ODLUKU
O USVAJANJU PROGRAMA UTROŠKA SREDSTAVA TRAJNOG REVOLVING FONDA KOD UNION BANKE D.D. SARAJEVO, FEDERALNOG MINISTARSTVA ENERGIJE, RUDARSTVA I INDUSTRIJE ZA DUGOROČNO FINANSIRANJE PROJEKATA PUTEM DODJELE KREDITA ZA 2025. GODINU
I.
II.
III.
IV.
V.
VI.
V. broj 1058/2025
25. juna 2025. godine
Sarajevo
Premijer
Nermin Nikšić, s. r.
PROGRAM
UTROŠKA SREDSTAVA TRAJNOG REVOLVING FONDA KOD UNION BANKE D.D. SARAJEVO, FEDERALNOG MINISTARSTVA ENERGIJE, RUDARSTVA I INDUSTRIJE ZA DUGOROČNO FINANSIRANJE PROJEKATA PUTEM DODJELE KREDITA ZA 2025. GODINU
Mostar, april 2025. godine
1. UVOD
Prerađivačka industrija predstavlja jednu od najvažnijih djelatnosti svake privrede. Industrijski rast može dovesti do pozitivnih posljedica za cjelokupnu privredu i samim tim uticati na ostale ekonomske ciljeve društva. Prerađivačka industrija u Federaciji Bosne i Hercegovine tehnički i tehnološki zaostaje i sporo se prilagođava promjenama. Najveći problem je to što raste udio proizvodnje proizvoda s nižim stepenom obrade. Bez novih istraživanja, razvoja, dodatnih obrazovanja, novih dizajna, marketinga, industrija u Federaciji Bosne i Hercegovine neće moći ispunjavati zahtjeve potrošača niti povećati svoju konkurentnost na domaćem i na stranom tržištu.
Prerađivačka industrija stvara radna mjesta i stvara prihod koji potiče rast ekonomije. Danas se prerađivačka industrija suočava sa nizom izazova i slabosti kao što su: niska produktivnost, velika ovisnost o uvozu sirovina, nedostatak inovacija, kao i nedovoljna ulaganja u istraživanja i razvoj, a nedostatak novih tehnologija i proizvoda ograničava konkurentnost.
Sve više je prisutan i problem odljeva aktivne radne snage, velikim dijelom stručnjaka i kvalificirane radne snage, tako da nedostatak specijalizirane radne snage postaje jedan od vodećih problema u prerađivačkoj industriji. Nije manje važno skrenuti pažnju i na "zelene politike", koja za cilj ima proizvodnju uz što manje negativnog uticaja na okolinu.
Stanje industrije u Federaciji Bosne i Hercegovine daleko je od zadovoljavajućeg i ima još mnogo prostora za napredovanjem. No, do odgovarajućeg napretka i kontinuiranog industrijskog rasta može doći jedino uz prave i dugoročne mjere i ciljeve, uz pomoć i poticaj države i provođenjem određenih strategija.
U skladu sa navedenim, Federalno ministarstvo energije, rudarstva i industrije se i 2025. godine opredijelilo za dodjelu finansijskih sredstava, privrednim društvima, na kreditnoj osnovi, sa povoljnom kamatnom stopom, "grace periodom" i minimalnom naknadom za obradu kreditnih zahtjeva, te dovoljnim brojem rata da iznos povrata sredstava bude prihvatljiv korisnicima kredita. Na ovaj način se otvara pristup novčanim sredstvima pod povoljnim uslovima u cilju opstanka, rasta i razvoja privrednih društava, kao i jačanja energijske samostalnosti kroz sufinansiranje projekata korištenja obnovljivih izvora energije.
2. PRAVNI OSNOV
- Strategija razvoja Federacije Bosne i Hercegovine 2021-2027 ("Službene novine Federacije BiH", broj 40/2022);
- Strategija razvoja drvne industrije Federacije Bosne i Hercegovine za period 2016.-2025. godina ("Službene novine Federacije BiH", broj 70/18);
- Strategija razvoja industrije građevinskog materijala Federacije Bosne i Hercegovine za period 2018.-2025. godine ("Službene novine Federacije BiH", broj 70/18);
- Strategija razvoja metalnog i elektro sektora Federacije Bosne i Hercegovine za period 2016.-2025. godine ("Službene novine Federacije BiH", broj 70/18).
3. ZAKONODAVNI OKVIR
- Odluka o davanju saglasnosti Federalnom ministarstvu energije, rudarstva i industrije za uspostavu Trajnog revolving fonda kod Union banke d.d. Sarajevo za dugoročno finansiranje projekata putem dodjele kredita - Trajni revolving fond ("Službene novine Federacije BiH", br. 27/14, 91/14, 106/14, 3/15 i 24/16);
- Budžet Federacije Bosne i Hercegovine za 2025. godinu ("Službene novine Federacije BiH", broj 7/25);
- Zakon o izvršavanju Budžeta Federacije Bosne i Hercegovine za 2025. godinu ("Službene novine Federacije BiH", broj 7/25);
- Zakon o sistemu državne pomoći u Bosni i Hercegovini ("Službeni glasnik BiH", br. 10/12 i 39/20);
- Uredba o uslovima i postupku za dodjelu pomoći male vrijednosti-de minimis pomoć ("Službene novine Federacije BiH", broj 27/18).
4. CILJ PROGRAMA
Cilj Programa utroška sredstava Trajnog revolving fonda kod Union banke d.d. Sarajevo, Federalnog ministarstva energije, rudarstva i industrije za dugoročno finansiranje projekata putem dodjele kredita za 2025. godinu (u daljem tekstu: Program), je unapređenje i razvoj privrede Federacije Bosne i Hercegovine, stvaranje povoljnijeg poslovnog okruženja kroz realizaciju strateških i primarnih ciljeva koji su usvojeni u dokumentima: Strategija razvoja Federacije Bosne i Hercegovine 2021-2027, Strategija razvoja drvne industrije Federacije Bosne i Hercegovine za period 2016.-2025. godina, Strategija razvoja industrije građevinskog materijala Federacije Bosne i Hercegovine za period 2018.-2025. godine i Strategija razvoja metalnog i elektro sektora Federacije Bosne i Hercegovine za period 2016.-2025. godine.
Cilj je također poduprijeti i provođenje mjera za korištenje obnovljivih izvora energije koji će u proizvodnim pogonima dovesti do:
- povećanja energijske samostalnosti koja se ogleda kroz smanjenje potrošnje isporučene električne energije u odnosu na potrošnju isporučene energije prije provođenja mjera,
- smanjenja emisije gasova sa efektom staklene bašte i
- sigurnijeg snabdijevanja energijom.
Ovim Programom se žele potaknuti privrednici na ulaganje u materijalnu imovinu u svrhu modernizacije i proširenja postojećih proizvodnih kapaciteta kao i osnivanje novih proizvodnih pogona i poslovnih jedinica, uz zadržavanje ili povećanje broja zaposlenih.
U skladu sa naprijed navedenim, očekivani efekti Programa su:
- rast broja novozaposlenih,
- rast produktivnosti radne snage,
- rast indeksa industrijske proizvodnje,
- povećanje proizvodnih kapaciteta,
- uvođenje novih naprednijih tehnologija i tehnoloških postupaka, kao i unapređenje postojećih tehnologija i tehnoloških postupaka i reinženjeringa,
- razvoj novih proizvoda, proizvodnih procesa ili usluga sa većom dodanom vrijednosti,
- uspostavljanje sistema kvalitete (CE znak, ISO standardi i drugo),
- unapređenje energijske efikasnosti,
- unapređenje ekoloških aspekata proizvodnje,
- povećanje konkurentnosti,
- porast prometa,
- poboljšanje općeg privrednog stanja i dr.
5. KORISNICI I NAMJENA DODIJELJENIH SREDSTAVA
Korisnici kreditnih sredstava po ovom Programu su privatna privredna društva, sa sjedištem u Federaciji Bosne i Hercegovine, koja posluju u skladu sa Zakonom o privrednim društvima ("Službene novine Federacije BiH", br. 81/15 i 75/21).
Napomena:
Pod pojmom "privatno privredno društvo", po ovom Programu, podrazumijeva se privredno društvo u čijem osnovnom kapitalu je učešće privatnog kapitala 100%, odnosno koja u vlasničkoj strukturi nemaju udio javnog kapitala ili glasačkih prava javnog kapitala.
Predmet dodjele kreditnih sredstava je ulaganje u proces proizvodnje, širenje postojeće proizvodnje, izgradnje i proširenja proizvodnih kapaciteta, izgradnje proizvodnih objekata koja podrazumijeva izgradnju ili ulaganja u nove ili rekonstrukciju, adaptaciju ili dogradnju postojećih objekata, te kupovinu novih proizvodnih hala sa pripadajućom infrastrukturom i opremom a koja su usko vezana za proizvodnju, kupovinu zemljišta, nabavku novih tehnologija koje doprinose unapređenju djelatnosti društva (mašine, postrojenja, transportno-manipulativna sredstva uključena u proces proizvodnje), nabavku informatičke opreme usmjerene ka proizvodnji kao i pokretanje značajnih aktivnosti zasnovanih na promjenama sveukupnih proizvodnih procesa i stanja postojeće poslovne djelatnosti društva (reinženjering) i nabavka i ugradnja opreme za unapređenje energijske efikasnosti.
Napomena:
- Pod transportno-manipulativnim sredstvima uključenim u proces proizvodnje u unutrašnjem transportu, po ovom Programu, smatraju se viljuškari, mostni kranovi, utovarivači i druga manipulativna sredstva koja se koriste isključivo u krugu proizvodne hale.
- Pod nabavkom i ugradnjom opreme za unapređenje energijske efikasnosti, u smislu ovog Programa se podrazumijeva nabavka i ugradnja fotonaponskih sistema (fotonaponski paneli-moduli, montažna podkonstrukcija za potrebe postavljanja fotonaponskih panela, inverteri, kablovski razvodi za povezivanje i rad fotonaponskog sistema) namijenjenih za proizvodnju električne energije iz sunčeve energije, za sopstvene potrebe, kao i nabavka i ugradnja toplotne pumpe.
Korisnik kreditnih sredstava je privredno društvo iz oblasti metalne, elektro i automobilske industrije, industrije građevinskog materijala, drvne, papirne i grafičke industrije, proizvodnje tekstila, kože i obuće, hemijske industrije i industrije gume i plastike i sakupljanja otpada i reciklaže materijala, odnosno privredno društvo kome je prema KD BiH 2010 glavna šifra djelatnosti (djelatnost koju pravno lice pretežno obavlja) dodijeljena od nadležnog Zavoda za statistiku, iz područja C-Prerađivačka industrija, izuzev oblasti:
- 10 (Proizvodnja prehrambenih proizvoda);
- 11 (Proizvodnja pića);
- 12 (Proizvodnja duhanskih proizvoda),
i iz područja E-Snabdijevanje vodom; uklanjanje otpadnih voda, upravljanje otpadom te djelatnosti sanacije okoliša, izuzev oblasti:
- 36 (Sakupljanje, pročišćavanje i snabdijevanje vodom);
- 37 (Uklanjanje otpadnih voda);
- 39 (Djelatnosti sanacije okoliša te ostale djelatnosti upravljanja otpadom).
Pod ulaganjem se smatra ulaganje u materijalnu i nematerijalnu imovinu. Ulaganja u imovinu se odnose na kupovinu zemljišta, izgradnju ili obnovu novih/postojećih proizvodnih objekata, unapređenje procesa u proizvodnji kroz razvoj novih proizvoda i unapređenje postojećih proizvodnih linija.
Sredstva se mogu dodjeljivati i za refinansiranje prihvatljivih troškova koji su nastali najkasnije godinu dana unazad od dana podnošenja zahtjeva.
Napomena: Sredstva za refinansiranje prihvatljivih troškova za nabavku i ugradnju fotonaponskih sistema ne mogu se provesti nakon početka rada postrojenja.
Ponude, predračuni ili ugovori ne smiju biti od dobavljača ili izvođača koji je povezana osoba sa podnositeljem zahtjeva za dodjelu sredstava po Programu.
Povezanom osobom iz prethodnog stava se smatra društvo:
- koje ima istog vlasnika i/ili suvlasnika kao podnositelj zahtjeva,
- kojem je podnositelj zahtjeva vlasnik/suvlasnik,
- koje je vlasnik/suvlasnik podnositelja zahtjeva,
- čiji je vlasnik/suvlasnik bračni drug ili lice koje živi u istom domaćinstvu sa vlasnikom/suvlasnikom podnositelja zahtjeva i
- koje ima zajedničke članove nadzornog odbora i/ili uprave sa podnositeljem zahtjeva.
Neprihvatljivim troškovima i ulaganjima po ovom Programu, smatraju se:
- kupovina potrošne robe, sirovina, repromaterijala i rezervnih dijelova,
- kupovina polovne opreme,
- kupovina putničkih i komercijalnih vozila,
- troškovi carinjenja, prevoza i stavljanja u pogon kupljene opreme,
- troškovi edukacije,
- troškovi laboratorijskih testova,
- troškovi različitih studija, projektiranja i mišljenja, i
- troškovi PDV-a.
