БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Федерација Босне и Херцеговине

Влада Федерације Босне и Херцеговине

36. сједница Владе ФБиХ

  • 20.06.2024.
  • 36.  сједница Владе ФБиХ

    Утврђен Нацрт закона о измјенама и допунама Закона о запошљавању странаца

    Влада Федерације БиХ је на данашњој сједници у Сарајеву, на приједлог Федералног министарства рада и социјалне политике, утврдила и у парламентарну процедуру упутила Нацрт закона о измјенама и допунама Закона о запошљавању странаца.

    Предлагач у разлозима за доношење овог прописа указује да се Федерација БиХ, односно Босна и Херцеговина, сусреће са проблемом недостатка радне снаге, а посебно у производним, услужним и другим д‌јелатностима, што се нарочито одражава на велике послодавце који су претежно оријентисани на извоз. Ради се о измјенама и допунама које је ресорно министарство припремило на основу иницијативе Удружења послодаваца ФБиХ.

    Такођер наводе да је недостатак радне снаге актуелан проблем у посљедњих неколико година и за домаће привреднике, посебно извознике, без обзира што на евиденцијама служби за запошљавање постоји одреден број незапослених лица са занимањима за које послодавци сматрају да су дефицитарна занимања, те да та лица ипак не траже посао него су у евиденцијама због здравственог осигурања и других евентуалних социјалних накнада, које остварују као незапослена лица.

    Између осталог, измјенама и допунама се прописује да је надлежна кантонална служба рјешење о радној дозволи дужна донијети у року од најдуже 30 дана од дана подношења захтјева. Затим се додаје и одредба по којој поступак и процедуру издавања радне дозволе странцу који намјерава регистровати обрт прописује Федерално министарство, у року од најдуже 90 дана од дана ступања на снагу овог закона.

    Нацртом измјена и допуна се додаје и нови члан који се односи на нову одлуку о дефицитарним занимањима коју ће донијети Федерални завод за запошљавање, а на основу стања на тржишту рада на нивоу ФБиХ, у погледу броја и структуре незапослених лица, те потреба појединих привредних д‌јелатности, најкасније до 30.10. текуће године, и након проведених консултација са репрезентативним удружењем послодаваца, те уз претходно прибављену сагласност Федералног министарства.

    Процјена стања и потреба на тржишту рада утврђиват ће се на нивоу ФБиХ на основу критерија који се односе на занимања која недостају, затим проведбу стратешких и инвестицијских пројеката, као и друге околности важне за економски раст и одрживи развој.

    Утврђен Нацрт закона о друштвеном подузетништву у Федерацији БиХ

    Влада Федерације БиХ је данас, на приједлог Федералног министарства развоја, подузетништва и обрта, утврдила Нацрт закона о друштвеном подузетништву у ФБиХ, који ће бити упућен у  парламентарну процедуру.

    Предлагач, између осталог, у образложењу за доношење закона истиче да је повећање запослености становништва основни услов за подизање животног стандарда, смањење сиромаштва и социјалне искључености, те да је друштвено подузетништво као сегмент тржишне економије од кључног значаја за економску и социјалну стабилност сваке земље. Додаје да у БиХ друштвена предузећа нису у довољној мјери позиционирана, јер нису оријентисана на профит, а да она, која су почела с радом, у многим случајевима тешко опстају на тржишту. Наводи да је основни разлог због кога се приступило изради овог рјешења тај што постојеће стање у области друштвеног подузетништва у Федерацији БиХ није легислативно уређено. Такођер је истакнуто да је Европска комисија друштвено предузеће дефинисала као субјект у економији чији је главни циљ да оствари друштвени утицај, прије него да доноси профит својим власницима или акционарима.

    Друштвено предузеће би, према данас утврђеном Нацрту закона, требало да има право на посебне пореске и царинске повластице и ослобађања, као и право на посебне повластице и ослобађања од других врста накнада, такси или чланарина.

    Овим законом уређују се појам, циљеви и начела друштвеног подузетништва, те појам, правна форма и услови за стицање статуса друштвеног предузећа, затим вођење регистра друштвених предузећа, стратешка подршка развоју друштвеног подузетништва, надзор и друга питања од значаја за друштвено подузетништво, као и друштвена предузећа у ФБиХ.

