26. UREDBA o postupku dokazivanja ispunjenosti opštih i posebnih uslova za imenovanje u tijela uprave, nadzora i rukovodstva u Federalnim ustanovama socijalne zaštite

Na temelju članka 47. stavak (3), članka 55. stavak (3), članka 62. stavak (4) i članka 89. stavak (12) Zakona o ustanovama socijalne skrbi Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", broj 64/22), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na 340. sjednici, održanoj 24.11.2022. godine, donosi


UREDBU


O POSTUPKU DOKAZIVANJA ISPUNJENOSTI OPĆIH I POSEBNIH UVJETA ZA IMENOVANJE U TIJELA UPRAVE, NADZORA I RUKOVODSTVA U FEDERALNIM USTANOVAMA SOCIJALNE SKRBI


I. TEMELJNE ODREDBE


Članak 1.
(Predmet Uredbe)

Ovom uredbom detaljnije se uređuje postupak imenovanja upravnih i nadzornog vijeća, te ravnatelja u ustanovama socijalne skrbi Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: federalne ustanove socijalne skrbi), kao i način dokazivanja ispunjenosti općih i posebnih uvjeta i nepostojanja zakonskih zapreka za imenovanje na navedene pozicije.

Članak 2.
(Primjena Uredbe)

Odredbe ove uredbe primjenjuju se na postupak i procedure imenovanja na pozicije predsjedatelja i članova upravnih i nadzornog vijeća, kao i na poziciju ravnatelja u federalnim ustanovama socijalne skrbi sukladno odredbama Zakona o ustanovama socijalne skrbi Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", broj 64/22 - u daljnjem tekstu: Zakon).

Članak 3.
(Opseg Uredbe)

Uredba obuhvaća sljedeće postupke:

a) postupak definiranja sadržaja i objave javnog natječaja;

b) postupak prijavljivanja na javni natječaj;

c) postupak provjeravanja ispunjenosti uvjeta;

d) postupak izbora i imenovanja.

Članak 4.
(Obveza dokazivanja)

Kandidat za imenovanje na poziciju predsjedatelja ili člana upravnog ili nadzornog vijeća, odnosno na poziciju ravnatelja u federalnoj ustanovi socijalne skrbi dužan je dokazati ispunjavanje općih i posebnih uvjeta, kao i nepostojanje zapreka za imenovanje na navedene pozicije na način i po postupcima utvrđenim odredbama ove uredbe.

Članak 5.
(Rodno značenje izraza)

Izrazi koji se koriste u ovoj uredbi, a koji imaju rodno značenje, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, obuhvaćaju na jednak način muški i ženski rod.

II. POSTUPAK DEFINIRANJA SADRŽAJA I OBJAVA JAVNOG NATJEČAJA


Članak 6.
(Donošenje akta o raspisivanju javnog natječaja)

(1) Sukladno članku 45. stavak (2) i članku 53. stavak (2) Zakona, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Vlada Federacije), na prijedlog Federalnog ministarstva rada i socijalne politike (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), donosi odluku o raspisivanju javnog natječaja za imenovanje predsjedatelja i članova upravnih i nadzornog vijeća federalnih ustanova socijalne skrbi, kao i rješenje o imenovanju povjerenstva za provedbu natječajne procedure.

(2) Sukladno članku 61. stavak (2) Zakona, odluku o raspisivanju javnog natječaja za imenovanje ravnatelja, kao i rješenje o imenovanju povjerenstva za provedbu natječajne procedure donosi upravno vijeće federalne ustanove socijalne skrbi u koju se vrši imenovanje.

(3) Prilikom imenovanja povjerenstava iz st. (1) i (2) ovoga članka dosljedno se primjenjuju odredbe članka 45. stavak (3) i članka 53. stavak (3) Zakona, odnosno odredbe članka 61. stavak (3) Zakona koje se odnose na sastav povjerenstava za provedbu natječajnih procedura vezanih za imenovanja predsjedatelja i članova upravnih i nadzornog vijeća, odnosno ravnatelja u federalnim ustanovama socijalne skrbi.

Članak 7.
(Sadržaj javnog natječaja)

(1) Tekst javnog natječaja za imenovanje predsjedatelja i članova upravnih i nadzornog vijeća, odnosno ravnatelja u federalnim ustanovama socijalne skrbi obvezno sadrži:

a) naziv federalne ustanove socijalne skrbi u koju se vrši imenovanje;

b) naziv pozicije na koju se vrši imenovanje;

c) nadležnosti tijela, odnosno pozicije na koju se vrši imenovanje;

d) opće i posebne uvjete za imenovanje na referentnu poziciju;

e) popis dokumentacije kojom se dokazuje ispunjavanje općih i posebnih uvjeta;

f) zapreke za imenovanje na referentnu poziciju;

g) popis dokumentacije kojom se dokazuje nepostojanje zapreka za imenovanje na referentnu poziciju i

h) uputa o formi i načinu na koji se dostavljaju prijava i tražena dokumentacija.

(2) Pored elemenata navedenih u stavku (1) ovoga članka, u tekstu javnog natječaja potrebno je kandidatima dati i upute o načinu i sadržaju intervjua koji će se s njima obaviti i posebnu napomenu da kandidati moraju ispunjavati uvjete javnog natječaja s danom njegove objave, neovisno o tome kada su dokazi zatraženi ili dostavljeni, kao i da se nepravodobne, nepotpune i neuredne prijave neće razmatrati, te o roku za podnošenje prijave.

(3) Pored elemenata navedenih u st. (1) i (2) ovoga članka, u tekstu se javnog natječaja obvezno navodi i upozorenje da će kandidat koji u bilo čemu ne postupi po navodima javnog natječaja biti isključen iz natječajne procedure bez mogućnosti ponavljanja propuštene radnje.

Članak 8.
(Objava javnog natječaja)

Sukladno propisima o ministarskim, vladinim i drugim imenovanjima, integralni tekst javnog natječaja za imenovanje predsjedatelja i članova upravnih i nadzornog vijeća, odnosno ravnatelja federalnih ustanova socijalne skrbi objavljuje se u "Službenim novinama Federacije BiH" i na službenoj web stranici Ministarstva, dok se obavijest o raspisivanju predmetnog natječaja objavljuje u dva dnevna glasila velikog tiraža s ciljem da ta informacija bude dostupna najširoj zainteresiranoj javnosti.

Članak 9.
(Trajanje javnog natječaja)

Sukladno propisima o ministarskim, vladinim i drugim imenovanjima, krajnji rok za podnošenje prijava po javnom natječaju za imenovanje predsjedatelja i članova upravnih i nadzornog vijeća, odnosno ravnatelja federalnih ustanova socijalne skrbi ne može biti kraći od 15 dana od dana posljednje objave integralnog teksta javnog natječaja.

III. POSTUPAK PRIJAVLJIVANJA NA JAVNI NATJEČAJ


Članak 10.
(Podnošenje prijave na javni natječaj)

(1) Prijava na javni natječaj za imenovanje predsjedatelja i članova upravnih i nadzornog vijeća u federalnim ustanovama socijalne skrbi, zajedno s traženom dokumentacijom, podnosi se Ministarstvu na način utvrđen tekstom javnog natječaja.

(2) Prijava na javni natječaj za imenovanje ravnatelja federalne ustanove socijalne skrbi, zajedno s traženom dokumentacijom, podnosi se federalnoj ustanovi socijalne skrbi u kojoj se vrši imenovanje na način utvrđen tekstom javnog natječaja.

Članak 11.
(Obrazac za podnošenje prijave na javni natječaj)

Prijave po javnom natječaju za imenovanje predsjedatelja i članova upravnih i nadzornog vijeća, odnosno ravnatelja u federalnim ustanovama socijalne skrbi podnose se na sljedećim posebnim obrascima koji su sastavni dio ove uredbe:

a) Obrazac 01 za imenovanje u upravno vijeće federalne ustanove socijalne skrbi;

b) Obrazac 02 za imenovanje u nadzorno vijeće federalne ustanove socijalne skrbi i

c) Obrazac 03 za imenovanje na poziciju ravnatelja federalne ustanove socijalne skrbi.

Članak 12.
(Popunjavanje obrasca)

(1) Prilikom popunjavanja prijavnog obrasca iz članka 11. ove uredbe kandidati za imenovanje na pozicije predsjedatelja ili članova upravnog vijeća u federalnim ustanovama socijalne skrbi obvezno upisuju i svojstvo u kojem se kandidiraju prema odredbama članka 46. stavak (2) Zakona.

(2) Ukoliko u prijavnom obrascu kandidata ne bude naveden podatak iz stavka (1) ovoga članka, njegova će se prijava tretirati kao prijava iz reda stručnih osoba iz oblasti i zvanja utvrđenih posebnim kriterijima za imenovanje u upravna vijeća federalnih ustanova socijalne skrbi.

Članak 13.
(Dokazivanje ispunjavanja općih uvjeta)

Glede ispunjavanja općih uvjeta za imenovanje na poziciju predsjedatelja ili člana upravnih ili nadzornog vijeća, odnosno na poziciju ravnatelja u federalnoj ustanovi socijalne skrbi, kandidat mora dokazati sljedeće činjenice:

a) da je državljanin Bosne i Hercegovine;

b) da je stariji od 18 godina;

c) da nije otpušten iz državne službe kao rezultat disciplinske mjere na bilo kojoj razini vlasti u Bosni i Hercegovini u razdoblju od tri godine prije dana prijavljivanja na neku od navedenih pozicija i

d) da se na njega ne odnosi članak IX. stavak 1. Ustava Bosne i Hercegovine.

Članak 14.
(Dokumentacija za dokazivanje ispunjavanja općih uvjeta)

(1) Kao dokaz o ispunjavanju općih uvjeta utvrđenih odredbama propisa o ministarskim, vladinim i drugim imenovanjima, kao i odredbama ove uredbe, kandidat je, uz prijavni obrazac, dužan dostaviti i sljedeću dokumentaciju:

a) izvod iz matične knjige rođenih;

b) uvjerenje o državljanstvu;

c) izjavu o ispunjavanju općih uvjeta utvrđenih člankom 13. stavak (1) toč. c) i d) ove uredbe.

(2) Izjava iz točke c) stavka (1) ovoga članka sastavni je dio prijavnih obrazaca iz članka 11. ove uredbe.

Članak 15.
(Dokazivanje ispunjavanja posebnih uvjeta)

Glede ispunjavanja posebnih uvjeta za imenovanje na poziciju predsjedatelja ili člana upravnih ili nadzornog vijeća, odnosno na poziciju ravnatelja u federalnoj ustanovi socijalne skrbi, kandidat mora dokazati sljedeće činjenice:

a) posjedovanje Zakonom propisane stručne spreme;

b) posjedovanje Zakonom propisanog radnog staža u struci;

c) poznavanje propisa iz oblasti socijalne i dječje skrbi s posebnim fokusom na djelatnost ustanova socijalne skrbi i način njihovog funkcioniranja;

d) poznavanje nadležnosti, sadržaja i načina rada koji su povezani s funkcijom na koju aplicira.

Članak 16.
(Dokazivanje posjedovanja propisane stručne spreme)

(1) Kao dokaz o posjedovanju stručne spreme propisane Zakonom, kandidat je, uz prijavni obrazac, dužan dostaviti univerzitetsku diplomu kojom dokazuje:

a) posjedovanje visoke stručne spreme – VII. stupanj stručne spreme, odnosno visoko obrazovanje prvog ciklusa (koji se vrednuje s 240 ECTS bodova) ili drugog ili trećeg ciklusa Bolonjskog sistema studiranja iz oblasti društvenih, humanističkih ili medicinskih znanosti ukoliko se prijava odnosi na poziciju predsjedatelja ili člana upravnog vijeća u federalnoj ustanovi socijalne skrbi sukladno odredbi članka 47. stavak (2) točka a) Zakona;

b) posjedovanje visoke stručne spreme – VII. stupanj stručne spreme, odnosno visoko obrazovanje prvog ciklusa (koji se vrednuje s 240 ECTS bodova) ili drugog ili trećeg ciklusa Bolonjskog sistema studiranja iz oblasti društvenih znanosti – smjer ekonomija ili pravo ukoliko se prijava odnosi na poziciju predsjedatelja ili člana nadzornog vijeća u federalnoj ustanovi socijalne skrbi sukladno odredbi članka 55. stavak (2) točka a) Zakona;

c) posjedovanje visoke stručne spreme – VII. stupanj stručne spreme, odnosno visoko obrazovanje prvog ciklusa (koji se vrednuje s 240 ECTS bodova) ili drugog ili trećeg ciklusa Bolonjskog sistema studiranja iz oblasti društvenih ili medicinskih znanosti ukoliko se prijava odnosi na poziciju ravnatelja u federalnoj ustanovi socijalne skrbi sukladno odredbi članka 62. stavak (2) točka a) Zakona.

(2) Ukoliko je kandidat traženu stručnu spremu stekao u inozemstvu, tada je, uz obrazovnu ispravu iz stavka (1) ovoga članka, neophodno priložiti i dokument nadležne obrazovne institucije u Bosni i Hercegovini o nostrifikaciji, odnosno ekvivalenciji te obrazovne isprave.

Članak 17.
(Dokazivanje propisanog radnog staža u struci)

(1) Kao dokaz o posjedovanju radnog staža u struci propisanog Zakonom, kandidat je, uz prijavni obrazac, dužan priložiti potvrdu ili uvjerenje poslodavca ili poslodavaca kod kojih je kandidat radio ili radi.

(2) Dokazi iz stavka (1) ovoga članka moraju biti precizni i detaljni, te sadržavati sve bitne elemente koji nedvojbeno ukazuju na traženo radno iskustvo.

(3) Pod bitnim elementima dokaza iz stavka (1) ovoga članka, bez kojih se isti imaju smatrati nepotpunim, podrazumijevaju se podaci o nazivu radnog mjesta na kojem je kandidat radio ili radi, opisu poslova koje je ono obuhvaćalo ili obuhvaća, stručnoj spremi koju je to radno mjesto zahtijevalo ili zahtijeva, precizno navedenom razdoblju obavljanja tih poslova s jasnom naznakom jesu li oni obavljani nakon stjecanja visoke stručne spreme.

Članak 18.
(Dokazivanje ostalih posebnih uvjeta)

(1) Ispunjenost posebnih uvjeta glede poznavanja propisa iz oblasti socijalne i dječje skrbi s posebnim fokusom na djelatnost ustanova socijalne skrbi i način njihovog funkcioniranja, te poznavanja nadležnosti, sadržaja i načina rada koji su povezani s pozicijom u federalnoj ustanovi socijalne skrbi na koju se vrši imenovanje, utvrđuje se kroz postupak intervjuiranja kandidata koji provodi povjerenstvo za provedbu natječajne procedure iz članka 6. ove uredbe.

(2) Kandidat koji se, sukladno članku 46. stavak (2) Zakona, prijavljuje za imenovanje u upravno vijeće iz reda stručnih uposlenika dužan je, uz prijavni obrazac, priložiti i potvrdu ili uvjerenje federalne ustanove socijalne skrbi u koju se vrši imenovanje o njegovom angažmanu na poslovima stručnog rada s korisnicima.

(3) Stručnim uposlenicima iz članka 46. stavak (2) Zakona i stavka (2) ovoga članka smatraju se isključivo socijalni radnici, psiholozi, pedagozi, edukatori-rehabilitatori (defektolozi), logopedi i drugi stručni profili koji rade izravno s korisnicima i koji imaju status stalno uposlenih u federalnoj ustanovi socijalne skrbi u koju se vrši imenovanje.

(4) Kandidat koji se, sukladno članku 46. stavak (2) Zakona, prijavljuje za imenovanje u upravno vijeće iz reda zakonskih zastupnika korisnika koji se nalaze na smještaju u federalnoj ustanovi socijalne skrbi u koju se vrši imenovanje dužan je, uz prijavni obrazac, priložiti i dokaz da se ta osoba nalazi na smještaju, te da je on njezin zakonski zastupnik.

