Na osnovu člana 19. stav (1) Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", br. 1/94, 8/95, 58/02, 19/03, 2/06 i 8/06), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine na 38. sjednici, održanoj 18.07.2024. godine, donosi
UREDBU
O ISPLATI POMOĆI OD STRANE POSLODAVCA
Član 1.
(Predmet Uredbe)
Ovom uredbom uređuje se pravo na isplatu pomoći od strane poslodavca, dinamika isplate i način realizacije s ciljem ublažavanja ekonomskih posljedica uzrokovanih rastom cijena osnovnih životnih namirnica.
Član 2.
(Lica koja ostvaruju pravo na pomoć)
Pravo na pomoć, uslijed inflatornog rasta cijena, ima lice koje ima zasnovan radni odnos sa poslodavcem u skladu sa članom 4. Zakona o radu ("Službene novine Federacije BiH", br. 26/16, 89/18, 44/22 i 39/24).
Član 3.
(Iznos pomoći)
(1) Poslodavac može, na osnovu ove uredbe, izvršiti isplatu pomoći u maksimalnom iznosu do 2.768,00 KM (dvije hiljade sedamsto šezdeset osam konvertibilnih maraka) u skladu sa finansijskim mogućnostima i u skladu sa pravilima propisanim ovom uredbom.(2) Poslodavac može izvršiti isplatu pomoći i u iznosu koji je manji od iznosa iz stava (1) ovog člana.(3) Pomoć iz stava (1) ovog člana može se isplatiti u periodu od dana stupanja na snagu ove uredbe, a najkasnije do dana prestanka važenja ove uredbe.(4) Isplata pomoći iz stava (1) ovog člana će se vršiti isključivo na transakcijske račune zaposlenika.(5) Pomoć iz ovog člana se ne smatra plaćom ili naknadom plaće prema odredbama Zakona o radu.
Član 4.
(Dinamika isplate)
(1) Isplata pomoći može se izvršiti do maksimalno šest tranši (dijelova), s tim da ukupan iznos ne može preći iznos iz člana 3. ove Uredbe.(2) Pomoć se može isplatiti i jednokratnom tranšom.
Član 5.
(Zabrana diskriminacije)
(1) Svi zaposlenici imaju pravo na isplatu pomoći koji su zatečeni u radnom odnosu na dan donošenja akta iz člana 6. ove uredbe, bez diskriminacije na bilo koji način.(2) Izuzetno od odredbe stava (1) ovog člana, ukoliko zaposleniku prestane radni odnos, poslodavac koji pomoć isplaćuje u više tranši nema obavezu isplate preostalih tranši zaposleniku nakon prestanka radnog odnosa.
Član 6.
(Osnov za isplatu dodatka)
Poslodavac je dužan donijeti interni akt (npr. odluku, pravilnik) kojim će se, između ostalog, urediti iznos pomoći, datum isplate, broj tranši i uslovi isplate.
Član 7.
(Pojedinačni akti)
Pojedinačni akti, koje donosi poslodavac za ostvarivanje prava iz člana 2. ove uredbe, obavezno se donose u pisanom obliku.
Član 8.
(Izvještavanje)
(1) Poslodavac je dužan, do 15. u mjesecu za protekli mjesec u kojem je izvršena isplata pomoći ili dijela pomoći, dostaviti nadležnoj Poreznoj ispostavi Izvještaj o isplati pomoći.(2) Obrazac Izvještaja iz stava (1) ovog člana nalazi se u prilogu ove uredbe i čini njen sastavni dio.(3) Porezna uprava Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Porezna uprava) je dužna zbirne podatke iz Izvještaja iz stava (1) ovog člana, dostaviti Federalnom ministarstvu finansija (u daljem tekstu: Ministarstvo) do kraja mjeseca za prethodni mjesec.(4) Podatke o ukupno isplaćenoj pomoći, u skladu sa ovom uredbom, Porezna uprava je dužna dostaviti Ministarstvu do 15. februara 2025. godine.(5) Na osnovu podataka iz st. (3) i (4) ovog člana, Ministarstvo će dostaviti Vladi Federacije Bosne i Hercegovine Informaciju o izvršenim isplatama pomoći u skladu sa ovom uredbom.
Član 9.
(Stupanje na snagu i prestanak važenja)
Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH", a prestaje da važi 31.12.2024. godine.
V. broj 1077/2024
18. jula 2024. godine
Sarajevo
Premijer
Nermin Nikšić, s. r.