    У данас утврђеном нацрту закона је наведено да развој друштвеног подузетништва у ФБиХ треба да омогући остваривање дугорочних циљева одрживог економског и друштвеног раста и развоја Федерације путем иновативног приступа постојећим економским, друштвеним и еколошким изазовима, користећи потенцијале друштвене економије, друштвеног подузетништва и друштвених предузећа.

    Између осталог, ово законско рјешење прописује да статус друштвеног предузећа може стећи правно лице, са сједиштем у Федерацији, основано као привредно друштво, задруга, удружење градана, фондација, установа или у некој другој, законом прописаној правној форми, чији је оснивач једно или више, домаћих или страних, физичких и/или правних лица и које је регистрирано као друштвено предузеће у складу са овим законом. Ово правно лице може стећи статус друштвеног предузећа и ако је у мјешовитом власништву, али удио приватног власништва у укупном власништву минимално мора бити 51 посто, док јавна предузећа и јавне установе не могу стећи статус друштвеног предузећа. Друштвено предузеће се региструје у посебном Регистру, који води Федерално министарство развоја, подузетништва и обрта.

    Кад је у питању распод‌јела доботи, у Нацрту закона је наведено да дио добити друштвеног предузећа намијењен за исплату члановима или власницима капитала друштвеног предузећа не може бити већи од 49 посто нето добити. Такођер, ово законско рјешење предвиђа да друштвено предузеће примјењује принцип демократског учешћа свих запослених у одлучивању органа које се остварује обавезним прибављањем консултативног мишљења запосленика у друштвеном предузећу приликом сваког одлучивања и то о распод‌јели нето добити, стицању или располагању имовином велике вриједности, затим о престанку друштвеног предузећа.

    Закон предвиђа и оснивање оснивање Савјета за друштвено подузетништво Федерације као савјетодавног тијела и контакт тачку на нивоу Федерације. Савјет оснива Влада ФБиХ својом одлуком.

    Утврђен Нацрт закона о јавно-приватном партнерству Федерације БиХ

    Влада Федерације Босне и Херцеговине данас је на сједници у Сарајеву, на приједлог Федералног министарства енергије, рударства и индустрије, утврдила Нацрт закона о јавно - приватном партнерству ФБиХ и упутила га на усвајање Парламенту ФБиХ.

    У разлозима за доношење овог закона предлагач наглашава потребу стварања транспарентног, недискриминаторног и јасног правног оквира за утврђивање услова под којима домаћа и страна правна лица могу инвестирати у грађење, реконструкцију, одржавање, управљање јавним инфраструктурним објектима или јавном инфраструктуром с циљем пружања јавне услуге, те задовољења јавне потребе из надлежности јавног партнера. Такођер, предложени правни оквир би требао да допринесе стимулирању улагања домаћег и страног капитала у јавни сектор ради осигурања вишег нивоа квалитета јавних услуга у ФБиХ. Правни основ за доношење овог закона садржан је у обавези наше земље и тијела јавне власти на свим нивоима, да по приступању Споразуму о стабилизацији и придруживању обезбиједе постепено усклађивање својих постојећих закона, као и будућег законодавства са правном течевином ЕУ.

    Образложено је да овај нацрт закона има за циљ да допринесе креирању могућности за боље пружање јавних услуга у ФБиХ. Првенствени циљ је стратешки утврдити који пројекти јавних инвестиција могу бити предметом JPP-a, те како на најефикаснији и транспарентан начин провести процедуру избора приватног партнера. Поред тога, превиђени су механизми за утврђивање листе пројеката који могу бити предмет партнерства, те креирање регистра постојећих и потенцијалних пројеката. С тим у вези, предложеним рјешењима се настоји креирати повољније окружење које би привукло озбиљне стране и домаће инвеститоре. Напоменуто је да су одредбе предложеног закона у потпуности усаглашене са осталим прописима у нашој земљи којим се регулише област јавних набавки, привредних друштава, прекршаја итд.

    Такођер, истакнуто је да се економска оправданост доношења овог прописа највише базира на интенцији предлагача да кроз уређенији и транспарентнији систем олакша провођење пројеката JPP-a. Додаје се да се овим уређује област која није била довољно уређена, а која ће допринијети смањењу инфраструктурних недостатака, те јачању економског раста у Федерацији БиХ. Рјешења предвиђена овим законом, наводи се у образложењу, усклађена су са најбољим међународним праксама, поготово узимајући у обзир финансијску оправданост и банкабилност пројеката. Предложеним текстом се даје могућност јавним тијелима да обезбиједе бољу и адекватнију јавну услуга која неће креирати додатно фискално оптерећење јавног сектора. Наглашено је и да овај Нацрт закона нема додатне фискалне ефекте, нити подразумијева запошљавање нових лица, осим што се предвиђа унапређење знања и оспособљености постојећих запосленика у области JPP-a, те бољу координацију институција на нивоу Федерације БиХ.

    Образложено је да су примарно представници Владе ФБиХ учествовали у Пројекту „Јавно-приватно партнерство“ с циљем  успостављања функционалног оквира усклађеног са законодавством ЕУ, европским стандардима и најбољим европским праксама. С тим циљем, током припреме закона, добијена је и техничка подршка Међународне финансијске корпорације. Анализом смјерница за примјену успјешности JPP-a, као предности на нивоу ФБиХ истакнуте су, између осталог, убрзана градња јавне инфраструктуре, смањење трошкова укупног вијека пројекта, боља под‌јела ризика, те стимулисање изводача да побољшају управљање и извођење сваког добијеног пројекта. Као додатни разлози за пројекте јавно - приватног партнерства наглашена су и буџетска ограничења јавног сектора, захтјеви за побољшањем квалитета услуга јавног сектора на основу знања и радних метода приватног сектора, те потребна промјена улоге државе у привреди и услужном сектору, као и повећање ефикасности у кориштењу инфраструктуре.

    Овим законом уређује се појам и предмет јавно - приватног партнерства (JPP), затим модели, дефиниције, начела и ризици JPP-a, као и надлежности за пројекте JPP-a, те правно лице посебне намјене. Уређује се и планирање и припремање пројеката JPP-a, поступак предлагања, одобравања и провођења ових пројеката JPP-a, те поступак избора приватног партнера, права и обавезе јавних и приватних партнера, као и поступак правне заштите. Такођер се уређује Регистар уговора о JPP-u, надлежност за поступак оцјене и одобравања приједлога ових пројеката, те документације за надметање и приједлога уговора о JPP-u, као и прекршајне одредбе и друга питања од значаја за JPP.

    Измјенама три закона основица за борачке накнаде се усклађује по прописима који регулишу област ПИО

    Влада Федерације БиХ данас је на сједници у Сарајеву, на приједлог Федералног министарства за питања бораца и инвалида одбрамбено-ослободилачког рата, утврдила и у парламентарну процедуру по скраћеном поступку упутила приједлоге за измјене три закона из области борачке популације. Ријеч је о Приједлогу измјена Закона о посебним правима добитника ратних признања и одликовања и чланова њихових породица, затим Приједлогу закона о измјени Закона о правима демобилизираних бранилаца и чланова њихових породица, као и Приједлогу закона о измјенама Закона о правима бранилаца и чланова њихових породица.

    Утврђене измјене три закона прописују да ће се висина основице мјесечног новчаног додатка, односно мјесечне новчане егзистенцијалне накнаде, уклађивати на начин како је регулисано усклађивање пензија, односно прописом који регулише област пензијског и инвалидског осигурања у Федерацији БиХ, без смањивања посљедње усклађене основице.

    Приједлогом закона о измјенама Закона о правима бранилаца и чланова њихових породица прописана је још једна измјена којом се д‌јеци шехида и погинулих бранилаца, чија је неспособност настала до навршене 15. године живота, односно најкасније до 35. године живота, омогућава наставак кориштења права на породичну инвалиднину, све док та неспособност траје.

    Данас утврђене измјене требале би почети с примјеном од 1.7.2024. година.

    У образложењу за скраћени поступак предлагач је образложио да је Парламент Федерације БиХ, на сједници Представничког дома од 21.12.2021. године и на сједници Дома народа од 25.2.2022. године прогласио Закон о измјенама допунама Закона о пензијском и инвалидском осигурању, те је стога неопходно извршити усклађивање појединих одредби ова три закона са одредбама Закона о измјенама и допунама Закона о пензијском и инвалидском осигурању које се односе на усклађивање основице за утврђивање мјесечних новчаних накнада.

    Поред наведеног одређене измјене и допуне предложене су на иницијативу представника темељних борачких организација Армије БиХ и ХВО-а на које је указала практична примјена Закона. Имајући у виду наведено, као и чињеницу да није у питању сложена и обимна измјена закона, ресорно министарство је предложило да се измјене ова три закона донесу по скраћеном поступку.

    Измијењена Уредба: До 50.000 КМ за набавку аутомобила за РВИ 100 посто прве групе

    Влада ФБиХ донијела је данас, на приједлог Федералног министарства за питања бораца и инвалида одбрамбено-ослободилачког рата, Уредбу о измјенама Уредбе о суфинансирању набавке путничких аутомобила за ратне војне инвалиде 100 посто прве групе којим се, између осталог, мијења износ за набавку аутомобила.

    Овим измјенама је прописано да Федерално министарство врши уплату износа обезбијеђених средстава једном кориснику до 50.000 КМ, док разлику износа продајне цијене преко износа 50.000 КМ сноси сам корисник средстава. Овим средствима се може платити и порез на додатну вриједност.

    Такођер је прописано да корисник средстава који је извршио набавку путничког аутомобила исти не може отуђити у року од три године.

    Предлагач је појаснио да су ове измјене донесене како би крајњи корисници овог права добили што квалитетнији аутомобил који ће задовољити њихове потребе, с обзиром да се ради о најтежој категорији ратних војних инвалида чије се здравствено стање свакодневно погоршава.

    Сагласност за прихватање гранта за јачање приправности и реаговања на ванредне ситуације у области јавног здравља

    Влада Федерације БиХ данас је на приједлог Федералног министарства финансија дала сагласност за прихватање гранта Повјереничког фонда за Пројекат јачање приправности и реаговања на ванредне ситуације по Споразуму о гранту који је закључен између Босне и Херцеговине и Међународне банке за обнову и развој (ИБРД) у улози администратора Вишедонаторског повјереничког фонда, у износу до 887.500 америчких долара.

    Грант је намијењен за јавно здравље у Федерацији БиХ. Средства ће се користити за јачање приправности и реаговања на ванредне здравствене ситуације, израду акционих планова за здравствену сигурност у Федерацији БиХ, затим за јачање основних капацитета за приправност и реаговање на ванредне ситуације јавног здравља кроз провођење ентитетских акционих планова за здравствену сигурност у Федерацији БиХ, те за подршку провођењу и координацији Пројекта.

    Влада је потврдила да је документација прихватљива за Федерацију БиХ, а посебно Споразум о гранту између ЕБРД-а и примаоца од 14.2.2024. године, као и Нацрт Супсидијарног споразума. 

    Доношењем ове Одлуке ствара се основ за потписивање Супсидијарног споразума између Босне и Херцеговине и Федерације БиХ, којим ће Босна и Херцеговина средства гранта ставити на располагање Федерацији БиХ, а Федерално министарство здравства ће, путем Јединице за имплементацију Пројекта (ПИУ), бити одговорно за цјелокупну имплементацију Пројеката.

    Такођер, Влада је дала сагласност и овластила федералног министра финансија за закључивање Супсидијарног споразума између Босне и Херцеговине и Федерације БиХ.

    За реализацију ове одлуке и извјештавање задужује се Федерално министарство финансија и Федерално министарство здравства, свако у оквиру своје надлежности.

    Почиње израда Стратегије развоја трговине Федерације БиХ за период 2025-2031. година

    Влада Федерације Босне и Херцеговине на приједлог Федералног министарства трговине донијела је Одлуку о изради Стратегије развоја трговине Федерације БиХ за период 2025-2031. година. Одлуком је прецизирано да ће се овом стратегијом дефинирати правци, циљеви и ресурси даљег развоја трговине у ФБиХ. Такођер, осигурат ће се усклађеност развојних праваца и стратешких циљева са стратешким циљевима из Стратегије развоја ФБиХ 2021-2027. година, као и са документима релевантним за процес интегрирања Босне и Херцеговине у Европску унију, те другим међународно признатим обавезама наше земље.

    У разлозима за доношење Стратегије истакнуто је да је основни циљ развој трговинског сектора Федерације БиХ и дефинирање визије, стратешких циљева, приоритета и мјера за период од 2025. до 2031. године кроз изградњу и унапређење законског и институционалног оквира трговинског сектора, затим развој потенцијала домаће трговине, као и активности на развијању свијести потрошача о куповини домаћих производа. Циљ је и унапређење заштите потрошача, односно институционална подршка у заштити потрошача на тржишту, као и развој и унапређење подршке удружењима за заштиту потрошача.

    Носилац израде Стратегије је Федерално министарство трговине у сарадњи са организацијама цивилног друштва, а на основу Споразума о сарадњи овог министарства и организација цивилног друштва.

    Одлуком је одређено да ће Министарство у процесу израде Стратегије осигурати учешће заинтересираних страна, као што су надлежни федерални и кантонални органи управе, управне организације, јединице локалне самоуправе, организације цивилног друштва, привредне/господарске коморе, привредна друштава из области трговине, академске заједнице, удружења потрошача и удружења послодаваца у ФБиХ.

    Рок за достављање приједлога Стратегије на разматрање Влади ФБиХ, уз претходну проведбу процеса консултација је шест мјесеци од дана ступања на снагу ове одлуке.

    Одлука о изради Стратегије развоја индустрије грађевинског материјала ФбиХ за период 2026-2035. година

    Влада Федерације БиХ на приједлог Федералног министарства енергије, рударства и индустрије донијела је Одлуку о изради Стратегије развоја индустрије грађевинског материјала ФБиХ за период 2026-2035. година. Одлуком је утврђено да ће се у процесу израде ове стратегије примјењивати кључни принципи израде стратешких документа у Федерацији БиХ, а то су отворени модел координације, равноправност сполова, хоризонтална и вертикална координација свих нивоа власти у ФБиХ, те партнерство, јавност и транспарентност.

    Стратегијом ће се дефинирати правци, циљеви и ресурси даљег развоја индустрије грађевинског материјала у ФБиХ, те обезбиједити усклађеност развојних праваца и стратешких циљева са стратешким циљевима из Стратегије развоја 2021.-2027. година, као и са документима релевантним за процес интегрисања Босне и Херцеговине у Европску унију, те другим међународно признатим обавезама наше земље. Носилац израде Стратегије је Федерално министарство енергије, рударства и индустрије у сарадњи са УНДП-ем. Прецизирано је да ће Министарство у процесу израде Стратегије осигурати учешће заинтересираних страна. Рок за достављање приједлога Стратегије на разматрање и усвајање Влади ФБиХ, уз претходну проведбу процеса консултација, је 12 мјесеци од дана ступања на снагу данашње одлуке.  

    За програме и пројекте из културе и спорта више од 16 милиона КМ

    Влада Федерације БиХ је, на приједлог Федералног министарства културе и спорта, донијела одлуке којим је усвојила програме утрошка средстава текућих трансфера у укупном износу од 7.680.000 КМ с критеријима распод‌јеле.

    Први данас усвојени програм утрошка Федералног министарства културе и спорта односи се на распод‌јелу укупно 1.200.000 КМ културним друштвима и другим институцијама у сврху подршке пројектима националних заједница културе/матица, а средства ће се додијелити на основу јавног позива којег расписује федерална министрица културе и спорта.

    Другим данашњим програмом утрошка се врши распод‌јела укупно 1.630.000 КМ с текућег трансфера за културу од значаја за Федерацију, а у складу с општим и посебним критеријима у сврху суфинансирања, подршке, организације разних културних програма и пројеката, али и учешћа бх. умјетника на међународним догађајима, те као интервентна средства.

    Средства од 100.000 КМ распод‌јелит ће се програмом утрошка текућих трансфера за подршку мобилности умјетника. Распод‌јела ових средстава вршит ће се у складу с утврђеним опћим и посебним критеријима ове одлуке.

    Четврти програм утрошка који је данас усвојен се односи на распод‌јелу укупно 1.000.000 КМ текућег трансфера за институције науке и културе од значаја за Босну и Херцеговину у складу с опћим и посебним критеријима.

    Распод‌јела укупно 3.350.000 КМ текућег трансфера односи се на програм утрошка за спорт од значаја за Федерацију БиХ, док ће програмом утрошка текућег трансфера за младе бити расподијељено укупно 400.000 КМ за програме омладинских организација, те као подршка Вијећу младих ФБиХ.

    Влада је данас, такођер на приједлог Федералног министарства културе и спорта, донијела и Одлуку о усвајању Програма утрошка средстава с критеријима распод‌јеле средстава „Субвенције јавним предузећима - суфинансирање рада ЈП Филмски центар Сарајево за очување и заштиту филмске грађе“, у износу од 200.000 КМ, као и Одлуку о усвајању Програма утрошка средстава „Текући трансфери другим нивоима власти и фондовима - Спортске игре младих“, у износу од 200.000 КМ из Буџета ФБиХ за 2024. годину.

    Такођер, на приједлог Федералног министарства културе и спорта, Влада ФБиХ је на данашњој сједници донијела и Одлуку о усвајању програма утрошка 8.000.000 КМ с капиталног трансфера другим нивоима власти и фондовима за изградњу базена у Мостару. Овај програм утрошка реализоват ће Дирекција за изградњу КСЦ у Мостару. У Одлуци је наведено да ће се средства сукцесивно преносити на рачун имплементатора одобреног пројекта у најмање двије транше. Прва транша од 20 посто уплатит ће се након што имплементатор достави захтјев са предрачуном за извођење радова и услуга. Сљедећа транша ће се уплатити након што имплементатор достави захтјеве за уплату транше и доказе о реализацији претходне транше, а рок за имплементацију пројекта дефинисат ће се Уговором.

    У складу са овом одлуком, појединачне уговоре о дод‌јели средства са корисницима потписује федерална министрица културе и спорта, а корисници средстава су обавезни додијељена средства користити намјенски, као и доставити извјештај са комплетном документацијом. Федерално министарство културе и спорта вршит ће контролу намјенског утрошка одобрених средстава на основу достављених извјештаја корисника, а по потреби и непосредно код корисника. За реализацију ове одлуке задужена су федерална министарства културе и спорта, те финансија.

    Донесена одлука о финансијској консолидацији „Креке“

    Влада Федерације БиХ данас је, на приједлог Федералног министарства енергије, рударства и индустрије, донијела Одлуку о финансијској консолидацији привредног друштва Рудника угља „Крека“ д.о.о.Тузла.

    Овом одлуком је Влада одобрила покретање поступка финансијске консолидације привредног друштва РУ „Крека" д.о.о. Тузла, који не може трајати дуже од 31.12.2027. године.

    У Одлуци је наведено да финансијска консолидација обухвата измирење дуговања „Креке“ насталих закључно до 31.12.2021. године у укупном износу од 61.761.979,21 КМ, у складу са Елаборатом оправданости финансијске консолидације и средњорочним планом развоја „Креке“ за период 2024-2026. године, а по основу доприноса за здравствено осигурање, укупно 37.743.922,65 КМ, затим доприноса за осигурање од незапослености, укупно 12.473.513,12 КМ, пореза искључујући порез на додатну вриједност, укупно 11.544.543,44 КМ,

    „Крека“ ће измирење ових дуговања извршити на основу Споразума о финансијској консолидацији који ће сачинити са Заводом здравственог осигурања и реосигурања Федерације БиХ, Заводом здравственог осигурања надлежних кантона, Федералним заводом за запошљавање и Службом за запошљавање надлежних кантона. Споразумом ће се поново преиспитати и усагласити, односно утврдити тачан износ, врста и структура дуговања, начин на који ће бити измирене обавезе, износи и динамика плаћања, као и назнака да се измирење дуга врши на терет капитала привредног д руштва.

    Привредно друштво РУ „Крека“ д.о.о. Тузла задужено је да једном мјесечно извјести Федерално министарство енергије, рударства и индустрије о свим активностима подузетим у циљу реализације ове одлуке, док је Федерално министарство енергије, рударства и индустрије задужено да прати и извијести Владу ФБиХ о провођењу ове одлуке и то у року од 90 дана од дана њеног ступања на снагу. Одлука је ступила на снагу даном доношења.

    Дата сагласност за кориштење земљишних честица јавног добра за потребе изградње дионице Озимица-Поприкуше на Коридору 5ц

    Влада Федерације Босне и Херцеговине на приједлог Федералног министарства промета и комуникација донијела је Одлуку о давању сагласности за кориштење земљишних честица јавног добра за потребе изградње аутоцесте на траси Коридора 5ц, дионица Озимица-Поприкуше. Статус земљишних честица за које је дата сагласност остаје непромијењен, односно остају уписане у земљишно-књижну евиденцију као јавно добро.

