318. ODLUKA o usvajanju Programa utroška sredstava s kriterijima raspodjele sredstava s pozicije "Tekući transferi neprofitnim organizacijama - Transfer za sufinansiranje rada, programa i pro

Na osnovu člana 32. stav (1) tačka j) i stav (2), te člana 37. Zakona o izvršavanju Budžeta Federacije Bosne i Hercegovine za 2025. godinu ("Službene novine Federacije BiH", broj 7/25), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na 194. hitnoj sjednici, održanoj 11.04.2025. godine, donosi


ODLUKU


O USVAJANJU PROGRAMA UTROŠKA SREDSTAVA S KRITERIJIMA RASPODJELE SREDSTAVA S POZICIJE "TEKUĆI TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZACIJAMA - TRANSFER ZA SUFINANSIRANJE RADA, PROGRAMA I PROJEKATA SOCIJALNE ZAŠTITE" UTVRĐENOG BUDŽETOM FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE ZA 2025. GODINU FEDERALNOM MINISTARSTVU RADA I SOCIJALNE POLITIKE


I.


Usvaja se Program utroška sredstava s pozicije "Tekući transferi neprofitnim organizacijama - Transfer za sufinansiranje rada, programa i projekata socijalne zaštite", ekonomski kod 614300, utvrđenih u razdjelu 51. Budžeta Federacije Bosne i Hercegovine za 2025. godinu ("Službene novine Federacije BiH", broj 7/25).

II.


Raspodjela sredstava s pozicije "Tekući transferi neprofitnim organizacijama - Transfer za sufinansiranje rada, programa i projekata socijalne zaštite" vršit će se u skladu s opštim i posebnim kriterijima utvrđenim ovom odlukom.

III.


U skladu s odredbom člana 37. stav (2) Zakona o izvršavanju Budžeta Federacije Bosne i Hercegovine za 2025. godinu ("Službene novine Federacije BiH", broj: 7/25), bitni elementi Programa utroška sredstava prikazani su u narednoj tabeli:

Naziv Programa

Svrha Programa

Naziv korisnika sredstava

Izvor sredstava

Iznos sredstava u KM

Program 1:

Program podrške radu javnih kuhinja

Zadovoljavanje egzistencijalnih potreba socijalno ugroženog stanovništva kroz pružanje podrške radu minimalno 10 javnih kuhinja

Javne kuhinje koje djeluju na području Federacije BiH

Budžet Federacije BiH

1.350.000,00

Program 2:

Program jačanja usluga stručne podrške i savjetovanja

Jačanje usluga stručnog rada i savjetovanja namijenjenih biološkim ili hraniteljskim porodicama kroz pružanje podrške radu minimalno 10 pružaoca predmetnih usluga

Centri za socijalni rad i opštinske ili gradske službe socijalne zaštite, kao i druge javne institucije ili nevladine organizacije koje pružaju usluge stručnog rada i savjetovanja

Program 3:

Program podrške razvoju socijalnog preduzetništva i socijalnih inovacija

Materijalno osnaživanje i socijalno uključivanje pojedinaca i grupa u socijalnoj potrebi kroz osiguranu podršku za minimalno pet projekata ili programa iz oblasti socijalnog preduzetništva ili socijalnih inovacija

Centri za socijalni rad i opštinske ili gradske službe socijalne zaštite, kao i druge javne institucije ili nevladine organizacije koje provode aktivnosti iz oblasti socijalnog preduzetništva ili socijalnih inovacija

Program 4:

Program podrške postinstitucionalnom uključivanju u zajednicu

Uspostavljanje i razvoj minimalno 10 programa postinstitucionalnog uključivanja u lokalnu zajednicu koji su usmjereni na socijalno uključivanje i osnaživanje lica koja su duži vremenski period boravila u institucijama

Centri za socijalni rad i opštinske ili gradske službe socijalne zaštite, kao i druge javne institucije ili nevladine organizacije koje provode programe postinstitucionalnog uključivanja u zajednicu

Program 5:

Program jačanja stručnih kompetencija radnika u sistemu socijalne i dječje zaštite

Jačanje stručnih kompetencija radnika u javnim ustanovama iz sistema socijalne i dječje zaštite kroz provođenje minimalno pet programa supervizije ili stručnog osposobljavanja

Neprofitne organizacije iz reda pružaoca socijalnih usluga, akademske zajednice ili strukovnih udruženja

Program 6:

Program podrške naučno-istraživačkom radu i izdavačkoj djelatnosti

Jačanje naučnog pristupa identifikovanim problemima u sistemu socijalne i dječje zaštite kroz osiguranu podršku za minimalno pet istraživačkih aktivnosti ili za izdavanje pet stručnih publikacija

Neprofitne organizacije iz reda akademske zajednice ili strukovnih udruženja

Program 7:

Program jačanja strateške komunikacije i promotivnih aktivnosti

Podrška javnom stručnom diskursu o aktuelnim pitanjima u oblasti socijalne i dječje zaštite kroz organizovanje minimalno pet stručnih skupova ili drugih javnih događaja od značaja za sistem socijalne i dječje zaštite

Neprofitne organizacije iz reda pružaoca socijalnih usluga, akademske zajednice ili strukovnih udruženja

Program 8:

Program zapošljavanja gerontodomaćica kroz pružanje usluge pomoći u kući

Materijalno osnaživanje teže zapošljivih lica kroz njihov radni angažman na pružanju usluga pomoći u kući

Crveni križ Federacije Bosne i Hercegovine

650.000,00

Ukupno

2.000.000,00

 

 



IV.


(1) Ocjena formalne kvalifikovanosti za dodjelu sredstava s pozicije "Tekući transferi neprofitnim organizacijama - Transfer za sufinansiranje rada, programa i projekata socijalne zaštite" vršit će se prema sljedećim opštim kriterijima:

a) neprofitne organizacije moraju biti registrovane na bilo kojem nivou vlasti u Bosni i Hercegovini i imati sjedište na području Federacije BiH;

b) predloženi projekt ili program mora imati preporuku kantonalnog ministarstva nadležnog za oblast socijalne i dječje zaštite ili jedinice lokalne samouprave (opštine ili grada);

c) predloženi projekt ili program mora ocijenjen prihvatljivim od strane posebne stručne komisije koju formira federalni ministar rada i socijalne politike pri čemu će elementi navedene prihvatljivosti biti definisani posebnim prijavnim obrascem na kojemu će se predlagati projektne ili programske ideje;

d) odgovorno lice neprofitne organizacije koja aplicira za dodjelu sredstava ne smije biti osuđivano za krivična djela s izuzetkom krivičnih djela iz oblasti saobraćaja;

e) neprofitna organizacija koja aplicira za dodjelu sredstava ne smije imati neizmirenih obaveza u pogledu uplate poreza, doprinosa i drugih javnih prihoda i

f) neprofitna organizacija koja aplicira za dodjelu sredstava mora imati osigurano minimalno 10% vlastitih sredstava ili sredstava iz drugih izvora od ukupne vrijednosti predloženog programa ili projekta.

(2) Raspodjela sredstava s pozicije "Tekući transferi neprofitnim organizacijama - Transfer za sufinansiranje rada, programa i projekata socijalne zaštite" u okviru Programa 1 koji se odnosi na podršku radu javnih kuhinja vršit će se prema sljedećim posebnim kriterijima:

a) prosječan broj korisnika javne kuhinje na mjesečnom nivou;

b) prosječan broj korisnika javne kuhinje na mjesečnom nivou upućenih od strane nadležnog centra za socijalni rad ili opštinske ili gradske službe socijalne zaštite i

c) ukupan broj radnika uključenih u rad javne kuhinje.

(3) Raspodjela sredstava s pozicije "Tekući transferi neprofitnim organizacijama - Transfer za sufinansiranje rada, programa i projekata socijalne zaštite" u okviru Programa 2 koji se odnosi na jačanje usluga stručne podrške i savjetovanja vršit će se prema sljedećim posebnim kriterijima:

a) prosječan broj korisnika usluga stručne podrške i savjetovanja na mjesečnom nivou;

b) prosječan broj usluga stručne podrške i savjetovanja po korisniku na mjesečnom nivou;

c) ukupan broj stručnih radnika uključenih u pružanje usluga stručne podrške i savjetovanja;

d) broj jedinica lokalne samouprave pokrivenih uslugom stručne podrške i savjetovanja;

e) broj kantona na čijem se području pruža usluga stručne podrške i savjetovanja;

f) stepen saradnje s drugim institucijama ili organizacijama u pogledu pružanja usluge stručne podrške i savjetovanja iskazan brojem navedenih institucija ili organizacija;

g) broj ranije realizovanih programa ili projekata kroz koje se pružala usluga stručne podrške i savjetovanja, a koji nisu bili finansirani sredstvima Federalnog ministarstva rada i socijalne politike;

h) iskustvo u pružanju usluga stručne podrške i savjetovanja iskazano brojem kalendarskih godina ne računajući tekuću godinu;

