Федерално министарство рада и социјалне политике саопћило је да је дневним редом данашње сједнице Представничког дома Парламента Федерације БиХ предвиђено разматрање Приједлога закона о допунама Закона о раду којима се регулира привремени и повремени рад студената, као и Нацрта закона о дјелатности психолога у ФБиХ.
Федерални министар рада и социјалне политике Аднан Делић тим поводом је казао како ова два закона представљају значајне искораке у унапређењу нормативних прописа у Федерацији, али и најаву иновативних приступа овог министарства у регулирању ресорног законодавног оквира.
Како се наводи у саопћењу, допуне Закона о раду представљају значајан помак у заштити права студената и регулирању њихових радних односа, као и развоју здраве економије.
- Овај закон ће омогућити заштиту студената на тржишту рада, дефинирајући њихова права и обавезе, заштиту на раду, као и правила која се односе на радне односе током студирања. Доношењем овог закона дат ће се већа сигурност и правна заштита за студенте који раде током школовања. Послодавцима ће се омогућити да лакше долазе до рјешења у потрази за радницима, посебно за послове који не захтијевају запошљавање на неодређено вријеме. То ће свакако утјецати и на веће поштивање права из радно-правних односа и самим тим допринијети смањењу сиве економије, а пропорционално томе, расту здраве економије засноване на поштивању права и обавеза према послодавцима, радницима и држави - најавио је министар Делић.
Такођер, наводи се да су нова законска рјешења о дјелатности психолога важна за унапређење квалитета пружања психолошких услуга и заштиту корисника тих услуга.
- Овај закон ће поставити јасне стандарде и прописе за обављање психолошке праксе, осигуравајући да само квалифицирани стручњаци могу пружати ове, за наше друштво, изнимно важне услуге. Регулирање дјелатности психолога, такођер, ће допринијети и подизању свијести о важности менталног здравља, те смањењу стигме повезане с тражењем психолошке помоћи - наведено је у саопћењу Федералног министарства рада и социјалне политике.