Federalna ministrica obrazovanja i nauke Jasna Duraković učestvovala je na radionici „Položaj, sigurnost i budućnost mladih u FBiH“, koja se održava danas i sutra u Mostaru. Radioniocu organizuju Westminster fondacija za demokratiju (WFD), Komisija za pitanja mladih Predstavničkog doma Parlamenta Federacije BiH, te Institut za razvoj mladih KULT i Vijeć mladih FBiH.
Iz Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke su saopćili da su učesnicima radionice prezentovani detalji Nacrta zakona o studentskom standardu, čiju izradu vodi Ministarstvo. Naglašeno je da se zakon nalazi u završnoj fazi i da ima potencijal da značajno unaprijedi uslove studiranja u Federaciji BiH.
Ministrica Duraković poručila je da ovaj zakon predstavlja ozbiljan iskorak u stvaranju sistema koji će studentima omogućiti pravednije, sigurnije i dostojanstvenije uslove života i obrazovanja.
- Ovim zakonom želimo osigurati da studenti imaju besplatan smještaj i ishranu, pristup bibliotekama, muzejima i drugim ustanovama, da znaju kolika je njihova stipendija i da im sistem bude jasan i predvidiv. Prvi put pokušavamo da digitalizujemo sve ključne procese u ovom sektoru. Posebno smo posvećeni studentima koji dolaze iz ekonomski ugroženih kategorija – kazala je ministrica Duraković.
Savjetnik federalne ministrice Benjamin Hedžić, kao predsjednik Komisije za izradu Nacrta ovog zakona, osvrnuo se na širu sliku položaja mladih u društvu, naglašavajući važnost međuresorne saradnje i kantonalne uključenosti, posebno kada je riječ o subvencionisanju domova, prevoza i omogućavanju prava na studentski rad.
- Zakon o studentskom standardu nije samo tehnički dokument. On je alat za kreiranje sigurnijeg i pravednijeg prostora za mlade ljude. Fokusirani smo na stabilnost studentskih centara, ali i na dugoročne mjere, posebno za studente iz socijalno osjetljivih grupa – rekao je Hedžić.
Radionica je okupila brojne donosioce odluka, predstavnike civilnog društva i omladinskih organizacija, s ciljem zajedničkog traženja rješenja za izazove mladih u Federaciji BiH i izgradnje društva u kojem će imati stvarne prilike za uspjeh i ostanak, saopćeno je iz Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke.