Više od 1,2 miliona vlasnika riješilo pitanje statusa svojih nekretnina u FBiH

  • 10.05.2022.
  • Više od 1,2 miliona vlasnika riješilo pitanje statusa svojih nekretnina u FBiH

    Na današnjoj konferenciji za medije, održanoj u sjedištu Vlade Federacije BiH u Sarajevu, istaknuto je da je zahvaljujući Projektu registracije nekretnina, čija je suština usaglašavanje podatka između zemljišne knjige i katastra u urbanim sredinama Federacije BiH, više od milion i dvjesto hiljada vlasnika i suvlasnika nekretnina riješilo pitanje statusa svoje nekretnine.

    Federalni ministar pravde Mato Jozić, direktor Federalne uprave za geodetske i imovinsko-pravne poslove Željko Obradović i direktor Ureda Svjetske banke za Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru, Evropu i centralnu Aziju Christopher Sheldon istakli su značaj registracije nekretnina, prava i obaveze vlasnika da upišu vlasništvo i suvlasništvo na nekretninama, te na važnost vođenja ažurnih evidencija.

    Direktor Obradović kazao je kako ova uprava već duže vrijeme realizuje ili je realizovala niz projeketa s jasnim ciljem, a to je raditi na tačnosti podataka o nekretninama u Federaciji BiH i podići nivo usluge prema svim korisnicima njihovih podataka, bilo da se radi o privrednicima, javnom sektoru ili građanima.

    Jedan od najbitnijih je Projekat registracije nekretnina u FBiH koji je započeo 2013. i trebao bi završiti 2024. godine, ali će se nastojati da katastarski i zemljišnoknjižni uredi nastave s tim akrivnostima i nakon završetka projekta.

    - Do danas je usaglašeno 57,8 posto podataka zemljišnih knjiga i katastra u FBiH. Ako se ima u vidu da je 20 posto teritorija urbana sredina, mi smo više od 50 posto tih podataka već usaglasili. Zahvaljujući projektu 1.239.341 vlasnik i suvlasnik nekretnina je riješio pitanje statusa svoje nekretnine. To je više od milion parcela i oko 135.000 etažnih jedinica, stanova u FBiH - istakao je direktor Obradović.

    Prema njegovim riječima, cilj da korisnici mogu na jednom mjestu i s jednim dokumentom dokazati status svojih nekretnina.

    - To je naša vizija - kazao je Obradović, te dodao da su za to i tehnički spremni, a radi se i strategija. Procjena je, prema njegovim riječima, da je kroz ovaj projekt ušteđeno više od 600 miliona KM u FBiH.

    Federalni ministar pravde Mato Jozić je istakao nastojanje da se na nivou Federacije BiH urede zemljišne knjige i katastar, a sve u svrhu da se osigura pozitivno okruženje i dolazak investitora u Federaciji BiH i Bosni i Hercegovini.

    - Federalno ministarstvo pravde je vodilo aktivnosti vezano za gruntovnicu, mi smo uradili taj projekt i zajedno s direktorom Obradovićem smo zaključili da te podatke stavimo Geodetskoj upravi na raspolaganje i održavanje što se pokazalo izuzetno uspješnim - kazao je ministar Jozić, navodeći da su zajednički tražili rješenja i u vezi donošenja zakona o elektronskom potpisu.

    Izrazio je nadu da će se narednih dana naći rješenje između Općinskog suda u Sarajevu, Federalnog ministarsva pravde i Geodetske uprave da se građanima u Kantonu Sarajevo olakša vađenje izvadaka.

    Direktor Ureda Svjetske banke za Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru, Evropu i centranu Aziju Christopher Sheldon kazao je da Svjetska banka već desetak godina putem ovog projekta registracije nekretnina podržava Federaciju BiH i Federalnu upravu za geodetske i imovinsko-pravne poslove.

    - Ponosni smo na našu saradnju s Federalnom upravom i Federalnim ministarsvom pravde zbog svih postignuća na projektu. Cilj Svjetske banke je bio da pruži podršku za snažnu administraciju zemljišta koja će pružiti podršku građanima FBiH - naveo je Sheldon i dodao da su ova uprava i Ministarstvo ostvarili impresivan napredak na jačanju katastra i zemljišne knjige.

    Zahvaljujući sistemskom pristupu koji je usvojio projekt, prema njegovim riječima,  značajno su reducirani troškovi harmonizacije katastra i zemljišne knjige, a uvedene su i brojne e-usluge što omogućava bolju efikasnost i transparentnost.