БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Федерација Босне и Херцеговине

Влада Федерације Босне и Херцеговине

451. ОДЛУКА о усвајању Програма утрошка средстава "Текући трансфери другим нивоима власти и фондовима - Подршка Европске уније Босни и Херцеговини у циљу ублажавања негативног социо-економско

На основу чл. 32. ст.(1) и (2) и 38. Закона о извршавању Буџета Федерације Босне и Херцеговине за 2023. годину ("Службене новине Федерације БиХ", бр. 6/23), Закључка Владе Федерације Босне и Херцеговине В. број 1722/2022 од 24.11.2022. године, Влада Федерације Босне и Херцеговине, на 10. сједници, одржаној 02.08.2023. године, доноси


ОДЛУКУ


О УСВАЈАЊУ ПРОГРАМА УТРОШКА СРЕДСТАВА "ТЕКУЋИ ТРАНСФЕРИ ДРУГИМ НИВОИМА ВЛАСТИ И ФОНДОВИМА - ПОДРШКА ЕВРОПСКЕ УНИЈЕ БОСНИ И ХЕРЦЕГОВИНИ У ЦИЉУ УБЛАЖАВАЊА НЕГАТИВНОГ СОЦИО-ЕКОНОМСКОГ УТИЦАЈА ЕНЕРГЕТСКЕ КРИЗЕ" УТВРЂЕН БУЏЕТОМ ФЕДЕРАЦИЈЕ БиХ ЗА 2023. ГОДИНУ ФЕДЕРАЛНОМ МИНИСТАРСТВУ РАЗВОЈА, ПОДУЗЕТНИШТВА И ОБРТА


I


(1) Усваја се Програм утрошка средстава "Текући трансфери другим нивоима власти и фондовима - Подршка Европске уније Босни и Херцеговини у циљу ублажавања негативног социо-економског утицаја енергетске кризе" утврђених у раздjелу 50. Буџета Федерације Босне и Херцеговине за 2023. годину ("Службене новине Федерације БиХ", број 6/23), Федералном министарству развоја, подузетништва и обрта, економски код: 614100 (у даљњем тексту: Програм).

(2) Програм се доноси са циљем провођења Акционог плана/Мапе пута за Уговор о пакету енергетске подршке за државу и изградњу отпорности у оквиру Инструмента за предприступну помоћ (IPA III за 2023. годину), и то за реализацију мјере 3 из циља I Акционог плана "Подршка за провођење мјера енергијске ефикасности у микро, малим и средњим предузећима".

(3) За реализацију Програма из става (1) ове тачке задужују се Федерално министарство развоја, подузетништва и обрта, Федерално министарство финансија и Фонд за заштиту околиша Федерације Босне и Херцеговине, свако у оквиру своје надлежности.

(4) Програм из става (1) ове тачке је саставни дио ове Одлуке.

II


(1) Укупан износ финансијских средстава намијењених за реализацију Програма у износу од 12.912.315,00 КМ је осигуран Буџетом Федерације Босне и Херцеговине за 2023. годину и налази се на раздjелу 50. Буџета Федерације Босне и Херцеговине за 2023. годину, Федералном министарству развоја, подузетништва и обрта.

(2) Федерално министарство развоја, подузетништва и обрта ће у року од 60 дана од ступања на снагу ове Одлуке, цјелокупан износ средстава из става (1) пренијети Фонду за заштиту околиша Федерације Босне и Херцеговине на отворен намјенски рачун.

(3) Средства из ове тачке представљају државну помоћ мале вриједности и додjељиват ће се путем Фонда за заштиту околиша Федерације Босне и Херцеговине крајњим корисницима у виду бесповратних средстава у складу са Програмом из става (1) тачке I.

(4) Надзор и провјеру намјенског трошења средстава од стране крајњих корисника врши Фонд за заштиту околиша Федерације Босне и Херцеговине.

(5) Евентуална неутрошена средства из става (1) тачке II. Фонд за заштиту околиша Федерације Босне и Херцеговине је дужан вратити у Буџет Федерације Босне и Херцеговине по окончању Програма.

III


(1) Додjелу средстава крајњим корисницима Фонд за заштиту околиша Федерације Босне и Херцеговине врши путем јавног позива. Јавни позив се објављује у "Службеним новинама Федерације БиХ", на wеb страницама Владе Федерације БиХ, Фонда за заштиту околиша Федерације Босне и Херцеговине и Федералног министарства развоја, подузетништва и обрта, те у најмање двоје дневних новина доступних на територији Федерације Босне и Херцеговине.

(2) Намјена финансијских средстава се односи на суфинансирање једне или више од наведених мјера енергијске ефикасности:

1. топлотна изолација вањских зидова, стропа/крова, пода;

2. замјена вањске столарије (прозори и врата);

3. унапрјеђење система за производњу и дистрибуцију топлотне енергије за гријање и/или хлађење простора и/или припрему потрошне топле воде: инсталација котлова на пелет, топлотних пумпи, кондензацијских котлова, соларних колектора за производњу потрошне топле воде, замјена неефикасних климатизацијских уређаја новим енергијски ефикасним. Систем унутрашњег развода гријања може бити предмет суфинансирања само у случају ако се пријављује за мјеру инсталације котла/топлотне пумпе;

4. унапрјеђење енергијске ефикасности унутрашње расвјете;

5. унапрјеђење енергијске ефикасности у производним процесима (нпр. искориштење отпадне топлоте, мјере на повећању ефикасности рада електромоторних погона и сл.);

6. изградња фотонапонских електрана за производњу електричне енергије искључиво за властите потребе.

(3) Резултати јавног позива објављују се на wеб страницама Владе Федерације Босне и Херцеговине, Фонда за заштиту околиша Федерације Босне и Херцеговине и Федералног министарства развоја, подузетништва и обрта.

IV


(1) О утрошеним средствима из тачке II ове Одлуке Фонд за заштиту околиша Федерације Босне и Херцеговине ће квартално извјештавати Федерално министарство развоја, подузетништва и обрта које ће у складу са чл. 38. ст. (4) Закона о извршавању Буџета Федерације Босне и Херцеговине за 2023. годину ("Службене новине Федерације БиХ", број 6/23) извјештавати Федерално министарство финансија.

V


Oва Одлука ступа на снагу наредног дана од дана објављивања у "Службеним новинама Федерације БиХ".

В. број 1049/2023
02. августа 2023. године
Сарајево


Премијер
Нермин Никшић, с. р.

ПРОГРАМ
УТРОШКА СРЕДСТАВА "ТЕКУЋИ ТРАНСФЕРИ ДРУГИМ НИВОИМА ВЛАСТИ И ФОНДОВИМА - ПОДРШКА ЕВРОПСКЕ УНИЈЕ БОСНИ И ХЕРЦЕГОВИНИ У ЦИЉУ УБЛАЖАВАЊА НЕГАТИВНОГ СОЦИО-ЕКОНОМСКОГ УТИЦАЈА ЕНЕРГЕТСКЕ КРИЗЕ" УТВРЂЕН БУЏЕТОМ ФЕДЕРАЦИЈЕ БИХ ЗА 2023. ГОДИНУ ФЕДЕРАЛНОМ МИНИСТАРСТВУ РАЗВОЈА, ПОДУЗЕТНИШТВА И ОБРТА


1. УВОД


Пакет буџетске подршке Европске уније за ублажавање негативних посљедица енергетске кризе и потицања енергетске транзиције је осигурао средства у виду бесповратне помоћи рањивим домаћинствима и привреди на Западном Балкану, на која је, у припадајућем износу, Босна и Херцеговина остварила право усвајањем Акционог плана од стране Вијећа министара БиХ.
Једна од компоненти Акционог плана је и помоћ привреди у енергетској транзицији дефинисана кроз мјеру 3 из циља I Акционог плана под називом "Подршка микро, малим и средњим предузећима", ради осигурања континуитета пословања привредних субјеката, а све путем суфинансирања мјера енергијске ефикасности.
За потребе провођења мјере "Подршка микро, малим и средњим предузећима" из Акционог плана сачињен је овај Програм који је предложило Федерално министарство развоја, подузетништва и обрта а за чије провођење је задужен Фонд за заштиту околиша Федерације Босне и Херцеговине (у даљем тексту: Фонд).


2. СВРХА ПРОГРАМА


Коначни циљ реализације овог Програма је пружање бесповратне финансијске помоћи микро, малим и средњим предузећима кроз суфинансирање мјера енергијске ефикасности (изградња соларних панела на пословно-производним објектима, побољшање енергијских карактеристика објеката, уградња околински прихватљивих и економско оправданих система гријања, хлађења и климатизације, повећање енергијске ефикасности производних процеса и др.), која ће резултирати смањењем оперативних трошкова пословања, односно повећањем конкурентске способности ММСП-а, и то за њих минимално 264, као индикатору успјешности проведбе мјере 3. циља I Акционог плана.
Посебан фокус потицања су микро предузећа и предузећа у већинском власништву жена.


3. КАТЕГОРИЈЕ КОРИСНИКА СРЕДСТАВА


Право на кориштење средстава могу остварити микро, мали и средњи субјекти мале привреде дефиниcани по Закону о потицању развоја мале привреде ("Службене новине Федерације БиХ" број 19/06 и 25/09) 1 који су регистрoвани по Закону о привредним друштвима ("Службене новине Федерације БиХ", број 81/2015 и 75/2021).
Обрти и остале самосталне дjелатности немају право учешћа у јавном позиву.


4. ВИСИНА И ИЗВОРИ СРЕДСТАВА


Укупан износ финансијских средстава намијењен за реализацију Програма у износу од 12.912.315,00 КМ је осигуран Буџетом Федерације Босне и Херцеговине за 2023. годину и налази се на раздjелу 50. Буџета Федерације Босне и Херцеговине за 2023. годину, Федералном министарству развоја, подузетништва и обрта. Цјелокупан износ наведених средстава пренијеће се Фонду на отворен намјенски рачун, а која ће Фонд путем јавног позива додjељивати крајњим корисницима у виду бесповратне помоћи (грант средства).
Висина средстава коју корисници могу остварити:


Микро предузећа


- Микро предузеће у већинском власништву жене: максимални износ суфинансирања (износ бесповратних средстава) који се може остварити је 50% од висине укупне инвестиције, при чему износ суфинансирања не може бит мањи од 5.000 КМ, ни већи од 30.000 КМ укључујући ПДВ.
Властито учешће подносиоца пријаве мора износити минимално 50% од висине укупне инвестиције;
- Остала микро предузећа: максимални износ суфинансирања (износ бесповратних средстава) који се може остварити је 45% од висине укупне инвестиције, при чему износ суфинансирања не може бит мањи од 5.000 КМ, ни већи од 30.000 КМ укључујући ПДВ.
Властито учешће подносиоца пријаве мора износити минимално 55% од висине укупне инвестиције.


Мала и средња предузећа


- Мало и средње предузеће у већинском власништву жене: максимални износ суфинансирања (износ бесповратних средстава) који се може остварити је 50% од висине укупне инвестиције, при чему износ суфинансирања не може бит мањи од 10.000 КМ, ни већи од 50.000 КМ укључујући ПДВ.
Властито учешће подносиоца пријаве мора износити минимално 50% од висине укупне инвестиције;
- Остала мала и средња предузећа: максимални износ суфинансирања (износ бесповратних средстава) који се може остварити је 45% од висине укупне инвестиције, при чему износ суфинансирања не може бит мањи од 10.000 КМ, ни већи од 50.000 КМ укључујући ПДВ.
Властито учешће подносиоца пријаве мора износити минимално 55% од висине укупне инвестиције.


5. MЈЕРЕ КОЈЕ МОГУ БИТИ ПРЕДМЕТ ПРИЈАВЕ


Микро, мала и средња предузећа путем јавног позива могу се пријавити за суфинансирање једне или више од наведених мјера енергијске ефикасности:
1. топлотна изолација вањских зидова, стропа/крова, пода;
2. замјена вањске столарије (прозори и врата);
3. унапрјеђење система за производњу и дистрибуцију топлотне енергије за гријање и/или хлађење простора и/или припрему потрошне топле воде: инсталација котлова на пелет, топлотних пумпи, кондензацијских котлова, соларних колектора за производњу потрошне топле воде, замјена неефикасних климатизацијских уређаја новим енергијски ефикасним. Систем унутрашњег развода гријања може бити предмет суфинансирања само у случају ако се пријављује за мјеру инсталације котла/топлотне пумпе;
4. унапрјеђење енергијске ефикасности унутрашње расвјете;
5. унапрјеђење енергијске ефикасности у производним процесима (нпр. искориштење отпадне топлоте, мјере на повећању ефикасности рада електромоторних погона и сл.);
6. изградња фотонапонских електрана за производњу електричне енергије искључиво за властите потребе.

 

6. УСЛОВИ ЗА УЧЕШЋЕ


Правна лица која се пријављују на јавни позив морају испуњавати сљедеће услове:
- Да имају сједиште на подручју Федерације Босне и Херцеговине;
- Да су регистрирани најкасније до 31.12.2021. године;
- Имају најмање 1 (једног) запосленог на неодређено вријеме;
- Да имају измирене обавезе везане уз плаћања доспјелих порезних обавеза (директних и индиректних пореза) и обавеза за пензионо и здравствено осигурање у складу са законским одредбама. Подносиоци пријаве који имају склопљен уговор са пореским органима у Босни и Херцеговини о сервисирању дуга неће бити узети у разматрање;
- Уколико подносе пријаву за мјере од 1. до 4. да имају израђен Детаљни енергијски аудит којим су препоручене мјере из пријаве, а који мора бити урађен од стране правног лица овлаштеног код Федералног министарства просторног уређења - вриједи за мала и средња предузећа;
- Уколико подносе пријаву за мјеру 5. да имају израђен детаљни енергијски аудит/Студију изводљивости на постојећим системима/процесима, уз услов да иста садржи техно-економску анализу и предмјер и предрачун за мјере које су предмет пријаве;
- Уколико подносе пријаву за мјеру 6. да имају власништво над објектом на којем се поставља фотонапонска електрана, да је исти прикључен на дистрибутивни систем максималног напонског нивоа од 1 кV, те да имају израђену пројектно техничку документацију и исходоване све потребне сагласности и дозволе за фотонапонску електрану;
- Да осигурају властито учешће најмање у проценту дефиниcаном јавним позивом;
- Да прихватају услове учешћа дефинисане јавним позивом;
- Да на јавни позив пријављују само један пројекат/објекат;
- Да на јавни позив пријављују пројекат искључиво за властите потребе;
- Да на јавни позив подносе пријаву са мјером (мјерама) која је цјеловита, односно да се не пријављује са дjелимичном проведбом мјере;
- Да на јавни позив подносе пријаву са мјерама које задовољавају минималне техничке прописе, стандарде и услове дефинисане важећим законским и подзаконским актима на подручју Федерације БиХ из области топлотне заштите објеката, техничких система гријања и хлађења, грађења/грађевинарства, сигурности на раду као и других релевантних прописа, који су дефинисани позивом;
- Да поднесу комплетирану пријаву на јавни позив у садржају и на начин како је дефинисано јавним позивом;
- Да испуњавају и друге услове утврђене јавним позивом.
Објекти који нису прихватљиви за суфинансирање путем јавног позива су:
- објекти који су девастирани;
- објекти који су структурно неисправни, тј. имају већа структурална оштећења која могу угрозити интегралну стабилност објекта након имплементације мјера побољшања енергијске ефикасности;
- објекти који су у фази изградње у тренутку објаве јавног позива.
На јавни позив не могу се пријавити субјекти:
- чија је основна дjелатност: производња или промет оружјем и муницијом; производња или промет алкохолних напитака (искључујући пиво и вино); производња или промет производа од духана; коцка, касино и еквивалентне дjелатности; производња или промет радиоактивних материјала;
- чије су шифре основне дjелатности из подручја Д гране 35.1 по КД БИХ из 2010. године;
- којем су по јавном позиву претходно одобрена средства кроз буџетску помоћ ЕУ;
- који су остварили де минимис помоћ по основу члана 7. Уредбе о условима и поступку за додjелу помоћи мале вриједности - де минимис помоћ ("Службене новине Федерације БиХ", број 27/18) у укупном износу већем од 200.000,00 ЕUR у претходне двије и текућој фискалној години.


7. ПРОВОЂЕЊЕ ПРОГРАМА


За реализацију овог Програма задужен је Фонд.
Рок предвиђен за проведбу програмских активности је 04.04.2024. године, односно годину дана од потписивања Финансијског споразума између БиХ и ЕУ.


Јавни позив


Прикупљање пријава за додjелу средстава крајњим корисницима, Фонд врши путем јавног позива.
Јавни позив ће бити отворен до утрошка средстава, али не касније од рока дефинисаног јавним позивом, који ће омогућити реализацију свих пројеката по одобреним пријавама и осталих активности до истека рока за реализацију Програма.
Укупно расположива буџетска средства јавним позивом ће бити расподијељена на два лота и то: лот 1 - микро предузећа; лот 2 - мала и средња предузећа. Омјер расподjеле треба бити заснован на омјерима њихових удjела у укупном броју предузећа и удjела у броју запослених, а који износи 40%:60%.
Фонд ће у складу са условима датим у овом Програму припремити текст јавног позива, те све потребне прилоге и обрасце истог, као и нацрт Уговора о додjели средстава. Сви документи, обрасци као и текст јавног позива прије њиховог објављивања требају бити усаглашени и одобрени од стране Радне групе.
Јавни позив се објављује у "Службеним новинама Федерације БиХ", на wеb страницама Владе Федерације БиХ, Фонда и Федералног министарства развоја, подузетништва и обрта, те у најмање двоје дневних новина доступних на територији Федерације БиХ.
Пријављивање на јавни позив подносилац пријаве обавља подношењем комплетне обавезне документације према траженом садржају, лично, препорученом поштом или путем е-пријаве, а што ће бити дефинисано јавним позивом.
Уколико потраживање средстава по лотовима појединачно, током трајања јавног позива, буде несразмјерно, Радна група може донијети одлуку о прерасподjели средстава између лотова.
Такође, уколико истеком крајњег рока за пријаву на јавни позив на једном од лотова остане нерасподjељених средстава, Радна група може донијети одлуку о алоцирању неутрошених средстава на други лот уколико на њему буде изражен интерес и потраживање, или одлуку о стављању на располагање преосталих средстава на нови јавни позив.


Обрада пријава


Преглед пристиглих пријава на јавни позив, вршит ће Комисија коју именује директор Фонда.
Комисија прегледа пријаве примљене на бази јавног позива континуирано по приспијећу, односно према редослиједу запримања, цијенећи испуњеност услова датих у јавном позиву као критерија за одобравање, у складу са овим Програмом.
Да би биле прихватљиве појединачне цијене за поједине материјале, опрему и уградњу, морају бити у складу са тренутним тржишним цијенама када се предметне мјере имплементирају. Фонд задржава право одбацивања финансијски процијењених пријава.
Неблаговремене, непотпуне, пријаве које нису достављене у траженој форми, као и пријаве које не садрже сву тражену документацију неће бити разматране и бит ће одбачене.
За све пријаве које су задовољиле услове јавног позива, Фонд ће, путем овлаштених представника, извршити теренску посјету и провјерити усклађеност захтјева из пријаве са тренутним стањем.
Неусклађене, односно пријаве за које се утврде одступања у односу на стварно стање бит ће одбачене.
За све пријаве Комисија израђује Извјештај о испуњености услова, на темељу којег директор Фонда доноси Одлуку о додjели средстава у року од 15 дана од дана запримања пријаве. Обавијест о Одлуци са инструкцијом о даљем поступању се доставља подносиоцима пријаве.
Против Одлуке, подносилац пријаве може поднијети приговор Фонду у року од 8 (осам) дана од пријема Обавијести. Приговор не одгађа извршење Одлуке и наставак провођења поступка додjеле.
Ради разматрања приговора директор Фонда ће именовати Комисију за приговоре која цијени основаност приговора у смислу испуњености услова пријаве. О резултату оцјене, Комисија за приговоре сачињава Извјештај о приговору који доставља директору на основу којег директор доноси Одлуку о приговору, о којој се Обавијест доставља подносиоцу истог у року од 7 (седам) дана од њеног доношења.
Резултати јавног позива објављују се на wеб страницама Владе Федерације БиХ, Фонда и Федералног министарства развоја, подузетништва и обрта.


