451. ODLUKA o usvajanju Programa utroška sredstava "Tekući transferi drugim razinama vlasti i fondovima - Podrška Europske unije Bosni i Hercegovini u cilju ublažavanja negativnog socio-ekono

Na temelju čl. 32. st. (1) i (2) i 38. Zakona o izvršavanju Budžeta Federacije Bosne i Hercegovine za 2023. godinu ("Službene novine Federacije BiH", br. 6/23), Zaključka Vlade Federacije Bosne i Hercegovine V. broj 1722/2022 od 24.11.2022. godine, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na 10. sjednici, održanoj 02.08.2023. godine, donosi


ODLUKU


O USVAJANJU PROGRAMA UTROŠKA SREDSTAVA "TEKUĆI TRANSFERI DRUGIM RAZINAMA VLASTI I FONDOVIMA - PODRŠKA EUROPSKE UNIJE BOSNI I HERCEGOVINI U CILJU UBLAŽAVANJA NEGATIVNOG SOCIO-EKONOMSKOG UTIJECAJA ENERGETSKE KRIZE" UTVRĐEN PRORAČUNOM FEDERACIJE BIH ZA 2023. GODINU FEDERALNOM MINISTARSTVU RAZVOJA, PODUZETNIŠTVA I OBRTA


I.


(1) Usvaja se Program utroška sredstava "Tekući transferi drugim razinama vlasti i fondovima - Podrška Europske unije Bosni i Hercegovini u cilju ublažavanja negativnog socio-ekonomskog utijecaja energetske krize" utvrđenih u razdjelu 50. Proračuna Federacije Bosne i Hercegovine za 2023. godinu ("Službene novine Federacije BiH", broj 6/23), Federalnom ministarstvu razvoja, poduzetništva i obrta, ekonomski kod: 614100 (u daljnjem tekstu: Program).

(2) Program se donosi sa ciljem provođenja Akcijskog plana/Mape puta za Ugovor o paketu energetske podrške za državu i izgradnju otpornosti u okviru Instrumenta za predpristupnu pomoć (IPA III za 2023. godinu), i to za realizaciju mjere 3 iz cilja I Akcijskog plana "Podrška za provođenje mjera energijske efikasnosti u mikro, malim i srednjim poduzećima".

(3) Za realizaciju Programa iz stavka (1) ove točke zadužuju se Federalno ministarstvo razvoja, poduzetništva i obrta, Federalno ministarstvo financija i Fond za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine, svako u okviru svoje nadležnosti.

(4) Program iz stava (1) ove točke je sastavni dio ove Odluke.

II.


(1) Ukupan iznos financijskih sredstava namijenjenih za realizaciju Programa u iznosu od 12.912.315,00 KM je osiguran Proračunom Federacije Bosne i Hercegovine za 2023. godinu i nalazi se na razdjelu 50. Proračuna Federacije Bosne i Hercegovine za 2023. godinu, Federalnom ministarstvu razvoja, poduzetništva i obrta.

(2) Federalno ministarstvo razvoja, poduzetništva i obrta će u roku od 60 dana od stupanja na snagu ove Odluke, cjelokupan iznos sredstava iz stavka (1) prenijeti Fondu za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine na otvoren namjenski račun.

(3) Sredstva iz ove točke predstavljaju državnu pomoć male vrijednosti i dodjeljivat će se putem Fonda za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine krajnjim korisnicima u vidu bespovratnih sredstava sukladno Programom iz stavka (1) točke I.

(4) Nadzor i provjeru namjenskog trošenja sredstava od strane krajnjih korisnika vrši Fond za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine.

(5) Eventualna neutrošena sredstva iz stavka (1) točke II. Fond za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine je dužan vratiti u Proračun Federacije Bosne i Hercegovine po okončanju Programa.

III.


(1) Dodjelu sredstava krajnjim korisnicima Fond za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine vrši putem javnog poziva. Javni poziv se objavljuje u "Službenim novinama Federacije BiH", na web stranicama Vlade Federacije BiH, Fonda za zaštitu okoliša Federacije BiH i Federalnog ministarstva razvoja, poduzetništva i obrta, te u najmanje dvoje dnevnih novina dostupnih na teritoriji Federacije BiH.

(2) Namjena financijskih sredstava se odnosi na sufinanciranje jedne ili više od navedenih mjera energijske efikasnosti:

1. toplotna izolacija vanjskih zidova, stropa/krova, poda;

2. zamjena vanjske stolarije (prozori i vrata);

3. unaprjeđenje sustava za proizvodnju i distribuciju toplotne energije za grijanje i/ili hlađenje prostora i/ili pripremu potrošne tople vode: instalacija kotlova na pelet, toplotnih pumpi, kondenzacijskih kotlova, solarnih kolektora za proizvodnju potrošne tople vode, zamjena neefikasnih klimatizacijskih uređaja novim energijski efikasnim. Sustav unutrašnjeg razvoda grijanja može biti predmet sufinanciranja samo u slučaju ako se prijavljuje za mjeru instalacije kotla/toplotne pumpe;

4. unaprjeđenje energijske efikasnosti unutrašnje rasvjete;

5. unaprjeđenje energijske efikasnosti u proizvodnim procesima (npr. iskorištenje otpadne toplote, mjere na povećanju efikasnosti rada elektromotornih pogona i sl.);

6. izgradnja fotonaponskih elektrana za proizvodnju električne energije isključivo za vlastite potrebe.

(3) Rezultati javnog poziva objavljuju se na web stranicama Vlade Federacije Bosne i Hercegovine, Fonda za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine i Federalnog ministarstva razvoja, poduzetništva i obrta.

IV.


(1) O utrošenim sredstvima iz točke II ove Odluke Fond za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine će kvartalno izvješćivati Federalno ministarstvo razvoja, poduzetništva i obrta koje će sukladno članku 38. stavak (4) Zakona o izvršavanju Proračuna Federacije Bosne i Hercegovine za 2023. godinu ("Službene novine Federacije BiH", broj 6/23) izvještavati Federalno ministarstvo financija.

V.


Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".

V. broj 1049/2023
02. kolovoza 2023. godine
Sarajevo


Premijer
Nermin Nikšić, v. r.

PROGRAM
UTROŠKA SREDSTAVA "TEKUĆI TRANSFERI DRUGIM RAZINAMA VLASTI I FONDOVIMA - PODRŠKA EVROPSKE UNIJE BOSNI I HERCEGOVINI U CILJU UBLAŽAVANJA NEGATIVNOG SOCIO-EKONOMSKOG UTJECAJA ENERGETSKE KRIZE" UTVRĐEN PRORAČUNOM FEDERACIJE BiH ZA 2023. GODINU FEDERALNOM MINISTARSTVU RAZVOJA, PODUZETNIŠTVA I OBRTA


1. UVOD


Paket proračunske podrške Evropske unijeza ublažavanje negativnih posljedica energetske krize i poticanja energetske tranzicije je osigurao sredstva u vidu bespovratne pomoći ranjivim domaćinstvima i gospodarstvu na Zapadnom Balkanu, na koja je, u pripadajućem iznosu, Bosna i Hercegovina ostvarila pravo usvajanjem Akcijskog plana od strane Vijeća ministara Bosne i Hercegovine.
Jedna od komponenti Akcijskog plana je i pomoć gospodarstvu u energetskoj tranziciji definisana kroz mjeru 3 iz cilja I Akcijskog plana pod nazivom "Podrška mikro, malim i srednjim poduzećima", radi osiguranja kontinuiteta poslovanja gospodarskih subjekata, a sve putem sufinanciranja mjera energijske efikasnosti.
Za potrebe provođenja mjere "Podrška mikro, malim i srednjim poduzećima" iz Akcijskog plana sačinjen je ovaj Program koji je predložilo Federalno ministarstvo razvoja, poduzetništva i obrta a za čije provođenje je zadužen Fond za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Fond).


2. SVRHA PROGRAMA


Konačni cilj realizacije ovog Programa je pružanje bespovratne financijske pomoći mikro, malim i srednjim poduzećima kroz sufinanciranje mjera energijske efikasnosti (izgradnja solarnih panela na poslovno-proizvodnim objektima, poboljšanje energijskih karakteristika objekata, ugradnja okolinski prihvatljivih i ekonomsko opravdanih sustava grijanja, hlađenja i klimatizacije, povećanje energijske efikasnosti proizvodnih procesa i dr.), koja će rezultirati smanjenjem operativnih troškova poslovanja, odnosno povećanjem konkurentske sposobnosti MMSP-a, i to za njih minimalno 264, kao indikatoru uspješnosti provedbe mjere 3 cilja I Akcijskog plana.
Poseban fokus poticanja su mikro poduzeća i poduzeća u većinskom vlasništvu žena.


3. KATEGORIJE KORISNIKA SREDSTAVA


Pravo na korištenje sredstava mogu ostvariti mikro, mali i srednji subjekti malog gospodarstva definirani po Zakonu o poticanju razvoja malog gospodarstva ("Službene novine Federacije BiH", broj 19/06 i 25/09) 1 koji su registrirani po Zakonu o gospodarskim društvima ("Službene novine Federacije BiH", broj 81/15 i 75/21).
Obrti i ostale samostalne djelatnosti nemaju pravo učešća u javnom pozivu.


4. VISINA I IZVORI SREDSTAVA


Ukupan iznos financijskih sredstava namijenjen za realizaciju Programa u iznosu od 12.912.315,00 KM je osiguran Proračunom Federacije Bosne i Hercegovine za 2023. godinu i nalazi se na razdjelu 50. Proračuna Federacije Bosne i Hercegovine za 2023. godinu, Federalnom ministarstvu razvoja, poduzetništva i obrta. Cjelokupan iznos navedenih sredstava prenijeće se Fondu na otvoren namjenski račun, a koja će Fond putem javnog poziva dodjeljivati krajnjim korisnicima u vidu bespovratne pomoći (grant sredstva).
Visina sredstava koju korisnici mogu ostvariti:


Mikro poduzeća


- Mikro poduzeće u većinskom vlasništvu žene: maksimalni iznos sufinanciranja (iznos bespovratnih sredstava) koji se može ostvariti je 50% od visine ukupne investicije, pri čemu iznos sufinanciranja ne može bit manji od 5.000 KM, ni veći od 30.000 KM uključujući PDV.
Vlastito učešće podnosioca prijave mora iznositi minimalno 50% od visine ukupne investicije;
- Ostala mikro poduzeća: maksimalni iznos sufinanciranja (iznos bespovratnih sredstava) koji se može ostvariti je 45% od visine ukupne investicije, pri čemu iznos sufinanciranja ne može bit manji od 5.000 KM, ni veći od 30.000 KM uključujući PDV.
Vlastito učešće podnosioca prijave mora iznositi minimalno 55% od visine ukupne investicije.


Mala i srednja poduzeća


- Malo i srednje poduzeće u većinskom vlasništvu žene: maksimalni iznos sufinanciranja (iznos bespovratnih sredstava) koji se može ostvariti je 50% od visine ukupne investicije, pri čemu iznos sufinanciranja ne može bit manji od 10.000 KM, ni veći od 50.000 KM uključujući PDV.
Vlastito učešće podnosioca prijave mora iznositi minimalno 50% od visine ukupne investicije;
- Ostala mala i srednja poduzeća: maksimalni iznos sufinanciranja (iznos bespovratnih sredstava) koji se može ostvariti je 45% od visine ukupne investicije, pri čemu iznos sufinanciranja ne može bit manji od 10.000 KM, ni veći od 50.000 KM uključujući PDV.
Vlastito učešće podnosioca prijave mora iznositi minimalno 55% od visine ukupne investicije.


5. MJERE KOJE MOGU BITI PREDMET PRIJAVE


Mikro, mala i srednja poduzeća putem javnog poziva mogu se prijaviti za sufinansiranje jedne ili više od navedenih mjera energijske efikasnosti:
1. toplotna izolacija vanjskih zidova, stropa/krova, poda;
2. zamjena vanjske stolarije (prozori i vrata);
3. unaprjeđenje sustava za proizvodnju i distribuciju toplotne energije za grijanje i/ili hlađenje prostora i/ili pripremu potrošne tople vode: instalacija kotlova na pelet, toplotnih pumpi, kondenzacijskih kotlova, solarnih kolektora za proizvodnju potrošne tople vode, zamjena neefikasnih klimatizacijskih uređaja novim energijski efikasnim. Sistem unutrašnjeg razvoda grijanja može biti predmet sufinanciranja samo u slučaju ako se prijavljuje za mjeru instalacije kotla/toplotne pumpe;
4. unaprjeđenje energijske efikasnosti unutrašnje rasvjete;
5. unaprjeđenje energijske efikasnosti u proizvodnim procesima (npr. iskorištenje otpadne toplote, mjere na povećanju efikasnosti rada elektromotornih pogona i sl.);
6. izgradnja fotonaponskih elektrana za proizvodnju električne energije isključivo za vlastite potrebe.


6. UVJETI ZA SUDJELOVANJE


Pravna lica koja se prijavljuju na javni poziv moraju ispunjavati sljedeće uvjete:
- Da imaju sjedište na području Federacije Bosne i Hercegovine;
- Da su registrirani najkasnije do 31.12.2021. godine;
- Imaju najmanje 1 (jednog) zaposlenog na neodređeno vrijeme;
- Da imaju izmirene obaveze vezane uz plaćanja dospjelih poreznih obaveza (direktnih i indirektnih poreza) i obaveza za penzijsko i zdravstveno osiguranje sukladno zakonskim odredbama. Podnosioci prijave koji imaju sklopljen ugovor sa poreskim organima u Bosni i Hercegovini o servisiranju duga neće biti uzeti u razmatranje;
- Ukoliko podnose prijavu za mjere od 1. do 4. da imaju izrađen Detaljni energijski audit kojim su preporučene mjere iz prijave, a koji mora biti urađen od strane pravnog lica ovlaštenog kod Federalnog ministarstva prostornog uređenja – vrijedi za mala i srednja poduzeća;
- Ukoliko podnose prijavu za mjeru 5. da imaju izrađen detaljni energijski audit/Studiju izvodljivosti na postojećim sustavima/procesima, uz uslov da ista sadrži tehno-ekonomsku analizu i predmjer i predračun za mjere koje su predmet prijave;
- Ukoliko podnose prijavu za mjeru 6. da imaju vlasništvo nad objektom na kojem se postavlja fotonaponska elektrana, da je isti priključen na distributivni sistem maksimalnog naponskog nivoa od 1 kV, te da imaju izrađenu projektno tehničku dokumentaciju i ishodovane sve potrebne suglasnosti i dozvole za fotonaponsku elektranu;
- Da osiguraju vlastito učešće najmanje u procentu definiranom javnim pozivom;
- Da prihvataju uvjete učešća definirane javnim pozivom;
- Da na javni poziv prijavljuju samo jedan projekt/objekat;
- Da na javni poziv prijavljuju projekt isključivo za vlastite potrebe;
- Da na javni poziv podnose prijavu sa mjerom (mjerama) koja je cjelovita, odnosno da se ne prijavljuje sa djelimičnom provedbom mjere;
- Da na javni poziv podnose prijavu sa mjerama koje zadovoljavaju minimalne tehničke propise, standarde i uvjete definirane važećim zakonskim i podzakonskim aktima na području Federacije BiH iz oblasti toplotne zaštite objekata, tehničkih sustava grijanja i hlađenja, građenja/građevinarstva, sigurnosti na radu kao i drugih relevantnih propisa, koji su definisani pozivom;
- Da podnesu kompletiranu prijavu na javni poziv u sadržaju i na način kako je definirano javnim pozivom;
- Da ispunjavaju i druge uvjete utvrđene javnim pozivom.
Objekti koji nisu prihvatljivi za sufinansiranje putem javnog poziva su:
- objekti koji su devastirani;
- objekti koji su strukturno neispravni, tj. imaju veća strukturalna oštećenja koja mogu ugroziti integralnu stabilnost objekta nakon implementacije mjera poboljšanja energijske efikasnosti;
- objekti koji su u fazi izgradnje u trenutku objave javnog poziva.
Na javni poziv ne mogu se prijaviti subjekti:
- čija je osnovna djelatnost: proizvodnja ili promet oružjem i municijom; proizvodnja ili promet alkoholnih napitaka (isključujući pivo i vino); proizvodnja ili promet proizvoda od duhana; kocka, kasino i ekvivalentne djelatnosti; proizvodnja ili promet radioaktivnih materijala;
- čije su šifre osnovne djelatnosti iz područja D grane 35.1 po KD BIH iz 2010. godine;
- kojem su po javnom pozivu prethodno odobrena sredstva kroz Proračunsku pomoć EU.
- koji su ostvarili de minimis pomoć po osnovu članka 7. Uredbe o uslovima i postupku za dodjelu pomoći male vrijednosti – de minimis pomoć (Sl. novine FBiH broj 27/18) u ukupnom iznosu većem od 200.000,00 EUR u prethodne dvije i tekućoj fiskalnoj godini.


7. PROVOĐENJE PROGRAMA


Za realizaciju ovog Programa zadužen je Fond.
Rok predviđen za provedbu programskih aktivnosti je 04.04.2024. godine, odnosno godinu dana od potpisivanja Financijskog sporazuma između BiH i EU.


Javni poziv


Prikupljanje prijava za dodjelu sredstava krajnjim korisnicima, Fond vrši putem javnog poziva.
Javni poziv će biti otvoren do utroška sredstava, ali ne kasnije od roka definiranog javnim pozivom, koji će omogućiti realizaciju svih projekta po odobrenim prijavama i ostalih aktivnosti do isteka roka za realizaciju Programa.
Ukupno raspoloživa Proračunska sredstva javnim pozivom će biti raspodijeljena na dva lot-a i to: lot 1 - mikro poduzeća; lot 2 - mala i srednja poduzeća. Omjer raspodjele treba biti zasnovan na omjerima njihovih udjela u ukupnom broju poduzeća i udjela u broju zaposlenih, a koji iznosi 40%:60%.
Fond će sukladno uslovima datim u ovom Programu pripremiti tekst javnog poziva, te sve potrebne priloge i obrasce istog, kao i nacrt Ugovora o dodjeli sredstava. Svi dokumenti, obrasci kao i tekst javnog poziva prije njihovog objavljivanja trebaju biti usaglašeni i odobreni od strane Radne grupe.
Javni poziv se objavljuje u "Službenim novinama Federacije BiH", na web stranicama Vlade Federacije BiH, Fonda i Federalnog ministarstva razvoja, poduzetništva i obrta, te u najmanje dvoje dnevnih novina dostupnih na teritoriji Federacije BiH.
Prijavljivanje na javni poziv podnosilac prijave obavlja podnošenjem kompletne obvezne dokumentacije prema traženom sadržaju, osobno, preporučenom poštom ili putem e-prijave, a što će biti definirano javnim pozivom.
Ukoliko potraživanje sredstava po lot-ovima pojedinačno, tokom trajanja javnog poziva, bude nesrazmjerno, Radna grupa može donijeti odluku o preraspodjeli sredstava između lot-ova.
Također, ukoliko istekom krajnjeg roka za prijavu na javni poziv na jednom od lot-ova ostane neraspodjeljenih sredstava, Radna grupa može donijeti odluku o alociranju neutrošenih sredstava na drugi lot ukoliko na njemu bude izražen interes i potraživanje, ili odluku o stavljanju na raspolaganje preostalih sredstava na novi javni poziv.


Obrada prijava


Pregled pristiglih prijava na javni poziv, vršit će Komisija koju imenuje ravnatelj Fonda.
Komisija pregleda prijave primljene na bazi javnog poziva kontinuirano po prispijeću, odnosno prema redoslijedu zaprimanja, cijeneći ispunjenost uvjeta datih u javnom pozivu kao kriterija za odobravanje, sukladno ovim Programom.
Da bi bile prihvatljive pojedinačne cijene za pojedine materijale, opremu i ugradnju, moraju biti sukladno trenutnim tržišnim cijenama kada se predmetne mjere implementiraju. Fond zadržava pravo odbacivanja financijski precjenjenih prijava.
Neblagovremene, nepotpune, prijave koje nisu dostavljene u traženoj formi, kao i prijave koje ne sadrže svu traženu dokumentaciju neće biti razmatrane i bit će odbačene.
Za sve prijave koje su zadovoljile uvjete javnog poziva, Fond će, putem ovlaštenih predstavnika, izvršiti terensku posjetu i provjeriti usklađenost zahtjeva iz prijave sa trenutnim stanjem.
Neusklađene, odnosno prijave za koje se utvrde odstupanja u odnosu na stvarno stanje bit će odbačene.
Za sve prijave Komisija izrađuje Izvješće o ispunjenosti uvjeta, na temelju kojeg ravnatelj Fonda donosi Odluku o dodjeli sredstava u roku od 15 dana od dana zaprimanja prijave. Obavijest o Odluci sa instrukcijom o daljem postupanju se dostavlja podnosiocima prijave.
Protiv Odluke, podnosilac prijave može podnijeti prigovor Fondu u roku od 8 (osam) dana od prijema Obavijesti. Prigovor ne odgađa izvršenje Odluke i nastavak provođenja postupka dodjele.
Radi razmatranja prigovora ravnatelj Fonda će imenovati Povjerenstvo za prigovore koja cijeni osnovanost prigovora u smislu ispunjenosti uvjet prijave. O rezultatu ocjene, Povjerenstvo za prigovore sačinjava Izvještaj o prigovoru koji dostavlja ravnatelju na osnovu kojeg ravnatelj donosi Odluku o prigovoru, o kojoj se Obavijest dostavlja podnosiocu istog u roku od 7 (sedam) dana od njenog donošenja.
Rezultati javnog poziva objavljuju se na web stranicama Vlade Federacije BiH, Fonda i turizma i Federalnog ministarstva razvoja, poduzetništva i obrta.


Uvjeti sufinanciranja i prihvatljivi troškovi


Fond će na osnovu Odluke, s odabranim korisnikom sklopiti Ugovor o dodjeli sredstava. Ugovor se dostavlja odabranom korisniku koji je dužan u roku od 10 dana od zaprimanja Ugovora dostaviti Fondu potpisane primjerke Ugovora preporučenom poštom. Nedostavljanje potpisanog Ugovora u navedenom roku, smatrat će se odustajanjem od korištenja sredstava.
Sklapanjem Ugovora korisnik prihvaća uvjete zajedničkog sudjelovanja u sufinanciranju, te se obvezuje uložiti vlastita sredstva u realiziranju mjera energijske efikasnosti.
Ugovorom se posebno uređuje:
- predmet Ugovora;
- iznos odobrenih sredstava;
- način i uslovi isplate dodijeljenih sredstava na bankovni račun korisnika;
- vremenski rok provedbe mjera energijske efikasnosti i dostave potpune dokumentacije za isplatu, a koji ne može biti duži od 5 mjeseci od dana sklapanja Ugovora;
- način praćenja i kontrole namjenskog utroška dodijeljenih sredstava;
- ostala međusobna prava i obveze.
Nakon sklapanja Ugovora nije moguće mijenjati ugovorne odredbe kojima su regulirani rokovi i učešće Fonda u sufinanciranju, kao niti odredbe vezane uz uvjete Poziva. Iznimno, iz Fondu opravdanih razloga i/ili sukladno s posebnim propisima odnosno aktima nadležnih tijela, moguće je po prethodno donesenoj poslovnoj odluci ravnatelja Fonda i pod jednakim uslovima za sve korisnike regulirati ugovorne odredbe vezane uz rok provedbe predmeta Ugovora.
Nakon potpisivanja Ugovora, a prije isteka Ugovorom definiranog roka, korisnik je obavezan realizirati mjere sukladno uslovima Ugovora te na način definisan javnim pozivom dostaviti Fondu sljedeću dokumentaciju:
1. Zahtjev za isplatu sredstava;
2. Fakture sa fiskalnim računima izvođača radova/dobavljača opreme s detaljnim troškovnikom, sa jasno naznačenim količinama, jediničnim i ukupnim cijenama i specifikacijom svih materijala/opreme i radova za realizovanu/e mjeru/e iz ugovora, a kojom se svjedoči ispunjavanje traženih tehničkih uvjet;
3. Fotodokumentaciju nakon realizacije mjera, kojom se potvrđuje novonastalo stanje objekta/sustava.
Nakon zaprimanja Zahtjeva, Fond će putem ovlaštenih predstavnika izvršiti terenski obilazak u cilju utvrđivanja namjenskog utroška sredstava odnosno realizacije mjera sukladno Ugovorom.
Po prihvatanju dostavljene dokumentacije i provjere na terenu, na osnovu potpisanog Ugovora, Fond će korisniku isplatiti sredstva jednokratno u roku od 30 dana.
Fond neće priznavati zahtjeve za isplatu sredstava, niti će odobrena sredstva biti isplaćena, ukoliko navedena dokumentacija bude dostavljana nakon isteka Ugovorom definiranog roka.
Iznos sredstava koji se prema dostavljenoj prijavi odobri, predstavlja ugovoreni maksimalan iznos koji korisnik može ostvariti na osnovu opravdanih troškova. Sve naknadne promjene u troškovima realizacije mjera snosi korisnik.
Opravdani troškovi su troškovi izvođenja radova, što uključuje obavezno i nabavku i ugradnju (materijala, tehničkih sustava i opreme), nastali nakon objave javnog poziva. Vrijeme nastanka troška utvrđuje se datumom izdavanja faktura od strane izvođača radova/dobavljača opreme. Nisu prihvatljivi troškovi samo nabavke materijala/opreme.
Fond neće priznavati troškove realizovanih mjera ukoliko iste ne zadovoljavaju tehničke propise. Ispunjenje tehničkih propisa utvrđuje se uvidom u fakturu izvođača.
Fond neće priznavati troškove djelimične provedbe pojedinačnih mjera, što znači da će se sredstva isplaćivati samo za mjere koje su provedene u cjelosti (npr. toplotna izolacija svih vanjskih zidova objekta i sl.). Cjelovitost provedbe mjera dokazuje se foto-dokumentacijom realizovanih mjera te provjerom na terenu..
Fond ne snosi nikakve troškove nastale pripremom, sačinjavanjem i dostavljanjem prijave, te podnosilac prijave nema prava na naknadu bilo kakvih troškova po osnovu učešća na pozivu.
Ukoliko podnosilac prijave podnosi prijavu za mjeru za koju je obvezna projektna dokumentacija, podnosilac prijave je obvezan izraditi istu o svom trošku.
Fond će pratiti namjensko korištenje sredstava što uključuje i kontrolu uvjet koje treba ispunjavati odabrani korisnik, a koji su bili temelj za odobrenje sredstava i sklapanje Ugovora.
Fond ne učestvuje u ugovaranju poslovnih odnosa korisnika i ostalih sudionika u realizaciji mjera (izvođača radova, dobavljača i sl.), te ne može učestvovati u rješavanju eventualnih sporova i potraživanja koji u tim odnosima mogu nastati.


8. NAČIN I ROKOVI IZVJEŠĆIVANJA


O utrošenim sredstvima Fond će kvartalno izvješćivati Federalno ministarstvo razvoja, poduzetništva i obrta koje će sukladno čl. 38. st. (4) Zakona o izvršavanju Proračuna Federacije Bosne i Hercegovine za 2023. godinu ("Službene novine Federacije BiH", broj 6/23) izvješćivati Federalno ministarstvo financija.
Fond će dvomjesečno, a po potrebi i češće izvješćivati Radnu grupu Vlade Federacije BiH (imenovanu Rješenjem V. broj 176/2023 od 09.02.2023. godine) o poduzetim aktivnostima na realizaciji javnog poziva, a Radna grupa će putem Ureda Vlade Federacije BiH za europske integracije izvješćivati Vladu Federacije BiH o svim važnim pitanjima procesa pripreme i implementacije Programa.
Nakon realizacije Programa Fond će izvjestiti Radnu grupu o sljedećim podacima: broj ukupnih prijava za mikro, mala i srednja poduzeća pojedinačno, broj odobrenih prijava za mikro, mala i srednja poduzeća sa iznosima sredstava, broj poduzeća u većinskom vlasništvu žena koje su podnijele prijavu i koje su dobile sredstva, iznos sredstava i broj korisnika po mjerama energijske efikasnosti i planirani efekti realizovanih mjera. Navedeno izvješće proslijedit će se putem Ureda Vlade Federacije BiH za europske integracije Vladi Federacije BiH na usvajanje.

Sukladno Zakonom o poticanju razvoja malog gospodarstva („Službene novine Federacije BiH“ broj 19/06 i 25/09) podjela subjekata malog gospodarstva je definisana na sljedeći način:- Mikro subjekti malog gospodarstva - fizička i pravna lica koja zapošljavaju prosječno godišnje manje od 10 osoba i čiji je ukupni godišnji prihod ili ukupna vrijednost poslovne imovine na kraju poslovne godine manja od 400.000 KM;- Mali subjekti malog gospodarstva - fizička i pravna lica koja zapošljavaju prosječno godišnje manje od 50 osoba i čiji je ukupni godišnji prihod ili ukupna vrijednost poslovne imovine na kraju poslovne godine manja od 4.000.000 KM;- Srednji subjekti malog gospodarstva - fizička i pravna lica koja zapošljavaju prosječno godišnje manje od 250 osoba i čiji godišnji promet ne prelazi 40 miliona KM i/ili čiji godišnji bilans stanja ne prelazi 30 miliona KM.Podaci o prosječnom broju zaposlenih i finansijski pokazatelji utvrđuju se na osnovu posljednjeg godišnjeg obračunskog perioda. U slučaju da, zbog sukoba kriterija broja zaposlenih sa financijskim pokazateljima, nije jasno u koju od postojećih kategorija spada subjekt malog gospodarstva, odlučujući kriterij je broj zaposlenih.Obrti i ostale samostalne djelatnosti nemaju pravo učešća u javnom pozivu.