Влада Федерације БиХ, на приједлог Федералног министарства трговине, утврдила је Нацрт закона о контроли цијена, те га упутила у даљњу парламентарну процедуру. Овим законским рјешењем уређују се начин и услови формирања цијена производа и услуга, контрола и праћење цијена од стране надлежних органа на тржишту Федерације БиХ, као и привремене мјере контроле цијена у случају значајних поремећаја на тржишту. Такођер, утврђују се права и обавезе надлежних органа Федерације, кантона, града и опћине у вршењу контроле цијена, те друга питања значајна за област цијена.
Федерално министарство трговине у разлозима за доношење овог закона образложило је да је важећим Законом о контроли цијена, чији је основни текст из 1995. године, прописано да привредна друштва, друга правна и физичка лица слободно формирају цијене производа и услуга према условима тржишта, осим за производе за које је посебним прописом утврђен другачији начин формирања цијена. Предлагач даље истиче да се, имајући у виду потребу за потпунијим и прецизнијим уређењем ове области, није приступило измјенама и допунама овог закона, јер би оне обухватале више од половине чланова основног текста, што би било супротно Правилима за израду закона и других прописа. Истакнуто је и да је током примјене уочено да поједине одредбе важећег Закона о контроли цијена нису довољно јасно дефиниране, те је оцијењено да их ради лакше примјене треба прецизније уредити.
Образложено је да се новине које доноси Нацрт новог закона о контроли цијена односе на прецизније уређење овлаштења федералних министарстава трговине, те енергије, рударства и индустрије везано уз израду приједлога привремене мјере контроле цијена. Затим, прецизније се дефинира шта се сматра значајним поремећајем на тржишту, а додатно се прецизирају и привремене мјере контроле цијена за поједине производе услуге. Истиче се и дефинирање темпоралности трајања прописаних мјера које Влади Федерације БиХ предлаже Федерално министарство трговине, а предвиђено је да оне најдуже трају шест мјесеци, уз могућност да се с циљем остваривања ефеката изузетно могу продужити за још шест мјесеци. Прецизирају се и производи и услуге за које, у складу са овим законом, кантони, градови и опћине могу прописивати привремене мјере контроле цијена. Прецизније се дефинира и састав Савјета за цијене, као и предмет рада, те обавеза овог савјета да даје препоруке за отклањање узрока и посљедица поремећаја на тржишту.
Такођер, прописује се да управни надзор над примјеном овог закона и прописа донесених на основу овог закона врши Министарство, а инспекцијски надзор федерални тржишно, туристичко-угоститељски инспектори и кантонални, градски и опћински тржишни инспектори, свако у оквиру своје надлежности.