O aktivnostima Federalne uprave za inspekcijske poslove

  • 09.04.2008.
  • Federalna uprava za inspekcijske poslove, kao nosilac aktivnosti, u okviru redovnog plana rada za 2008.godinu, utvrdila je izvještaje o provedenim aktivnostima pojačanog inspekcijskog nadzora u više oblasti na području Federacije Bosne i Hercegovine, kaže se u saopćenju za javnost ove uprave, koje je ilustrirano slijedećim ocjenama i podacima:

    Federalna uprava za inspekcijske poslove, kao nosilac aktivnosti, u okviru redovnog plana rada za 2008.godinu, utvrdila je izvještaje o provedenim aktivnostima pojačanog inspekcijskog nadzora u više oblasti na području Federacije Bosne i Hercegovine, kaže se u saopćenju za javnost ove uprave, koje je ilustrirano slijedećim ocjenama i podacima:
     
    Na zahtjev Sekcije udruženja prevoznika koja djeluje u okviru Privredene komore Federacije BiH  provedene su aktivnosti pojačanog inspekcijskog nadzora nelegalnog prevoza i drugih nezakonitosti u oblasti cestovnog prometa, u periodu od 10.3. do 28.3.2008. godine. U kontroli je neposredno učestvovalo ukupno 18 inspektora, od čega 15 inspektora za cestovni promet (federalnih, državnih i kantonalnih inspektora po ovlaštenju direktora Federalne uprave za inspekcijske poslove), dva inspektora iz oblasti rada i radnih odnosa i jedan inspektor tehničke inspekcije – kontrola kvaliteta tečnih goriva.
     
    U skladu sa nadležnošću propisanom Zakonom o cestovnom prevozu Federacije BiH, Zakonom o međunarodnom i međuentitetskom prevozu BiH, Zakonom o inspekcijama Federacije BiH, inspekcijski nadzor je naročito bio usmjeren na nelegalni prijevoz putnika i tereta, ugovoreni prijevoz radnika, učenika i dr, ispunjavanje tehničko-eksploatacijskih uvjeta za vozila u eksploataciji, pogonsko gorivo i zloupotrebe (lož ulje), prijava prihoda od prodatih voznih karata, rad na crno, prijave radnika i kontrola odjava, uplate doprinosa za radnike, itd.
     
    Na osnovu dobijenih rezultata utvrđeno je da su veoma izražene nepravilnosti u radu i kršenje navedenih propisa od strane prijevoznika - fizičkih i pravnih lica koja se bave ovom djelatnošću, te da u većem broju ne izvršavaju obaveze ili značajno kasne u pogledu izmirenja obaveza iz doprinosa i poreza na plaće, te su time onemogućeni za dobijanje obrasca licenci „D“ za vozila i produženja odobrenja za javni prijevoz putnika. U tom smislu, i resorna ministarstva prometa i komunikacija ne provode zakonom utvrđene mjere na poništenju i oduzimanju odobrenja za javni prijevoz i pokretanje procedure za ukidanje djelatnosti kod nadležnih općinskih organa.
     
    Značajno je pomenuti, da su u aktivnostima učestvovali kantonalni inpektori iz Tuzlanskog, Srednjebosanskog kantona i Zeničko-dobojskog kantona.
     
    Aktivnosti inspekcijskog nadzora su provedene na području osam kantona. Važno je istaći da je najveći broj inspektora angažovan na području četiri kantona i to: Tuzlanskog, Zeničko - dobojskog, Srednjebosanskog i Hercegovačko - neretvanskog a, po procjeni, manji broj inspektora u saradnji sa državnim inspektorima za cestovni promet djelovao je na području četiri kantona: Unsko - sanskog, Livanjskog, Posavskog i Sarajevskog. Aktivnosti će se u narednom periodu nastaviti i na područjima ostala dva kantona u Federaciji BiH.
     
