Zakon o poticanju razvoja male privrede

Temeljem članka IV.B.7. a)(IV) Ustava Federacije Bosne i Hercegovine, donosim


UKAZ


O PROGLAŠENJU ZAKONA O POTICANJU RAZVOJA MALOG GOSPODARSTVA





Proglašava se Zakon o poticanju razvoja malog gospodarstva, koji je usvojio Parlament Federacije Bosne i Hercegovine na sjednici Zastupničkog doma od 22.4.2024. godine i na sjednici Doma naroda od 16.5.2024. godine.

Broj 01-02-1-218-01/24
24. svibnja 2024. godine
Sarajevo


Predsjednica
Lidija Bradara, v. r.







ZAKON
O POTICANJU RAZVOJA MALOG GOSPODARSTVA


POGLAVLJE I. - OPĆE ODREDBE


Članak 1.
(Predmet Zakona)


Ovim Zakonom se uređuju načela poticanja malog gospodarstva u Federaciji Bosne i Hercegovine, poticajne mjere, strategija razvoja malog gospodarstva, akcijski plan, program poticaja i njegovа provedbа, Vijeće za poticanje razvoja malog gospodarstva i nadzor.


Članak 2.
(Subjekti malog gospodarstva)


(1) Subjekti malog gospodarstva, u smislu ovog Zakona, su fizičke i pravne osobe, koje trajno obavljaju dopuštene djelatnosti radi ostvarivanja dohotka odnosno dobiti, uključujući samozapošljavanje i obiteljske poslove povezane s obrtom i drugim djelatnostima, registrirane kod nadležnog tijela, bez obzira na oblik organiziranja i koji:
a) su samostalni u poslovanju,
b) zapošljavaju prosječno godišnje manje od 250 osoba,
c) ostvaruju ukupni godišnji prihod do 97.790.000,00 KM ili imaju vrijednost poslovne imovine do 84.099.400,00 KM.
(2) U skladu s odredbama ovoga Zakona, inozemni ulagači imaju ista prava i obveze kao i državljani Bosne i Hercegovine.


Članak 3.
(Samostalnost u poslovanju)


Samostalnost u poslovanju iz članka 2. stavak (1), točka a) ovog Zakona postoji kada druga fizička ili pravna osoba, koja ne ispunjava uvjete iz članka 2. ovog Zakona, pojedinačno ili zajednički, nije vlasnik kapitala više od 25 % u subjektu malog gospodarstva, kao i ukoliko:
a) udio u vlasništvu u subjektu malog gospodarstva ima investicijski fond ili javni sektor, pod uvjetom da taj udio pojedinačno ili zajednički nije veći od 50 %,
b) udio u vlasništvu subjekta malog gospodarstva nije moguće utvrditi, te se na temelju posebne izjave utvrđuje da druge fizičke ili pravne osobe koje ne ispunjavaju uvjete iz članka 2. ovog Zakona, pojedinačno ili zajednički, nisu vlasnici kapitala više od 25 % u subjektu malog gospodarstva.


Članak 4.
(Zaposlenici)


(1) Zaposlenici subjekata malog gospodarstva su radnici, radnici zaposleni u supsidijarnim društvima, vlasnici, članovi uprave i partneri koji se bave redovitom djelatnosti u danom subjektu.
(2) Broj zaposlenih iz članka 2. stavka (1), točka b) ovog Zakona odgovara prosječnom broju osoba zaposlenih na puno radno vrijeme kod predmetnog subjekta ili u njegovo ime tijekom cijele referentne godine.
(3) Broj zaposlenih se određuje na temelju ostvarenih godišnjih jedinica rada zaposlenih s punim i skraćenim radnim vremenom, izuzev vremena provedenog na porodiljnom dopustu i vremena provedenog u statusu vježbenika, u koji ne ulaze učenici, studenti i volonteri uključeni u stručnu obuku odgovarajućim ugovorom.


Članak 5.
(Podjela subjekata malog gospodarstva)


(1) Subjekti malog gospodarstva, u smislu ovog Zakona, dijele se na:
a) Mikrosubjekte malog gospodarstva - fizičke i pravne osobe koje zapošljavaju prosječno godišnje manje od 10 osoba i čiji je ukupni godišnji prihod ili ukupna vrijednost poslovne imovine na kraju poslovne godine manja od 3.911.600,00 KM,
b) Male subjekte malog gospodarstva - fizičke i pravne osobe koje zapošljavaju prosječno godišnje manje od 50 osoba i čiji je ukupni godišnji prihod ili ukupna vrijednost poslovne imovine na kraju poslovne godine manja od 19.558.000,00 KM,
b) uvođenje međunarodnih standarda radi lakšeg pristupa EU i drugim tržištima,
c) davanje pomoći za pokretanje poslovanja, povećanje zapošljavanja, stručno i poduzetničko obrazovanje, prekvalifikaciju i dokvalifikaciju,
d) davanje pomoći za sudjelovanje na sajmovima i specijaliziranim izložbama u zemlji i inozemstvu,
e) organiziranje i poticanje mreže institucija koje svojim programima potiču rast i razvoj malog gospodarstva,
f) davanje poticaja za povezivanje subjekata malog gospodarstva i druge oblike udruživanja radi zajedničkog nastupa na tržištu,
g) promocija poduzetništva i poticanje razvoja poduzetništva ciljnih skupina,
h) davanje pomoći za istraživanje, razvoj i primjenu inovacija te uvođenje suvremenih tehnologija,
i) davanje pomoći u edukaciji, promociji i nabavi opreme i alata za djelatnosti starih i tradicionalnih obrta i domaće radinosti,
j) druge aktivnosti za ostvarenje ciljeva malog gospodarstva.


Članak 9.
(Obveza usklađivanja svih poticajnih mjera s propisima o sustavu državne pomoći)


Poticajne mjere iz ovoga Zakona koje predstavljaju državnu pomoć dodjeljivat će se u skladu s propisima o državnoj pomoći.


POGLAVLJE III. - STRATEGIJA RAZVOJA MALOG GOSPODARSTVA, AKCIJSKI PLAN, PROGRAM POTICAJA, PROVEDBE PROGRAMA POTICAJA I SUBJEKTI PROVEDBE POTICAJNIH MJERA


Članak 10.
(Strategija razvoja malog gospodarstva)


(1) Strategija razvoja malog gospodarstva u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Strategija), je sveobuhvatni dokument s osnovnim ciljevima, mjerama i nositeljima dugoročnoga razvoja malog gospodarstva.
(2) Ministarstvo u suradnji sa subjektima iz članka 15. ovog Zakona utvrđuje i priprema osnovne elemente za izradu Strategije, koji su usklađeni s načelima razvoja malog gospodarstva iz članka 7. ovog Zakona, najkasnije šest mjeseci prije isteka postojećeg strateškog dokumenta.
(3) Strategijom se utvrđuju:
a) smjernice razvoja malog gospodarstva,
b) mjere i programi razvoja malog gospodarstva,
c) nositelji realizacije Strategije,
d) rokovi za izradu akcijskog plana i realizaciju mjera,
a) kreditiranje subjekata malog gospodarstva pod povoljnijim uvjetima i subvencioniranje kamata po preuzetim kreditima,
Poticajne mjere za poboljšanje konkurentnosti malog gospodarstva realiziraju se kroz:

Članak 8.
(Poticajne mjere)


j) potpora subjektima malog gospodarstva da bolje iskoriste prilike na globalnom tržištu.
i) potpora subjektima malog gospodarstva da iskoriste ekološke izazove kao poslovne prilike i razviju održivo energetsko upravljanje za očuvanje okoliša,
h) potpora unaprjeđivanju vještina i inovacija, te povezivanju subjekata malog gospodarstva s obrazovnim i znanstvenoistraživačkim institucijama i organizacijama,
g) potpora usklađivanju poslovanja s međunarodnim standardima radi podizanja konkurentnosti subjekata malog gospodarstva na inozemnim tržištima,
f) olakšavanje pristupa financijskim sredstvima za subjekte malog gospodarstva,
e) poboljšanje usluga potpore malom gospodarstvu i povećanje dostupnosti instrumenata javnih nabava i državne pomoći za subjekte malog gospodarstva,
d) uspostavljanje brzog i učinkovitog načina registracije i omogućavanje elektronske komunikacije s nadležnim tijelima,
c) donošenje propisa i kreiranje institucionalnog okvira koji doprinose ekonomičnijem poslovanju i konstantnom rastu subjekata malog gospodarstva,
b) omogućavanje jednakih prilika za otpočinjanje poslovanja, uključujući poduzetnike koji nisu uspjeli u prethodnom pokušaju,
a) potpora razvoju poduzetničkog okruženja i integriranju poduzetništva u obrazovni sustav,
Osnovna načela za izradu pojedinačnih propisa i dokumenata predviđenih u poglavlju III. ovog Zakona, kao i drugih politika kojima se uređuje i potiče razvoj malog gospodarstva, su:


Članak 7.
(Osnovna načela)


POGLAVLJE II. - NAČELA POTICANJA MALOG GOSPODARSTVA I POTICAJNE MJERE


(3) Uspostavljanje, vođenje i način rada Informacijskog sustava uređuje se pravilnikom kojeg donosi federalni ministar razvoja, poduzetništva i obrta (u daljnjem tekstu: ministar).
(2) Ministarstvo od Financijsko-informatičke agencije, Porezne uprave Federacije Bosne i Hercegovine, Federalnog zavoda za statistiku i nadležnih registara subjekata malog gospodarstva po službenoj dužnosti prikuplja podatke potrebne za praćenje i vrednovanje mjera i instrumenata poticanja razvoja malog gospodarstva.
(1) Federalno ministarstvo razvoja, poduzetništva i obrta Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), uspostavlja Informacijski sustav subjekata malog gospodarstva i upravljanja poticajima (u daljnjem tekstu: Informacijski sustav) radi planiranja, provođenja, praćenja i vrednovanja mjera i instrumenata poticanja razvoja malog gospodarstva i ocjene gospodarskih učinaka.


Članak 6.
(Informacijski sustav subjekata malog gospodarstva i upravljanje poticajima)


(4) U slučaju da, zbog sukoba kriterija broja zaposlenih s financijskim pokazateljima iz stavka (1) ovog članka, nije jasno u koju od postojećih kategorija spada subjekt malog gospodarstva, odlučujući kriterij je broj zaposlenih.
(3) Subjekt koji nema usvojen završni račun ili periodični obračun se razvrstava na temelju podataka određenih procjenom institucije nadležne za tu vrstu statistike, izvršenom u toku financijske godine.
(2) Podaci o prosječnom broju zaposlenih i financijski pokazatelji utvrđuju se na temelju posljednjeg godišnjeg obračunskog perioda.
c) Srednje subjekte malog gospodarstva - fizičke i pravne osobe koje zapošljavaju prosječno godišnje manje od 250 osoba i čiji je ukupni godišnji prihod manji od 97.790.000,00 KM ili čija je ukupna vrijednost poslovne imovine na kraju poslovne godine manja od 84.099.400,00 KM.
e) visina i izvori sredstava potrebnih za realizaciju Strategije,
f) pokazatelji uspješnosti,
g) praćenje i nadzor nad realizacijom pojedinih mjera i
h) izvješćivanje o realizaciji.
(4) Strategiju donosi Parlament Federacije Bosne i Hercegovine, na prijedlog Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Vlada Federacije).


Članak 11.
(Akcijski plan)


(1) Na temelju Strategije, Ministarstvo donosi Akcijski plan za realizaciju Strategije za razdoblje od tri godine.
(2) Akcijski plan sadrži objektivno mjerljive pokazatelje za izvršenje po svim predviđenim aktivnostima, rokove i nadležnost za praćenje i izvješćivanje.
(3) Ministarstvo u suradnji sa subjektima iz članka 15. ovog Zakona prati realizaciju Strategije u skladu sa stavkom (2) ovog članka, analizira stanje u oblasti malog gospodarstva i izvješćuje Vladu Federacije posredstvom godišnjeg izvješća o realizaciji Strategije.


Članak 12.
(Program poticaja)


(1) Ministarstvo, na temelju Strategije iz članka 10. i Akcijskog plana iz članka 11. ovog Zakona, politike Vlade Federacije i sukladno analizi stanja u oblasti malog gospodarstva, predlaže Program poticaja za razvoj malog gospodarstva u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Program) za svaku kalendarsku godinu.
(2) Program usvaja Vlada Federacije, na prijedlog Ministarstva, najkasnije u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu Zakona o izvršavanju Proračuna Federacije Bosne i Hercegovine. Program obvezno sadrži pregled stanja i trendove u oblasti malog gospodarstva, kao i ciljeve i mjere u razvoju malog gospodarstva koji se realiziraju kroz razvojne projekte.
(3) Razvojni projekti obvezno sadrže nazive projekta, visinu sredstava potrebnih za realizaciju projekta, posebne ciljeve, kriterije, korisnike sredstava, projekciju željenog stanja na kraju razdoblja obuhvaćenog projektom, rokove realizacije, pokazatelje, praćenje i vrednovanje.


Članak 13.
(Provedba Programa)


(1) Provedba Programa vrši se prema posebnom postupku kojeg pravilnikom propisuje ministar.
(2) Pravilnik obvezno sadrži:
a) metodologiju rada, kojom se osigurava javnost rada,
b) uvjete za izbor korisnika sredstava u provedbi Programa,
c) obvezu i rok definiranja i uređenja odnosa odgovarajućim pravnim aktom između nositelja planiranih mjera iz Programa i korisnika sredstava u provedbi Programa,
d) način izvješćivanja i praćenja provedbe Programa, usklađen s procedurom praćenja realizacije Programa rada Vlade Federacije.
(3) Odluku o dodjeli sredstava za realizaciju Programa donosi Vlada Federacije na prijedlog ministra. Protiv navedene odluke nije dozvoljena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor koji ne odlaže njeno izvršenje.
(4) U cilju provedbe Programa korisnici sredstava iz članka 12. stavak (3) su obvezni:
(5) U slučaju neispunjavanja uvjeta iz stavka (4) točka a) ovog članka donijet će se rješenje o povratu dodijeljenih poticajnih sredstava protiv kojeg nije dozvoljena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor koji ne odlaže izvršenje rješenja.


Članak 14.
(Financijska sredstva)


(1) Financijska sredstva za provedbu Programa osiguravaju se u Proračunu Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Proračun) za svaku kalendarsku godinu.
(2) Visina financijskih sredstava iz stavka (1) ovog članka za svaku kalendarsku godinu iznosi minimalno 0,7 % prihoda Proračuna umanjenog za doprinose mirovinsko-invalidskog osiguranja te namjenske i razgraničene prihode i donacije.
(3) Odredba iz stavka (2) ovog članka neće važiti u slučaju proglašenja stanja prirodne ili druge nesreće na teritoriju Federacije te uslijed financijskih poremećaja koji su doveli do značajnog pada prihoda i primitaka Proračuna.
(4) Osim navedenih sredstava, iz stavka (2) ovog članka, mogu se koristiti i raspoloživa razvojna sredstva iz međunarodnih i drugih izvora.

Članak 15.
(Subjekti provedbe poticajnih mjera)


Subjekti provedbe poticajnih mjera u smislu ovog Zakona su:
a) Vlada Federacije i vlade kantona,
b) Ministarstvo,
c) jedinice lokalne samouprave,
d) gospodarske i obrtničke komore,
e) poduzetničke potporne institucije i udruženja poduzetnika koji svojim aktivnostima potiču razvoj sektora malog gospodarstva,
f) obrazovne institucije.


Članak 16.
(Obveze subjekata provedbe poticajnih mjera)


(1) Subjekti iz članka 15. ovog Zakona predlažu poticajne mjere i razvojne projekte iz svoje nadležnosti, sukladno aktuelnom stanju u sektoru malog gospodarstva, neposredno provode aktivnosti i mjere za koje su zaduženi Strategijom, prate i izvješćuju Ministarstvo o postignutim rezultatima.
(2) Subjekti koji pružaju potporu razvoju malog gospodarstva obvezni su da, na zahtjev Ministarstva, dostave tražene informacije i podatke iz svoje resorne nadležnosti koji su u vezi s razvojem malog gospodarstva.


Članak 17.
(Praćenje i vrednovanje)


(1) Ministarstvo prati i vrijednuje poticajne politike koje su u njegovoj nadležnosti.
(2) Ministarstvo prati ispunjavanje ugovorenih obveza i ostvarivanja postavljenih ciljeva u skladu s Programom.
(3) Ministarstvo priprema izvješće o vrednovanju poticajnih politika i dostavlja Vladi Federacije na usvajanje.


POGLAVLJE IV. - VIJEĆE ZA POTICANJE RAZVOJA MALOG GOSPODARSTVA


a) dodijeljena poticajna sredstva koristiti u skladu s namjenom i uvjetima utvrđenim pravnim aktom iz stavka (2) točka c) ovog članka,
b) pridržavati se ugovorenih rokova za realizaciju projekta,
c) pridržavati se rokova za izvješćivanje o realizaciji preuzetih obveza.


Članak 18.
(Vijeće za poticanje razvoja malog gospodarstva)


Vijeće za poticanje razvoja malog gospodarstva (u daljnjem tekstu: Vijeće) je savjetodavno tijelo Vlade Federacije, koje prati stanje u oblasti MSP u cilju unaprjeđivanja njenog razvoja.


