regulišu oblast PIO
Vlada Federacije BiH danas je na sjednici u Sarajevu, na prijedlog Federalnog ministarstva za pitanja boraca i invalida odbrambeno-oslobodilačkog rata, utvrdila i u parlamentarnu proceduru po skraćenom postupku uputila prijedloge za izmjene tri zakona iz oblasti boračke populacije. Riječ je o Prijedlogu izmjena Zakona o posebnim pravima dobitnika ratnih priznanja i odlikovanja i članova njihovih porodica, zatim Prijedlogu zakona o izmjeni Zakona o pravima demobiliziranih branilaca i članova njihovih porodica, kao i Prijedlogu zakona o izmjenama Zakona o pravima branilaca i članova njihovih porodica.
Utvrđene izmjene tri zakona propisuju da će se visina osnovice mjesečnog novčanog dodatka, odnosno mjesečne novčane egzistencijalne naknade, uklađivati na način kako je regulisano usklađivanje penzija, odnosno propisom koji reguliše oblast penzijskog i invalidskog osiguranja u Federaciji BiH, bez smanjivanja posljednje usklađene osnovice.
Prijedlogom zakona o izmjenama Zakona o pravima branilaca i članova njihovih porodica propisana je još jedna izmjena kojom se djeci šehida i poginulih branilaca, čija je nesposobnost nastala do navršene 15. godine života, odnosno najkasnije do 35. godine života, omogućava nastavak korištenja prava na porodičnu invalidninu, sve dok ta nesposobnost traje.
Danas utvrđene izmjene trebale bi početi s primjenom od 1.7.2024. godina.
U obrazloženju za skraćeni postupak predlagač je obrazložio da je Parlament Federacije BiH, na sjednici Predstavničkog doma od 21.12.2021. godine i na sjednici Doma naroda od 25.2.2022. godine proglasio Zakon o izmjenama dopunama Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju, te je stoga neophodno izvršiti usklađivanje pojedinih odredbi ova tri zakona sa odredbama Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju koje se odnose na usklađivanje osnovice za utvrđivanje mjesečnih novčanih naknada.
Pored navedenog određene izmjene i dopune predložene su na inicijativu predstavnika temeljnih boračkih organizacija Armije BiH i HVO-a na koje je ukazala praktična primjena Zakona. Imajući u vidu navedeno, kao i činjenicu da nije u pitanju složena i obimna izmjena zakona, resorno ministarstvo je predložilo da se izmjene ova tri zakona donesu po skraćenom postupku.
Izmijenjena Uredba: Do 50.000 KM za nabavku automobila za RVI 100 posto prve grupe
Vlada FBiH donijela je danas, na prijedlog Federalnog ministarstva za pitanja boraca i invalida odbrambeno-oslobodilačkog rata, Uredbu o izmjenama Uredbe o sufinansiranju nabavke putničkih automobila za ratne vojne invalide 100 posto prve grupe kojim se, između ostalog, mijenja iznos za nabavku automobila.
Ovim izmjenama je propisano da Federalno ministarstvo vrši uplatu iznosa obezbijeđenih sredstava jednom korisniku do 50.000 KM, dok razliku iznosa prodajne cijene preko iznosa 50.000 KM snosi sam korisnik sredstava. Ovim sredstvima se može platiti i porez na dodatnu vrijednost.
Također je propisano da korisnik sredstava koji je izvršio nabavku putničkog automobila isti ne može otuđiti u roku od tri godine.
Predlagač je pojasnio da su ove izmjene donesene kako bi krajnji korisnici ovog prava dobili što kvalitetniji automobil koji će zadovoljiti njihove potrebe, s obzirom da se radi o najtežoj kategoriji ratnih vojnih invalida čije se zdravstveno stanje svakodnevno pogoršava.
Saglasnost za prihvatanje granta za jačanje pripravnosti i reagovanja na vanredne situacije u oblasti javnog zdravlja
Vlada Federacije BiH danas je na prijedlog Federalnog ministarstva finansija dala saglasnost za prihvatanje granta Povjereničkog fonda za Projekat jačanje pripravnosti i reagovanja na vanredne situacije po Sporazumu o grantu koji je zaključen između Bosne i Hercegovine i Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD) u ulozi administratora Višedonatorskog povjereničkog fonda, u iznosu do 887.500 američkih dolara.
Grant je namijenjen za javno zdravlje u Federaciji BiH. Sredstva će se koristiti za jačanje pripravnosti i reagovanja na vanredne zdravstvene situacije, izradu akcionih planova za zdravstvenu sigurnost u Federaciji BiH, zatim za jačanje osnovnih kapaciteta za pripravnost i reagovanje na vanredne situacije javnog zdravlja kroz provođenje entitetskih akcionih planova za zdravstvenu sigurnost u Federaciji BiH, te za podršku provođenju i koordinaciji Projekta.
Vlada je potvrdila da je dokumentacija prihvatljiva za Federaciju BiH, a posebno Sporazum o grantu između EBRD-a i primaoca od 14.2.2024. godine, kao i Nacrt Supsidijarnog sporazuma.
Donošenjem ove Odluke stvara se osnov za potpisivanje Supsidijarnog sporazuma između Bosne i Hercegovine i Federacije BiH, kojim će Bosna i Hercegovina sredstva granta staviti na raspolaganje Federaciji BiH, a Federalno ministarstvo zdravstva će, putem Jedinice za implementaciju Projekta (PIU), biti odgovorno za cjelokupnu implementaciju Projekata.
Također, Vlada je dala saglasnost i ovlastila federalnog ministra finansija za zaključivanje Supsidijarnog sporazuma između Bosne i Hercegovine i Federacije BiH.
Za realizaciju ove odluke i izvještavanje zadužuje se Federalno ministarstvo finansija i Federalno ministarstvo zdravstva, svako u okviru svoje nadležnosti.
Počinje izrada Strategije razvoja trgovine Federacije BiH za period 2025-2031. godina
Vlada Federacije Bosne i Hercegovine na prijedlog Federalnog ministarstva trgovine donijela je Odluku o izradi Strategije razvoja trgovine Federacije BiH za period 2025-2031. godina. Odlukom je precizirano da će se ovom strategijom definirati pravci, ciljevi i resursi daljeg razvoja trgovine u FBiH. Također, osigurat će se usklađenost razvojnih pravaca i strateških ciljeva sa strateškim ciljevima iz Strategije razvoja FBiH 2021-2027. godina, kao i sa dokumentima relevantnim za proces integriranja Bosne i Hercegovine u Evropsku uniju, te drugim međunarodno priznatim obavezama naše zemlje.
U razlozima za donošenje Strategije istaknuto je da je osnovni cilj razvoj trgovinskog sektora Federacije BiH i definiranje vizije, strateških ciljeva, prioriteta i mjera za period od 2025. do 2031. godine kroz izgradnju i unapređenje zakonskog i institucionalnog okvira trgovinskog sektora, zatim razvoj potencijala domaće trgovine, kao i aktivnosti na razvijanju svijesti potrošača o kupovini domaćih proizvoda. Cilj je i unapređenje zaštite potrošača, odnosno institucionalna podrška u zaštiti potrošača na tržištu, kao i razvoj i unapređenje podrške udruženjima za zaštitu potrošača.
Nosilac izrade Strategije je Federalno ministarstvo trgovine u saradnji sa organizacijama civilnog društva, a na osnovu Sporazuma o saradnji ovog ministarstva i organizacija civilnog društva.
Odlukom je određeno da će Ministarstvo u procesu izrade Strategije osigurati učešće zainteresiranih strana, kao što su nadležni federalni i kantonalni organi uprave, upravne organizacije, jedinice lokalne samouprave, organizacije civilnog društva, privredne/gospodarske komore, privredna društava iz oblasti trgovine, akademske zajednice, udruženja potrošača i udruženja poslodavaca u FBiH.
Rok za dostavljanje prijedloga Strategije na razmatranje Vladi FBiH, uz prethodnu provedbu procesa konsultacija je šest mjeseci od dana stupanja na snagu ove odluke.
Odluka o izradi Strategije razvoja industrije građevinskog materijala FBiH za period 2026-2035. godina
Vlada Federacije BiH na prijedlog Federalnog ministarstva energije, rudarstva i industrije donijela je Odluku o izradi Strategije razvoja industrije građevinskog materijala FBiH za period 2026-2035. godina. Odlukom je utvrđeno da će se u procesu izrade ove strategije primjenjivati ključni principi izrade strateških dokumenta u Federaciji BiH, a to su otvoreni model koordinacije, ravnopravnost spolova, horizontalna i vertikalna koordinacija svih nivoa vlasti u FBiH, te partnerstvo, javnost i transparentnost.
Strategijom će se definirati pravci, ciljevi i resursi daljeg razvoja industrije građevinskog materijala u FBiH, te obezbijediti usklađenost razvojnih pravaca i strateških ciljeva sa strateškim ciljevima iz Strategije razvoja 2021.-2027. godina, kao i sa dokumentima relevantnim za proces integrisanja Bosne i Hercegovine u Evropsku uniju, te drugim međunarodno priznatim obavezama naše zemlje. Nosilac izrade Strategije je Federalno ministarstvo energije, rudarstva i industrije u saradnji sa UNDP-em. Precizirano je da će Ministarstvo u procesu izrade Strategije osigurati učešće zainteresiranih strana. Rok za dostavljanje prijedloga Strategije na razmatranje i usvajanje Vladi FBiH, uz prethodnu provedbu procesa konsultacija, je 12 mjeseci od dana stupanja na snagu današnje odluke.
Za programe i projekte iz kulture i sporta više od 16 miliona KM
Vlada Federacije BiH je, na prijedlog Federalnog ministarstva kulture i sporta, donijela odluke kojim je usvojila programe utroška sredstava tekućih transfera u ukupnom iznosu od 7.680.000 KM s kriterijima raspodjele.
Prvi danas usvojeni program utroška Federalnog ministarstva kulture i sporta odnosi se na raspodjelu ukupno 1.200.000 KM kulturnim društvima i drugim institucijama u svrhu podrške projektima nacionalnih zajednica kulture/matica, a sredstva će se dodijeliti na osnovu javnog poziva kojeg raspisuje federalna ministrica kulture i sporta.
Drugim današnjim programom utroška se vrši raspodjela ukupno 1.630.000 KM s tekućeg transfera za kulturu od značaja za Federaciju, a u skladu s opštim i posebnim kriterijima u svrhu sufinansiranja, podrške, organizacije raznih kulturnih programa i projekata, ali i učešća bh. umjetnika na međunarodnim događajima, te kao interventna sredstva.
Sredstva od 100.000 KM raspodjelit će se programom utroška tekućih transfera za podršku mobilnosti umjetnika. Raspodjela ovih sredstava vršit će se u skladu s utvrđenim općim i posebnim kriterijima ove odluke.
Četvrti program utroška koji je danas usvojen se odnosi na raspodjelu ukupno 1.000.000 KM tekućeg transfera za institucije nauke i kulture od značaja za Bosnu i Hercegovinu u skladu s općim i posebnim kriterijima.
Raspodjela ukupno 3.350.000 KM tekućeg transfera odnosi se na program utroška za sport od značaja za Federaciju BiH, dok će programom utroška tekućeg transfera za mlade biti raspodijeljeno ukupno 400.000 KM za programe omladinskih organizacija, te kao podrška Vijeću mladih FBiH.
Vlada je danas, također na prijedlog Federalnog ministarstva kulture i sporta, donijela i Odluku o usvajanju Programa utroška sredstava s kriterijima raspodjele sredstava „Subvencije javnim preduzećima - sufinansiranje rada JP Filmski centar Sarajevo za očuvanje i zaštitu filmske građe“, u iznosu od 200.000 KM, kao i Odluku o usvajanju Programa utroška sredstava „Tekući transferi drugim nivoima vlasti i fondovima - Sportske igre mladih“, u iznosu od 200.000 KM iz Budžeta FBiH za 2024. godinu.
Također, na prijedlog Federalnog ministarstva kulture i sporta, Vlada FBiH je na današnjoj sjednici donijela i Odluku o usvajanju programa utroška 8.000.000 KM s kapitalnog transfera drugim nivoima vlasti i fondovima za izgradnju bazena u Mostaru. Ovaj program utroška realizovat će Direkcija za izgradnju KSC u Mostaru. U Odluci je navedeno da će se sredstva sukcesivno prenositi na račun implementatora odobrenog projekta u najmanje dvije tranše. Prva tranša od 20 posto uplatit će se nakon što implementator dostavi zahtjev sa predračunom za izvođenje radova i usluga. Sljedeća tranša će se uplatiti nakon što implementator dostavi zahtjeve za uplatu tranše i dokaze o realizaciji prethodne tranše, a rok za implementaciju projekta definisat će se Ugovorom.
U skladu sa ovom odlukom, pojedinačne ugovore o dodjeli sredstva sa korisnicima potpisuje federalna ministrica kulture i sporta, a korisnici sredstava su obavezni dodijeljena sredstva koristiti namjenski, kao i dostaviti izvještaj sa kompletnom dokumentacijom. Federalno ministarstvo kulture i sporta vršit će kontrolu namjenskog utroška odobrenih sredstava na osnovu dostavljenih izvještaja korisnika, a po potrebi i neposredno kod korisnika. Za realizaciju ove odluke zadužena su federalna ministarstva kulture i sporta, te finansija.
Donesena odluka o finansijskoj konsolidaciji „Kreke“
Vlada Federacije BiH danas je, na prijedlog Federalnog ministarstva energije, rudarstva i industrije, donijela Odluku o finansijskoj konsolidaciji privrednog društva Rudnika uglja „Kreka“ d.o.o.Tuzla.
Ovom odlukom je Vlada odobrila pokretanje postupka finansijske konsolidacije privrednog društva RU „Kreka" d.o.o. Tuzla, koji ne može trajati duže od 31.12.2027. godine.
U Odluci je navedeno da finansijska konsolidacija obuhvata izmirenje dugovanja „Kreke“ nastalih zaključno do 31.12.2021. godine u ukupnom iznosu od 61.761.979,21 KM, u skladu sa Elaboratom opravdanosti finansijske konsolidacije i srednjoročnim planom razvoja „Kreke“ za period 2024-2026. godine, a po osnovu doprinosa za zdravstveno osiguranje, ukupno 37.743.922,65 KM, zatim doprinosa za osiguranje od nezaposlenosti, ukupno 12.473.513,12 KM, poreza isključujući porez na dodatnu vrijednost, ukupno 11.544.543,44 KM,
„Kreka“ će izmirenje ovih dugovanja izvršiti na osnovu Sporazuma o finansijskoj konsolidaciji koji će sačiniti sa Zavodom zdravstvenog osiguranja i reosiguranja Federacije BiH, Zavodom zdravstvenog osiguranja nadležnih kantona, Federalnim zavodom za zapošljavanje i Službom za zapošljavanje nadležnih kantona. Sporazumom će se ponovo preispitati i usaglasiti, odnosno utvrditi tačan iznos, vrsta i struktura dugovanja, način na koji će biti izmirene obaveze, iznosi i dinamika plaćanja, kao i naznaka da se izmirenje duga vrši na teret kapitala privrednog d ruštva.
Privredno društvo RU „Kreka“ d.o.o. Tuzla zaduženo je da jednom mjesečno izvjesti Federalno ministarstvo energije, rudarstva i industrije o svim aktivnostima poduzetim u cilju realizacije ove odluke, dok je Federalno ministarstvo energije, rudarstva i industrije zaduženo da prati i izvijesti Vladu FBiH o provođenju ove odluke i to u roku od 90 dana od dana njenog stupanja na snagu. Odluka je stupila na snagu danom donošenja.
Data saglasnost za korištenje zemljišnih čestica javnog dobra za potrebe izgradnje dionice Ozimica-Poprikuše na Koridoru 5c
Vlada Federacije Bosne i Hercegovine na prijedlog Federalnog ministarstva prometa i komunikacija donijela je Odluku o davanju saglasnosti za korištenje zemljišnih čestica javnog dobra za potrebe izgradnje autoceste na trasi Koridora 5c, dionica Ozimica-Poprikuše. Status zemljišnih čestica za koje je data saglasnost ostaje nepromijenjen, odnosno ostaju upisane u zemljišno-knjižnu evidenciju kao javno dobro.
Odlukom je data saglasnost Javnom preduzeću Autoceste Federacije BiH d.o.o. Mostar za ulazak u posjed i izvođenje zahvata na ovim nekretninama, a radi izgradnje dionice Ozimica - Poprikuše. Davanjem na korištenje zemljišnih čestica javnog dobra uređuju se stvarno-pravni odnosi između Federacije BiH i JP Autoceste Federacije BiH d.o.o. Mostar.
Obrazloženo je da se radi o parcelama koje u naravi predstavljaju javno dobro, te kao takve ne mogu biti predmetom eksproprijacije. Kako bi se omogućio nesmetan ulazak u posjed i početak radova na izgradnji autoceste na Koridoru 5c, dionica Ozimica – Poprikuše, bilo je potrebno da Vlada FBiH donese ovu odluku.
Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u Službenim novinama FBiH.
Kadrovska rješenja
Vlada Federacije BiH dala je prethodnu saglasnost Skupštini Privrednog društva „BH-Gas“ d.o.o. Sarajevo za imenovanje vršilaca dužnosti članova Nadzornog odbora ovog privrednog društva do okončanja konkursne procedure, a najduže do tri mjeseca, i to Ismara Adžajlića, Amira Brčaninovića, Idhama Kruške, Dženana Imamovića i Amira Sendića. Prije toga data je prethodna saglasnost Skupštini za razrješenje dosadašnjih vršilaca dužnosti članova Nadzornog odbora ovog privrednog društva, radi isteka perioda na koji su imenovani.
Vlada Federacije BiH donijela je Rješenje o privremenom postavljenju direktora Federalne uprave za inspekcijske poslove, kojim se za direktora ove uprave do okončanja konkursne procedure, a najduže do šest mjeseci, postavlja Ivana Prvulović, počev od 1.7.2024. godine. Prethodno je doneseno Rješenje kojim se razrješava dužnosti dosadašnji direktor ove federalne uprave na lični zahtjev, sa 30.6.2024. godine.
Donesena je Odluka o imenovanju predsjednika i dva člana Upravnog odbora Operatora za obnovljive izvore energije i efikasnu kogeneraciju na mandatni period od četiri godine i to Harisa Lulića za predsjednika, te za članove Semina Petrovića i Franu Glavaša. Prethodno je Vlada donijela Odluku o razrješenju vršilaca dužnosti predsjednika i dva člana ovog upravnog odbora radi okončanja konkursne procedure.
Federalna vlada dala je prethodnu saglasnost Skupštini Privrednog društva „Igman“ d.d. Konjic za imenovanje vršilaca dužnosti članova Nadzornog odbora ovog privrednog društva uime državnog kapitala do okončanja konkursne procedure, a najduže do tri mjeseca, i to Bernadina Alagića, Mustafe Fazlića, Fahrudina Smailagića i Sedina Budima. Prije toga data je prethodna saglasnost Skupštini za razrješenje dosadašnjih vršilaca dužnosti članova Nadzornog odbora ovog privrednog društva.
Također, Vlada je dala prethodnu saglasnost Nadzornom odboru Privrednog društva RMU „Banovići“ d.d. Banovići za donošenje Odluke o imenovanju članova Uprave ovog privrednog društva na mandatni period od četiri godine i to Rasima Dostovića za direktora društva, Mirsada Bečića, za izvršnog direktora za tehničke poslove, Nenada Todorovića za izvršnog direktora za investicije i razvoj novih djelatnosti, Adema Bošnjića za izvršnog direktora za ekonomske poslove, te Enesa Šabanovića za izvršnog direktora za pravne i kadrovske poslove. Prije toga data je prethodna saglasnost Nadzornom odboru za razrješenje vršilaca dužnosti članova Uprave ovog rudnika, radi okončanja konkursne procedure.
Za učešće u radu i odlučivanju na predstojećim skupštinama privrednih društava danas su opunomoćeni Jasmina Pašić (JP „Elektroprivreda HZ HB“ d.d. Mostar), Amir Halilčević (RMU „Banovići“ d.d. Banovići), Halko Balavac („BH-Gas“ d.o.o. Sarajevo i Energopetrol d.d. Sarajevo), Zlatan Bilanović (BNT-Tvornica mašina i hidraulike d.d. Novi Travnik), Goran Buhač („Ceste“ d.d. Mostar,), te Renato Škrobo (JP „Hrvatske telekomunikacije“ d.d. Mostar).