Saopćenje FMON: Poštujmo prava i dostojanstvo svakog djeteta

  • 10.12.2014.
  • Danas se u svijetu obilježava Međunarodni dan ljudskih prava, čije je temeljno polazište Univerzalna deklaracija o ljudskim pravima donesena na sjednici Generalne skupštine Ujedinjenih nacija 10. decembra 1948. godine u Parizu.

    Danas se u svijetu obilježava Međunarodni dan ljudskih prava, čije je temeljno polazište Univerzalna deklaracija o ljudskim pravima donesena na sjednici Generalne skupštine Ujedinjenih nacija 10. decembra 1948. godine u Parizu.

    Ova deklaracija, između ostalog, proklamuje i pravo na obrazovanje, uz poruku da svakome treba biti omogućeno pravo pristupa i ravnopravnog učešća u obrazovanju. Obrazovanjem se trebaju prenositi vrijednosti mira, tolerancije i poštovanja ljudskih prava i sloboda svakog pojedinca. Također, obrazovanje treba da izgrađuje pozitivne vrijednosti i stavove kod djece i mladih, što će omogućiti stvaranje sigurnog, mirnog i pluralističkog društva u kojem se poštuju ljudska prava i slobode, dosljedno provode zakoni, a svi građani imaju mogućnost da vode dostojanstven i produktivan život.

    Kada je u pitanju ostvarivanje prava na obrazovanje u Bosni i Hercegovini, još uvijek su prisutni brojni slučajevi diskriminacije i segregacije u obrazovanju, a obrazovni sistem, nažalost, nije uspio da afirmiše pozitivne vrijednosti poštovanja ljudskih prava i sloboda kao odgojnog ideala kome svi trebaju težiti. Postojanje „dvije škole pod jednim krovom“ u Federaciji BiH i odsustvo razumijevanja za prava i potrebe djece bošnjačkih povratnika u Republici Srpskoj, kao što je u Konjević Polju i Vrbanjcima, svjedoče postojanju evidentnih oblika segregacije i diskriminacije u obrazovnom sistemu naše zemlje, te da borba za ostvarenje ljudskih prava i sloboda u okviru obrazovnog sistema još nije završena.

    Pred nama se još uvijek nalaze brojni izazovi koji se moraju riješiti kako bi obrazovanje u BiH bilo utemeljeno na vrijednostima proklamovanim Univerzalnom deklaracijom o ljudskim pravima i drugim međunarodnim dokumentima o ljudskim pravima.

    To potvrđuje i nedavni Periodični izvještaj o stanju ljudskih prava u BiH koji su provele Ujedinjene nacije, gdje je posebna pažnja posvećena i obrazovanju. Naime, među ključnim oblastima koje zahtjevaju hitan odgovor bh. vlasti identifikovana su pitanja okončanja svih oblika diskriminacije, usklađivanje zakonodavstva u oblasti ljudskih prava širom zemlje, zaštita za osobe s invaliditetom i prava djeteta.

    Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke i ovim putem poziva sve nadležne obrazovne vlasti u našoj zemlji da zajedničkim aktivnostima iznađu načine kako bi se konačno ukinula praksa segregacije i diskriminacije u obrazovanju, te svakom djetetu omogućilo jednaka prava i dostojanstvo u obrazovnom sistemu naše zemlje, kaže se u saopćenju Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke.