Закључци поводом стравичног догађаја у Лукавцу
Влада Федерације БиХ је на данашњој сједници разматрала усмену информацију Федералног министарства унутрашњих послова о стравичном догађају који се јутрос десио у основној школи у Лукавцу.
Поводом стравичног ђела покушаја убиства у основној школи Лукавац Влада Федерације БиХ изражава жаљење и наставнику Недиму Османовићу жели брз опоравак, а након прикупљања доступних информација путем Федералног министарства унутрашњих послова закључила је:
- Влада ће подузети све неопходне мјере на превенцији оваквих и сличних догађаја који у образовним установама угрожавају сигурност ђеце, омладине, наставног или другог особља.
- Влада ће преко ресорних министарства активно радити на планирању и подузимању мјера превенције, јачања сарадње између образовних институција, центара за социјални рад и полиције, ативирању улоге психолога педагога и социјалних радника, те радити на едукацији наставног особља на примјећивању и препознавању ризико фактора.
- Када је у питању конкретно ђело почињено од млађег малољетника, Влада ће преко ресорног министарства ставити на располагање све капацитете за откривање мотива који су довели до оваквог ђела.
Утврђен Приједлог закона о пријевозу опасних материја
Влада Федерације БиХ је, на приједлог Федералног министарства унутрашњих послова, утврдила Приједлог закона о пријевозу опасних материја, који ће бити упућен у парламентарну процедуру.
Овим законом уређују се услови за пријевоз опасних материја у појединим областима пријевоза (цестовном, жељезничком, зрачном саобраћају и саобраћају на унутрашњим пловним путевима), дужности правних и физичких лица која суђелују у пријевозу опасних материја, те услови за амбалажу и возила. Такођер уређују се услови за именовање савјетника за сигурност, послови органа управе у вези са пријевозом опасних материја и услови за провођење оспособљавања лица која суђелују у пријевозу или у руковању опасним материјама. Овим прописом уређен је и наџор над провођењем закона и друга питања која се односе на пријевоз опасних материја на територији Федерације БиХ.
Овај закон усклађује се са правном стечевином ЕУ у вези са Директивом 2008/68/ЕЗ Европског парламента и Вијећа од 24. септембра 2008. године о копненом пријевозу опасних твари.
Како је наведено у образложењу, разлози за доношење овог закона произашли су из потребе да се област која обухвата пријевоз опасних материја на јединствен начин уреди на територији Федерације БиХ.
Такођер, доношење овог закона је обавеза проистекла из Споразума о стабилизацији и придруживању између Европске уније и Босне и Херцеговине, према којем је наша земља дужна омогућити слободно кретање путника и роба на недискриминирајућој основи. С обзиром на то да не постоји закон о пријевозу опасних материја на нивоу БиХ, а да је у Републици Српској донесен Закон о превозу опасних материја, неопходно је донијети Закон о пријевозу опасних материја који би регулирао пријевоз опасних материја на територији Федерације.
Пријевоз опасних материја дио је цјелокупног пријевозног система Федерације, а посебност пријевоза опасних материја је у мултидисциплинарности, због чега је у овом подручју потребно и приступити на тај начин.
Истакнуто је и да регулирање пријевоза опасних материја третирају бројни међународни уговори, као и да важећи прописи који регулирају питање пријевоза опасних материја на подручју Федерације нису усклађивани са измјенама и допунама међународних уговора који се дорађују сваке друге године.
Овај закон има циљ да се спријечи опасност, те повећа наџор и сигурност саобраћаја у току пријевоза опасних материја које својим експлозивним, самозапаљивим и запаљивим, испарљивим, отровним, заразним и радиоактивним особинама представљају опасност за сигурност људи, материјалних добара и околиша.
Министарство је у током припреме израде овог прописа провело јавне расправе и консултације.
Утврђен Нацрт закона о измјенама и допуни
Закона о прекршајима
Влада ФБиХ, на приједлог Федералног министарства правде, утврдила је Нацрт закона о измјенама и допуни Закона о прекршајима, те га упутила у парламентарну процедуру. Основни разлог за доношење овог закона је проведба одлука које је прошле године, 26. маја и 22. септембра, донио Уставни суд БиХ, те ресорно федерално министарство истиче да се не ради о сложеном и обимном закону. Наиме, потребно је допунити члан 18. и измијенити чланове 56. и 75. овог закона.
Допуном се одређује да ће се одредбе Закона о кривичном поступку ФБиХ под називом „Достављање писмена“ примјењивати у прекршајном поступку. Како је образложено у Нацрту закона, измјеном члана 56. прописује се да се прекршајни налог састоји од оригинала и најмање двије копије, при чему оригинални примјерак задржава овлаштени орган у својој евиденцији, а двије копије се уручују окривљеном. Прекршајни налог се може уручити окривљеном личним уручењем или уручењем путем поште. Измјеном члана 75. одређује се да ће суд копију рјешења о прекршају окривљеном и овлаштеном органу уручити личним уручењем или путем поште у року од пет дана од дана доношења рјешења о прекршају.
Утврђен Нацрт закона о јаким алкохолним пићима
Влада Федерације БиХ данас је, на приједлог Федералног министарства пољопривреде, водопривреде и шумарства, утврдила Нацрт закона о јаким алкохолним пићима. Овим законом уређују се производња, регистрација, квалитет, заштита географских ознака, декларисање и промет јаких алкохолних пића, надлежности у провођењу овог закона, као и друга питања од значаја за јака алкохолна пића.
Главни циљ доношења овог закона је успостава законодавно-правног оквира, те јединственог и уређеног тржишта у складу са стандардима Европске уније.
То, између осталог, подразумијева успостављање Регистра произвођача јаких алкохолних пића, дефинисање услова за бављење производњом, осигурање контроле производње и система за испитивање квалитета и органолептичко оцјењивање, пођелу надлежности између федералног, кантоналног и опћинског нивоа, те успоставу ефикасног и ђелотворног система инспекцијске контроле и наџора у производњи јаких алкохолних пића.
Одредбе овог закона примјењују се на дестилат пољопривредног поријекла и сва јака алкохолна пића која се налазе на тржишту Федерације БиХ, било да су произведена у ФБиХ или изван ње, као и она намијењена за извоз. Изузетно, ако земља увозница то захтијева, јака алкохолна пића се могу извозити иако не испуњавају услове квалитете прописане овим законом, на основу договорене извозне квалитете наведене у уговору. Одредбе овог закона се примјењују и на употребу етил алкохола и/или дестилата пољопривредног поријекла у производњи алкохолних пића.
Такођер, овај закон ће омогућити да физичка лица, дестилат који превазилази њихове потребе, могу легално продати другом произвођачу дестилата, односно јаког алкохолног пића. Уједно ће омогућити и праћење свих токова цјелокупног процеса производње, од основне сировине до коначно упакованог производа у боцу, чиме се гарантује поријекло и квалитет.
Саставни дио Закона чине три прилога која дефинишу категорије јаких алкохолних пића, посебна правила која се односе на одређена јака алкохолна пића, те динамички систем старења.
Министарство је образложило да је разлог за доношење Закона тај што тренутно не постоји пропис који регулише ову област, због чега не постоје ни поуздани подаци о производњи алкохолних пића у Федерацији БиХ. Такођер, процјењује се да је више од 60 посто производње и промета јаких алкохолних пића тржишно неконтролисано. Поред тога, произвођачи алкохолних пића у ФБИХ сусрећу се са низом проблема у производњи и промету, те нелојалном конкуренцијом.
Предвиђено је да произвођачи јаких алкохолних пића и дестилата пољопривредног поријекла своје пословање ускладе са одредбама овог закона у року од годину дана од дана његовог ступања на снагу.
Разматран Нацрт закона о цивилним жртвама рата у ФБиХ
На приједлог Федералног министарства рада и социјалне политике, Влада Федерације БиХ разматрала је Нацрт закона о заштити цивилних жртава рата у Федерацији БиХ, а о којем ће се изјаснити на наредној сједници. Овим законом утврђују се основни принципи заштите цивилних жртава рата, појам и статус цивилне жртве рата, врсте права, обим и услови под којима се остварују та права, сврха исплате новчаних накнада за призната права, те поступак остваривања и начин финансирања, као и друга питања од значаја за заштиту цивилних жртава рата на подручју Федерације БиХ.
Федералном правобранилаштву наложено да у случају предузећа Зрак подузме неопходне радње с циљем заштите имовине и интереса ФБиХ
Влада Федерације БиХ донијела је на данашњој сједници закључак којим се прихвата информација Федералног министарства енергије, рударства и индустрије у вези са укључивањем Федералног правобранилаштва с циљем заштите имовине и имовинских интереса Федерације БиХ, поводом отвореног стечајног поступка над имовином привредног друштва Зрак д.д. Сарајево. Влада је закључком наложила Федералном правобранилаштву да у складу са својим надлежностима подузме све неопходне правне радње с циљем заштите имовине и имовинских интереса Федерације БиХ у овом стечајном поступку, као и да ургира код Кантоналног суда у Сарајеву да у законском року донесе одлуку по жалби на рјешење Опћинског суда у Сарајеву од 14.4.2023. године о отварању стечајног поступка над имовином предузећа Зрак, а имајући у виду штетне посљедице које ће наступити у случају недоношења одлуке у законском року. Федерално министарство енергије, рударства и индустрије задужено је да овај закључак достави Федералном правобранилаштву.
Имајући у виду посебно чињеницу да је ријеч о привредном друштву које производи наоружање и војну опрему и у већинском власништву је Федерације БиХ, у информацији Министарства се наглашава да је потребно да Федерално правобранилаштво у складу са својим надлежностима подузме све неопходне радње у овом стечајном поступку с циљем заштите имовине и имовинских интереса Федерације. То подразумијева и укључивање Федералног правобранилаштва у судски поступак ради преиспитивања Рјешења о отварању стечајног поступка, пред Кантоналним судом у Сарајеву.
С обзиром на то да се води поступак по жалби на рјешење о отварању стечајног поступка, који може трајати дуго, у интересу свих страна укључених у поступак је да Суд доносе одлуку по жалби у законском року, из разлога веома сложене ситуације у овом привредном друштву, истиче се у информацији Федералног министарства енергије, рударства и индустрије које води континуиране активности у рјешавању ове ситуације у привредном друштву Зрак д.д. Сарајево.
Усвојен програм утрошка средстава из Подршке Европске уније с циљем ублажавања енергетске кризе
Влада Федерације БиХ је, на приједлог Федералног министарства рада и социјалне политике, донијела Одлуку којом се усваја Програм утрошка средстава „Текућег трансфера другим нивоима власти и фондовима - Подршка Европске уније Босни и Херцеговини с циљем ублажавања негативног социо-економског утицаја енергетске кризе“, утврђен овом министарству у Буџету ФБиХ за 2023. годину у износу од 64.534.646 КМ.
Средства ће се користити за провођење мјера подршке за минимално 109.000 енергетски сиромашних домаћинстава на подручју Федерације БиХ изложених негативним ефектима поскупљења енергената у гријној сезони 2022/2023. година.
Право на ову подршку могу остварити четири категорије енергетски сиромашних домаћинстава. Прву категорију чине домаћинства у којима живе материјално неосигуране и за рад неспособне одрасле особе које немају пријеко потребних средстава за издржавање, неспособне су за рад и не могу осигурати средства за живот по неком другом основу, а којима је у 12. мјесецу 2022. године исплаћено право на сталну новчану помоћ према прописима из области социјалне заштите.
Другу категорију чине домаћинства у којима живе ђеца која су закључно с 31.5.2023. године остварила право на ђечији додатак по основу Закона о материјалној подршци породица с ђецом у ФБиХ, а трећу категорију домаћинства у којима су највише два члана корисници права на пензију по прописима о пензијско-инвалидском осигурању у износу који није виши од износа загарантоване пензије за 12. мјесец 2022. године према подацима Федералног завода за пензијско и инвалидско осигурање и то под условом да нису корисници размјерне пензије са иностранством и да ниједан одрасли члан домаћинства током прошле године није остваривао додатна примања по основу радног односа.
У четвртој категорији су домаћинства у којима су током претходне календарске године једно или више малољетне ђеце, услијед смрти или непознатог идентитета другог родитеља, живјели са само једним родитељем који у том периоду није остваривао приходе који се опорезују по прописима о порезу на доходак или није остваривао примања по основу радног односа у износу вишем од износа најниже плаће у Федерацији у 2022. години, односно 543 КМ.
Енергетски сиромашна домаћинства не могу остварити ову подршку уколико су остварила право на подршку мјерама енергетске ефикасности стамбених објеката кроз Јавни позив Фонда за заштиту околиша ФБиХ. Домаћинство које се евентуално може сврстати у двије или више категорија енергетски сиромашних домаћинстава право на подршку може остварити по само једном основу.
Потписивање споразума о сарадњи на реализацији мјера подршке између јединица локалне самоуправе (опћина и градова) и Федералног министарства представља основни предуслов за распођелу средства, као и за провођење свих других неопходних активности везаних за провођење наведених мјера. С циљем потписивања овог споразума, као и упознавања с њиховим задужењима утврђеним овом одлуком, Федерално министарство ће јединицама локалне самоуправе доставити на потписивање споразум о сарадњи за реализацију Програма мјера подршке енергетски сиромашним домаћинствима на подручју њихове мјесне надлежности.
Одлуком су прописани и опћи и посебни критерији за дођелу средстава, распоређивање одобрених средстава, те утврђивање коначне висине средстава за исплату. Утврђене су и надлежне институције и тијела, као и приоритет у поступању.
Усвојени програми о потицајима при куповини
електричних аутомобила
Влада Федерације БиХ је, на приједлог Федералног министарства енергије, рударства и индустрије, донијела одлуке о усвајању два програма утрошка средстава утврђених у Буџету ФБиХ за 2023. годину овом министарству у оквиру текућих трансфера намијењених потицајима при куповини електричних аутомобила у укупном износу од 1.000.000 КМ.
У првом програму ријеч је о субвенцијама приватним предузећима и подузетницима - потицајима при куповине електричних аутомобила, у износу од 500.000 КМ. Корисник субвенције по овом програму може бити приватно предузеће и подузетник, обртник или други самостални ђелатник, са сједиштем у ФБиХ који поднесе захтјев, достави документацију и испуњава услове у складу с јавним позивом, те у тренутку подношења захтјева постоје расположива средства предвиђена буџетом за намјену субвенционирања куповине возила, односно у тренутку пријаве не буду већ додијељена другим корисницима.
Други данас усвојени програм односи се на текући трансфери појединцима, потицај при куповини електричних аутомобила у износу од 500.000 КМ. Корисник ове субвенције може бити појединац (физичко лице), држављанин БиХ, са пребивалиштем у Федерацији БиХ и навршених 18 година живота, који поднесе захтјев, достави документацију и испуњава услове у складу са јавним позивом, те да у тренутку подношења захтјева, постоје расположива средства предвидена буџетом, за намјену субвенционирања куповине возила.
Како је наведено у програмима, суфинансирањем куповине електричних и хибридних аутомобила Влада ФБиХ врши директни утицај на побољшање квалитета ваздуха, као и смањења извора загађења ваздуха, односно смањење емисија гасова са ефектом стаклене баште у цестовном саобраћају на територији БиХ. Циљ субвенција је непосредно подстицање куповине и употребе електричних возила, у оквиру спровођења мјера за побољшање квалитета ваздуха и унапређења квалитета животне средине.
Намјена ових програма је дођела субвенција приватним предузећима и подузетницима, те појединцима, за куповину нових аутомобила, регистрованих у ФБиХ у периоду 1.1. - 11.12.2023. године, који имају искључиво електрични погон (електрични аутомобили) и аутомобила која уз мотор са унутрашњим сагоријевањем, покреће и електрични погон (хибридни аутомобили који посједују електрични мотор који може самостално покренути аутомобил).
