БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА

Федерација Босне и Херцеговине

Влада Федерације Босне и Херцеговине

321. Одлука о усвајању Програма утрошка средстава Трајног револвинг фонда код Унион банке д.д. Сарајево, Федералног министарства енергије, рударства и индустрије за дугорочно финансирање прој

На основу члана 19. став (2) Закона о Влади Федерације Босне и Херцеговине ("Службене новине Федерације БиХ", бр. 1/94, 8/95, 58/02, 19/03, 2/06 и 8/06), Влада Федерације Босне и Херцеговине, на 316. сједници, одржаној 26.05.2022. године, доноси


ОДЛУКУ


О УСВАЈАЊУ ПРОГРАМА УТРОШКА СРЕДСТАВА ТРАЈНОГ РЕВОЛВИНГ ФОНДА КОД УНИОН БАНКЕ Д.Д. САРАЈЕВО, ФЕДЕРАЛНОГ МИНИСТАРСТВА ЕНЕРГИЈЕ, РУДАРСТВА И ИНДУСТРИЈЕ ЗА ДУГОРОЧНО ФИНАНСИРАЊЕ ПРОЈЕКАТА ПУТЕМ ДОДЈЕЛЕ КРЕДИТА ЗА 2022. ГОДИНУ


I


Усваја се Програм утрошка средстава Трајног револвинг фонда код Унион банке д.д. Сарајево, Федералног министарства енергије, рударства и индустрије за дугорочно финансирање пројеката путем додјеле кредита за 2022. годину (у даљем тексту: Програм).

II


Средства предвиђена за позајмљивање по Програму, чине:

- Средства планирана Буџетом Федерације Босне и Херцеговине за 2022. годину у раздјелу 17, економски код 8226 у укупном износу од 2.500.000,00 КМ;

- салдо средстава затечених на рачуну у Унион банци (у даљем тексту: Банка) на дан 31.03.2022. године у износу од 6.259.580,75 КМ, који може бити умањен за цца. 1.800.000,00 КМ, с обзиром на започете а нереализоване активности додјеле средстава по Програму утрошка средстава Трајног револвинг фонда код Унион банке д.д. Сарајево, Федералног министарства енергије, рударства и индустрије за дугорочно финансирање пројеката путем додјеле кредита за 2021. годину;

- средства која ће мјесечно бити алоцирана на рачун Трајног револвинг фонда у Банци од поврата додијељених кредитних средстава реализованих путем Банке; очекивани износ средстава према процјени Банке на годишњем нивоу би требао износити цца 2.700.000 КМ;

Укупно планирана средства по овом Програму износе цца 9.660.000,00 КМ.

III


Програм из тачке I ове одлуке, налази се у прилогу ове одлуке и чини њен саставни дио.

IV


Федерално министарство енергије, рударства и индустрије достављат ће извјештаје о утрошеним средствима Федералном министарству финансија/финанција и Влади Федерације Босне и Херцеговине у складу са Законом о извршавању Буџета Федерације Босне и Херцеговине за 2022. годину ("Службене новине Федерације БиХ", број 25/22) и Програмом из тачке I ове одлуке.

V


За реализацију ове одлуке задужују се Федерално министарство енергије, рударства и индустрије, Федерално министарство финансија/финанција и Унион банка д.д. Сарајево, свако у оквиру своје надлежности.

VI


Ова одлука ступа на снагу наредног дана од дана објављивања у "Службеним новинама Федерације БиХ".

В. број 777/2022
26. маја 2022. године
Сарајево


Премијер
Фадил Новалић, с. р.




Босна и Херцеговина Федерација Босне и Херцеговине Федерално министарство енергије, рударства и индустрије


ПРОГРАМ
УТРОШКА СРЕДСТАВА ТРАЈНОГ РЕВОЛВИНГ ФОНДА КОД УНИОН БАНКЕ Д.Д. САРАЈЕВО, ФЕДЕРАЛНОГ МИНИСТАРСТВА ЕНЕРГИЈЕ, РУДАРСТВА И ИНДУСТРИЈЕ ЗА ДУГОРОЧНО ФИНАНСИРАЊЕ ПРОЈЕКАТА ПУТЕМ ДОДЈЕЛЕ КРЕДИТА ЗА 2022. ГОДИНУ Мостар, април 2022. године


