БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Федерација Босне и Херцеговине

Влада Федерације Босне и Херцеговине

Утврђен Приједлог закона о измјенама и допунама Закона о управљању отпадом

  • 30.04.2024.
  • Утврђен Приједлог закона о измјенама и допунама Закона о управљању отпадом

    Влада Федерације БиХ утврдила је данас на приједлог Федералног министарства околиша и туризма Приједлог закона о измјенама и допунама Закона о управљању отпадом, који ће бити упућен у парламентарну процедуру.

    У разлозима за доношење ових измјена и допуна Закона предлагач, између осталог, појашњава да је проведбом Закона установљено да недостаје проведбени пропис којим се конкретније уређује проблематика депонија отпада, те се новим чланом (33а) уређује област која се односи на депоније, а која ће бити детаљно дефинисана у проведбеном акту чија ће израда услиједити након ступања на снагу овог закона.

    Предлагач такођер наводи да су у претходним измјенама и допунама Закона биле инкорпориране посебне категорије отпада које нису биле у потпуности подржане казненим одредбама, те да се овим измјенама и допунама приступило њиховом уређењу у смислу дефинисања износа новчаних казни према тежини учињеног прекршаја. Усвајањем предложених измјена и допуна, како указује предлагач, стварају се правне претпоставке за правилну и потпуну примјену закона у пракси.

    Из ресорног министарства такођер истичу да су надлежни органи управе и релевантни инспекторати упутили иницијативе за нужност ревидирања одредби Закона о управљању отпадом.

    Предложеним измјенама и допунама је, између осталог, уврштен појам циркуларне економије која као економски модел промовише одрживо искориштавање ресурса путем смањења отпада, рециклирања, обнављања и поновне употребе материјала и производа, а која има у фокусу да се вриједност производа, материјала и ресурса одржава што је дуже могуће,  те да се отпад и губици сведу на најмању могућу мјеру.

    Извршена је и допуна појма „Центар за управљање отпадом“ на начин који је према стратегијама заштите околиша и терминологији прихватљивији, у смислу да је наведено које врсте центара могу бити у терминологији законодавства управљања отпадом.  Допуњен је и члан 49. који се реферише на дефинисање надлежности инспекцијског надзора за „новију регулативу“, а односи се на посебне категорије отпада.

    Ревидиране су одредбе у члану 53. који се односе на казнене одредбе за правна лица, те је извршена и допуна члана 58. који се реферише на надлежност и рокове доношења прописа, односно проведбених аката који се односе на одлагање отпада на депоније.