    Za provođenje Operativnog plana poseban doprinos je dalo Federalno ministarstvo prometa i komunikacija kroz dostavljanje potrebnih baza podataka i dr. evidencija, te federalni i kantonalni MUP-ovi, bez čije podrške ne bi bilo moguće realizirati planirane aktivnosti.
     
    Za navedeni izvještajni period ostvareni su rezultati u tabeli koja slijedi:
     

    Broj inspektora
    18
    Izvršeno ukupno kontrola
    1.452
    Sačinjeno zapisnika
    849
    Broj donesenih rješenja o zabrani/obavljanje prijevoza/
    25
    Broj donesenih rješenja o isključenju vozila iz prometa
    12
    Broj rješenja o upućivanju na vanredni tehn. pregled
    8
    Izdato prekršajnih naloga
    770
    Finansijska realizacija po izdatim prekršajnim nalozima u KM
    304.320
    Broj zahtjeva za pokretanje prekršajnog postupka
     
    Broj radnika na crno
    119
    Broj uzoraka goriva
    2
    Broj oduzetih dozvola za međunarodni prijevoz putnika
    5
    Broj stavljenih dozvola van snage
    3
    Broj izrečenih zabrana ulaska u BiH
     
    Izdata upozorenja/opomene u međunarodnom cest. prometu
    78
    Broj radnih dana u neposrednom inspekcijskom nadzoru
    14

     
    Na zahtjev Kantonalne uprave za inspekcijske poslove Tuzlanskog kantona koja nema kadrovski popunjena radna mjesta inspekcija iz ove oblasti provedene su aktivnosti pojačanog inspekcijskog nadzora u oblasti sanitarne, zdravstvene i farmaceutske inspekcije, u periodu od 4.3. do 29.3.2008. godine. Federalni sanitarni, zdravstveni i farmaceutski inspektori Federalne uprave za inspekcijske poslove, izvršili su inspekcijske nadzore u privatnim stomatološkim ordinacijama, privatnim ljekarskim ordinacijama, privatnim zdravstvenim ustanovama (apoteke), privatnim i javnim apotekama, na području Tuzlanskog kantona.
     
    U vršenju inspekcijskog nadzora učestvovala su tri tima koji su sačinjavali: federalni sanitarni, zdravstveni i farmaceutski inspektori, kantonalni tržni inspektori i kantonalni inspektori rada.
     
    U izvještajnom periodu za mjesec mart 2008. godine, federalna zdravstveno – sanitarna inspekcija izvršila je nadzoru 34 privatne stomatološke ordinacije, 30 ljekarskih (ginekološke, internističke, dermatovenerološke, pedijatrijske, ordinacije opće medicine i savjetovališta) i 3 privatne zdravstvene ustanove, a federalna farmaceutsko- sanitarna inspekcija izvršila je nadzoru 26 privatnih i tri javne apoteke i 7 privatnih zdravstvenih ustanova (apoteka).
     
    Mjere su poduzimane radi neredovno izvršenih povremenih zdravstvenih pregleda (jedanput godišnje), isteklih rokova ampula anafilaktičke terapije, nepostojanja ljekarskih uvjerenja prilikom zaposlenja, uvjerenja o ploženom stručnom ispitu, prometovanja neregistriranih lijekova, herbalnih i galenskih pripravaka, održavanja higijenskog stanja prostorija, ispunjavanja minimuma kadrovskih, prostornih, higijensko-tehničkih, sanitarnih i uvjeta opremljenosti za bavljenje navedenom djelatnošću.
     
    Za navedeni izvještajni period ostvareni su rezultati u tabeli koja slijedi:

    Izvršeno ukupno kontrola
    116
    Broj donesenih rješenja o zabrani obavljanja djelatnosti radi nedostatka stručnog kadra
    3
    Izdato prekršajnih naloga
    61
    Finansijska realizacija po izdatim prekršajnim nalozima u KM
    63.350
    Broj radnih dana u neposrednom inspekcijskom nadzoru
    16