    Одлуком је дата сагласност Јавном предузећу Аутоцесте Федерације БиХ д.о.о. Мостар за улазак у посјед и извођење захвата на овим некретнинама, а ради изградње дионице Озимица - Поприкуше. Давањем на кориштење земљишних честица јавног добра уређују се стварно-правни односи између Федерације БиХ и ЈП Аутоцесте Федерације БиХ д.о.о. Мостар.

    Образложено је да се ради о парцелама које у нарави представљају јавно добро, те као такве не могу бити предметом експропријације. Како би се омогућио несметан улазак у посјед и почетак радова на изградњи аутоцесте на Коридору 5ц, дионица Озимица – Поприкуше, било је потребно да Влада ФБиХ донесе ову одлуку.

    Одлука ступа на снагу наредног дана од дана објављивања у Службеним новинама ФБиХ.

    Кадровска рјешења

    Влада Федерације БиХ дала је претходну сагласност Скупштини Привредног друштва „БХ-Гас“ д.о.о. Сарајево за именовање вршилаца дужности чланова Надзорног одбора овог привредног друштва до окончања конкурсне процедуре, а најдуже до три мјесеца, и то Исмара Аџајлића, Амира Брчаниновића, Идхама Крушке, Џенана Имамовића и Амира Сендића. Прије тога дата је претходна сагласност Скупштини за разрјешење досадашњих вршилаца дужности чланова Надзорног одбора овог привредног друштва, ради истека периода на који су именовани.

    Влада Федерације БиХ донијела је Рјешење о привременом постављењу директора Федералне управе за инспекцијске послове, којим се за директора ове управе до окончања конкурсне процедуре, а најдуже до шест мјесеци, поставља Ивана Првуловић, почев од 1.7.2024. године. Претходно је донесено Рјешење којим се разрјешава дужности досадашњи директор ове федералне управе на лични захтјев, са 30.6.2024. године.

    Донесена је Одлука о именовању предсједника и два члана Управног одбора Оператора за обновљиве изворе енергије и ефикасну когенерацију на мандатни период од четири године и то Хариса Лулића за предсједника, те за чланове Семина Петровића и Франу Главаша. Претходно је Влада донијела Одлуку о разрјешењу вршилаца дужности предсједника и два члана овог управног одбора ради окончања конкурсне процедуре.

    Федерална влада дала је претходну сагласност Скупштини Привредног друштва „Игман“ д.д. Коњиц за именовање вршилаца дужности чланова Надзорног одбора овог привредног друштва уиме државног капитала до окончања конкурсне процедуре, а најдуже до три мјесеца, и то Бернадина Алагића, Мустафе Фазлића, Фахрудина Смаилагића и Седина Будима. Прије тога дата је претходна сагласност Скупштини за разрјешење досадашњих вршилаца дужности чланова Надзорног одбора овог привредног друштва.

    Такођер, Влада је dala prethodnu сагласност Надзорном одбору Привредног друштва РМУ „Бановићи“ д.д. Бановићи за доношење Одлуке о именовању чланова Управе овог привредног друштва на мандатни период од четири године и то Расима Достовића за директора друштва, Мирсада Бечића, за извршног директора за техничке послове, Ненада Тодоровића за извршног директора за инвестиције и развој нових д‌јелатности, Адема Бошњића за извршног директора за економске послове, те Енеса Шабановића за извршног директора за правне и кадровске послове. Прије тога дата је претходна сагласност Надзорном одбору за разрјешење вршилаца дужности чланова Управе овог рудника, ради окончања конкурсне процедуре.

    За учешће у раду и одлучивању на предстојећим скупштинама привредних друштава данас су опуномоћени Јасмина Пашић (ЈП „Електропривреда ХЗ ХБ“ д.д. Мостар), Амир Халилчевић (РМУ „Бановићи“ д.д. Бановићи), Халко Балавац („БХ-Гас“ д.о.о. Сарајево и Енергопетрол д.д. Сарајево), Златан Билановић (БНТ-Творница машина и хидраулике д.д. Нови Травник), Горан Бухач („Цесте“ д.д. Мостар,), те Ренато Шкробо (ЈП „Хрватске телекомуникације“ д.д. Мостар).