Prva javna rasprava o Okvirnom nastavnom planu i programu za devetogodišnju osnovnu školu

  • 17.10.2011.
  • Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke u Sarajevu je organizovalo Prvu javnu raspravu o Okvirnom nastavnom planu i programu (NPP) za devetogodišnju osnovnu školu u Federaciji BiH, na kojoj je učestvovalo više od pedeset stručnih savjetnika...

    Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke u Sarajevu je organizovalo Prvu javnu raspravu o Okvirnom nastavnom planu i programu (NPP) za devetogodišnju osnovnu školu u Federaciji BiH, na kojoj je učestvovalo više od pedeset stručnih savjetnika pedagoških zavoda, te nastavnici i roditelji, predstavnici domaćih nevladinih i međunarodnih organizacija, kao i drugi zainteresirani učesnici.

    Ciljem javnih rasprava, koje će do kraja godine Federalno ministarstvo organizovati u cijeloj Federaciji BiH, jeste sagledavanje efekata koncepcije devetogodišnjeg obrazovanja i pronalaska najadekvatnijih načina za modernizaciju, rasterećivanje i ujednačavanje NPP-a u Federaciji BiH.

    Federalni ministar obrazovanja i nauke Damir Mašić podsjetio je da je prethodno koordinacijsko tijelo ministara obrazovanja u Federaciji BiH usvojilo prijedlog Okvirnog NPP, te je dodao da je opredjeljenje novoformirane Koordinacija ministara obrazovanja da se, prije konačnog usvajanja dokumenta, provede i javna rasprava.

    - S obzirom na to da je postojeća zajednička jezgra nastavnih planova i programa isključivo usmjerena na sadržaj, a aktuelni NNP-ovi za devetogodišnje obrazovanje promovišu načela savremenog kurikuluma, ciljeve i ishode učenja, orijentaciju na učenike i procese učenja, neophodno je napraviti plan približavanja NPP-ova na nivou Bosne i Hercegovine i njihovo usklađivanje sa trendovima u međunarodnom razvoju kurikuluma - rekao je ministar Mašić i dodao da je kvalitetno obrazovanje krajnji cilj i da se ono ne može postići bez uspostavljanja jedinstvenog obrazovnog sistema u kojem će sva djeca imati jednake uslove obrazovanja i razvijenu svijest o pripadnosti državi Bosni i Hercegovini.

    Krajnji rezultati ovih aktivnosti su sadržaji učenja koji su rasterećeni nepotrebne faktografije i više povezani sa životom i razvojem nauke i tehnologije i s primjenom metodologije usmjerene na dijete.

    Nakon javnih rasprava koje će u narednom periodu biti provedene u Mostaru, Zenici, Tuzli i Bihaću, Radna grupa, formirana na nivou Federacije BiH, objedinit će sve pristigle sugestije i predložiti Koordinaciji ministara obrazovanja i nauke u Federaciji BiH inovirani i cjeloviti Okvirni nastavni plan i program za devetogodišnju osnovnu školu, saopćeno je iz Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke.