129. sjednica Vlade FBiH : Pomoć kantonima i općinama pogođenim poplavama

  • 28.08.2014.
  • Na današnjoj 129. sjednici, Vlada FBiH je donijela Odluku o davanju saglasnosti za zaključivanje ugovora o kreditnom zaduženju kantona iz sredstava dodatnog finansiranja po IV Stand by aranžmanu s Međunarodnim monetarnim fondom, utvrđenih Budžetom Federacije BiH za 2014. godinu, u ukupnom iznosu od 40.000.000 konvertibilnih maraka.

    Saglasnost za zaključivanje ugovora
    o kreditnom zaduženju kantona

    Na današnjoj 129. sjednici, Vlada FBiH je donijela Odluku o davanju saglasnosti za zaključivanje ugovora o kreditnom zaduženju kantona iz sredstava dodatnog finansiranja po IV Stand by aranžmanu s Međunarodnim monetarnim fondom, utvrđenih Budžetom Federacije BiH za 2014. godinu, u ukupnom iznosu od 40.000.000 konvertibilnih maraka.

    Sredstva se odobravaju kantonima na kreditnoj osnovi do iznosa utvrđenih na osnovu njihovog procentualnog učešća u raspodjeli prihoda od indirektnih poreza s Jedinstvenog računa za 2014. godinu, izračunatih na osnovu kriterija utvrđenih Zakonom o pripadnosti javnih prihoda u FBiH i zvaničnih dostupnih statističkih podataka.

    Tako se na Unsko-sanski kanton odnosi 4.182.000 KM, na Posavski 803.000 KM, na Tuzlanski kanton 6.794.000 KM, na Zeničko-dobojski kanton 5.655.000 KM, na Bosansko-podrinjski kanton 795.000 KM, na Srednjobosanski 3.816.000 KM, na Hercegovačko-neretvanski kanton 3.375.000 KM, na Zapadnohercegovački kanton 1.304.000 KM, na Sarajevski 11.742.000 KM i na Kanton 10 iznos od 1.534.000 KM.

    Federalno ministarstvo finansija će, nakon što kantoni dostave odluke o prihvatanju zaduženja, zaključiti s njima ugovore o kreditnom zaduženju. Uslovi pod kojim se sredstva odobravaju kantonima su identični onima po kojima se Federacija BiH zadužila kod MMF-a. U slučaju da neki od kantona ne iskažu potrebu za sredstvima, Federalno ministarstvo finansija ih može dodijeliti ostalim kantonima po identičnim kriterijima. Za potpisivanje ugovora o kreditnom zaduženju s kantonima ovlašten je federalni ministar finansija.

    Odluka o kriterijima i raspodjeli
    sredstava općinama za hitni oporavak od poplava

    Federalna vlada donijela je i Odluku o utvrđivanju kriterija i raspodjeli sredstava zajma Svjetske banke namijenjenog financiranju Projekta hitnog oporavka od poplava u Bosni i Hercegovini.

    Ovom odlukom utvrđeni se kriteriji i odobrena raspodjela sredstava zajma Svjetske banke u ukupnom iznosu od 10.260.000 američkih dolara (15.011.088 konvertibilnih maraka) na ime pomoći područjima pogođenim elementarnim nepogodama.

    Ova sredstva odobrena su za 21 općinu u kojima su procijenjene štete na stambenom fondu veće od 100 KM po glavi stanovnika. Kriteriji koji su primjenjivani su da je ukupna šteta na stambenom fondu na području općine iznosila 60 posto učešća, a broj stanovnika i stepen razvijenosti po 20 posto.

    Tako je općini Domaljevac-Šamac pripalo 681.146 KM, Doboj-Jugu 329.567, Maglaju 1.431.862, Orašju 913.947, Odžaku 886.926, Sapni 302.229, Žepču 677.726, Doboj-Istoku 222.544, Sanskom Mostu 956.821, Tuzli 2.024.405, Kladnju 244.308, Zavidovićima 715.492, Srebreniku 714.929, Živinicama 957.924, Zenici 1.658.586, Lukavcu 689.828, Olovu 166.749, Gračanici 679.000, Kalesiji 541.134, Usori 105.439 i Teočaku 110.528 konvertibilnih maraka. Ova sredstva bit će korištena za financiranje podprojekata koje su predložile općine u skladu s principima i kriterijima utvrđenim u okviru Projekta hitnog oporavka od poplava u BiH.

    Danas je doneseno i Rješenje o imenovanju Upravnog odbora Projekta hitnog oporavka od poplava u BiH za područje Federacije BiH u sastavu: predsjednik Samir Bakić (Federalno ministarstvo finansija), i članovi Silvana Marić (Federalno ministarstvo prometa i komunikacija), Sulejman Alijagić (Federalno ministarstvo raseljenih osoba i izbjeglica), Stipe Šakić (Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva), Safudin Èengić (Udruženje poslodavaca u FBiH), Jasminka Begić (Savez općina i gradova FBiH - načelnica općine Doboj-Jug) i Rasim Omerović (Savez općina i gradova - načelnik općine Kalesija).

    Odobren prenos sredstava na račun Federalnog fonda za pomoć
    nastradalim područjima od prirodne nesreće na teritoriji FBiH

    Vlada FBiH donijela je Odluku o odobravanju prenosa sredstava prikupljenih po osnovu Zakona o finansiranju pomoći za otklanjanje posljedica prirodne nesreće i obnovu područja zahvaćenih prirodnom nesrećom. Riječ je o prenosu svih sredstava za otklanjanje posljedica prirodne nesreće i obnovu područja zahvaćenih prirodnom nesrećom prikupljenih po osnovu izdvajanja iz dnevne zarade zaposlenih i uplaćenih donacija (međunarodne pomoći) na račun Federalnog fonda za pomoć nastradalim područjima od prirodne nesreće na teritoriji FBiH. Sredstva će na račun Fonda biti prenošena najmanje jednom mjesečno, shodno dinamici njihove uplate.

    Za realizaciju ove odluke, koja stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u „Službenim novinama Federacije BiH“, zaduženo je Federalno ministarstvo finansija.

    Zaduženje općinama

    Današnjim zaključcima je Vlada FBiH obavezala općine da, kao krajnji korisnici po Odluci o izdvajanju dijela sredstava iz proračuna FBiH za 2014. godinu s pozicije Tekućih transfera područjima pogođenim elementarnim nepogodama, utvrde prioritete za utrošak doznačenih sredstava.

    Općine su dužne da, u skladu s Odlukom i Zakonom o izvršavanju Budžeta FBiH 2014. godinu, u roku od 60 dana od uplate sredstava, Vladi FBiH dostave izvještaj o načinu njihovog korištenja.