БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Федерација Босне и Херцеговине

Влада Федерације Босне и Херцеговине

206. ОДЛУКА о усвајању Програма утрошка средстава "Текући трансфери појединцима - суфинансирање заједничких пројеката са међународним финансијским и другим организацијама" утврђених Буџетом Ф

На основу чл. 29. и 38. Закона о извршавању Буџета Федерације Босне и Херцеговине за 2024. годину ("Службене новине Федерације БиХ", број 7/24), на приједлог Федералног министарства просторног уређења, Влада Федерације Босне и Херцеговине, на 30. сједници, одржаној 13.03.2024. године, доноси


ОДЛУКУ


О УСВАЈАЊУ ПРОГРАМА УТРОШКА СРЕДСТАВА "ТЕКУЋИ ТРАНСФЕРИ ПОЈЕДИНЦИМА - СУФИНАНСИРАЊЕ ЗАЈЕДНИЧКИХ ПРОЈЕКАТА СА МЕЂУНАРОДНИМ ФИНАНСИЈСКИМ И ДРУГИМ ОРГАНИЗАЦИЈАМА" УТВРЂЕНИХ БУЏЕТОМ ФЕДЕРАЦИЈЕ БОСНЕ И ХЕРЦЕГОВИНЕ ЗА 2024. ГОДИНУ ФЕДЕРАЛНОМ МИНИСТАРСТВУ ПРОСТОРНОГ УРЕЂЕЊА


I
Усваја се Програм утрошка средстава "Текући трансфери појединцима - Суфинансирање заједничких пројеката са међународним финансијским и другим организацијама" утврђених у раздјелу 23. Буџета Федерације Босне и Херцеговине за 2024. годину ("Службене новине Федерације БиХ", број 7/24), како слиједи

ПРОГРАМ РАСПОДЈЕЛЕ СРЕДСТАВА

"ТЕКУЋИ ТРАНСФЕРИ ПОЈЕДИНЦИМА - СУФИНАНСИРАЊЕ ЗАЈЕДНИЧКИХ ПРОЈЕКАТА СА МЕЂУНАРОДНИМ ФИНАНСИЈСКИМ И ДРУГИМ ОРГАНИЗАЦИЈАМА"

РБ

ПРОЈЕКТНЕ АКТИВНОСТИ

ФИНАНСИЈСКА СРЕДСТВА У КМ

1.

Имплементације мјера енергетске ефикасности и модернизације на девет (9) од (15) одабраних јавних објеката у складу са листом верификованом од стране донатора - Њемачке развојне банке (KfW)

1.590.233,65

2.

Услуге Пројектног имплементационог консултанта:

Фаза 1: Концепт имплементације, технички дизајн и тендерска документација

Фаза 2: Набавка извођача радова за имплементацију мјера

Фаза 3: Вршење стручно-техничког надзора над извођењем грађевинских радова

112.971,42

3.

Развој и имплементација Стратегије комуникације и социјалног мониторинга (укључујући истраживање задовољства и информираности) за унапређење енергетске ефикасности у јавним објектима

Успостављање система за мониторинг и опреме за мјерење потрошње топлотне енергије, температуре и влажности

Развој и операционализација Револвинг фонда

Ревизија Диспозицијског фонда

Услуге других консултаната на проведби пројекта

296.794,93

УКУПНО: 1 - 3

2.000.000,00

 


КРИТЕРИЈИ ЗА РАСПОДЈЕЛУ СРЕДСТАВА

"ТЕКУЂИ ТРАНСФЕРИ ПОЈЕДИНЦИМА - СУФИНАНСИРАЊЕ ЗАЈЕДНИЧКИХ ПРОЈЕКАТА СА МЕЂУНАРОДНИМ ФИНАНСИЈСКИМ И ДРУГИМ ОРГАНИЗАЦИЈАМА"

1. Критерији за одабир објеката су сљедећи:

Опћи критерији за одабир објеката:

- Зграде не смију бити дотрајале, односно морају бити конструктивно стабилне и сигурне за кориштење;

- Зграде морају бити у функцији и одржаване;

- Није предвиђено затварање, смањење капацитета или приватизација зграда;

- Зграде ће користити искључиво факултети, школе или вртићи (допуштена је повремена употреба дијелова зграде од стране трећих лица);

- Радови у зградама не захтијевају откуп земљишта или пресељење становништва;

- Предност ће имати зграде за које је припремљена пројектна документација;

- Пакет мјера енергетске ефикасности за поједине зграде омогућит ће најмање 30 посто уштеде енергије;

- Раздобље поврата не смије бити дуже од 10 година. Израчун раздобља поврата заснива се само на трошковима мјера енергетске ефикасности. Трошкови структурних и комфорних мјера неће се узети у обзир. Раздобље поврата за ове зграде израчунат ће се множењем основног раздобља од 10 година с омјером тренутне цијене лаког ложивог уља и дрва у KM/kWh

Даље, за ужи избор вриједе сљедећи критерији:

- Све зграде у ужем избору одговарају критеријима одабира;

- Најмање 40 посто зграда у ужем избору налази се у опћинама које су службено класифициране као неразвијене или изразито неразвијене у складу с класификацијом Завода за статистику Федерације БиХ.

Листа одабраних објеката је одобрена и усвојена од стране Управног одбора пројекта (Одлука В. број 1857/2021 од 16.12.2021. године) у складу са одредбама Засебног споразума потписаног између Федералног министарство просторног уређења и Развојне банке Њемачке (KfW).

2. Пројектни имплементациони консултант је одабран од стране Њемачке развојне банке - KfW. Припрема пројектну документацију за све објекте, проводи набавке те врши услуге стручно-техничког надзора над имплементацијом мјера енергетске ефикасности и модернизације. Процедура набавке радова и попратних услуга у складу је са захтјевима KfW на сличним пројектима у регији западног Балкана и усаглашена је са свим странама.

3. Диспозицијски фонд осигурава пратеће услуге у циљу имплементације мјера енергетске ефикасности на одабраним објектима.

СВРХА АКТИВНОСТИ


KfW и Федерално министарство просторног уређења имплементирају исти модел револвинг финансирања трестиран Пројектом Свјетске Банке - ВЕЕР и АF ВЕЕР пројекат. У складу са овим моделом, 50% процiјењене годишње уштеде трошкова енергије утврђених Детаљних енергетским прегледом у објектима у оквиру Пројекта отплаћиват ће се 10 година или док се 50% инвестиције не поврати, овисно шта се прије догоди. Прикупљена уштеда енергије биће реинвестирана за повећање мјера енергетске ефикасности у пројектима у школама и вртићима.

За обновљене зграде, кантонална министарства ће у својим буџетима планирати 50% процијењене уштеде енергије те ће исте пренијети у Револвинг фонд Федералног министарства просторног уређења, ради осигурања суфинанцирања енергетске ефикасности у јавним зградама. Припрему и имплементацију улагања финанцираних из ових уштеда трошкова енергије водиће Имплементациона јединица Пројекта у оквиру Федералног министарства просторног уређења.

Успостављање одрживог механизма Револвинг фонда у УНИОН Банци д.д. Сарајево услов је за било какве исплате према Финансијском и Пројектном Споразуму. Прикупљења и алоцирана уштеда не може премашити стварну уштеду у готовини.

Пројект се заснива на холистичком приступу. Дизајн пројектних мјера прилагођен је посебним захтјевима појединачних објеката. Холистички приступ има за циљ санацију комплетних зграда и није фокусиран на енергетске мјере. Пакет мјера обухвата енергетске, структурне и мјере побољшања комфора. Мјере за побољшање структурних компоненти или инсталација зграде могу се укључити, ако су те мјере потребне за имплементацију мјера енергетске ефикасности, за осигуравање интегритета зграде или за осигурање правилне употребе зграда или осигурање удобности зграда. Структурне мјере не смију прелазити 35%, а мјере побољшања комфора 15% укупног пројектног улагања на нивоу Пројекта. Пројектне мјере енергетске ефикасности биће довољне за постизање потребних 30% уштеде енергије. Ови стандарди ће узети у обзир норме и захтјеве Босне и Херцеговине, најбољу праксу и стандарде ЕУ -а те ће осигурати високу квалитету и енергетску ефикасност санираних зграда.

II


Одобравање и додјела средства из тачке I ове одлуке ће се распоређивати на начин и према динамици имплементације пројекта, у скпаду са одредбама Међународног финансијског и пројектног споразума и правилима дефинисаним Засебним споразумом од стране Њемачке развојне банке - KfW и у складу са Законом о извршавању Буџета Федерације Босне и Херцеговине за 2024. годину.

III


Начин и рокови извјештавања ће бити утврђени уговорима у складу са прописаним процедурама и одредбама Међународног споразума.

Федерално министарство просторног уређења ће пратити намјенски утрошак додијељених средстава путем Имплементационе јединице Пројекта.

IV


За реализацију ове одлуке задужују се Федерално министарство просторног уређења и Федерално министарство финансија - Федерално министарство финанција, свако у оквиру своје надлежности.

V


Федерално министарство просторног уређења ће достављати извјештаје о утрошеним средствима Федералном министарству финансија - Федералном министарству финанција и Влади Федерације Босне и Херцеговине у складу са Законом о буџетима у Федерацији Босне и Херцеговине.

VI


Ова одлука ступа на снагу наредног дана од дана објављивања у "Службеним новинама Федерације БиХ".

В. број 422/2024
13. марта 2024. године
Сарајево


Премијер
Нермин Никшић, с. р.