Na osnovu ovog Programa dodjeljivat će se sredstva sljedećim sektorima industrijske proizvodnje:
- Metalna, elektro i automobilska industrija,
- Industrija građevinskog materijala i nemetala,
- Drvna, papirna i grafička industrija,
- Proizvodnja tekstila, odjeće, kože i obuće,
- Hemijska i farmaceutska industrija i industrija gume i plastike i
- Sakupljanje otpada, djelatnosti obrade i zbrinjavanja otpada; reciklaža materijala.
6. KRITERIJI ZA IZBOR KORISNIKA SREDSTAVA ZA DODJELU
Dodjela sredstava po ovom Programu znači kredit obezbijeđen putem Union banke d.d. Sarajevo (u daljem tekstu: Banka), regulisan ugovorom o kreditu, sa mogućnošću izbora odgode plaćanja ("grace" perioda) do 12 mjeseci.
Korisnici sredstava po ovom Programu mogu biti privatna privredna društva, sa sjedištem u Federaciji Bosne i Hercegovine. Osnovna djelatnost privrednog društva je djelatnost koju privredno društvo pretežno obavlja i definisana je djelatnostima proizvodnje u sektorima navedenim u tački 5. ovoga Programa. Korisnici sredstava moraju zapošljavati najmanje deset (10) zaposlenika. Po ovom Programu mogu aplicirati i privredna društva čija osnovna djelatnost ne pripada djelatnostima u tački 5. Programa ali u svom sastavu imaju poslovnu jedinicu, kao izdvojeni poslovni dio izvan sjedišta privrednog društva ali sa mjestom poslovanja na teritoriji Federacije Bosne i Hercegovine čija je djelatnost u okviru registrovane djelatnosti privrednog društva i koja pripada djelatnostima proizvodnje u sektorima navedenim u tački 5. Programa.
Privredna društva koja apliciraju za dodjelu sredstava moraju biti registrovana najmanje godinu dana prije dana podnošenja zahtjeva za dodjelu sredstava po Programu i trebaju imati slobodan kolateral kako bi se Federalno ministarstvo energije, rudarstva i industrije (u daljem tekstu: Ministarstvo) u C-teretnom listu, moglo upisati, isključivo, kao založni povjerilac I reda i u registru zaloga.
Korisnici sredstava po ovom Programu mogu biti samo ona privredna društva koja su prema mišljenju Banke o bonitetu klijenta ocijenjena sa "pozitivno".
U slučaju da imamo istovremeno više zahtjeva za dodjelu sredstava prednost ostvaruje privredno društvo koje prvi put aplicira za dodjelu sredstava.
Napomena:
- ne uzimaju se u razmatranje privredna društva koja su prema mišljenju Banke o bonitetu klijenta ocijenjena sa "negativno" i "bez mišljenja", kao i privredna društva kod kojih se Ministarstvo ne može upisati u C-teretnom listu kao založni povjerilac I reda.
- Izuzetak od ovog pravila se odnosi na činjenicu kada je Ministarstvo već upisano kao založni povjerilac I reda.
Korisnici ne mogu biti privredna društva:
- koja se nalaze u stečaju ili u postupku likvidacije,
- koja imaju nepodmiren dug prema federalnim i državnim institucijama, osim ako isti nije reprogramiran važećim dokumentom,
- od kojih je zatražen povrat sredstava, a nije u cijelosti završen,
- koja ne ispunjavaju uslove za otvaranje transakcijskog računa kod Banke,
- koja bez prekida posluju kraće od 12 mjeseci i/ili ne posjeduju zvanične finansijske izvještaje,
- koja imaju iskazan gubitak iznad visine kapitala prema posljednjem zvaničnom bilansu stanja,
- čiji kapital prema posljednjem zvaničnom bilansu stanja ima vrijednost nižu od iznosa traženog kredita i
- koja prema CRK izvještaju Centralne Banke Bosne i Hercegovine imaju tekuće plasmane u finansijskim institucijama u kategoriji lošijoj od B (osim u slučaju da obezbijede dokaz o urednom izmirivanju obaveza).
