УРЕДБУ
О НАЧИНУ КОРИШТЕЊА НАЗИВА ВЛАДЕ ФЕДЕРАЦИЈЕ БОСНЕ И ХЕРЦЕГОВИНЕ У ПРОЈЕКТИМА КОЈИ СЕ У ПОТПУНОСТИ ИЛИ ДЈЕЛИМИЧНО ФИНАНСИРАЈУ СРЕДСТВИМА ИЗ БУЏЕТА ФЕДЕРАЦИЈЕ БОСНЕ И ХЕРЦЕГОВИНЕ, СРЕДСТВИМА ПРИВРЕДНИХ ДРУШТАВА СА УЧЕШЋЕМ ДРЖАВНОГ КАПИТАЛА ИЗ НАДЛЕЖНОСТИ ФЕДЕРАЦИЈЕ БОСНЕ И ХЕРЦЕГОВИНЕ, ТЕ СРЕДСТВИМА ПРАВНИХ ЛИЦА ОСНОВАНИХ ОД СТРАНЕ ФЕДЕРАЦИЈЕ БОСНЕ И ХЕРЦЕГОВИНЕ И ВЛАДЕ ФЕДЕРАЦИЈЕ БОСНЕ И ХЕРЦЕГОВИНЕ
Члан 1.
(Предмет)
Члан 2.
(Циљ)
Члан 3.
(Дефиниција пројеката)
Члан 4.
(Садржај ознаке и правила кориштења)
Члан 5.
(Обим примјене)
Члан 6.
(Одговорност)
Члан 7.
(Ступање на снагу)
В. број 572/2022
21. априла 2022. године
Сарајево
Премијер
Фадил Новалић, с. р.
АНЕКС
ПРАВИЛА
КОРИШТЕЊА ОЗНАКЕ ВЛАДЕ ФЕДЕРАЦИЈЕ БОСНЕ И ХЕРЦЕГОВИНЕ У ПРОЈЕКТИМА КОЈИ СЕ ФИНАНСИРАЈУ СРЕДСТВИМА ВЛАДЕ И/ИЛИ ПРАВНИХ ЛИЦА
ДИО А. 1. УВОД
Влада Федерације Босне и Херцеговине (у даљем тексту: Влада) финансира пројекте и програме у циљу побољшања положаја становништва и подстицања просперитета друштва. Учинковита комуникација која се односи на ове активности помаже подизању нивоа информисања о пројектима и учешћу Владе и њене улоге, те осигурава одговорност и транспарентност рада Владе и јавних средстава према грађанима Федерације Босне и Херцеговине.
Општа сврха ових активности је осигурање да сваки вид комуникације о пројектима који се финансирају средствима Владе, или се финансирају, у потпуности или делимично, из средстава које је осигурала Влада или од стране правног лица које је основала Влада, (у даљем тексту: средствима Владе и/или правних лица) садржи информације и комуникационе мјере намијењене да информишу општу или одређену јавност о разлозима тих активности, подршци Владе, те о резултатима и учинцима те подршке.
Партнери који проводе претходно наведене пројекте су одговорни за њихово презентовање у јавности, укључујући и презентовање подршке коју осигурава Влада.
Овај анекс садржи правила кориштења ознаке Владе Федерације Босне и Херцеговине у пројектима који се финансирају средствима владе и/или правних лица, односно обавезне елементе комуникације и мјера видљивости те обавезе проведбених партнера.
Сва комуникација и активности које се односе на видљивост пројеката који се финансирају из средстава Владе и/или правних лица, врши се у сарадњи с Уредом Владе Федерације БиХ за односе с јавношћу (у даљем тексту: Уред).
2. ПРАВИЛА О ВИЗУЕЛНОМ ИДЕНТИТЕТУ ВЛАДЕ ФБиХ 2.1. ОЗНАКА ВЛАДЕ ФЕДЕРАЦИЈЕ БИХ
Заједнички елемент који означава све пројекте који се финансирају средствима Владе и/или правних лица је ознака Владе Федерације Босне и Херцеговине.
Независно од обима, величине или крајњег циља пројекта, ознака Владе треба бити видљива и постављена на истакнутом мјесту - бар једнако истакнута као ознака проведбеног партнера - на свим пројектним материјалима на које се примјењују принципи комуникације и видљивости.
Ознака Владе је визуелна ознака која се користи за признавање и оглашавање финансијске и сваке друге подршке Владе одређеним активностима.
У ознаци Владе налази се официјелни текст који садржава ријечи "финансиран/суфинансиран средствима Владе Федерације Босне и Херцеговине".
Тако гдје је то примјерено, може се користити посебна реченица која се односи на хуманитарну помоћ и/или цивилну заштиту за активности које се финансирају средствима Владе и/или правних лица.
Уколико се сматра потребним, ради бољег информисања циљних група и повећања досега и ангажмана урађених активности, проведбени партнери могу направити логотип или другу визуелну ознаку којом ће означити посебне активности које се финансирају средствима Владе и/или правних лица.
Проведбени партнери задужени за прављење намјенских ознака или другог визуелног идентитета за кориштење заједно с ознаком Владе су одговорни за осигурање да су све потребне мјере поштивања интелектуалних права узете у обзир приликом њиховог прављења.
Ознака Владе је основни елемент у оквиру визуелног идентитета Владе и проведбени партнери дужни су придржавати се смјерница о визуелном идентитету Владе, осмишљених како би се осигурала његова исправна употреба (Дио Б. Графички стандарди).
Када се ознака Владе репродукује у било којем графичком облику, користи се у цјелости, без икаквих измјена или додатака.
Графички приказ проведбених партнера приказује се одвојено од ознаке Владе.
3. ПЛАНИРАЊЕ АКТИВНОСТИ НА ПОЉУ КОМУНИКАЦИЈА И ВИДЉИВОСТИ
Све планиране мјере и резултати комуникационих активности и видљивости се заснивају на комуникацији и плану видљивости који је урађен на основу анализе, одређеним редослиједом, и на основу одговарајућег буџета.
План комуникације и видљивости пројекта треба бити укључен у буџет радног плана сваког пројекта који је дјелимично или у потпуности финансиран од стране Владе и/или правних лица.
3.1. ПЛАН КОМУНИКАЦИЈЕ И ВИДЉИВОСТИ ПРОЈЕКТА
Уколико Влада не одреди другачије, проведбени партнери дужни су сачинити план комуникације и видљивости за односни пројекат, изузев хуманитарних и пројеката мале вриједности.
Ови планови требају, у највећој могућој мјери, бити усклађени с релевантном комуникационом стратегијом Владе.
Све активности које се односе на комуникацију и видљивост, те производи - резултати настали њиховим дјеловањем, требају бити усклађени са критеријима за одговарајућу комуникацију наведеним у овом анексу.
Појединости наведене у плановима комуникације и видљивости пројекта требају бити пропорционалне природи, обиму и трошковима предвиђених активности комуникације и видљивости, те производима - резултатима насталим њиховим дјеловањем, те садржавати сљедеће елементе:
- јасно назначене циљне групе
- кључне поруке које су у складу с постигнућима пројекта и учинком Владиних активности
- временски оквир
- буџет
- комуникационе канале, у скпаду с циљним јавностима
- индикаторе праћења проведбе и процјене успјешности и досега мјера комуникације и видљивости
- податке о контакт особама и/или институцијама
- тачне и провјерене информације и податке
- потенцијалне ризике у имплементацији, те кризну комуникацију.
План комуникације и видљивости пројекта обавезно садржава буџет.
Сви уговори о финансирању и делегирању, додјели бесповратних финансијских средстава и/или пружању услуга и/или набавци сталних средстава и/или изградњи инфраструктурних објеката и/или уговорених радова који су повјерени проведбеним партнерима пројекта укључују посебну буџетску одредбу - тачан износ средстава предвиђених за све активности на пољу комуникације и видљивости пројекта.
План комуникације и видљивости пројекта садржи сљедеће елементе:
Циљеви
1. Специфични комуникациони циљеви за сваку циљну групу и кључне поруке
2. Циљне групе
3. Кључне поруке ка циљним групама (у односу на циљеве конкретних активности)
4. Идентификована комуникациона средства и канали/алати
5. Предвиђене главне комуникационе активности са оквирним распоредом
6. Индикатори успјешности
7. Начини провјере/прикупљања повратних информација
Средства
8. Људски ресурси: број особа потребних за провођење комуникационих активности и одговорна особа
9. Финансијски ресурси: буџет потребан за комуникационе активности
4. ИМПЛЕМЕНТАЦИЈА КОМУНИКАЦИОНИХ И ПРИНЦИПА ВИДЉИВОСТИ ПРОЈЕКТА
Различити степени пројекта захтијевају различита средства, канале комуникације и динамику, а који се односе на комуникацију и видљивост. Ово поглавље садржи упутства за кориштење широког обима канала комуникације и видљивости, средстава, активности и производа на које се односе и на које се могу примијенити.
Наведене мјере се примјењују у консултацији с Уредом.
- Информације о пројектима који се финансирају средствима Владе и/или правних лица се објављују на службеним web страницама, платформама и друштвеним мрежама Владе, њених органа и институција, односно правних лица.
Проведбени партнери дужни су уврстити информацију о активностима које се финансирају средствима Владе и/или правних лица на својим web страницама и другим опПпе каналима комуникације (дио IIа.), са јасно назначеном ознаком Владе, уз текст који изричито наводи да се пројекат финансира средствима Владе и/или правних лица, или се финансира, у потпуности или дјелимично, из средстава које је осигурала Влада или од стране институције/правног лица које је основала Влада.
- Критерији одговарајућих комуникационих радњи и видљивости, односе се и на саопштења за јавност, конференције за медије, информативне кампање, догађаје, посјете, те састанке интересних група, а имплементација таквих догађаја врши се у сарадњи с Уредом, укључујући и контакте с медијима.
- Аудио-визуелни и фотографски материјал сачињава се у скпаду с критеријима за одговарајућу комуникацију и видљивост, те општепризнатим стандардима и најбољом праксом на подручју на које се односе. Исте, прије њиховог приказивања/дистрибуције, одобрава Влада.
Влада је овлаштена користити или репродуковати укупан аудио-визуелни и фотографски материјал настао у оквиру пројеката финансираних средствима Владе и/или правних лица у скпаду са важећим прописима којима се уређује ова област.
Видео продукцију, насталу као резултат активности у оквиру пројекта који се финансира средствима Владе и/или правних лица, прије приказивања, емитирања или дистрибуције одобрава Влада.
Укупан штампани материјал настао у оквиру пројекта финансираног средствима Владе и/или правних лица намијењен комуникацији и видљивости има истакнуту ознаку Владе.
- ИНФОРМАТИВНЕ ТАБЛЕ
Информативне табле идентификују назив пројекта, носиоце активности, рокове, износ средстава, кључне резултате и структуре управљања пројектима финансираним средствима Владе и/или правних лица на које се односе (Дио Б. I.)
Подаци на информативним таблама требају бити написани на једном од службених језика у употреби у Федерацији Босне и Херцеговине.
Табле требају јасно видљиве, како би их пролазници били у могућности прочитати и разумјети природу активности и улогу Владе као даваоца средстава.
Информативне табле постављају се поред приступних путева ка мјесту одвијања активности и то најмање од почетка самих активности па до шест мјесеци након њиховог престанка.
Информативне табле се не могу постављати с обје стране саобраћајница, осим у супротним смјеровима, обзиром на обавезу постављања плоче са главним карактеристикама пројекта у вези са градилиштима грађевина за које Федерално министарство просторног уређења издаје акте о грађењу, сходно члану 6. став (4) Уредбе о уређењу градилишта, обавезној документацији на градилишту и судионицима у грађењу ("Службене новине Федерације БиХ", број 25а/22).
Приликом израде Информативне табле за грађевине које спадају у категорију националних споменика потребно је тражити сагласност Комисије за очување националних споменика Босне и Херцеговине на садржај текста, дизајн табле и позицију на коју ће се табла поставити.
Такође, проведбени партнери су обавезни поставити информативне табле на којима је јасно означено да су активности финансиране средствима Владе и/или правних лица, приликом изложби или догађаја друге врсте, на улазима у центре за обуку, пријемне уреде и слично.
- ТРАЈНА ОБИЉЕЖЈА - ПЛОЧЕ
Трајни објекти изграђени средствима Владе/правних лица, као што су институције, клинике, фабрике, мостови, центри за обуку, цесте, куће и други слични трајни објекти означавају се трајним обиљежјима - плочама.
Овакве плоче постављају се на истакнуто мјесто, као што је главни улаз или испред самог објекта или на друго прикладно и видљиво мјесто. (Дио Б IIа.).
ВОЗИЛА, СРЕДСТВА И ОПРЕМА
Сва возила која се користе за потребе пројеката финансираних средствима Владе и/или правних лица имају бити јасно означена као таква, имати ознаку Владе на видљивом мјесту, како је то назначено у Дијелу Б IIа. овог анекса.
Уколико Влада не одлучи другачије, сва средства или опрема испоручена у оквиру пројекта који се су/финансира средствима Владе/правних лица јасно су означена тако да на истакнутом мјесту носе ознаку Владе.
- ИЗЈАВЕ О ОДРИЦАЊУ ОД ОДГОВОРНОСТИ
Влада није одговорна за садржај комуникационих материјала које припремају проведбени партнери, а укупан такав материјал укључује изјаве о одговорности, на једном од службених језика и писама Федерације Босне и Херцеговине, како је то наведено у Дијелу Б. III.
- НАПОМЕНА О АУТОРСКИМ ПРАВИМА
Права интелектуалног власништва у пројектима на укупан материјал и производе ("резултате") развијене у сврху подршке активности које се финансирају средствима Владе и/или правних лица, регулишу се у складу са важећим прописима којима се уређује ова област.
Напомена о ауторским правима назначава се у материјалима који су резултат комуникационих и активности видљивости насталих у оквиру пројекта који се финансира средствима Владе и/или правних лица, у скпаду са важећим прописима којима се уређује ова област.
- ИЗВЈЕШТАВАЊЕ
Проведбени партнери дужни су јасно назначити информације о финансијским средствима Владе и/или правних лица у оквиру пројекта, у свим информацијама које се дају корисницима пројекта, у оквиру интерних и годишњих извјештаја, те у свим активностима с медијима.
- ПРИНЦИПИ ВИДЉИВОСТИ ПРОЈЕКТА У СЛУЧАЈЕВИМА ПОСТОЈАЊА ВИШЕ ДОНАТОРА
Ако у оквиру пројекта, поред Владе, више донатора осигурава финансијска средства, водећи проведбени партнер дужан је осигурати да је ознака Влада истакнута у најмањој мјери као ознака осталих проведбених партнера, у свим комуникационим материјалима одређеним овим анексом.
- ПРИНЦИПИ ВИДЉИВОСТИ ПО ЗАВРШЕТКУ ПРОЈЕКТА ИЛИ ФАЗЕ ПРОЈЕКТА ФИНАНСИРАНОГ СРЕДСТВИМА ВЛАДЕ И/ИЛИ ПРАВНИХ ЛИЦА
Уколико се пројекат настави и након завршетка фазе која се финансира средствима Владе и/или правних лица, ознака Владе не смије бити дио нових комуникационих активности, уколико Влада не одлучи другачије.
Укупан комуникациони материјал садржава реченицу "ранија фаза овог пројекта/програма, у периоду датум од-датум до је урађена уз помоћ средстава Владе"
Ова реченица треба бити видно истакнута, на исти начин као и реченица којом се означавало да је пројекат финансиран средствима Владе и/или правних лица.
- ИЗУЗЕЦИ ОД ЗАХТЈЕВА ЗА ВИДЉИВОСТ ПРОЈЕКТА
Изузеци од стандардних захтјева за видљивост пројекта се дају искључиво за појединачне, оправдане случајеве, уз претходно одобрење Владе. Обим изузећа тачно се одређује у сваком појединачном случају.
