Федерална министрица образовања и науке Јасна Дураковић јучер је са министром вањских и европских послова Републике Хрватске Горданом Грлић Радманом и министром вањских послова Босне и Херцеговине Елмедином Конаковићем, посјетила је Основну школу Столац и Прву основну школу Столац.
Циљ посјете био је указивање на дискриминацију и сегрегацију у образовном систему, с посебним нагласком на феномен „Двије школе под једним кровом“, саопћило је Федерално министарство образовања и науке.
Министрица Дураковић је навела да образовање мора бити инклузивно и доступно свим ученицима, без обзира на њихову етничку или вјерску припадност.
- Наш задатак је осигурати да сваки ученик има једнаке могућности за образовање у здравом и подржавајућем окружењу. Ученике никада не смијемо дијелити ни по којем основу, посебно не по националном - нагласила је министрица Дураковић.
У саопћењу је истакнуто да су се саговорници овом приликом сагласили да у савременом друштву нема мјеста за сегрегацију, те да се мора радити на отклањању девијација у образовном систему. Такођер, наведено је да заједничка посјета Стоцу представља корак напријед ка стварању образовног система који ће поштовати права свих ученика и осигурати им свијетлу будућност.
Из Министарства додају да су министрица Дураковић и министар Конаковић истакли да ће уложити све напоре да ова школа ускоро добије нову спортску салу.
Прије ове посјете, министрица Дураковић јучер је присуствовала Међународној конференцији „Мостар 2024: Дијалог за будућност“, поводом 20. годишњице обнове Старог моста у Мостару. На стручном панелу посвећеном очувању културне баштине Мостара, министрица је истакла важност очувања културне баштине за идентитет и историју наше земље.
- Стари мост у Мостару, изграђен у 16. стољећу, није само физичка структура, већ и симбол људске генијалности и заједништва. Прије рата, Мост је био симбол заједништва и суживота, вриједности које су кључне и у образовању. Обнова Старог моста 2004. године, уз подршку међународне заједнице, није била само физичка обнова већ и симбол повратка образовања и науке. Данас, Стари мост свједочи нашој способности да превазиђемо разлике и изградимо бољу будућност. Он је симбол мира и просперитета кроз образовање и науку - казала је министрица Дураковић.
Нагласила је и да образовање има кључну улогу у изградњи друштва заснованог на међусобном разумијевању и миру.
- Кроз образовање можемо учити нове генерације важности симбола попут Старог моста. Сматрам да требамо увести тематске области које користе Стари мост као инспирацију за пројекте учења и сарадње међу младима. Интердисциплинарни пројекти, истраживачке иницијативе и културне размјене помажу ученицима и студентима да разумију важност мира и заједништва.
Док славимо 20. годишњицу обнове Старог моста, сјетимо се да је образовање темељ нашег напретка. Наставимо улагати у образовне и научне пројекте који промовишу мир и просперитет. Нека нам Стари мост буде инспирација да кроз образовање и науку градимо мостове међу људима и стварамо свијет у којем ће мир и просперитет бити трајни - поручила је министрица Дураковић, стоји у саопћењу Федералног министарства образовања и науке.