Програмима је прописано и висина износа који се дођељује као финансијски потицај и то за електрична возила 10.000 КМ, хибридна електрична „плуг-ин“ возила 7.000 КМ, те хибридна „фулл хyбрид“ возила 5.000 КМ. Финансијска средства приватним предузећима и подузетницима додијелит ће се за куповину највише два возила, а појединцима (физичким лицима) за куповину, односно регистрацију једног возила.
Ове субвенције су грант средства Министарства и дођељиват ће се по овим програмима и расписаним јавним позивима. Јавни позиви ће бити објављени у Службеним новинама ФБиХ, једном дневном листу и њеб страници Министарства, а остају отворени до 11.12.2023. године или утрошка средстава.
Информација у вези ЈЗУ УКЦ Тузла
Влада Федерације БиХ је на приједлог Федералног министарства здравства данас разматрала усмену Информацију у вези са ЈЗУ Универзитетски клинички центар Тузла. Након тога, донијела је закључак којим је прихватила ову информацију Федералног министарства, те дала задужења федералним органима.
Федерално правобранилаштво задужено је да одмах подузме све правне радње на заштити имовине и оснивачког улога Федерације Босне и Херцеговине у ЈЗУ Универзитетски клинички центар Тузла, те да против одговорних особа које су угрозиле имовинске интересе Федерације БиХ одмах поднесе кривичне пријаве.
Федерално министарство здравства задужено је да настави са активностима на добијању тражених информација. Ови закључци ступају на снагу даном доношења.
Дата претходна сагласност у поступку издавања енергетске дозволе за изградњу ВЕ Словињ у Гламочу
Влада Федерације БиХ усвојила је информацију и дала претходну сагласност Федералном министарству енергије, рударства и индустрије у поступку издавања енергетске дозволе привредном друштву „Вјетроелектране“ д.о.о. Гламоч за изградњу вјетроелектране Словињ, инсталисане називне снаге 138 МЊ (23џ6 МЊ), одобрене снаге прикључења 138 МЊ (23џ6 МЊ) и планиране годишње производње електричне енергије од 506 ГЊх, која се планира градити на планинском подручју брда Словињ, на подручју опћине Гламоч.
Премијер Федерације БиХ је задужен да ову Информацију са Закључком упути Парламенту Федерације БиХ на разматрање и усвајање, како би Федерално министарство енергије, рударства и индустрије могло приступити активностима прописаним Уредбом о поступку, критеријима, форми и садржају захтјева за издавање енергетске дозволе за изградњу нових и реконструкцију постојећих производних постројења, на издавању ове енергетске дозволе.
У информацији Федералног министарства енергије, рударства и индустрије, између осталог, наведено је да је Пројекат ВЕ Словињ започет 2009. године континуираним праћењем брзине и смјера вјетра. Мјерни уређаји постављени су на надморској висини од 1.430 метара, а резултати мјерења од 2010. до 2019. године, показали су да је просјечна брзина вјетра 8,61 м/с у десетоминутном интервалу, а максимална 33,78 м/с. На основу ових података закључено је да је локација Словињ једна од издашнијих по питању вјетра у БиХ и да нуди огроман ресурсни потенцијал.
Тим поводом урађене су двије Студије вјетра, 2013. и 2021. године. Анализом података о вјетру и приступачности терена утврђена је тачна локација и распоред за 23 вјетротурбине, јединичне снаге 6 МЊ, висине стуба 102,5 м и распона лопатица 155 м, укупно инсталиране снаге 138 МЊ, просјечне могуће годишње производње од 506 ГЊх и просјечним радом на називној снази од 4.500 сати годишње. Према Студији изводљивости укупни трошак изградње ВЕ Словињ износи 136 милиона еура.
Такођер је наведено да је изградња вјетроелектрана важан сегмент развоја електроенергетске ђелатности из обновљивих извора енергије и економије уопће, а да је једна од карактеристика Гламочког подручја изразито добар вјетропотенцијал који није адекватно искориштен. Такођер, пројект изградње ВЕ Словињ унаприједио би стање привреде у Кантону 10, а посебно опћине Гламоч, на чијем је простору локација ове вјетроелектране.
