U periodu od 2011. do 2014. godine planirana je izgradnja 56 kilometara (km) autoceste plus 10 kilometara autoputa na Sarajevskoj zaobilaznici, što je, praktično, dvostruko više u odnosu na sve do sada urađeno na Koridoru 5-c.

U periodu od 2011. do 2014. godine planirana je izgradnja 56 kilometara (km) autoceste plus 10 kilometara autoputa na Sarajevskoj zaobilaznici, što je, praktično, dvostruko više u odnosu na sve do sada urađeno na Koridoru 5-c. Planirani novac za izgradnju ovih dionica je oko 500 miliona eura, što je tri puta veća investicija nego u svim dosadašnjim radovima. Predviđeni novac za eksproprijaciju, koju će finsnirati preduzeće Autoceste, deset do 15 puta je veći nego što je uloženo dosad za te namjene. To je rekao direktor Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH d.o.o Mostar Ensad Karić na današnjoj prezentaciji medijima u sjedištu Federalne vlade u Sarajevu, na kojoj je predstavio dosadašnje, trenutne i buduće aktivnosti preduzeća vezane za koridor 5-c čija se realizacija očekuje u periodu od 2011. do 2014. godine.
Prvi od četiri ključna preduslova za realizaciju plana do 2014. je neophodna izmjena Zakona o eksproprijaciji kako bi bio riješen problem nelegalne gradnje na planiranim trasama, naveo je. Prema Karićevim riječima, kao i navodima federalnog ministra prometa i komunikacija Envera Bijedića, planirano je obeštećenje nelegalnim graditeljima u omjeru uložene građevinske vrijednosti njihovih objekata. Takav način rješavanja nelegalne gradnje zastupali su i međunarodni kreditori, a ministar Bijedić rekao da je ovaj metod human naročito što ima dosta stambenih jedinica u kojima žive ljudi što su bili primorani napustiti ranije domove.
Drugi preduslov za realizaciju plana do 2014. je osiguranje, odnosno završetrak kredita od 166 miliona eura Evropske investicijske banke. Preduslovi su i usvajanje prostornog plana posebnog obilježja od značaja za FBiH: autocesta na koridoru 5-c, koji je u nacrtu, te usvajanje novog federalnog zakona o korišćenju zemljišta radi izgradnje autoceste, kojim treba ubrzati procedure pribavljanja građevinskih dozvola, pripremnih radova i eksproprijaciju.
Trenutno je u toku izgradnja četiriju dionica dugih 21 km ukupne vrijednosti 150 miliona eura u procesu tenderske procedure izbora izvođača radova su četiri dodatne dionice očekivane vrijednosti izgradnje oko 250 miliona eura. Početak radova planiran je za početak iduće godine. U toku su projekti: Kakanj - Drivuša u dužini 16 km, u kojem je i tunel Vijenac, zatim Bijača - Zvirovići u dužini od 10 km, dok su aktuleni tenderi za dionicu Vlakovo - Tarčin (20 km), a u pripremi projekti Svilaj - Odžak (10 km) i Zenička zaobilaznica (Drivuša - Banlozi) od 11 km, na kojoj je u toku eksproprijacija u dužini od 2,5 km.
Što se tiče Sarajevskog by passa (Butile - Vlakovo u dužini od 4 km), uz saglasnost Federalne vlade, nadležnost je preuzelo preduzeće Autoceste i tu se očekuje kompleksna eksproprijacija zbog nelegalno izgrađenih objekata te treba osigurati dodatni novac za izgradnju. Eksproprijacija će početi do kraja ove godine, rekao je direktor Karić.

Bilo je riječi i o dosadašnjoj iskorištenosti kredita izraženoj u eurima te naveo da je Evropska banka za obnovu i razvoj odobrila od 2009. godine 180 miliona. Međutim, pola grace perioda je potrošeno i opterećenje u tom smislu iznosi oko dva miliona, ali ovaj iznos će se ipak uspjeti pokriti.
Do opterećenja je došlo pošto, nakon što je kreditor tražio formiranje preduzeća Autoceste, prethodne vlasti nisu mogle da se dogovore ni o tome gdje će biti njegovo sjedište. Od 2009. godine je također potpisano za iznos od 75 miliona Evropske investicione banke; potpisivanje novih 166 miliona nije opterećeno nekorišćenjem grace perioda. -Od 35 miliona eura, koliko je dosad potrošeno, mi (nova uprava Autocesta) od maja ove godine utrošili smo 20 miliona, izjavio je Karić.
Direktor Karić je, osim navedenih podataka, kazao i da je u toku projektovanje za dionice Lašva - Travnik (brza cesta) u dužini od 24 km, Tuzla - Brčko - Orašje (autoput) u dužini 67 km, Žepče - Tuzla (autoput, 60 km), Tarčin - Konjic (autoput, Koridor 5-c, 20 km) te zeničke zaobilaznice (autoput, Koridor 5-c) od 11 km. U idejnom projektu su trase Tarčin - Međugorje i Zenica - Doboj, ukupne dužine 180 km. U opisu projekta Koridor 5-c, Karić je, kao u dijelu mreže koridora transevropskih zemalja i spajanju Budimpešte u Mađarskoj s obalom Jadranskog mora, naveo ukupnu dužinu koridora od 330 km, od čega kroz Federaciju treba da prođe oko 285 km.