Federalni ministar prometa i komunikacija Nail Šećkanović je, polazeći od zakonskih ovlašćenja i obaveza, imajući u vidu da je Projekat uvođenja “Talgo” vozova u saobraćaj jedan od značajnijiih projekata iz Programa javnih investicija Vlade FBiH u ovom mandatnom periodu, formirao Komitet za nadgledanje implementacije ovog projekta.
Federalni ministar prometa i komunikacija Nail Šećkanović je, polazeći od zakonskih ovlašćenja i obaveza, imajući u vidu da je Projekat uvođenja “Talgo” vozova u saobraćaj jedan od značajnijiih projekata iz Programa javnih investicija Vlade FBiH u ovom mandatnom periodu, formirao Komitet za nadgledanje implementacije ovog projekta. Komitet, čija je prva sjednica održana danas u sjedištu Vlade FBiH u Sarajevu, obuhvata Upravu Željeznica FBiH, predstavnike Poslovodnog odbora BHŽJK Sarajevo, federalnih ministarstava prometa i komunikacija i finansija, predstavnike Ministarstva komunikacija i transporta BiH, uključivo Regulatorni odbor za željeznice, Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH i Vanjskotrgovinske komore BiH. U radu Komiteta učestvuju i predstavnici Ambasade Kraljevine Španije u BiH, te firmi “Talgo” i “ Transamdrid” iz Madrida.
Kako predstoji dinamika implementacije kredita Kraljevine Španije Bosni i Hercegovini za nabavku devet vozova španskog proizvođača “Talgo” za potrebe Željeznica FBiH, vrijednosti 67.627.058 eura, i kako se u slijedećoj godini očekuje uvođenje ovih vozova u saobraćaj, Federalno ministarstvo prometa i komunikacija za ovako veliki projekat traži da Uprava JP Željeznice Federacije BiH d.o.o. Sarajevo preduzme mjere i uspostavi procedure koja će garantovati uspješan proces implementacije i najbolji rezultat ovog projekta, saopćeno je iz Federalnog ministarstva prometa i komunikacija.
Izrađene analize i studije za potrebe pripreme ovog projekta, obavljene prezentacije i promotivana vožnja prugama BiH su ukazali da se radi o projektu kojim bi BiH, uz najpovoljnije finansijske uslove ugovorene s Vladom prijateljske Kraljevine Španije, mogla da premosti nastali tehnološki jaz u oblasti putničkih vozova, uspostavi najsavremeniji daljinski putnički servis i obnovi svoj međunarodni željeznički putnički saobraćaj. To je bilo opredjeljujuće da se svi nadležni organi željezničkog sektora BiH odluče da pristupe pripremama za realizaciju ovog projekta, te da ga podrže i odobre nadležna entitetska i Ministarstvo komunikacija i transporta BiH, Vlada FBiH, te parlamenti Federacije BiH i Bosne i Hercegovine.
Projekat je rezultat realizacije dugoročnog plana Federalne vlade za osposobljavanje željezničkog sektora da odgovori svojoj javnoj funkciji i postane uspješan poslovni subjekt.
Željeznice FBiH će provesti proceduru koja će garantovati fer i transparentan proces realizacije kredita i osigurati najbolji mogući rezultat njegove implementacije.
Uprava će oformiti Tim “Projekat Talgo ŽFBiH” iz reda eksperata saobraćajne, mašinske, ekonomske, finansijske, marketinške i pravne struke, a po potrebi može koristiti i usluge vanjskih konsultanata, društava i institucija.
Inače, shodno Ugovoru za nabavku devet putničkih garnitura od po devet vagona nagibne tehnike “Talgo”, potpisanom u julu 2005. godine, kompanija Patentes “Talgo” S.A iz Madrida će isporučiti Željeznicama FBiH prve dvije garniture vozova u 2010. godini, a ostalih sedam u 2011. ŽFBH planiraju uvrstiti u red vožnje pet dnevnih i četiri noćne garniture, za koje je planirano da saobraćaju prema Zagrebu, Ljubljani i Beogradu.