Пуна подршка иницијативи за израду документа политике демографског развоја и опоравка Федерације БиХ
Влада Федерације БиХ данас донесеним закључком дала је пуну подршку Иницијативи за израду документа политике демографског развоја и опоравка Федерације Босне и Херцеговине, коју је упутило Федерално министарство рада и социјалне политике. Закључак је Влада донијела цијенећи неопходним чим прије подузети одговарајуће системске мјере на сузбијању или ублажавању негативних ефеката тренутних демографских трендова у нашој земљи, те уважавајући дугорочне социјалне и економске посљедице које из тога могу проистећи.
Такођер, Влада је задужила ово федерално министарство да у најкраћем року идентифицира све кључне институције и организације из владиног и невладиног сектора, као и из академске заједнице, које је неопходно укључити у рјешавање уочених проблема у области демографског развоја и опоравка, као и да Влади ФБиХ достави на усвајање акт. На основу тог акта бит ће именована стручна радна група за израду одговарајућег стратешког документа којим ће се на систематичан и свеобухватан начин на подручју цијеле Федерације приступити рјешавању проблема негативних демографских трендова
Како је образложено у Иницијативи, Федерално министарство рада и социјалне политике је с циљем осигурања системског и свеобухватног приступа рјешавању проблема обавило прелиминарни разговор с представницима Популацијског фонда Уједињених народа. Овај фонд један је од кључних потенцијалних партнера који, у складу са својом основном мисијом и већ доказаном инволвираношћу у овај проблем, може пружити подршку Иницијативи. Такођер се наводи да се Фонд може активно укључити у израду стратешког документа који би на систематичан и стручан начин понудио конкретне краткорочне и дугорочне мјере на побољшању тренутне демографске слике у ФБиХ. С тим у вези истиче се да је посебан фокус потребно ставити на рјешавање проблема одласка младих, смањење стопе наталитета и све присутније појаве убрзаног старења становништва.
Министарство у Инцијативи, између осталога, наглашава неопходним и радити на јачању људског капитала у земљи, односно повећати продуктивност по глави становника у свим секторима развоја. Људски капитал би се могао ојачати на бројне начине, од побољшања формалног и неформалног образовања, преко организирања доквалификације и преквалификације за оне који су већ запослени, до развоја политика које ће омогућити одговарајућу равнотежу између радног и приватног времена. Осим људског развоја, иницира се и веће финансијско улагање у истраживање и развој, те иновације у областима аутоматизације и роботике, а с циљем повећања нивоа продуктивности радника, стварања веће бруто додане вриједности и побољшања ефикасности, брзине, квалитета и учинка.
Именован координатор Федерације БиХ за учешће у провођењу Програма Гаранције за младе
На приједлог Федералног министарства рада и социјалне политике, Влада је донијела одлуку о именовању Исмире Калкан за координатора који ће уиме Федерације БиХ учествовати у имплементацији Програма Гаранције за младе (ГзМ), а за замјеника координатора Илвану Мурачевић.
Овом одлуком Федерално министарство рада и социјалне политике одређује се као носилац Програма ГзМ за подузимање свих неопходних активности за израду и реализацију истог, те утврђују права и обавезе именованог координатора. Истом одлуком задужују се релевантна министарства и институције да испуњавају задатке из своје надлежности неопходне за израду и имплементацију Плана Гаранције за младе. Именовани координатор има право и обавезу за подузимање свих неопходних активности ради реализације преузетих обавеза из Смјерница израде Акционог плана Гаранције за младе, те координирати радом представника свих надлежних институција.
Такођер, данашњом одлуком Владе задужују се федерална и кантонална министарства и институције да испуњавају задатке из своје надлежности неопходне за израду и имплементацију Плана ГзМ, те узму учешће у раду свих радних тијела и састанака координираних од стране именованог координатора, као и друге активности по потреби. Надлежно министарство ће редовно извјештавати Владу Федерације БиХ о свим активностима на изради и имплементацији Програма ГзМ, а најмање два пута годишње.
Како је образложено, ријеч је о свеобухватном и амбициозном програму, који су државе чланице ЕУ користиле од 2013. године с циљем пружања младима одрживе интеграције на тржиште рада како би омогућио несметан пријелаз младих из школе на посао, подупрле њихову интеграцију на тржиште рада и осигурале да ниједна млада особа не буде изостављена. Европска комисија је подржала успоставу и проведбу овог програма на Западном Балкану, као једну од иницијатива за опоравак у регији.
Задужења за пружања помоћи на поплављеним
подручјима ТК
Влада ФБиХ прихватила је информацију Федералне управе цивилне заштите о стању у поплављеним подручјима Тузланског кантона. Влада је закључком задужила ову управу и Федерални штаб цивилне заштите да на захтјев кантоналних штабова цивилне заштите ангажују федералне специјализоване јединице цивилне заштите за спашавање на води. Такођер, ФУЦЗ и ФШЦЗ задужени су да све расположиве људске и материјално-техничке ресурсе ставе на располагање, ради пружања помоћи на угроженом подручју и да извијесте Владу Федерације Босне и Херцеговине.
Овај закључак ступа на снагу даном доношења.
Одлуке, информације и извјештаји
Влада Федерације БиХ је, на приједлог Федералног министарства финансија, донијела Одлуку којојм се даје претходна сагласност привредном друштву Енергоинвест д.д. Сарајево за отварање девизног рачуна у иностранству у сврху плаћања испоручиоцу природног гаса код Банке Поштанска штедионица - Београд, Република Србија.
На приједлог Федералног министарства здравства, Федерална влада усвојила је Информацију о престанку епидемије ЦОВИД-19 на територији Федерације Босне и Херцеговине. Влада је задужила Федерално министарство здравства да извијести кантонална министарства здравства о доношењу Наредбе о престанку епидемије ЦОВИД-19 на територију ФБиХ, као и о мјерама које ће се и даље подузимати у наредном периоду, након престанка епидемије ове заразне болести.
На приједлог Федералног министарства унутрашњих послова Влада Федерације БиХ је усвојила Извјештај о одржаној јавној расправи од 9.12.2022. године у Сарајеву, а по закључку Владе ФБиХ од 27.10.2022. године, у вези са потребом доношења закона о истосполним партнерствима на подручју Федерације БиХ, с приједлогом закључка.
Данас су прихваћене двије информације Федералног министарства рада и социјалне политике у вези са реализацијом Уредбе о помоћи становништва услијед раста индекса потрошачких цијена. Кантоналне службе за запошљавање задужене су да у року од 15 дана доставе овом министарству извјештаје о реализацији додијељене новчане накнаде незапосленим лицима, која су у складу са Уредбом остварила право на једнократну новчану накнаду. Црвени крст Федерације БиХ задужен је да у року од 15 дана достави извјештај о утрошку средстава са документацијом којом доказује намјенски утрошак, а у складу са Одлуком о одобравању издвајања средстава из Текуће резерве Владе Федерације Буџета ФБиХ за 2022. годину од 30.12.2022. године.
Усвојена је информација Федералног министарства правде о временској непогоди у Казнено-поправном заводу затвореног типа Зеница која се десила 17.5.2022. године, те задужила овај завод да упути захтјев за текућом резервом Федералном министарству финансија, а које се задужује да обради и прослиједи Влади ФБиХ.
Прихваћена је и информација Федералног министарства енергије, рударства и индустрије о извјештају Комисије за контролу намјенског утрошка средстава прикупљених по основу таксе за измирење дуга Руској Федерацији за испоруку природног гаса у периоду 1992-1995. година, планираних у Буџету ФБиХ за 2022. годину, те усвојен извјештај ове комисије. Влада је задужила Федерално министарство да настави с контролом намјенског утрошка средстава прикупљених по основу ове таксе.
Влада ФБиХ се упознала са информацијом Федералног министарства околиша и туризма о усвајању Нацрта стратегије развоја туризма Федерације БиХ, те задужила Генерални секретаријат Владе ФБиХ да Нацрт стратегије достави Парламенту ФБиХ, на разматрање и усвајање.
Данас је прихваћена и информација Федералног министарства пољопривреде, водопривреде и шумарства о стању у прехрамбеној индустрији у Федерацији БиХ у 2022. години, с прегледом увоза и извоза за поједине прехрамбене производе.
Данас су прихваћени извјештаји о раду Одбора за јавни наџор за 2022. годину, те Стручног радног тијела Владе ФБиХ за припремање нацрта појединачних рјешења ради извршења пресуда Уставног суда БиХ за период од 3.11.2022. године до 3.5.2023. године.
Влада је усвојила годишњи консолидовани извјештај интерне ревизије у јавном сектору у Федерацији БиХ за 2022. годину, те кварталне извјештаје о напретку Пројекта „Хитни пројекат за ЦОВИД-19 за ФБиХ“ за периоде 1.10. - 31.12.2022. године и 1.1.- 31.3.2023. године, као и извјештај Агенције за државну службу ФБиХ о стању кадрова у органима државне службе Федерације БиХ у 2022. години.
Усвојен је и извјештај о раду Федералног министарства унутрашњих послова за период 1.1.-31.12.2022. године, који ће бити поднијети предсједнику и потпредсједницима ФБиХ и Парламенту ФБиХ.
Данас је Влада потврдила да је Јавно предузеће Међународни аеродром Сарајево д.о.о. Сарајево, доставило извјештај о раду Наџорног одбора за период 1.1.-31.3.2023 године и поступило у складу са Уредбом о вршењу овлаштења у привредним друштвима са учешћем државног капитала из надлежности ФБиХ.
Кадровска рјешења
Дата је претходна сагласност Наџорном одбору Привредног друштва РМУ Бановићи д.д. Бановићи за доношење Одлуке о именовању вршилаца дужности чланова Управе и то Ненада Тодоровића за извршног директора за инвестиције и развој нових ђелатности, те Адема Бошњића за извршног директора за економске послове овог привредног друштва, до окончања конкурсне процедуре, а најдуже на дванаест мјесеци.
Влада Федерације БиХ је, на приједлог Федералног министарства рада и социјалне политике, донијела Рјешење којим се члан Управног одбора ЈУ Завода за збрињавање ментално инвалидне ђеце и омладине - Пазарић Сулејман Хаљевац разрјешава дужности, због његове оставке на ову функцију.
Данас је донесено Рјешење којим је именован Савјет за стране инвеститоре Федерације БиХ као савјетодавно тијело Владе ФБиХ у саставу Амир Хасичевић (предсједник), Насиха Поздер, Кемал Хрњић, Јозо Бејић, Санела Јакубовић, Маринко Бошњак, Љуба Тадић, Златко Мијатовић, Самра Мехић, Един Дураковић, Сеџад Милановић, Винко Марић, Драгутин Живковић, Дарио Сесар, Марин Ћорић, Мелида Хаџиомеровић, Ивана Суша, Бранимир Муиџа, Мирсад Јашарспахић и Санела Чичић (чланови). Чланови Савјета именовани су на период од двије године. Претходно је донесено Рјешење о разрјешењу чланова овог савјета због истека мандата.
Измјеном и допуном Закључка, данас је дата сагласност Вијећу министара БиХ да мјеритељске потребе Федерације БиХ у Савјету за мјеритељство Босне и Херцеговине заступа Мирослав Розић. Допуном је наведено да је члан овог савјета, Мирослав Николић, чије именовање је извршено Одлуком Вијећа министара БиХ, затражио разрјешење са именоване дужности на лични захтјев.
Влада ФБиХ је, на приједлог Федералног министарства околиша и туризма, донијела Рјешење којим се привремено именују предсједник и чланови Управног одбора Фонда за заштиту околиша Федерације БиХ и то Звјездан Караџин (предсједник), Санел Риђановић, Амир Хусарић, Мирјана Милићевић, Данијела Јурина, Дорис Чуљак и Божена Биланџија (чланови), на три мјесеца, односно до окончања конкурсне процедуре за избор и именовање овог управног одбора. Претходно је донесено Рјешење о разрјешењу предсједника и чланова Управног одбора Фонда прије истека мандата.
За учешће у раду и одлучивању на предстојећој Скупштини Дионичког друштва Цесте д.д. Мостар Влада је данас опуномоћила Јадранка Пуљића.