i) uticaj predloženih projektnih ili programskih aktivnosti s aspekta trajanja njihovih efekata na zadovoljavanje identifikovanih potreba krajnjih korisnika usluge stručne podrške i savjetovanja;

j) stepen prisutnosti vanjskih ili unutrašnjih rizičnih faktora povezanih s predloženim projektnim ili programskim aktivnostima koji mogu uticati na dinamiku ili kvalitet usluge stručne podrške i savjetovanja;

k) uticaj predloženih projektnih ili programskih aktivnosti na dalju samoodrživost usluge stručne podrške i savjetovanja i

l) prihvatljivost prikazanih troškova vezanih za provođenje predloženih projektnih ili programskih aktivnosti.

(4) Raspodjela sredstava s pozicije "Tekući transferi neprofitnim organizacijama - Transfer za sufinansiranje rada, programa i projekata socijalne zaštite" u okviru Programa 3 koji se odnosi na podršku razvoju socijalnog preduzetništva i socijalnih inovacija vršit će se prema sljedećim posebnim kriterijima:

a) planirani broj lica koja bi bila neposredni korisnici programa ili projekta razvoja socijalnog preduzetništva ili socijalnih inovacija;

b) planirani broj lica koja bi bila indirektni korisnici programa ili projekta razvoja socijalnog preduzetništva ili socijalnih inovacija;

c) ukupan broj angažovanih lica uključenih u provođenje programa ili projekta razvoja socijalnog preduzetništva ili socijalnih inovacija;

d) broj jedinica lokalne samouprave obuhvaćenih programom ili projektom razvoja socijalnog preduzetništva ili socijalnih inovacija;

e) broj kantona na čijem bi se području provodio program ili projekt razvoja socijalnog preduzetništva ili socijalnih inovacija;

f) stepen saradnje s drugim institucijama ili organizacijama u pogledu provođenja programa ili projekta razvoja socijalnog preduzetništva ili socijalnih inovacija iskazan brojem navedenih institucija ili organizacija;

g) broj ranije realizovanih programa ili projekata u oblasti razvoja socijalnog preduzetništva ili socijalnih inovacija, a koji nisu bili finansirani sredstvima Federalnog ministarstva rada i socijalne politike;

h) iskustvo u provođenju programa ili projekata u oblasti razvoja socijalnog preduzetništva ili socijalnih inovacija iskazano brojem kalendarskih godina ne računajući tekuću godinu;

i) uticaj predloženih programa ili projekta razvoja socijalnog preduzetništva ili socijalnih inovacija s aspekta trajanja njihovih efekata na zadovoljavanje identifikovanih potreba njihovih krajnjih korisnika;

j) stepen prisutnosti vanjskih ili unutrašnjih rizičnih faktora povezanih s provođenjem programa ili projekta razvoja socijalnog preduzetništva ili socijalnih inovacija koji mogu uticati na dinamiku ili kvalitet njihovog provođenja;

k) stepen dalje samoodrživosti predloženih programa ili projekta razvoja socijalnog preduzetništva ili socijalnih inovacija i

l) prihvatljivost prikazanih troškova vezanih za provođenje predloženih programa ili projekata razvoja socijalnog preduzetništva ili socijalnih inovacija.

(5) Raspodjela sredstava s pozicije "Tekući transferi neprofitnim organizacijama - Transfer za sufinansiranje rada, programa i projekata socijalne zaštite" u okviru Programa 4 koji se odnosi na podršku postinstitucionalnom uključivanju u zajednicu vršit će se prema sljedećim posebnim kriterijima:

a) planirani broj korisnika koji bi bio obuhvaćen programom ili projektom postinstitucionalnog uključivanja u zajednicu;

b) ukupan broj angažovanih lica uključenih u pružanje podrške postinstitucionalnom uključivanju u zajednicu;

c) broj jedinica lokalne samouprave obuhvaćenih programom ili projektom postinstitucionalnog uključivanja u zajednicu;

d) broj kantona na čijem bi se području provodio program ili projekt postinstitucionalnog uključivanja u zajednicu;

e) stepen saradnje s drugim institucijama ili organizacijama u pogledu provođenja programa ili projekta postinstitucionalnog uključivanja u zajednicu iskazan brojem navedenih institucija ili organizacija;

f) broj ranije realizovanih programa ili projekata u oblasti postinstitucionalnog uključivanja u zajednicu, a koji nisu bili finansirani sredstvima Federalnog ministarstva rada i socijalne politike;

g) iskustvo u provođenju programa ili projekata u oblasti postinstitucionalnog uključivanja u zajednicu iskazano brojem kalendarskih godina ne računajući tekuću godinu;

h) uticaj predloženih programa ili projekta postinstitucionalnog uključivanja u zajednicu s aspekta trajanja njihovih efekata na zadovoljavanje identifikovanih potreba njihovih krajnjih korisnika;

i) stepen prisutnosti vanjskih ili unutrašnjih rizičnih faktora povezanih s provođenjem programa ili projekta postinstitucionalnog uključivanja u zajednicu koji mogu uticati na dinamiku ili kvalitet njihovog provođenja;

j) stepen dalje samoodrživosti predloženih programa ili projekta postinstitucionalnog uključivanja u zajednicu i

k) prihvatljivost prikazanih troškova vezanih za provođenje predloženih programa ili projekata postinstitucionalnog uključivanja u zajednicu.

(6) Raspodjela sredstava s pozicije "Tekući transferi neprofitnim organizacijama - Transfer za sufinansiranje rada, programa i projekata socijalne zaštite" u okviru Programa 5 koji se odnosi na jačanje stručnih kompetencija radnika u sistemu socijalne i dječje zaštite vršit će se prema sljedećim posebnim kriterijima:

a) planirani broj polaznika predloženog programa supervizije ili stručnog osposobljavanja;

b) broj javnih ustanova iz sistema socijalne i dječje zaštite čiji će radnici biti uključeni u predloženi program supervizije ili stručnog osposobljavanja;

c) odnos teoretskog i praktičnog dijela predloženog programa supervizije ili stručnog osposobljavanja;

d) broj edukatora ili supervizora angažovanih za provođenje predloženog programa supervizije ili stručnog osposobljavanja;

e) vremenski okvir provođenja predloženog programa supervizije ili stručnog osposobljavanja iskazan ukupnim brojem školskih sati u trajanju od 45 minuta;

f) broj ranije realizovanih programa supervizije ili stručnog osposobljavanja, a koji nisu bili finansirani sredstvima Federalnog ministarstva rada i socijalne politike;

g) iskustvo u provođenju programa supervizije ili stručnog osposobljavanja iskazano brojem kalendarskih godina ne računajući tekuću godinu;

h) uticaj programa supervizije ili stručnog osposobljavanja s aspekta trajanja njegovih efekata na stručne kompetencije polaznika;

i) stepen prisutnosti vanjskih ili unutrašnjih rizičnih faktora povezanih s provođenjem programa supervizije ili stručnog osposobljavanja koji mogu uticati na dinamiku ili kvalitet njegovog provođenja i

j) prihvatljivost prikazanih troškova vezanih za provođenje programa supervizije ili stručnog osposobljavanja.

(7) Raspodjela sredstava s pozicije "Tekući transferi neprofitnim organizacijama - Transfer za sufinansiranje rada, programa i projekata socijalne zaštite" u okviru Programa 6 koji se odnosi na podršku naučno-istraživačkom radu i izdavačkoj djelatnosti vršit će se prema sljedećim posebnim kriterijima:

a) planirani broj krajnjih korisnika rezultata naučno-istraživačkog rada, odnosno broj lica kojima je stručna publikacija namijenjena;

b) relevantnost teme koja će biti predmetom naučno-istraživačkog rada ili stručne publikacije s aspekta njezine aktuelnosti (prisutnost u javnom ili medijskom prostoru, prisutnost u dokumentima međunarodnih organizacija, prisutnost u dokumentima relevantnih domaćih institucija, prisutnost u dokumentima nevladinih organizacija);

c) broj angažovanih lica koja će biti neposredno uključena u naučno-istraživački rad ili izdavanje stručne publikacije;

d) broj institucija ili organizacija koje će biti neposredno ili indirektno uključene u naučno-istraživački rad ili izdavanje stručne publikacije;

e) karakter predloženog naučno-istraživačkog rada ili stručne publikacije s aspekta njegovog značaja (regionalni, nacionalni, entitetski, kantonalni ili lokalni);

f) broj ranije realizovanih programa ili projekata u oblasti naučno-istraživačkog rada ili izdavanja stručnih publikacija, a koji nisu bili finansirani sredstvima Federalnog ministarstva rada i socijalne politike;

g) iskustvo u provođenju programa ili projekata u oblasti naučno-istraživačkog rada ili izdavanja stručnih publikacija iskazano brojem kalendarskih godina ne računajući tekuću godinu;

h) stepen prisutnosti vanjskih ili unutrašnjih rizičnih faktora povezanih s predloženim naučno-istraživačkim radom ili izdavanjem stručne publikacije koji mogu uticati na dinamiku ili kvalitet njihovog provođenja;

i) vremenski okvir planiran za provođenje naučno-istraživačkog rada ili izdavanje stručne publikacije iskazan brojem radnih dana i

j) prihvatljivost prikazanih troškova vezanih za provođenje naučno-istraživačkog rada ili izdavanje stručne publikacije.

