У сједишту Јавног подузећа Аутоцесте Федерације БиХ у Мостару потписан је уговор о изградњи poddionice тунел Квањ – Буна. Уговор су потписали Денис Ласић, директор ЈП Аутоцесте ФБиХ као инвеститор, и уиме извођача радова генерални директор China Road and Bridge Corporation ПЈ Бања Лука Сун Јун, те федерална министрица промета и комуникација Андријана Катић у својству свједока и Jaнг Дoнг, директор подружнице за средишњу и источну Европу CRBC-а Србија Београд, као свједок у име извођача радова, конзорција који чине China Road анд Bridge Corposration, Аzvirt Limited Liability Company и Херинг д.д. Широки Бријег.
- Ово је важан дан како за Херцеговину тако и за цијелу нашу земљу јер овим потписивањем почиње нови инвестицијски циклус у којем ћемо заједничким напорима, баш као и до сада, реализирати нове пројекте аутоцесте на коридору 5ц, који су уједно и нови економски и развојни импулс за Босну и Херцеговину. Поред ове poddionice, идућих мјесец дана потписат ћемо и уговор о izgradnji poddionice Мостар југ – тунел Квањ и тиме у потпуности покренути грађевински сектор у јужној Херцеговини - казао је директор Аутоцеста ФБиХ Денис Ласић.
Директор Ласић је притом, у своје особно и у име ЈП Аутоцесте ФБиХ, изразио жаљење због губитка људских живота услијед катастрофалних поплава које су задесиле нашу земљу.
Федерална министрица промета и комуникација Андријана Катић казала је како је потписивање овог уговора изнимно важан догађај јер омогућује наставак изградње аутоцесте на Коридору Вц на југу Херцеговине.
- Нажалост, долази у вријеме када је нашу земљу задесила страшна трагедија узрокована поплавама која је уз материјалну штету однијела и људске животе - казала је министрица Катић.
Федерална министрица је честитала Управи ЈП Аутоцесте ФБиХ и директору Ласићу на успјешно обављеном послу, а свим судионицима пожељела успјешну реализацију у складу с уговореним обвезама.
Директор подружнице за средишњу и источну Европу CRBC-а Србија Београд Jaнг Дoнг изразио је задовољство због потписаног уговора, казавши да ће наставити проводити стратегију развоја компаније, фокусирајући се на сигурност, контролу трошкова и осигурање квалитета у циљу несметане имплементације пројекта и изградње висококвалитетног пројекта инфраструктуре.
Након успјешно завршених пројеката инфраструктуре у регији истичу да је ово је први пројект компаније CRBC у Федерацији БиХ, а директор Jaнг Дoнг нада се како је ово само почетак развоја компаније у БиХ.
Вриједност Уговора за изградњу poddionice Тунел Квањ – Буна износи 125.231.549,16 еура без ПДВ-а, а финанцират ће се средствима осигураним у оквиру уговора о зајму склопљеног с Европском инвестицијском банком (ЕИБ), те бесповратним средствима Европске уније која су осигурана у оквиру Агенде за повезивање преко Инвестицијског оквира за Западни Балкан (WBIF).
Рок за завршетак изградње poddionice Тунел Квањ – Буна је 30 мјесеци. Poddionica Tunel Квањ – Буна дуга је 5,10 километара и дио је дионице Мостар југ – Буна. Ова poddionica почиње отвореном трасом прије уласка у тунел Квањ. Тунел Квањ пројектиран је као двоцијевни тунел (десна тунелска цијев 2.645 метара, лијева тунелска цијев 2.720 метара). Poddionica тунелом пролази кроз брдо Квањ, затим вијадуктом “Ротимски поток” (330 метара) прелази Ротимски поток и завршава у мјесту Станојевићи непосредно прије одморишта Ротимски поток, гдје се наставља на изграђену дионицу Буна – Почитељ.
Непосредно прије завршетка ове poddionice бит ће изграђен натпутњак “Рујевице” (44 метара) како би се омогућила несметана комуникација између мјеста Станојевићи и Губавица.
У склопу изградње ове poddionice планирана је и изградња прикључне прометнице на пут Буна – Ротимља, дужине 1.414 метара, с привременим наплатним мјестом, извијестила је Федерална новинска агенција.