1. УВОД


Прерађивачка индустрија представља један од најважнијих фактора развијености сваке земље од које зависи привредни развој и напредак, због чега се велика пажња поклања критеријима којима се може описати пад или раст индустријске производње.
У данашње вријеме су развијене оне земље које имају развијену прерађивачку индустрију.
Анализирајући индустрију у Босни и Херцеговини, може се закључити да њено кретање није задовољавајуће посљедњих година, што је додатно усложњено појавом ЦОВИД -19.
Пад индустријске производње у БиХ је резултат престанка рада појединих стратешких подузећа, али и слабије потражње роба.
У циљу повећања производње, Федерално министарство енергије, рударства и индустрије се и 2022. године опредијелило за додјелу финансијских средстава, привредним друштвима, на кредитној основи, са повољном каматном стопом, "граце периодом" и минималном накнадом за обраду кредитних захтјева, те довољним бројем рата да износ поврата средстава буде прихватљив корисницима кредита. На овај начин дата је могућност привредним друштвима да побољшавају ликвидност, чиме се омогућава приступ новчаним средствима под повољнијим условима у циљу како опстанка, тако и раста и развоја привредних друштава.


2. ПРАВНИ ОСНОВ


- Стратегија развоја индустрије текстила, одјеће, коже и обуће у Федерацији Босне и Херцеговине за период 2013-2023. године ("Службене новине Федерације БиХ", број 65/13);
- Стратегија развоја дрвне индустрије Федерације Босне и Херцеговине за период 2016.-2025. година ("Службене новине Федерације БиХ", број 70/18);
- Стратегија развоја индустрије грађевинског материјала Федерације Босне и Херцеговине за период 2018.-2025. године ("Службене новине Федерације БиХ", број 70/18);
- Стратегија развоја металног и електро сектора Федерације Босне и Херцеговине за период 2016.-2025. године ("Службене новине Федерације БиХ", број 70/18);
- Акциони план за период 2019.-2023. године за реализацију Стратегије развоја индустрије текстила, одјеће, коже и обуће у Федерацији Босне и Херцеговине за период 2013-2023. године (Закључак В. број 1588/2021 од 21.10.2021. године).


3. ЗАКОНОДАВНИ ОКВИР


- Одлука о давању сагласности Федералном министарству енергије, рударства и индустрије за успоставу Трајног револвинг фонда код Унион банке д.д. Сарајево за дугорочно финансирање пројеката путем додјеле кредита - Трајни револвинг фонд ("Службене новине Федерације БиХ", бр. 27/14, 91/14, 106/14, 3/15 и 24/16);
- Буџет Федерације Босне и Херцеговине за 2022. годину ("Службене новине Федерације БиХ", број 25/22);
- Закон о извршавању Буџета Федерације Босне и Херцеговине за 2022. годину ("Службене новине Федерације БиХ", број 25/22);
- Закон о систему државне помоћи у Босни и Херцеговини ("Службени гласник БиХ", број 10/12) и
- Уредба о намјени, критеријима и условима за додјелу државне помоћи у Федерацији Босне и Херцеговине ("Службене новине Федерације БиХ", број 27/18).


4. ЦИЉ ПРОГРАМА


Основни циљ Програма утрошка средстава Трајног револвинг фонда код Унион банке д.д. Сарајево, Федералног министарства енергије, рударства и индустрије за дугорочно финансирање пројеката путем додјеле кредита за 2022. годину (у даљем тексту: Програм), је унапређење и развој привреде Федерације Босне и Херцеговине, стварање повољнијег пословног окружења, кроз реализацију стратешких и примарних циљева који су усвојени у документима: Стратегија развоја индустрије, текстила, одјеће, коже и обуће у Федерацији Босне и Херцеговине, Стратегија развоја дрвне индустрије Федерације Босне и Херцеговине за период 2016.-2025. година, Стратегија развоја индустрије грађевинског материјала Федерације Босне и Херцеговине за период 2018.-2025. године и Стратегија развоја металног и електро сектора Федерације Босне и Херцеговине за период 2016.-2025. године. Један од циљева Програма је потицање привредника на улагање у материјалну имовину у сврху модернизације и проширења постојећих производних капацитета као и оснивање нових производних погона и пословних јединица, уз услов задржавања или повећања броја запослених.
У складу са поменутим, очекивани ефекти Програма су:
- раст броја новозапослених,
- раст продуктивности радне снаге,
- раст индекса индустријске производње,
- повећање производних капацитета,
- увођење нових напреднијих технологија и технолошких поступака, као и унапређење постојећих технологија и технолошких поступака и реинжењеринга,
- развој нових производа, производних процеса или услуга са већом доданом вриједности,
- повећање конкурентности,
- пораст промета и
- побољшање опћег привредног стања и др.