Članak 19.
(Zadaci Vijeća)


Zadaci Vijeća su:
a) poticanje promocije i načela razvoja malog gospodarstva,
b) analiziranje poslovnog okruženja i predlaganje Vladi Federacije pravaca razvoja MSP-a i potrebne politike, mjere, planove i programe za njihovu provedbu,
c) razmatranje učinaka poduzetih mjera na provođenju načela razvoja MSP-a,
d) analiziranje zakonskih i podzakonskih akata koji imaju utjecaj na subjekte malog gospodarstva i davanje svojih prijedloga i sugestija u postupku donošenja istih,
e) davanje prijedloga i sugestija o neophodnim financijskim poticajima u skladu sa strateškim dokumentima,
f) iniciranje i pomaganje aktivnosti na unaprjeđivanju suradnje između privatnog i javnog sektora u oblasti MSP-a,
g) donošenje poslovnika o svom radu kojim se definira način rada i obveze članova Vijeća,
h) jednom godišnje podnositi Vladi Federacije izvješće o svom radu i
i) razmatrati i druga pitanja od značaja za oblast MSP-a.


Članak 20.
(Sastav i način rada Vijeća)


(1) Vijeće se sastoji od 12 članova koje imenuje Vlada na razdoblje od četiri godine.
(2) Vijeće čini po jedan predstavnik: Ministarstva, Federalnog ministarstva energije, rudarstva i industrije, Federalnog ministarstva trgovine, Federalnog ministarstva okoliša i turizma, Federalnog ministarstva obrazovanja i znanosti, Gospodarske komore Federacije BiH, Obrtničke komore Federacije BiH, Udruženja poslodavaca i četiri predstavnika MSP-a i to po dva na prijedlog Gospodarske komore Federacije BiH i Obrtničke komore Federacije BiH.
(3) Predstavnici institucija, organizacija i stručne osobe mogu, po pozivu, sudjelovati u radu Vijeća, ali bez prava glasa.
a) ne realizira projekat u roku utvrđenom posebnim aktom (članak 13. stavak (4). točka b) ovog Zakona)
b) ne izvijesti o realiziranju preuzetih obveza u roku utvrđenom posebnim aktom (članak 13. stavak (4) točka c) ovog Zakona).
(2) Novčanom kaznom u iznosu od 300,00 KM do 1.500,00 KM kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi za prekršaj iz stavka (1) ovog članka.
(3) Za prekršaj iz stavka (1) ovoga članka kaznit će se fizička osoba - korisnik sredstava novčanom kaznom u iznosu od 200,00 KM do 1.000,00 KM.


Članak 26.
(Pokretanje prekršajnog postupka)


Zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka za prekršaje iz čl. 24. i 25. ovog Zakona podnosi Ministarstvo.

 

POGLAVLJE VII. - PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE


Članak 27.
(Odredba o zabrani diskriminacije)


(1) U postupcima propisanim ovim Zakonom i propisima donesenim na temelju ovog Zakona, promovira se načelo jednakih prilika, te se zabranjuje svaki oblik diskriminacije, nasilja i uznemiravanja na temelju spola, jezika, nacionalne pripadnosti, vjeroispovijesti, socijalnog porijekla, obrazovanja, imovnog stanja, političkog ili drugog uvjerenja, odnosno osnova.
(2) Gramatički izrazi upotrijebljeni u ovom Zakonu za označavanje muškog ili ženskog roda podrazumijevaju oba spola, osim kada je svrha ovog Zakona drugačija.


Članak 28.
(Rok za donošenje podzakonskih akata)


Vlada Federacije će u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog Zakona donijeti uredbu iz članka 21. stavak (5), a ministar će u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog Zakona donijeti pravilnike iz članka 6. stavak (3) i članka 13. stavak (1) ovog Zakona.


Članak 29.
(Prestanak važenja Zakona)


Danom stupanja na snagu ovog Zakona, prestaje da važi Zakon o poticanju razvoja malog gospodarstva ("Službene novine Federacije BiH", br. 19/06 i 25/09).


Članak 30.
(Stupanje na snagu)


Ovaj Zakon stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Službenim novinama Federacije BiH".
(4) Predsjednika i zamjenike predsjednika biraju članovi Vijeća.
(5) Članovi Vijeća ne primaju naknadu za svoj rad.
(6) Administrativne i stručno-tehničke poslove za potrebe Vijeća obavlja Ministarstvo.


Članak 21.
(Procjena učinaka propisa na razvoj malog gospodarstva)


(1) Procjena učinaka propisa na razvoj malog gospodarstva (test utjecaja zakonodavstva na mala i srednja poduzeća - u daljnjem tekstu: MSP test) podrazumijeva postupak analize i ocjene pozitivnih i negativnih učinaka provedbenih akata koje donosi Vlada Federacije, federalna ministarstva, federalne uprave i federalne upravne organizacije kao nositelji izrade propisa kojima se bliže uređuju odnosi za provedbu zakona.
(5) Vlada Federacije uredbom propisuje način provođenja, bliže kriterije, metodologiju i obrasce za provedbu MSP testa.


POGLAVLJE V. - NADZOR


Članak 22.
(Nadzor nad primjenom Zakona)


(1) Nadzor nad primjenom ovog Zakona i propisa donesenih na temelju njega vrši Ministarstvo.
(2) Inspekcijski nadzor nad provedbom odredaba ovog Zakona i propisa donesenih na temelju njega vrše nadležne inspekcije svaka u okviru svoje nadležnosti.


Članak 23.
(Nadzor nad korištenjem poticajnih sredstava)


(1) Ministarstvo vrši nadzor nad korištenjem poticajnih sredstava prema posebnom postupku propisanim pravilnikom iz članka 13. stavak (1) ovog Zakona.
(2) U slučaju utvrđenih nedostataka u korištenju dodijeljenih poticajnih sredstava, korisnik je dužan vratiti dodijeljena poticajna sredstva uvećana za iznos zakonske zatezne kamate, o čemu Ministarstvo donosi posebno rješenje protiv kojeg nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor tužbom kod nadležnog suda.
(3) Korisniku poticajnih sredstava kojem je naređen povrat sredstava ili je učinio povredu neke druge ugovorne obveze može se zabraniti korištenje poticajnih sredstava u razdoblju od pet godina od dana konačnosti rješenja o povratu sredstava iz stavka (2) ovog članka, odnosno od dana kada je ugovorna obveza trebala biti ispunjena, o čemu Ministarstvo donosi posebno rješenje protiv kojeg nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor tužbom kod nadležnog suda.


POGLAVLJE VI. - KAZNENE ODREDBE


Članak 24.
(Prekršaj korisnika sredstava zbog nenamjenskog korištenja sredstava)


(1) Novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 KM do 10.000,00 KM kaznit će se za prekršaj korisnik sredstava - pravna osoba ako nenamjenski koristi dodijeljena sredstva u realiziranju mjere razvoja (članak 13. stavak (4) točka a) ovog Zakona).
(2) Novčanom kaznom u iznosu od 500,00 KM do 2.000,00 KM kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi za prekršaj iz stavka (1) ovog članka.
(3) Za prekršaj iz stavka (1) ovog članka kaznit će se fizička osoba - korisnik sredstava novčanom kaznom u iznosu od 500,00 KM do 1.500,00 KM.


Članak 25.
(Prekršaj korisnika sredstava zbog nekorištenja sredstava u određenom roku)


(1) Novčanom kaznom u iznosu od 500,00 KM do 5.000,00 KM kaznit će se za prekršaj korisnik sredstava - pravna osoba, ako:
(2) MSP test provodi se u pripremi uredbi i pravilnika koji se donose na temelju zakona u čijoj pripremi je provedena sveobuhvatna procjena utjecaja, odnosno za koje se utvrdi očekivana vjerojatnost nastanka negativnog učinka na razvoj malog gospodarstva, u skladu s propisima kojima se uređuje procjena utjecaja propisa.
(3) Kriteriji za MSP test uključuju trošak primjene propisa u poslovanju subjekata malog gospodarstva, gospodarski rezultat, konkurentnost, zapošljavanje i druge očekivane učinke koji su ocijenjeni značajnim za razvoj malog gospodarstva.
(4) Ministarstvo, sukladno propisima kojima se uređuje procjena utjecaja propisa i uredbom iz stavka (5) ovog članka koordinira aktivnosti u provođenju MSP testa.

Predsjedateljica
Zastupničkog doma
Parlamenta Federacije BiH
Mirjana Marinković - Lepić, v. r.


Predsjedatelj
Doma naroda
Parlamenta Federacije BiH
Tomislav Martinović, v. r.