(5) Kao dokument kojim se dokazuje da se osoba nalazi na smještaju prilaže se rješenje nadležnog centra za socijalnu skrb, odnosno općinske službe socijalne skrbi kojim je ta osoba upućena na smještaj u federalnu ustanovu socijalne skrbi u koju se vrši imenovanje ili ugovor o smještaju koji je zakonski zastupnik sklopio s federalnom ustanovom socijalne skrbi u koju se vrši imenovanje.

(6) Kao dokument kojim se dokazuje svojstvo zakonskog zastupnika prilaže se rješenje nadležnog centra za socijalnu skrb, odnosno općinske službe socijalne skrbi kojim je kandidat postavljen za skrbnika osobi na smještaju u federalnoj ustanovi socijalne skrbi u koju se vrši imenovanje ili izvod iz matične knjige rođenih za osobu koja se nalazi na smještaju u federalnoj ustanovi socijalne skrbi u koju se vrši imenovanje iz kojega je vidljivo da je kandidat roditelj te osobe.

IV. POSTUPAK PROVJERAVANJA ISPUNJENOSTI UVJETA


Članak 19.
(Faze postupka)

Postupak nakon zatvaranja javnog natječaja odvija se u sljedećih nekoliko faza:

a) ocjena formalne ispravnosti prijava;

b) ocjena dokaza o ispunjavanju općih i posebnih uvjeta za imenovanje;

c) intervju s kvalificiranim kandidatima;

d) utvrđivanje i dostavljanje Liste uspješnih kandidata.

Članak 20.
(Povjerenstvo za provedbu natječajne procedure)

(1) Postupak nakon zatvaranja javnog natječaja provodi povjerenstvo za provedbu natječajne procedure (u daljnjem tekstu: povjerenstvo) imenovano na način utvrđen člankom 6. ove uredbe.

(2) Povjerenstvo na svojoj prvoj sjednici donosi poslovnik o radu kojim će, između ostaloga, regulirati i pitanje sukoba interesa članova povjerenstva s opisom postupka utvrđivanja postojanja sukoba interesa.

(3) Članovi su povjerenstva dužni, prije početka provedbe svojih zadataka i zaduženja, potpisati izjavu o nepristranosti i povjerljivosti.

Članak 21.
(Ocjena formalne ispravnosti prijava)

(1) Povjerenstvo ocjenjuje formalno-pravnu ispravnost i sadržinu podnesenih prijava.

(2) Povjerenstvo će odbaciti nepravodobnu ili nepotpunu prijavu.

(3) O razlozima odbacivanja prijave, povjerenstvo obavještava kandidata u pisanoj formi.

(4) Protiv obavijesti iz stavka (3) ovoga članka kandidat može izjaviti priziv u roku od osam dana od dana njenog primitka.

(5) Prizivom iz stavka (4) ovoga članka mogu se pobijati samo činjenice i okolnosti u svezi s razlozima o odbacivanju prijave navedenim u obavijesti.

(6) O prizivu iz stavka (4) ovoga članka odlučuje federalni ministar rada i socijalne politike (u daljnjem tekstu: federalni ministar) ukoliko je riječ o imenovanju upravnih ili nadzornog vijeća u federalnim ustanovama socijalne skrbi, odnosno upravno vijeće federalne ustanove socijalne skrbi ukoliko je riječ o imenovanju ravnatelja u toj ustanovi.

(7) O prizivu iz stavka (4) ovoga članka odlučuje se pisanim putem u roku od osam dana od dana primitka priziva.

Članak 22.
(Ocjena dokaza o ispunjavanju općih i posebnih uvjeta)

(1) Povjerenstvo vrši ocjenu dostavljenih dokaza o ispunjavanju uvjeta javnog natječaja, odnosno općih i posebnih uvjeta za imenovanje u upravno ili nadzorno vijeće, odnosno na poziciju ravnatelja u federalnoj ustanovi socijalne skrbi.

(2) Povjerenstvo će isključiti iz daljnje natječajne procedure kandidata za kojega se, na temelju ocjene dostavljenih dokaza, utvrdi da ne ispunjava opće i posebne uvjete za imenovanje u upravno ili nadzorno vijeće, odnosno na poziciju ravnatelja u federalnoj ustanovi socijalne skrbi.

(3) Povjerenstvo pisanim putem obavještava kandidata o isključenju iz natječajne procedure.

