Nazad

Aktuelno

Otvoren tunel Karaula
27 Sep 2016
Predsjedavajući Predsjedništva BiH Bakir Izetbegović svečano je otvorio i pustio u promet tunel Karaula na magistralnoj cesti M-18 Sarajevo - Tuzla.
 
Čestitajući i zahvalivši svima koji su učestvovali u izgradnji tunela Karaula, Izetbegović je istakao da BiH treba još stotine tunela za ubrzavanje protoka ljudi i roba i privlačenje investicija, a koalicija SDA, HDZ i SBB je dogovorila da u FBiH naredne godine naprave najveća gradilišta u jugoistočnoj Evropi.
 
Rekao je i da Federacija BiH dobro napreduje, ali je to samo početak koji se još ne osjeti. Izrazio je nadu da će se svi u zemlji urazumiti i da nećemo krenuti nazad u referendume, konflikte i tjeranje investicija, nego u izgradnju infrastrukturnih i energetskih objekata i svega ostalog što ovoj zemlji treba.
 
Delegat u Domu naroda Parlamentarne skupštine BiH Fahrudin Radončić rekao je da se razvoj svake države mjeri razvojem putne infrastrukture, a da aktuelna vlast ima koncept i energiju da stvori nove vrijednosti koje će biti dokaz uspješnosti ove generacije naših neimara i političara.
 
Dodao je da je bio vrlo sretan kad je prisustvovao otvaranju zgrada koje je gradio kao investitor, te da mu je radost danas ista, a možda i veća, jer će ovaj tunel spasiti mnogo života i mnogima olakšati da voze sigurnije i lakše.
 
Radončić je naglasio da izgradnjom ovog tunela obnavljamo i našu građevinsku operativu koja je prije rata bila ponos BiH i poznata i prepoznata širom svijeta.
 
Premijer FBiH Fadil Novalić izjavio je na otvaranju tunela da je izgradnja putne infrastrukture prioritet vlade, te da su se koalicioni partneri dogovorili da ubrzaju izgradnju autoputa, brzih i magistralnih cesta.
 
Naglasio je da u Vladi FBiH namjeravaju da u narednih pet do šest godina završe autoput, izgrade brze ceste do Tuzle, Bihaća i Goražda i tako povežu BiH.
 
Novalić je rekao da je tunel Karaula izuzetno važan jer povezuje Sarajevo i Tuzlu, dva velika centra, i da je umanjena dugogodišnja agonija vozača na toj dionici.
 
Inače, ovaj projekat na cesti Sarajevo - Tuzla se sastoji iz tri faze, od kojih su dosad realizirane dvije - izgradnja dva mosta dužine 130 i 150 metara, te izgradnja tunela Karaula dužine 902 metra s dijelom trase ispred i iza tunela ukupne dužine 1.195 metara. U trećoj fazi predstoji izgradnja trase puta u dužini 1.506 metara i dva mosta dužine 279 i 130 metara.
 
Obzirom da još nije implementirana treća faza izgradnje, a kako bi puštanje u promet tunela Karaula bi bilo moguće nakon završetka ugovorenih radova druge faze, izgrađeni su privremeni priključci na magistralnu cestu M-18.
 
Nakon kompletiranja svih faza izgradnje, magistralna cesta M-18 će na novoizgrađenom dijelu dobiti potpuno novu trasu, a privremeni priključak će biti u potpunosti ukinut.
 
Kompletiranjem svih faza radova, ukupna dionica će dobiti svoj puni značaj jer će skratiti postojeći magistralni put na relaciji Tuzla - Sarajevo za oko četiri kilometra, visinski će spustiti prevoj Karaula za oko 100 metara, povećati nivo usluge, skraćenja vremena putovanja, poboljšanja uslova vožnje i slično.
 
Izvođači radova na izgradnji tunela Karaula bili su Strabag AG Austria i Entea d.o.o. Sarajevo, a ukupna vrijednost radova druge faze iznosi 26.952.534,13 KM.
 
Utorak,
20. listopad 2020.
Nacrt pravila za izradu zakona i drugih propisa FBiH
VIŠE