ДИО Б. ГРАФИЧКИ СТАНДАРДИ, ИНФОРМАТИВНЕ ТАБЛЕ И ОЗНАКА ВЛАДЕ У ПРОЈЕКТИМА
Графички стандарди:
- Назив Влада Федерације Босне и Херцеговине увијек се наводи;
- Фонт који се користи: Calibri, Arial, Times New Roman или Verdana;
- Кориштење италика, подвучених и осталих ефеката фонта није дозвољено;
- Величина фонта треба бити у скпаду са величином ознаке;
- У зависности од позадине, боја фонта може бити црна или бијела
I - Информативне табле на градилишту:
ГРАДИМО ЗА ВАС
ВЛАДА ФЕДЕРАЦИЈЕ БИХ
(НАЗИВ ФЕДЕРАЛНОГ ОРГАНА УПРАВЕ, ФЕДЕРАЛНЕ УПРАВНЕ ОРГАНИЗАЦИЈЕ, ПРАВНОГЛИЦА)
НАЗИВ ПРОЈЕКТА:
ИЗВОЂАЧ РАДОВА:
НАДЗОР:
РОК ЗАВРШЕТКА:
МОЛИМО ВАС ЗА СТРПЉЕЊЕ
Овај пројекат је финансиран/суфинансиран средствима Владе Федерације Босне и Херцеговине
Димензије табле се прецизирају на начин који одговара специфичним пројектима.
Препоручене димензије табле: 400x300 цм, висина ламеле 25 цм
Висина слова Х= 17,5 цм/14 цм, бијела подлога
Висина слова Х= 28 цм - "Влада Федерације БиХ"
II - Ознака Владе у пројектима
IIa. Додатне ознаке у појединим пројектима:
Ознака - на једном од службених језика Федерације БиХ |
||
- |
трајно обиљежје - плоча |
"Ова (врста објекта) је__ године (година изградње) изграђена помоћу средстава Владе Федерације Босне и Херцеговине". |
- |
возила |
"Осигурано финансијским средствима Владе Федерације Босне и Херцеговине". |
- |
средства или опрема испоручена у оквиру пројекта |
"Осигурано помоћу финансијских средстава Владе Федерације Босне и Херцеговине" |
- |
web странице/оnline канали комуникације |
ознака Владе је на истакнутом мјесту, уз текст који наводи да је тај пројекат подржан средствима Владе и/или правних лица |
- |
догађаји, посјете, конференције |
ознака Владе истакнута на видљивом мјесту на материјалима, опПпе и на лицу мјеста, како би се осигурало да особе које присуствују догађају знају да је урађен уз подршку и средствима Владе и/или правних лица. |
- |
видео продукција |
"Овај (видео/филм/...) је настао средствима Владе Федерације Босне и Херцеговине". |
- |
аудио материјал |
"Овај (програм /прилог/емисија....) је настао средствима Владе Федерације Босне и Херцеговине". |
- |
штампани материјал |
"Овај пројекат/програм је финансиран/суфинансиран средствима Владе Федерације Босне и Херцеговине". |
III - Изјаве о одрицању одговорности
|
|
Ознака: |
- |
публикације у штампаном или електронском формату: |
Ова публикације је настала уз финансијску подршку Владе Федерације Босне и Херцеговине. Садржај публикације је искључива одговорност /назив проведбених партнера-аутора/ и не одражава нужно став Владе Федерације Босне и Херцеговине." |
- |
web странице и оnline канали комуникације |
"/назив wеб странице - налога/ је направљен и одржаван уз финансијску подршку Владе Федерације Босне и Херцеговине. Садржај web странице - налога је искључива одговорност /назив проведбених партнера - аутора/ и не одражава нужно став Владе Федерације Босне и Херцеговине." |
- |
видео и остали аудио-визуелни материјал |
Овај видео/филм/програм/снимљени материјал је настао уз финансијску подршку Владе Федерације Босне и Херцеговине. Садржај материјала је искључива одговорност/назив проведбених партнера-аутора/ и не одражава нужно став Владе Федерације Босне и Херцеговине." |