FMPIK: Južnu obilaznicu Grada Mostara povezati s Koridorom Vc

  • 26.04.2024.
  • FMPIK: Južnu obilaznicu Grada Mostara povezati s Koridorom Vc

    Federalna ministrica prometa i komunikacija Andrijana Katić je danas nazočila probijanju glavne cijevi tunela Novi u sklopu projekta Mostarska obilaznica, na dionici Miljkovići - Rodoč. Time su završeni radovi na podzemnom iskopu s izvozom materijala u Glavnoj (867 metara) i u Servisnoj (716 metara) cijevi tunela Novi. Ovom događaju nazočili su i predsjedateljica Vijeća ministara BiH Borjana Krišto, dopredsjedatelj Doma naroda Parlamentarne skupštine BiH Dragan Čović, direktor JP Ceste Federacije BiH Ljubo Pravdić i gradonačelnik Grada Mostara Marijo Kordić.

     

    U priopćenju Federalnog ministarstva prometa i komunikacija navode da je ova dionica važan dio Južne obilaznice Mostara, a njenom izgradnjom izmjestit će se tranzitni prometni tokovi iz urbanog gradskog područja Mostara. Glavnu prednost projekta predstavlja skraćenje vremena putovanja iz gravitacijskog područja Zapadne Hercegovine, koje je značajno produženo prolaskom kroz Mostar. Također projektom se smanjuju negativni utjecaji tranzitnog prometa na grad Mostar, u smislu zagušenja, zagađenja, buke i ostalih utjecaja na okoliš, a povećava se i sigurnost prometa, kako tranzitnog, tako i lokalnog.

     

    Ministrica Katić čestitala je izvođačima radova i nadzoru, te izrazila zadovoljstvo zbog uspješnog završetka podzemnog iskopa glavne i servisne tunelske cijevi, posebno imajući u vidu da je završen i prije ugovorenog roka. Rok završetka izgradnje tunela Novi bi trebao biti do kraja siječnja 2025. godine.

     

    Konačan cilj institucija nadležnih za oblast prometa u Federaciji BiH jest povezivanje Južne obilaznice Grada Mostara na petlju Mostar Jug na autocesti na Koridoru Vc. Tehničko rješenje za realizaciju plana je usuglašeno, predstoji konkretizacija kroz implementaciju na terenu.

     

    - Ugovor  za izvođenje radova na tunelu Novi u sklopu projekta Mostarska obilaznica M 6.1 izgradnja dionice Miljkovići-Rodoč- veza na M17, potpisan je 30.8.2022. godine između JP Ceste Federacije BIH (naručitelj) i Konzorcija Hering d.d. Široki Brijeg i Azvirt LLC Baku Azerbaijan (izvođač) na iznos od 29.403.498,48 KM sa uključenim PDV-om. Zaključno s krajem ožujka 2024. godine izvedeno je radova u vrijednosti oko 11.905.000 KM s PDV-om, što iznosi 41 posto ukupno ugovorenih radova – navodi se u priopćenju Federalnog ministarstva prometa i komunikacija.

     

    Po Glavnom projektu ukupna dužina glavne tunelske cijevi iznosi 899 metara, od čega je dužina podzemnog iskopa tunela 867 metara. Ukupna dužina Servisne tunelske cijevi iznosi 785 metara, od čega je dužina podzemnog iskopa servisnog tunela 783 metara. Servisna tunelska cijev je od glavne cijevi osovinski udaljena 25 metara i međusobno su povezane s tri poprečne veze, priopćeno je iz Federalnog ministarstva prometa i komunikacija.