(4) Protiv obavijesti iz stavka (3) ovoga članka može se izjaviti priziv u roku od osam dana od dana njenog primitka.

(5) Prizivom iz stavka (4) ovoga članka mogu se pobijati samo činjenice i okolnosti u svezi s razlozima isključenja iz natječajne procedure navedenim u obavijesti.

(6) O prizivu iz stavka (4) ovoga članka odlučuje federalni ministar rada i socijalne politike (u daljnjem tekstu: federalni ministar) ukoliko je riječ o imenovanju upravnih ili nadzornog vijeća u federalnim ustanovama socijalne skrbi, odnosno upravno vijeće federalne ustanove socijalne skrbi ukoliko je riječ o imenovanju ravnatelja u toj ustanovi.

(7) O prizivu iz stavka (4) ovoga članka odlučuje se pisanim putem u roku od osam dana od dana primitka priziva.

Članak 23.
(Intervju s kvalificiranim kandidatima)

(1) S kandidatima koji su ispunili formalno-pravne uvjete prijave i koji su zadovoljili opće i posebne uvjete za imenovanje u upravno ili nadzorno vijeće, odnosno na poziciju ravnatelja u federalnoj ustanovi socijalne skrbi, obavlja se usmeni intervju.

(2) Sukladno članku 18. stavak (1) ove uredbe, kroz intervju iz stavka (1) ovoga članka utvrđuje se ispunjenost posebnih uvjeta glede poznavanja propisa iz oblasti socijalne i dječje skrbi s posebnim fokusom na djelatnost ustanova socijalne skrbi i način njihovog funkcioniranja, te poznavanja nadležnosti, sadržaja i načina rada koji su povezani s pozicijom u federalnoj ustanovi socijalne skrbi na koju se vrši imenovanje.

(3) Prije zakazivanja intervjua iz stavka (1) ovoga članka povjerenstvo je dužno utvrditi listu pitanja koja će se svim kandidatima postavljati, kao i jedinstven način ocjenjivanja odgovora koje kandidati budu davali na ta pitanja.

(4) O mjestu i vremenu provedbe intervjua povjerenstvo pisanim putem obavještava kvalificirane kandidate.

(5) Povjerenstvo će izvršiti identificiranje kandidata koji bude pristupio intervjuu uvidom u njegovu osobnu kartu ili drugi identifikacijski dokument.

(6) Kandidat koji odbije identifikaciju iz stavka (5) ovoga članka gubi status kvalificiranog kandidata i ne može pristupiti intervjuu.

(7) Kandidat koji se iz bilo kojega razloga ne odazove na zakazani intervju i o tome pravodobno ne informira povjerenstvo, gubi status kvalificiranog kandidata i ne može biti uvršten na Listu uspješnih kandidata.

(8) Iznimno, kandidatu koji pravodobno informira povjerenstvo o opravdanoj nemogućnosti dolaska na intervju u zakazanom terminu, ponudit će se drugi termin u razumnom roku koji ne može biti dulji od pet dana od dana održavanja posljednjeg intervjua.

Članak 24.
(Utvrđivanje i dostavljanje Liste uspješnih kandidata)

(1) Kandidati za koje je, kroz postupke utvrđene čl. 22. i 23. ove uredbe, utvrđeno da ispunjavaju opće i posebne uvjete za imenovanje u upravno ili nadzorno vijeće, odnosno na poziciju ravnatelja u federalnoj ustanovi socijalne skrbi uvrštavaju se na Listu uspješnih kandidata.

(2) Sukladno rezultatima ocjenjivanja, redoslijed na Listi uspješnih kandidata utvrđuje se prema ocjenama dodijeljenim u postupku intervjuiranja i to od viših prema nižima.

(3) Lista uspješnih kandidata dostavlja se:

a) Vladi Federacije ukoliko se vrši imenovanje u upravna ili nadzorno vijeće u federalnim ustanovama socijalne skrbi;

b) upravnom vijeću federalne ustanove socijalne skrbi ukoliko se vrši imenovanje na poziciju ravnatelja.

(4) Uz Listu uspješnih kandidata povjerenstvo je dužno dostaviti i izvješće o svom radu sa svom pratećom dokumentacijom uključujući i prijave na javni natječaj.

V. POSTUPAK IZBORA I IMENOVANJA


Članak 25.
(Izbor kandidata za imenovanje u upravna ili nadzorno vijeće)

(1) Na temelju Liste uspješnih kandidata, Vlada Federacije vrši odabir kandidata za imenovanje u upravna ili nadzorno vijeće u federalnim ustanovama socijalne skrbi.

(2) Prilikom odabira kandidata za imenovanje, vodi se računa o dosljednoj primjeni odredbi članka 45. stavak (1), članka 46. stavak (1), članka 53. stavak (1), članka 54. stavak (1) koje se odnose na broj uzastopnih mandata, kao i odredbe članka 86. stavak (5) Zakona koja se odnosi na ravnopravnu zastupljenost spolova.

(3) Lista kandidata za imenovanje u upravna ili nadzorno vijeće u federalnim ustanovama socijalne skrbi dostavlja se Ministarstvu s jasno naznačenom informacijom tko se od odabranih kandidata imenuje na poziciju predsjedatelja.

Članak 26.
(Izbor kandidata za imenovanje na poziciju ravnatelja)

(1) Na temelju Liste uspješnih kandidata, upravno vijeće federalne ustanove socijalne skrbi u koju se vrši imenovanje odabire kandidata koji će biti imenovan na poziciju ravnatelja te ustanove.

(2) Prilikom odabira kandidata za imenovanje, vodi se računa o dosljednoj primjeni odredbe članka 62. stavak (3) Zakona koja se odnosi na broj uzastopnih mandata.

(3) Sukladno odredbi članka 61. stavak (1) Zakona, upravno vijeće federalne ustanove socijalne skrbi dužno je, prije konačnog imenovanja ravnatelja, pribaviti suglasnost Vlade Federacije.

Članak 27.
(Obavještavanje kandidata za imenovanje)

(1) Prije njihovog konačnog imenovanja, Ministarstvo dostavlja izabranim kandidatima za imenovanje u upravna ili nadzorno vijeće u federalnim ustanovama socijalne skrbi pisanu obavijest o njihovom izboru.

(2) Prije njegovog konačnog imenovanja, upravno vijeće federalne ustanove socijalne skrbi dostavlja izabranom kandidatu za imenovanje na poziciju ravnatelja pisanu obavijest o njegovom izboru.

Članak 28.
(Dokazivanje nepostojanja zapreka za imenovanje)

(1) Uz pisanu obavijest iz članka 27. ove uredbe od svakog se pojedinog odabranog kandidata traži i dostavljanje dokaza o nepostojanju zapreka za njegovo imenovanje pri čemu:

a) dokaze o nepostojanju navedenih zapreka odabrani kandidat za imenovanje na poziciju predsjedatelja ili člana upravnog vijeća federalne ustanove socijalne skrbi dostavlja sukladno odredbama članka 48. Zakona;

b) dokaze o nepostojanju navedenih zapreka odabrani kandidat za imenovanje na poziciju predsjedatelja ili člana nadzornog vijeća federalnih ustanova socijalne skrbi dostavlja sukladno odredbama članka 56. Zakona;

c) dokaze o nepostojanju navedenih zapreka odabrani kandidat za imenovanje na poziciju ravnatelja federalne ustanove socijalne skrbi dostavlja sukladno odredbama članka 63. Zakona.

(2) Rok za dostavljanje dokaza o nepostojanju zapreka za imenovanje je 15 dana od dana zaprimanja obavijesti iz stavka (1) ovoga članka.

(3) Odabrani kandidat koji u roku iz stavka (2) ovoga članka ne dostavi dokaze o nepostojanju zapreka za njegovo imenovanje ili se, nakon njihovog dostavljanja, utvrdi da te zapreke postoje, ne može biti imenovan u upravna ili nadzorno vijeće, odnosno na poziciju ravnatelja u federalnim ustanovama socijalne skrbi sukladno relevantnim odredbama Zakona.

(4) U slučajevima iz stavka (3) ovoga članka na te će se pozicije predložiti imenovanje drugog kandidata s Liste uspješnih kandidata iz članka 24. ove uredbe.

Članak 29.
(Dokumentacija kojom se dokazuje nepostojanje zapreka)

(1) Kao dokument kojim dokazuje posjedovanje zdravstvene sposobnosti, sukladno odredbama članka 48. stavak (1) točka a), članka 56. stavak (1) točka a) ili članka 63. stavak (1) točka a) Zakona, kandidat dostavlja uvjerenje ili potvrdu nadležne zdravstvene institucije.

(2) Kao dokument kojim dokazuje neosuđivanost za kaznena djela utvrđena odredbama članka 48. stavak (1) toč. b), c) i d), članka 56. stavak (1) toč. b), c) i d) ili članka 63. stavak (1) toč. b), c) i d) Zakona, kandidat dostavlja uvjerenje ili potvrdu nadležnog tijela unutarnjih poslova.

(3) Kao dokument kojim dokazuje da mu, sukladno odredbama članka 48. stavak (1) točka e), članka 56. stavak (1) točka e) ili članka 63. stavak (1) točka e) Zakona, nije izrečena mjera obiteljsko-pravne zaštite ili zaštitna mjera zbog obiteljskog nasilja, kandidat dostavlja uvjerenje ili potvrdu nadležne pravosudne institucije.

(4) Kao dokument kojim dokazuje nepostojanje zapreka utvrđenih odredbama članka 48. stavak (1) toč. f), g), h) i i), članka 56. stavak (1) toč. f), g), h) i i) ili članka 63. stavak (1) toč. f), g), h) i i) Zakona, kandidat dostavlja vlastoručno potpisanu izjavu.

(5) Izjava iz stavka (4) ovoga članka mora biti ovjerena od strane nadležnog općinskog, odnosno gradskog tijela uprave.

Članak 30.
(Konačno imenovanje)

(1) Nakon okončanja postupka prikupljanja dokumentacije iz članka 29. ove uredbe donosi se konačno rješenje o imenovanju i to:

a) Vlada Federacije o imenovanju predsjedatelja i članova upravnih ili nadzornog vijeća u federalnim ustanovama socijalne skrbi;

b) upravno vijeće federalne ustanove socijalne skrbi o imenovanju ravnatelja.

(2) Rješenja o konačnom imenovanju iz stavka (1) ovog članka objavljuju se u "Službenim novinama Federacije BiH".

(3) Sukladno članku 50. stavak (2) i članku 58. stavak (2) Zakona, Vlada Federacije, na prijedlog Ministarstva, uz akte o imenovanju iz stavka (1) točka a) ovoga članka, donosi i odluke kojima će utvrditi visinu novčane naknade za rad predsjedateljima i članovima upravnih i nadzornog vijeća federalnih ustanova socijalne skrbi, uvjete za njezinu isplatu, način izvještavanja kao i druga pitanja od značaja.

(4) Sukladno članku 65. stavak (3) Zakona, upravno vijeće federalne ustanove socijalne skrbi, uz akt o imenovanju iz stavka (1) točka b) ovoga članka, donosi i odluku kojom će utvrditi visinu plaće ravnatelja, uvjete za njezinu isplatu, način izvještavanja kao i druga pitanja od značaja.

VI. ZAVRŠNE ODREDBE


Članak 31.
(Vjerodostojnost dokumentacije)

Sva dokumentacija koja se traži po osnovu bilo kojega postupka utvrđenog odredbama ove uredbe mora biti u originalu ili ovjerenoj preslici.

Članak 32.
(Čuvanje dokumentacije)

Po okončanju svih postupaka utvrđenih odredbama ove uredbe, sva se originalna dokumentacija, uključujući i prijave kandidata na javni natječaj, dostavlja na pohranu i to:

a) Ministarstvu dokumentacija vezana za imenovanja upravnih ili nadzornog vijeća u federalnim ustanovama socijalne skrbi;

b) federalnim ustanovama socijalne skrbi dokumentacija vezana za imenovanja njihovih ravnatelja.

Članak 33.
(Stupanje na snagu)

Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objave u "Službenim novinama Federacije BiH".

V. broj 1721/2022
24. studenoga 2022. godine
Sarajevo


Premijer
Fadil Novalić, v. r.