V.


(1) Federalno ministarstvo rada i socijalne politike će raspisati javni poziv za predlaganje projektnih ili programskih ideja za sufinansiranje sredstvima s pozicije "Tekući transferi neprofitnim organizacijama - Transfer za sufinansiranje rada, programa i projekata socijalne zaštite" zajedno s posebnim prijavnim obrascem na kojemu će se predlagati projektne ili programske ideje i koji će sadržavati elemente na osnovu kojih će se ocjenjivati njihova prihvatljivost u pogledu finansijske podrške s pozicije predmetnog Transfera.

(2) Integralni tekst javnog poziva za predlaganje projektnih ili programskih ideja za sufinansiranje sredstvima s pozicije "Tekući transferi neprofitnim organizacijama - Transfer za sufinansiranje rada, programa i projekata socijalne zaštite" objavit će se na web stranici Federalnog ministarstva rada i socijalne politike, a obavijest o raspisivanju javnog poziva u dva dnevna lista velikog tiraža s ciljem osiguranja dostupnosti te informacije najširoj zainteresovanoj javnosti.

(3) Izuzetno od odredbi stavova (1) i (2) ovoga člana, korisniku sredstava u okviru Programa 8 dostavit će se zvaničan zahtjev za dostavljanje Programa zapošljavanja gerontodomaćica kroz pružanje usluge pomoći u kući sa svim elementima koji se odnose na opšte i posebne kriterije vezane za dodjelu sredstava po ovom osnovu.

VI.


Nakon provedenih postupaka utvrđenih ovom odlukom, federalni ministar rada i socijalne politike će donijeti zbirnu odluku o raspodjeli sredstava s pozicije "Tekući transferi neprofitnim organizacijama - Transfer za sufinansiranje rada, programa i projekata socijalne zaštite" na osnovu koje će se s kvalifikovanim korisnicima sredstava zaključiti pojedinačni ugovori o saradnji, korištenju i načinu utroška budžetskih sredstava kojima će se urediti i pitanja u pogledu prihvatljivih i neprihvatljivih troškova.

VII.


Korisnici sredstava s pozicije "Tekući transferi neprofitnim organizacijama - Transfer za sufinansiranje rada, programa i projekata socijalne zaštite" su obavezni:

a) namjenski koristiti dodijeljena sredstva;

b) redovito dostavljati tromjesečne izvještaje o utrošku sredstava i to najkasnije 15 dana nakon završetka tromjesečja i

c) dostaviti izvještaj s potpunom dokumentacijom kojom se dokazuje namjenski utrošak sredstava najkasnije do 15. januara naredne kalendarske godine.

VIII.


U skladu s odredbom člana 37. stav (5) Zakona o izvršavanju Budžeta Federacije Bosne i Hercegovine za 2025. godinu ("Službene novine Federacije BiH", broj: 7/25), izvještaj o korisnicima kojima su dodijeljena sredstva po ovom osnovu objavit će se na internet stranici Federalnog ministarstva rada i socijalne politike.

IX.


Federalno ministarstvo rada i socijalne politike će pratiti namjenski utrošak sredstava s pozicije "Tekući transferi neprofitnim organizacijama - Transfer za sufinansiranje rada, programa i projekata socijalne zaštite".

X.


U skladu s odredbom člana 37. stav (4) Zakona o izvršavanju Budžeta Federacije Bosne i Hercegovine za 2025. godinu ("Službene novine Federacije BiH", broj 7/25), Federalno ministarstvo rada i socijalne politike će periodično podnositi izvještaj o utrošenim sredstvima Federalnom ministarstvu finansija, a Federalno ministarstvo finansija će izvještavati Vladu Federacije Bosne i Hercegovine.

XI.


Za realizovanje ove odluke zadužuju se Federalno ministarstvo finansija i Federalno ministarstvo rada i socijalne politike, svako u okviru svoje nadležnosti.

XII.


Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".

V. broj 669/2025
11. aprila 2025. godine
Sarajevo


Premijer
Nermin Nikšić, s. r.