5. НАМЈЕНА ДОДИЈЕЉЕНИХ СРЕДСТАВА


По овом Програму могу аплицирати приватна привредна друштва основана по Закону о привредним друштвима ("Службене новине Федерације БиХ", број 81/15) с циљем улагања у набавку основних средстава (машина и постројења, куповину земљишта и изградњу нових производних погона, као и проширење постојећих), те модернизацију технолошких процеса.


Напомена:


Приватно привредно друштво је привредно друштво у којем приватно лице/а има/ју удио у власништву најмање 50% плус једна дионица.
Под улагањем се сматра улагање у материјалну и нематеријалну имовину. Улагања у имовину се односе на унапређење процеса производње кроз развој нових производа и унапређење постојећих производних линија Средства се могу додјељивати и за рефинансирање прихватљивих трошкова који су настали најкасније годину дана уназад од дана подношења захтјева. Понуде, предрачуни или уговори не смију бити од добављача или извођача који је повезана особа са подноситељем захтјева за додјелу средстава по Програму.
Повезаном особом из претходног става се сматра друштво:
- које има истог власника и/или сувласника као подноситељ захтјева,
- којем је подноситељ захтјева власник/сувласник,
- које је власник/сувласник подноситеља захтјева,
- чији је власник/сувласник брачни друг или лице које живи у истом домаћинству са власником/сувласником подноситеља захтјева и
- које има заједничке чланове надзорног одбора и/или управе са подноситељем захтјева.
Неприхватљивим трошковима и улагањима по овом Програму, сматрају се;
- куповина потрошне робе, сировина, репроматеријала и резервних дијелова,
- трошкови царињења, превоза и стављања у погон купљење опреме,
- трошкови едукације,
- трошкови лабораторијских тестова,
- трошкови различитих студија и мишљења и
- трошкови ПДВ-а.
На основу овог Програма додјељиват ће се средства сљедећим секторима индустријске производње:
- Метална, електро и аутомобилска индустрија,
- Индустрија грађевинског материјала и неметала,
- Дрвна, папирна и графичка индустрија,
- Производња текстила, одјеће, коже и обуће и
- Хемијска и фармацеутска индустрија и индустрија гуме и пластике.


