Vlada Federacije BiH je na prijedlog Federalnog ministarstva pravde usvojila Informaciju s prijedlogom prioritetnih mjera i aktivnosti na implementaciji e-uprave u Federaciji BiH.
Federalno ministarstvo pravde zaključkom je zaduženo da u saradnji sa federalnim ministarstvima prometa i komunikacija i finansija, te Generalnim sekretarijatom/Uredom premijera pristupi izradi strategije za razvoj e-uprave u Federaciji BiH. Također, Federalno ministarstvo pravde je zaduženo da u saradnji sa Federalnim ministarstvom prometa i komunikacija i Generalnim sekretarijatom počne izradu zakona za e-upravu Federacije BiH. Federalno ministarstvo pravde zaduženo je i da zajedno sa federalnim ministarstvima prometa i komunikacija, te finansija, i Generalnim sekretarijatom formira i Vladi Federacije BiH predloži interresorno koordinacijsko tijelo za pitanje digitalne transformacije u Federaciji BiH.
Kako se navodi u Informaciji, krajem prošle godine Vlada Federacije BiH je formirala Radnu grupu sa zadatkom da pripremi i putem Federalnog ministarstva pravde dostavi Vladi informaciju o mogućnosti saradnje federalnih organa uprave sa Agencijom za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA) i iz evidencija koje vodi i tehnički održava, kao i mogućnost uvođenja jedinstvenog sistema za upravljanje dokumentima (DMS) za federalne organe uprave, a koji je razvijen i održava se resursima IDDEEA-e. Zadatak je bio i da sačini prijedlog prioritetnih mjera i aktivnosti na implementaciji e-uprave u Federaciji BiH.
Radna grupa je izvršila analizu pravnog i institucionalnog okvira Federacije BiH i BiH, te se upoznala sa najboljim regionalnim i EU praksama i preporukama za BiH.
Prilikom predlaganja prioritetnih mjera i aktivnosti, Radna grupa je uzela u obzir najbolje prakse i smjernice za unapređenje e-uprave, koji pomažu u izgradnji jačeg sistema. Ove smjernice predlažu tri aktivnosti. Prva se odnose na potrebu reguliranja e-upravu kroz donošenje strategije razvoja e-uprave i zakona o e-upravi, informacionoj sigurnosti i arhivskoj građi, te usklađivanje propisa o administrativnim taksama i tarifama administrativnih taksi, te drugih propisa da bi se omogućilo funkcioniranje e-uprave. Druga aktivnost odnose se na potrebu uspostavljanja ključne infrastrukture koja će omogućiti digitalizaciju i pružanje usluga, a treća da je prilikom provođenja digitalne transfrmacije potrebno odrediti prioritete, odnosno digitalizaciju provoditi u fazama.
Ovakvim pristupom se obezbjeđuje da se počne sa osnovama, unaprijedi način na koji usluge funkcionišu s ciljem osiguranja lakšeg i bržeg korištenja usluga koje pružaju institucije Federacije BiH. Na temelju ovog koncepta su predložene prioritetne mjere i aktivnosti za Federaciju BiH. Redosljed predloženih mjera i aktivnosti po prioritetu uključuje njihov uticaj na uspostavu, domet i unapređenje sistema e-uprave. Osnovni cilj je izgradnja jakog okvira e-uprave počevši od izgradnje povjerenja i sigurnosti, nakon čega slijedi pristupačnost i efikasnost.
U informaciji su stoga predloženi i koraci koji bi bili usmjereni na poticanje inovacija, angažman korisnika i kontinuirano poboljšanje. Riječ je o uspostavi centralne koordinacije za pitanja digitalne transformacije za FBiH, usvajanju i ažuriranju pravnog okvira, poboljšanju interoperabilnosti i koordinacije cjelokupnog procesa, potom uvođenju i implementaciji jedinstvenog višekorisničkog sistema za upravljanje dokumentima (Document Managment System - DMS) za organe uprave na nivou Federacije BiH, kao i proširenju digitalne infrastructure, te privlačenju i zadržavanje IT kadra u javnoj upravi.