Услови суфинансирања и прихватљиви трошкови


Фонд ће на основу Одлуке, с одабраним корисником склопити Уговор о додjели средстава. Уговор се доставља одабраном кориснику који је дужан у року од 10 дана од запримања Уговора доставити Фонду потписане примјерке Уговора препорученом поштом. Недостављање потписаног Уговора у наведеном року, сматрат ће се одустајањем од кориштења средстава.
Склапањем Уговора корисник прихваћа услове заједничког судjеловања у суфинансирању, те се обавезује уложити властита средства у реализацију мјера енергијске ефикасности.
Уговором се посебно уређује:
- предмет Уговора;
- износ одобрених средстава;
- начин и услови исплате додијељених средстава на банковни рачун корисника;
- временски рок проведбе мјера енергијске ефикасности и доставе потпуне документације за исплату, а који не може бити дужи од 5 мјесеци од склапања Уговора;
- начин праћења и контроле намјенског трошења додијељених средстава;
- остала међусобна права и обавезе.
Након склапања Уговора није могуће мијењати уговорне одредбе којима су регулисани рокови и учешће Фонда у суфинансирању, као нити одредбе везане уз услове Позива. Изнимно, из Фонду оправданих разлога и/или у складу с посебним прописима односно актима надлежних тијела, могуће је по претходно донесеној пословној одлуци директора Фонда и под једнаким условима за све кориснике регулисати уговорне одредбе везане уз рок проведбе предмета Уговора.
Након потписивања Уговора, а прије истека Уговором дефинисаног рока, корисник је обавезан реализовати мјере у складу са условима Уговора те на начин дефинисан јавним позивом доставити Фонду сљедећу документацију:
1. Захтјев за исплату средстава;
2. Фактуре са фискалним рачунима извођача радова/добављача опреме с детаљним трошковником, са јасно назначеним количинама, јединичним и укупним цијенама и спецификацијом свих материјала/опреме и радова за реализовану/е мјеру/е из уговора, а којом се свједочи испуњавање тражених техничких услова;
3. Фотодокументацију након реализације мјера, којом се потврђује новонастало стање објекта/система.
Након запримања Захтјева, Фонд ће путем овлаштених представника извршити теренски обилазак у циљу утврђивања намјенског утрошка средстава односно реализације мјера у складу са Уговором.
По прихватању достављене документације и провјере на терену, на основу потписаног Уговора, Фонд ће кориснику исплатити средства једнократно у року од 30 дана.
Фонд неће признавати захтјеве за исплату средстава, нити ће одобрена средства бити исплаћена, уколико наведена документација буде достављана након истека Уговором дефинисаног рока.
Износ средстава који се према достављеној пријави одобри, представља уговорени максималан износ који корисник може остварити на основу оправданих трошкова. Све накнадне промјене у трошковима реализације мјера сноси корисник.
Оправдани трошкови су трошкови извођења радова, што укључује обавезно и набавку и уградњу (материјала, техничких система и опреме), настали након објаве јавног позива. Вријеме настанка трошка утврђује се датумом издавања фактура од стране извођача радова/добављача опреме. Нису прихватљиви трошкови само набавке материјала/опреме.
Фонд неће признавати трошкове реализованих мјера уколико исте не задовољавају техничке прописе. Испуњење техничких прописа утврђује се увидом у фактуру извођача.
Фонд неће признавати трошкове дjелимичне проведбе појединачних мјера, што значи да ће се средства исплаћивати само за мјере које су проведене у цјелости (нпр. топлотна изолација свих вањских зидова објекта и сл.). Цјеловитост проведбе мјера доказује се фото-документацијом реализованих мјера те провјером на терену.
Фонд не сноси никакве трошкове настале припремом, сачињавањем и достављањем пријаве, те подносилац пријаве нема права на накнаду било каквих трошкова по основу учешћа на позиву.
Уколико подносилац пријаве подноси пријаву за мјеру за коју је обавезна пројектна документација, подносилац пријаве је обавезан израдити исту о свом трошку.
Фонд ће пратити намјенско кориштење средстава што укључује и контролу услова које треба испуњавати одабрани корисник, а који су били темељ за одобрење средстава и склапање Уговора.
Фонд не учествује у уговарању пословних односа корисника и осталих судионика у реализацији мјера (извођача радова, добављача и сл.), те не може учествовати у рјешавању евентуалних спорова и потраживања који у тим односима могу настати.


8. НАЧИН И РОКОВИ ИЗВЈЕШТАВАЊА


О утрошеним средствима Фонд ће квартално извјештавати Федерално министарство развоја, подузетништва и обрта које ће у складу са чл. 38. ст. (4) Закона о извршавању Буџета Федерације Босне и Херцеговине за 2023. годину ("Службене новине Федерације БиХ", број 6/23) извјештавати Федерално министарство финансија.
Фонд ће двомјесечно, а по потреби и чешће извјештавати Радну групу Владе Федерације БиХ (именовану Рјешењем V. број 176/2023 од 09.02.2023. године) о подузетим активностима на реализацији јавног позива, а Радна група ће путем Уреда Владе Федерације БиХ за европске интеграције извјештавати Владу Федерације БиХ о свим важним питањима процеса припреме и имплементације Програма.
Након реализације Програма Фонд ће извјестити Радну групу о сљедећим подацима: број укупних пријава за микро, мала и средња предузећа појединачно, број одобрених пријава за микро, мала и средња предузећа са износима средстава, број предузећа у већинском власништву жена које су поднијеле пријаву и које су добиле средства, износ средстава и број корисника по мјерама енергијске ефикасности и планирани ефекти реализованих мјера. Наведени извјештај прослиједит ће се путем Уреда Владе Федерације БиХ за европске интеграције Влади Федерације БиХ на усвајање.

У складу са Законом о потицању развоја мале привреде ("Службене новине Федерације БиХ", број 19/06 и 25/09) подjела субјеката мале привреде је дефинисана на сљедећи начин:- Микро субјекти мале привреде - физичка и правна лица која запошљавају просјечно годишње мање од 10 особа и чији је укупни годишњи приход или укупна вриједност пословне имовине на крају пословне године мања од 400.000 КМ;- Мали субјекти мале привреде - физичка и правна лица која запошљавају просјечно годишње мање од 50 особа и чији је укупни годишњи приход или укупна вриједност пословне имовине на крају пословне године мања од 4.000.000 КМ;- Средњи субјекти мале привреде - физичка и правна лица која запошљавају просјечно годишње мање од 250 особа и чији годишњи промет не прелази 40 милиона КМ и/или чији годишњи биланс стања не прелази 30 милиона КМ.Подаци о просјечном броју запослених и финансијски показатељи утврђују се на основу посљедњег годишњег обрачунског периода. У случају да, због сукоба критерија броја запослених са финансијским показатељима, није јасно у коју од постојећих категорија спада субјект мале привреде, одлучујући критериј је број запослених.Обрти и остале самосталне дjелатности немају право учешћа у јавном позиву