6. КРИТЕРИЈИ ЗА ИЗБОР КОРИСНИКА СРЕДСТАВА ЗА ДОДЈЕЛУ


Додјела средстава по овом Програму значи кредит обезбијеђен путем Унион банке д.д. Сарајево (у даљем тексту: Банка), регулисан уговором о кредиту, са могућношћу избора одгоде плаћања ("граце" периода) до 12 мјесеци.
Корисници средстава по овом Програму могу бити привредна друштва са сједиштем у Федерацији Босне и Херцеговине чија је примарна дјелатност дефинисана дјелатностима производње у секторима наведеним у тачки 5. овога Програма, те да запошљавају најмање десет (10) запосленика.
Привредна друштва која аплицирају за додјелу средстава морају бити регистрована најмање годину дана прије дана подношења захтјева за додјелу средстава по Програму и требају имати слободан колатерал како би се Федерално министарство енергије, рударства и индустрије (у даљем тексту: Министарство) у Ц-теретном листу, могло уписати, искључиво, као заложни повјерилац I реда и у регистру залога као заложни повјерилац I реда. Корисници средстава по овом Програму могу бити само она привредна друштва која су према мишљењу Банке о бонитету клијента оцијењена са "позитивно".
У случају да имамо истовремено више захтјева за додјелу средстава предност остварује привредно друштво које први пут аплицира за додјелу средстава.
Напомена:
- не узимају се у разматрање привредна друштва која су према мишљењу Банке о бонитету клијента оцијењена са "негативно" и "без мишљења", као и привредна друштва код којих се Министарство не може уписати у Ц- теретном листу као заложни повјерилац I реда.
- Изузетак од овог правила се односи на чињеницу када је Министарство већ уписано као заложни повјерилац I реда.
Корисници не могу бити привредна друштва:
- која се налазе у стечају или у поступку ликвидације,
- која имају неподмирен дуг према федералним и државним институцијама, осим ако исти није репрограмиран важећим документом,
- од којих је затражен поврат средстава, а није у цијелости завршен,
- која не испуњавају услове за отварање трансакцијског рачуна код Банке,
- која без прекида послују краће од 12 мјесеци и/или не посједују званичне финансијске извјештаје,
- која имају исказан губитак изнад висине капитала према посљедњем званичном билансу стања,
- чији капитал према посљедњем званичном билансу стања има вриједност нижу од износа траженог кредита и
- која према ЦРК извјештају Централне Банке Босне и Херцеговине имају текуће пласмане у финансијским институцијама у категорији лошијој од Б (осим у случају да обезбиједе доказ о уредном измиривању обавеза).
Кредитна средства се додјељују у складу са Законом о систему државне помоћи ("Службене новине Федерације БиХ", број 10/12) и Уредбом о намјени, критеријима и условима за додјелу државне помоћи у Федерацији БиХ ("Службене новине Федерације БиХ", број 27/18), односно по правилима за додјелу државне помоћи мале вриједности (де минимис државна помоћ), којима је дефинисано да се де минимис државна помоћ може додјелити појединачном привредном друштву у висини до 200.000 €, у било ком периоду у току три узастопне фискалне године.
Државну помоћ по овом Програму чини само износ камате који настаје као разлика између референтне каматне стопе (утврђене код Унион банке д.д. Сарајево) и стопе по којој је одобрен кредит, односно која је дефинисана Програмом (0,5%).


7. СРЕДСТВА ПРЕДВИЂЕНА ЗА ДОДЈЕЛУ


Средства предвиђена за позајмљивање по овом Програму, чине:
- Средства планирана Буџетом Федерације Босне и Хецеговине за 2022. годину у раздјелу 17, економски код 8226 у укупном износу од 2.500.000,00 КМ;
- салдо средстава затечених на рачуну у Банци на дан 31.03.2022. године у износу од 6.259.580,75 КМ, који може бити умањен за цца. 1.800.000,00 КМ, с обзиром на започете а неареализоване активности додјеле средстава по Програму ТРФ за 2021. годину;
- средства која ће мјесечно бити алоцирана на рачун Трајног револвинг фонда у Банци од поврата додијељених кредитних средстава реализованих путем Банке; очекивани износ средстава према процјени Банке на годишњем нивоу би требао износити цца 2.700.000,00 КМ;
Укупно планирана средства по овом Програму износе цца 9.660.000,00 КМ. Наведена средства су кредитног карактера, са:
- одгодом плаћања ("граце" периодом) до 12 мјесеци,
- годишњом каматном стопом у висини 0,5% и
- накнадом за обраду кредита - једнократно у висини 0,5%.
Напријед наведене трошкове сноси корисник средстава. Наплаћена редовна камата и накнада за обраду кредита представљају приход Банке за комисиони посао.
Накнада за обраду кредита се плаћа унапријед из одобрених кредитних средстава корисника у висини од 0,5%.
Додијељена средства корисници враћају у минимално 24, а максимално у 60 једнаких мјесечних ануитета. У број ануитета се не урачунава "граце" период. Почетак поврата кредита, динамика враћања, као и други битни елементи кредита битће дефинисани уговором који корисник кредита склапа са Банком. Додијељена средства искључиво ће се исплаћивати на рачуне корисника кредита отворених код Банке, чиме ће се омогућити и контрола утрошка додијељених средстава.
Средства за провођење Програма одобравати ће се у висини новчаних средстава на начин како је то дато у Табели 1. Тако ће најнижи износ кредитних средстава који се додјељује привредним друштвима износити 100.000,00 КМ, док ће највиши износ бити 900,000,00 КМ.
Табела 1

Висина додијељених средстава у КМ

Одгода плаћања (граце период) у мјесецима до

Број ануитета (мјесечних) враћања средстава

100.000,00-900.000,00

12

24-60

 


Кредитна средства морају бити обезбијеђена минимално:
- мјеницама Корисника средстава (дужника) и мјеницама власника Корисника средстава (у случају да 50% или више власништва припада једном лицу) и
- заложним правом на некретнине или комбинацијом заложног права на некретнинама и залога на покретним стварима - опрему, одговарајуће вриједности установљене на основу процјене сталног судског вјештака одговарајуће струке (дефинисано у наставку).
Вриједност некретнина које се узимају као колатерал мора бити минимално у омјеру 1,5:1 у односу на износ кредита, осим уколико се ради о комбинацији заложног права на некретнинама и залога на покретним стварима.
Уколико се ради о комбинацији заложног права на некретнине и залога на покретне ствари, укупна вриједност колатерала мора бити минимално 2:1 у односу на износ кредита, уз услов да вриједност некретнина мора бити минимално 1,25:1 у односу на износ кредита.
Уколико је намјена кредита набавка опреме односно покретних ствари, обавезно је да се исте залажу као додатни колатерал уз обавезни колатерал (вриједност додатног колатерала не улази у горе дефинисане омјере вриједности колатерала и износа кредита).


8. ТРАЈАЊЕ ПРОГРАМА


Програм траје до утрошка средстава, односно до дана усвајања Буџета Федерације Босне и Херцеговине за 2023. годину, а најкаснике до краја фискалне године.
Активности везане за доношење и реализацију одлука и рјешења о додјели кредитних средстава за привредна друштва, а које су започете по Програму за 2022. годину, трају до коначне реализације истих.


9. ТИЈЕЛА ЗА ПРОВОЂЕЊЕ ПРОГРАМА


Тијела надлежна за провођење и надзор над намјенским кориштењем средстава по овом Програму су Министарство, Федерално министарство финансија/финанција и Банка, свако у оквиру своје надлежности.


10. ПРОВОЂЕЊЕ ПРОГРАМА


Средства се додјељују на основу расписанога Јавног позива у којем ће се дефинисати услови за пријаву на Јавни позив, критерији за додјелу средстава, начин разматрања пријава као и списак потребне документације која се мора приложити уз захтјев за додјелу средстава, како слиједи:
- Документација на обрасцима Банке (преузети са wеб странице Унион банке д.д. Сарајево: www.unionbank.ba):
- Захтјев за кредит,
- Картон депонованих потписа,
- Попуњен упитник о повезаним лицима,
- Сагласност за приступ подацима из централног регистра кредита,
- Изјава овлаштенога лица о непостојању рачуна над којим је одређена мјера забране располагања новчаним средствима,
- Преглед постојећих кредитних обавеза с информацијама о намјени и обезбјеђењу и
- Пословни план који укључује и план инвестирања с ефектима утрошка средстава (уколико се пословним планом пројицирају приходи који су већи у односу на претходну годину и/или просјек претходне 3 године за више од 10%, потребно је да пројицирани приходи и њихова извјесност буде адекватно документована и прецизно образложена).
- Документација потенцијалних Корисника кредита:
1. Актуелни извод из у судског регистра (оригинал не старији од 30 дана),
2. Статут или одлука о оснивању,
3. Увјерење о порезној регистрацији код Порезне управе - ИД број,
4. Увјерење о регистрацији обвезника пореза на додатну вриједност - ПДВ број,
5. Обавјештење надлежног завода за статистику о разврставању према дјелатности,
6. Увјерења надлежне организационе јединице Порезне управе и УИО да нема неизмирених обавеза по основу јавних прихода,
7. Идентификациони документ оснивача уколико се ради о дионичком Друштву,
8. Лична карта и ЦИПС потврда о пребивалишту лица овлаштеног за заступање,
9. Званични финансијски извјештаји за посљедње три године (подразумијева годишње и полугодишње финансијске извјештаје - уколико је друштво обавезно вршити пријаву полугодишњих извјештаја); уколико је привредно друштво основано у периоду који је краћи од три године, потребно је доставити финансијске извјештаје за цјелокупни период пословања,
10. Аналитички бруто биланс,
11. Преглед потраживања од купаца,
12. Преглед обавеза према добављачима,
13. Документација у вези са имовином која се нуди као обезбјеђење кредита:
a. процјена судског вјештака (не старија од шест мјесеци),
b. ЗК извадак и копија катастарског плана/посједовног листа са идентификацијом парцела новог и старог премјера (не старији од 30 дана) и/или документација којом се доказује власништво над покретним стварима и извод из регистра залога
Напомена: провјеру извода из регистра залога ће вршити Банка и наплатити таксу приликом реализације кредита,
14. Списак запосленика из матичне евиденције активних осигураника, издат од стране надлежне службе не старији од 30 дана од дана подношења захтјева (мин. 10 запосленика),
15. Изјава, овјерена печатом фирме и потписана од стране овлаштеног лица о евентуалном броју новозапослених радника у периоду до једне године по потписивању уговора о додјели кредитних средстава, који ће бити задржани у радном односу најмање три године,
16. Изјава де минимис, односно изјава којом привредно друштво доказује да у претходне три фискалне године није било корисник грант или кредитних средстава, а уколико јесте, изјавом треба обавијестити Министарство о другим врстама државне ломоћи које је добило у претходном трогодишњем фискалном периоду од свих нивоа власти (грант средства, кредитна средства са субвенционисаном каматном стопом, гаранције итд.), и
17. Oстала документација у складу са захтјевима Банке и/или Министарства, као и документи за које клијент сматра да су интересантни за Банку.


Напомена:


- сви тражени документи, требају бити оригинали или овјерене копије не старије од 30 дана од дана подношења кредитног захтјева (уколико то није другачије наведено);
- образац изјаве под редним бројем 16. (изјава де минимис), може се преузети са wеб странице Министарства (www.fmeri.gov.ba);
- документацију под редним бројевима 10., 11. и 12. у претходном ставу треба обезбиједити са даном достављених посљедњих званичних финансијских извјештаја и посљедњим даном претходног мјесеца у односу на дан подношења захтјева за кредит.
Захтјев за кредит се с осталом потребном документацијом по Јавном позиву, пореданом по тачкама Јавног позива, подноси Министарству.
Подноситељ може поднијети у току текуће, буџетске године више од једног захтјева, али само уколико му по претходном захтјеву нису одобрена кредитна средства.
У циљу провођења поступка додјеле средстава на основу поднесених захтјева, федерални министар енергије, рударства и индустрије Рјешењем именује Комисију за утврђивање приједлога корисника средстава Трајног револвинг фонда код Унион банке д.д. Сарајево за дугорочно финансирање пројеката путем додјеле кредита за 2022. годину (у даљем тексту: Комисија за селекцију), као и Комисију за контролу намјенског утрошка средстава Трајног револвинг фонда код Унион банке д.д. Сарајево за дугорочно финансирање пројеката путем додјеле кредита за 2022. годину ( у даљем тексту: Комисија за контролу).
Поступак додјеле кредитних средстава представља свеобухватни поступак одабира захтјева за додјелу средстава и састоји се од сљедећих фаза:
1) Запримање захтјева, (Комисија за селекцију),
2) Административна провјера формалне исправности достављених захтјева (Комисија за селекцију),
3) Оцјена бонитета клијента и правно мишљење о понуђеном колатералу (Унион банка д.д. Сарајево),
4) Доношење одлука о давању претходне сагласности на приједлог Рјешења о додјели кредитних средстава и објава у "Службеним новинама Федерације БиХ" као и на wеб страници Министарства,
5) Доношење Рјешења о додјели кредитних средстава и објава истог у "Службеним новинама Федерације БиХ",
6) Потписивање Уговора о додјели кредитних средстава између Унион банке д.д. Сарајево и корисника кредитних средстава и пренос новчаних средстава.
Захтјеви за додјелу кредитних средстава се у фазама 1 и 2 обрађују према датуму запримања и просљеђују у Банку на даље поступање (фаза 3).
Неуспјешни подносиоци захтјева за додјелу кредитних средстава ће бити обавијештени у писаном облику, уз наводе разлога за одбијање.
Јавни позив по овом Програму бити ће расписан након усвајања Програма од стране Владе Федерације Босне и Херцеговине и бит ће отворен до утрошка средстава, а најкасније до дана усвајања Буџета Федерације Босне и Херцеговине за 2023. годину, односно до краја фискалне године.
Комисија за селекцију ће након запримања захтјева вршити преглед истих, с циљем утврђивања формалне исправности.
Комисија за селекцијуће при избору корисника поштовати основне принципе као што су једнако поступање, недискриминација, повјерљивост и транспарентност. Након сваког састанка, Комисија сачињава записник.
Листу формално исправних захтјева за додјелу средстава са припадајућом документацијом, Комисија за селекцију доставља Унион банци д.д. Сарајево на оцјену ризика.
Након што Министарству буде достављено мишљење Банке о бонитету подносилаца захтјева и процјена колатерала, Комисија за селекцију ће за позитивно оцијењене захтјеве, сачинити Приједлог одлуке о додјели средстава, коју ће федерални Министар доставити Влади Федерације Босне и Херцеговине на разматрање и усвајање.
Банка ће на основу донесених и објављених одлука и рјешења вршити уговарање са корисницима средстава у складу са банкарском процедуром, у року до 60 дана од дана објаве рјешења у "Службеним новинама Федерације БиХ".


Напомена:


Уколико се појаве захтјеви за промјене одредаба уговора о кредиту, Комисија за селекцију врши разматрање захтјева о прихватљивости корисника средстава за промјене у односу на одредбе постојећег рјешења и уговора о кредиту. Писмени захтјеви за измјенама се могу подности у року до 60 дана од дана закључивања уговора о кредиту.
Уколико се ради о измјенама колатерала, документација се шаље у Банку на поновну процјену прихватљивости колатерала. Уколико се ради о осталим измјенама (промјена услова, намјене кредита и остало), Комисија за селекцију разматра захтјев и уколико је прихватљив, сачињава Приједлог одлуке и приједлог измјене рјешења (по истој процедури по којој је донесена првобитна одлука и рјешење). Након што исте Влада Федерације БиХ размотри и усвоји, Комисија за селекцију у складу са чланом 6., тачка к) Уговора о комисионим пословима, доставља измјену Рјешења Банци, како би се извршило анексирање Уговора.


11. ПОСЛОВНИ ОДНОС ИЗМЕЂУ МИНИСТАРСТВА И БАНКЕ


Министарство и Банка своје пословне односе уредили су Уговором о комисионим пословима број 07-14-564-1/14 закључен дана 15.04.2014. године, Анексом I Уговора о комисионим пословима број 07-14-564-1-1/14 закључен дана 22.12.2014. године, Анексом II закључен дана 14.08.2017. године, Анексом III закључен дана 08.06.2018. године, Анекс4. закључен дана 14.09.2020. године и Уговором о успостављању Трајног револвинг фонда број 07-14-564/14 закључен дана 15.04.2014. године.


12. КОНТРОЛА УТРОШКА ДОДЈЕЉЕНИХ СРЕДСТАВА


Министарство има право увида и контроле у поступку провођења одобрене инвестиције на локацији корисника.
У сврху контроле намјенског кориштења додијељених средстава корисник је дужан провести одобрену инвестицију у цијелости, у складу са донесеним Рјешењем и потписаним Уговором, те доставити Министарству Извјештај о провођењу одобрене инвестиције са приказом очекиваних учинака инвестиције, и то најкасније 6 мјесеци након додјеле средстава.
У сврху контроле утрошка додијељених средстава, Министарство ће именовати Комисију за контролу. Комисија за контролу ради у складу са Програмом и Јавним позивом те својим интерним актима и дужна је сачинити Записник о утрошку средстава за свако привредно друштво у којем се обави контрола утрошка средстава на локацији корисника кредита. Извјештај о утрошку средстава ће се путем Министарства доставити Влади Федерације Босне и Херцеговине на разматрање и усвајање.


13. ОБЈАВЉИВАЊЕ АКТА


Министарство ће овај Програм, Одлуку о усвајању Програма и одлуке о избору корисника кредитних средстава по Програму, објавити у "Службеним новинама Федерације БиХ" и на wеб страници Министарства: www.fmeri.gov.ba.
Министарство ће Обавијест о објави Јавног позива за кандидовање објавити у дневној штампи "Вечерњи лист" и "Дневни Аваз" а Јавни позив ће бити објављен на wеб страници Министарства www.fmeri.gov.ba.


Министар
Нермин Џиндић, с. р.