Izgradnja tramvajske pruge Ilidža - Hrasnica

  • 01.08.2024.
  • Izgradnja tramvajske pruge Ilidža - Hrasnica

    Vlada Federacije BiH je na prijedlog Federalnog ministarstva finansija utvrdila Prijedlog odluke o prihvatanju dodatnog zaduženja po osnovu Ugovora broj 1 o amandmanu na Ugovor o zajmu od 1. februara 2023. godine između Bosne i Hercegovine i Evropske banke za obnovu i razvoj, za realizaciju Projekta „Izgradnja tramvajske pruge Ilidža - Hrasnica“. Prijedlog odluke bit će upućen Parlamentu Federacije BiH na donošenje. Ovom odlukom prihvata se dodatno zaduženje Federacije BiH po ovom ugovoru o amandmanu u iznosu do 5.000.000 eura, za realizaciju Projekta „Izgradnja tramvajske pruge Ilidža-Hrasnica”.

    Sredstva će se koristiti za finansiranje dodatnih radova koji su potrebni za realizaciju Projekta, te plaćanja usljed izmijenjenih cijena građevinskih materijala i radova na tržištu.

    Odlukom je propisano, između ostalog, da se sredstva odobravaju Federaciji BiH s rokom otplate od 15 godina, te trogodišnjim grace periodom koji je uključen u rok otplate. Odlukom je propisano i da će ova dodatna sredstva Federacija BiH prenijeti na osnovu zajma na Kanton Sarajevo, koje je krajnji korisnik i dužnik po ovom zaduženju. U periodu implementacije Projekta u Budžetu Federacije BiH nije potrebno osigurati finansijska sredstva za dodatno sufinansiranje.

    Kako je obrazloženo, za realizaciju ovog projekta već je osigurano 25 miliona eura, ali je usljed izmijenjenih cijena građevinskih materijala i radova na tržištu, te utvrđenih dodatnih radova koji su potrebni za realizaciju ovog projekta, potrebno osigurati dodatnih pet miliona eura iz kreditnog zaduženja. S obzirom na trenutne okolnosti u transportnoj infrastrukturi u gradu, izgradnja pruge Ilidža - Hrasnica je prioritetna aktivnost s obzirom na ukupnu mobilnost građana, ekonomske troškove i zagađenje okoliša.

    Projektom se pospješuje dovođenje kvaliteta javnog linijskog prijevoza putnika na evropske standarde, zaštita prirodnog okoliša, sigurnost radnog osoblja i korisnika usluga u saobraćaju, te povećanje ekonomske konkurentnosti.