Kreditna sredstva se dodjeljuju u skladu sa Zakonom o sistemu državne pomoći ("Službene novine Federacije BiH", br. 10/12 i 39/20), odnosno po pravilima za dodjelu državne pomoći male vrijednosti (de minimis državna pomoć), kojom je definisano da ukupan iznos de minimis pomoći dodijeljen jednom privrednom društvu u Federaciji Bosne i Hercegovine ne smije prelaziti 200.000 € u protuvrijednosti KM po srednjem kursu Centralne banke BiH na dan dodjeljivanja de minimis pomoći tokom bilo kojeg perioda od tri fiskalne godine.
Državnu pomoć po ovom Programu čini samo iznos kamate koji nastaje kao razlika između referentne kamatne stope (utvrđene kod Centralne banke BiH) i stope po kojoj je odobren kredit, odnosno koja je definisana Programom (0,4%).
7. SREDSTVA PREDVIĐENA ZA DODJELU
Sredstva predviđena za dodjelu po ovom Programu, čine:
- Sredstva planirana Budžetom Federacije Bosne i Hecegovine za 2025. godinu u razdjelu 17, ekonomski kod 8226 u ukupnom iznosu od 1.250.000,00 KM;
- Saldo sredstava zatečenih na računu u Banci na dan 25.02.2025. godine u iznosu od 14.333.209,00 KM, koji može biti umanjen za cca. 780.000,00 KM, s obzirom na započete a nerealizovane aktivnosti dodjele sredstava po Programu TRF za 2024. godinu;
- Sredstva koja će mjesečno biti alocirana na račun Trajnog revolving fonda u Banci od povrata dodijeljenih kreditnih sredstava realizovanih putem Banke; očekivani iznos sredstava prema procjeni Banke na godišnjem nivou, u 2025. godini, bi trebao iznositi cca 2.667.928,67 KM.
Ukupan iznos za raspodjelu sredstava po ovom Programu je cca 17.500.000,00 KM.
Dodjela ukupno raspoloživih sredstava će se vršiti po dva projekta:
1) realizacija projekta korištenja obnovljivih izvora energije (u daljem tekstu: OIE) - za proizvodnju električne energije iz sunčeve energije za sopstvene potrebe
2) ulaganje u imovinu, nabavku osnovnih sredstava i opreme direktno uključene u proces proizvodnje i modernizaciju tehnoloških procesa.
1) Realizacija projekta korištenja obnovljivih izvora energije - za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe
Raspoloživi iznos sredstava po ovom projektu čini dio sredstava iz ukupno raspoloživih sredstava za raspodjelu po ovom Programu i iznosi 6.000.000,00 KM. Potencijalni korisnici sredstava su definisani tačkom 5. ovog Programa.
Realizacija ovog projekta ima za cilj afirmaciju korištenja OIE i podsticanje primjena mjera energijske efikasnosti.
Predmet dodjele sredstava je finansiranje nabavke i ugradnje fotonaponskih sistema za proizvodnju električne energije iz sunčeve energije za sopstvene potrebe i nabavke i ugradnje toplotne pumpe.
Fotonaponski sistem po ovom projektu podrazumijeva sistem za proizvodnju električne energije iz sunčeve energije koji uključuje:
- fotonaponske panele (module),
- montažnu podkonstrukciju za potrebe postavljanja fotonaponskih panela,
- invertere i
- kablovske razvode za povezivanje i rad fotonaponskog sistema.
Nekretnina na koju se postavlja fotonaponski sistem po ovom projektu smatra se nekretnina za koju postoje dozvole u skladu sa zakonskom regulativom kojom je uređena oblast prostornog planiranja i izgradnje objekta.
Nekretnine na kojima je pokrenut postupak legalizacije, ne mogu biti uzeti u obzir kao nekretnine na kojima će biti postavljen fotonaponski sistem, sve do okončanja postupka.
Zakupac nekretnine ne može ostvariti pravo za dodjelu raspoloživih sredstava po ovom projektu.
Sredstva za realizaciju ovog projekta odobravati će se u visini novčanih sredstava na način kako je to dato u Tabeli 1.
Tabela 1.
|
Visina dodijeljenih sredstava |
Odgoda plaćanja (grace period) u mjesecima do |
Broj anuiteta (mjesečnih) vraćanja sredstava |
|
30.000,00 - 800.000,00 |
12 |
24 - 60 |
Dakle, najniži iznos kreditnih sredstava koji se može dodijeliti privrednim društvima po ovom projektu iznosi 30.000,00 KM, dok najviši iznos koji se može dodijeliti ne može biti veći od 800.000,00 KM, bez obzira na visinu ukupne investicije nabavke fotonaponskog sistema.
2) Ulaganje u imovinu, nabavku osnovnih sredstava i opreme direktno uključene u proces proizvodnje i modernizaciju tehnoloških procesa
Raspoloživi iznos sredstava po ovom projektu je cca. 11.500.000,00 KM. Potencijalni korisnici sredstava su definisani tačkom 5. ovog Programa. Cilj dodjele sredstava po ovom projektu je animiranje privrednika na ulaganje u materijalnu imovinu u svrhu modernizacije i proširenja postojećih proizvodnih kapaciteta, osnivanje novih proizvodnih pogona i poslovnih jedinica, povećanja broja zaposlenih, ulaganje u nematerijalnu imovinu i sl.
Sredstva za provođenje ovoga projekta, odobravaće se u visini novčanih sredstava na način kako je to dato u Tabeli 2. Tako će najniži iznos kreditnih sredstava koji se dodjeljuje privrednim društvima po ovom projektu, iznositi 100.000,00 KM, dok će najviši iznos biti 1.000.000,00 KM.
Tabela 2.
|
Visina dodijeljenih sredstava u KM |
Odgoda plaćanja (grace period) u mjesecima do |
Broj anuiteta (mjesečnih) vraćanja sredstava |
|
100.000,00 - 1.000.000,00 |
12 |
24-60 |
Napomena:
Privredno društvo može istovremeno aplicirati za dodjelu sredstava po oba navedena projekta ovog Programa. U tom slučaju se dostavljaju dva odvojena zahtjeva.
Dodijeljena sredstva, po oba navedena projekta, su kreditnog karaktera, sa:
- odgodom plaćanja ("grace" periodom) do 12 mjeseci,
- godišnjom kamatnom stopom u visini 0,4%
- naknadom za obradu kredita - jednokratno u visini 0,5%.
Naprijed navedene troškove snosi korisnik sredstava. Naplaćena redovna kamata i naknada za obradu kredita predstavljaju prihod Banke za komisioni posao.
Naknada za obradu kredita se plaća unaprijed iz odobrenih kreditnih sredstava korisnika u visini od 0,5%.
Dodijeljena sredstva korisnici vraćaju u minimalno 24, a maksimalno u 60 jednakih mjesečnih anuiteta. U broj anuiteta se ne uračunava "grace" period. Početak povrata kredita, dinamika vraćanja, kao i drugi bitni elementi kredita bit će definisani ugovorom koji korisnik kredita sklapa sa Bankom.
Dodijeljena sredstva isključivo će se isplaćivati na račune korisnika kredita otvorenih kod Banke, čime će se omogućiti i kontrola utroška dodijeljenih sredstava.
Kreditna sredstva moraju biti obezbijeđena minimalno:
- mjenicama Korisnika sredstava (dužnika) i mjenicama vlasnika Korisnika sredstava (u slučaju da 50% ili više vlasništva pripada jednom licu) i
- založnim pravom na nekretnine ili kombinacijom založnog prava na nekretninama i zaloga na pokretnim stvarima - opremu, odgovarajuće vrijednosti ustanovljene na osnovu procjene stalnog sudskog vještaka odgovarajuće struke (definisano u nastavku).
Vrijednost nekretnina koje se uzimaju kao kolateral mora biti minimalno u omjeru 1,5:1 u odnosu na iznos kredita, osim ukoliko se radi o kombinaciji založnog prava na nekretninama i zaloga na pokretnim stvarima.
Ukoliko se radi o kombinaciji založnog prava na nekretnine i zaloga na pokretne stvari, ukupna vrijednost kolaterala mora biti minimalno 2:1 u odnosu na iznos kredita, uz uslov da vrijednost nekretnina mora biti minimalno 1,25:1 u odnosu na iznos kredita.
Napomena:
Kada je namjena kredita nabavka opreme odnosno nabavka pokretnih stvari, obavezno je da se iste zalažu kao dodatni kolateral uz obavezni kolateral (vrijednost dodatnog kolaterala ne ulazi u gore definisane omjere vrijednosti kolaterala i iznosa kredita).
8. TRAJANJE PROGRAMA
9. TIJELA ZA PROVOĐENJE PROGRAMA
10. PROVOĐENJE PROGRAMA
Ministar
Vedran Lakić, s. r.