Dopremijer Federacije BiH i federalni ministar poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva Jerko Ivanković-Lijanović i federalni ministrar trgovine Milorad Bahilj posjetili su danas u Sarajevu “Amko Komerc”...

Dopremijer Federacije BiH i federalni ministar poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva Jerko Ivanković-Lijanović i federalni ministrar trgovine Milorad Bahilj posjetili su danas u Sarajevu “Amko Komerc”, te s predstavnicima ovog poduzeća razgovarali o zastupljenosti domaćih proizvoda u trgovinama i poticajima za bolje pozicioniranje domaćih proizvoda, što je od velike važnosti za razvoj domaće poljoprivrede i otvaranje novih radnih mjesta.
Prema riječima ministra Ivankovića-Lijanovića, Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva predviđa da, kroz Programa poticaja pod nazivom “od našeg polja do našeg stola” podrži, pored primarne poljoprivredne proizvodnje, i prehrambenu industriju i trgovačke lance, čime bi se pomoglo našim proizvođačima da lakše prodaju svoje proizvode.
- Time bismo spriječili pojavu tržišnih viškova, kao što ćemo sada imati situaciju sa mlijekom zbog nemogućnosti izvoza u Hrvatsku. Kako ne bismo ponavljali takve greške, danas smo razgovarali i o tome kako da u Programu potaknemo trgovce da slijede primjer “Amka” i da zastupljenost domaćih proizvoda u našim trgovinama bude 50 i više posto. Ministarstvo sada radi na tome da podrškom pozicioniranju proizvoda na policama trgovina, zastupljenosti u katalozima i promoterima proizvoda dođemo do kvalitetnog modela koji će biti motivirajući za trgovce da plasiraju više domaćih proizvoda nego do sada - kazao je Ivanković-Lijanović.
Ministar Bahilj je naglasak stavio na zaštitu potrošača, zastupljenost domaćih proizvoda na policama trgovačkih radnji u FBiH, te Zakon o unutrašnjoj trgovini FBiH.
- Poznato je kako je upravo “Amko Komerc” preuzeo 21 maloprodajni objekt Merkura, te zajedno s njihovim objektima ima više od 70 prodajnih mjesta i preko 1.000 zaposlenih. Važno je naglasiti kako je poslovna politika ovog maloprodajnog lanca poticanje domaćih proizvođača kroz plasiranje domaćih proizvoda na policama njihovih trgovačkih objekata. Prioritet Federalnog ministarstva trgovine je da, bez favoriziranja ijedne trgovačke kuće, omogući nediskriminiran odnos u pogledu zastupljenosti prehrambenih proizvoda u trgovačkim objektima u FBiH - izjavio je Bahilj.
Na sastanku je posebna pažnja skrenuta na zaštitu potrošača, jer se, kako je istaknuto, kroz Zakon o unutrašnjoj trgovini FBiH, odredbom člana 13., reguliše zastupljenost domaćih prehrambenih proizvoda u trgovačkim objektima, što ne predstavlja uslovljavanje prodaje navedenih proizvoda, jer se krajnjem potrošaču mora osigurati mogućnost da prilikom kupovine sam odluči koji proizvod želi kupiti.
- Samo prisustvo domaćeg proizvoda na policama trgovačkih lanaca omogućava potrošaču da se upozna sa paletom proizvoda iz BiH, te se na taj način promoviše i svijest odgovornosti potrošača prema društvenoj zajednici - pojasnio je Bahilj.
On je upoznao predstavnike “Amko Komerca” s planovima Federalnog ministarstva trgovine koje će i u narednom periodu kontinuirano komunicirati s trgovačkim lancima u FBiH, te vršiti monitoring zastupljenosti domaćih proizvoda na njihovim policama.
- Zastupljenost domaćih prehrambenih proizvoda na policama “Amko Komerca” je više od 70 posto, što ga stavlja u red trgovačkih lanaca koji promoviše domaći proizvod i poštuje zakon, te omogućava potrošaču da sam bira što želi kupiti. Federalno ministarstvo trgovine će, i u narednom periodu, nastaviti podršku na promovisanju prava potrošača, sigurnosti proizvoda i mogućnosti da se prilikom kupovine potrošač opredjeljuje koji proizvod želi kupiti i, naravno, podržati promociju domaće proizvodnje, jer domaći proizvođači zaslužuju da njihov proizvod bude ravnopravan na tržištu sa stranim - zaključio je ministar Bahilj.