Premijer Federacije Bosne i Hercegovine Nermin Nikšić i federalna ministrica prometa i komunikacija Andrijana Katić prisustvovali su danas kod Žepča svečanosti povodom završetka probijanja tunela Golubinja na Koridoru Vc, dužine 3,6 kilometara, čime su završeni radovi na iskopu duž lijeve cijevi tunela.
Tunel Golubinja, najduži i najteži objekt za gradnju na dionici Koridora Vc kroz BiH, nalazi se između Zenice i Žepča. Ovaj tunel gradi se u sklopu dionice autoceste Poprikuše - Nemila, čija je ukupna dužina 5,5 kilometara. Vrijednost ugovorenih radova iznosi 251.100.305,40 eura bez PDV-a.
Premijer Nikšić u obraćanju prisutnima podsjetio je da je 2011. godine, za vrijeme njegovog prvog premijerskog mandata, potpisan prvi ugovor sa izvođačem radova, kompanijom „Cengiz“, kojoj se zahvalio na dugogodišnjoj saradnji i uspješno obavljenim poslovima.
- Činjenica je da, kako se više odvija gradnja Koridora Vc, tako dolazimo do zahtjevnijih dionica i projekata. Jedan od najzahtjevnijih je ovdje na Golubinji, gdje se danas uspjelo spojiti cijev tunela. Čeka nas i priča o tunelu Prenj, koja će biti još zahtjevnija, teža, dugotrajnija. Ali, u svakom slučaju ovo pokazuje da imamo kvalifikovane kompanije koje to mogu da rade, te da imamo i podizvođače koji rade s njima - kazao je premijer Nikšić.
Istakao je da će Federalna vlada nastaviti davati podršku Javnom preduzeću „Autoceste FBiH“ kako bi se završila gradnja autoceste.
- Politika Vlade Federacije BiH je da učinimo sve što je u našoj moći s ciljem da završimo ovo u našem mandatu i da radimo u interesu građana. Vlada Federacije i resorno ministarstvo će zasigurno i u narednom periodu biti velika podrška Upravi JP „Autoceste FBiH“ u ostvarivanju zacrtanih planova oko konačnog završetka Koridora Vc - naveo je premijer Nikšić.
Najavio je i da će se nastaviti graditi tuneli i brze ceste koji nisu direktno vezani uz Koridor Vc, a koji će doprinijeti boljoj povezanosti gradova u Federaciji BiH. Kako je rekao, u prioritetu je povezivanje Tuzle s Dobojem i Zvornikom, kao i s Orašjem, te brza cesta koja će povezati Unsko-sanski kanton s Lašvom u srednjoj Bosni.
Ministrica Katić istakla je da tunel Golubinja predstavlja izazovan građevinski poduhvat, te čestitala izvođaču radova i svim radnicima na profesionalnom pristupu i kvalitetnom radu.
- Činjenica da je tunel Golubinja trenutno najduži cestovni tunel u BiH sama po sebi govori o kakvom složenom građevinskom poduhvatu se radi i zbog toga je važno da smo na ovaj način danas obilježili završetak probijanja tunela. Svjesni izazova, Vlada Federacije BiH i resorno ministarstvo skupa sa JP „Autoceste FBiH“ u svojim su planovima rada i prometnim politikama opredijeljeni da do kraja 2026. godine u promet bude pušten sjeverni dio Koridora Vc od Sarajeva do Save - kazala je ministrica Katić.
V.d. direktora JP Autoceste FBiH Denis Lasić naglasio je da je riječ o još jednoj uspješnoj priči i važnom projektu u Federaciji BiH, a tunel Golubinja će znatno skratiti put od Sarajeva ka sjeveru BiH, jer će biti izbjegnut obilazak brda, odnosno vožnja kanjonom rijeke Bosne.
- Tunel Golubinja je veliki i važan projekt. Sa 3,6 kilometara, trenutno je najduži cestovni tunel koji se gradi u BiH, a nakon što se okonča izgradnja tunela Prenj, bit će na drugom mjestu. Ovaj uspjeh nije slučajan već je rezultat zajedničkih napora vrijednog tima naših stručnjaka i svih naših partnera. Do proboja je došlo nešto sporije nego što je prvobitno planirano zbog teških geoloških uvjeta. Završetak Koridora Vc je naš strateški prioritet. Predano radimo da u drugoj polovici 2026. godine spojimo cijeli sjeverni dio koridora, od Sarajeva do Save - rekao je Lasić.
Iz „Autocesta“ su istakli da je tokom najintenzivnijih radova na dionici Poprikuše - Nemila bilo angažirano više od 400 turskih i 200 domaćih radnika, te da je više od 80 posto sirovina nabavljeno sa domaćeg tržišta. Ugovor o izgradnji ove dionice potpisan je u novembru 2020. godine. Na 5,5 kilometara ovog dijela autoceste u izgradnji oko 83 posto dionice obuhvataju objekti. Radovi na probijanju tunela Golubinja su počeli u aprilu 2021. godine.
- Uz radove na iskopu, u tunelu se nastavlja sekundarna potpora, odnosno proces betoniranja. Više od 65 posto radova na betoniranju podgrade je završeno. Ukupna količina iskopanog materijala procjenjuje se na 735.000 kubika, a utrošenost betona je 155.000 kubika. Ukupna dužina ugrađenih sidara je 855.000 metara, a ukupna težina čeličnih materijala 18.000 tona. Očekivano je da posljednjih 130 metara desne cijevi bude probijeno u narednih mjesec i po dana. Završetak radova na dionici Poprikuše - Nemila je planiran polovinom sljedeće godine - saopćeno je iz JP „Autoceste FBiH“.
Inače, izgradnja dionice Poprikuše - Nemila finansira se sredstvima u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom bankom za obnovu i razvoj, Evropskom investicijskom bankom (EIB), te bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje putem Investicijskog okvira za zapadni Balkan.
Današnjoj ceremoniji su prisustvovali i zamjenik šefa Delegacije EU u BiH Adebayo Babajide, zatim šefica Ureda EIB-a Sandrine Friscia, direktor kompanije „Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S.“ u BiH Evren Utku Gok, kao i ambasador Republike Turske u Bosni i Hercegovini Nj.E. Sadik Babur Girgin, te načelnik Općine Žepče Mato Zovko.