ZAKON
O IZVRŠAVANJU BUDŽETA FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE ZA 2021. GODINU
I. OPĆE ODREDBE
Član 1.
(Predmet Zakona)
Ovim Zakonom se uređuje struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka
Budžeta Federacije Bosne i Hercegovine za 2021. godinu (u daljem tekstu:
Budžet) i njegovo izvršavanje, prioriteti plaćanja, obim zaduživanja i
garancija, upravljanje javnim dugom, te finansijskom i nefinansijskom imovinom,
prava i obaveze budžetskih korisnika, ovlaštenja Vlade Federacije Bosne i
Hercegovine (u daljem tekstu: Vlada), Federalnog ministarstva finansija (u
daljem tekstu: Ministarstvo finansija) i federalnog ministra finansija (u
daljem tekstu: ministar finansija) u izvršavanju Budžeta za tekuću godinu,
kazne za neispunjenje obaveza te druga pitanja u izvršavanju Budžeta.
II. STRUKTURA PRIHODA I PRIMITAKA TE RASHODA I IZDATAKA
Član 2.
(Sadržaj budžeta)
(1) Budžet se sastoji od općeg i posebnog dijela i kapitalnog budžeta.
(2) Opći dio Budžeta čini Račun prihoda i rashoda, Račun kapitalnih primitaka i
izdataka i Račun finansiranja.
(3) Poseban dio Budžeta sastoji se od plana rashoda i izdataka budžetskih
korisnika, iskazanih po vrstama, raspoređenih u tekuće izdatke i kapitalne
investicije.
(4) Kapitalni budžet čine izdvajanja za kapitalne investicije po godinama i
izvorima finansiranja.
Član 3.
(Sadržaj Računa prihoda i rashoda)
(1) Račun prihoda i rashoda Budžeta sastoji se od:
a) Prihoda
1) poreznih prihoda,
- prihoda od indirektnih poreza,
- prihoda od direktnih poreza,
- doprinosa na penzijsko-invalidsko osiguranje,
2) neporeznih prihoda,
- prihoda od poduzetništva i imovine,
- prihoda od taksi i naknada,
- novčanih kazni,
- prihoda od imovine,
- prihoda od pružanja javnih usluga, prihoda od vlastitih djelatnosti,
- korisnika budžeta i vlastitih prihoda,
- primljenih transfera i donacija i
- ostali prihodi.
b) Rashoda
- plaće i naknade troškova zaposlenih,
- doprinosi poslodavca i drugi doprinosi,
- izdaci za materijal, sitni inventar i usluge,
- tekući transferi i drugi tekući rashodi,
- kapitalni transferi i
- izdaci za kamate.
(2) U Računu kapitalnih primitaka i izdataka iskazuju se primici od
nefinansijske imovine i izdaci za nefinansijsku imovinu.
(3) U Računu finansiranja iskazuju se primici od finansijske imovine, primljeni
krediti i zajmovi, te izdaci za finansijsku imovinu i otplatu kredita i
zajmova.
Član 4.
(Raspodjela prihoda od indirektnih poreza)
Raspodjela prihoda od indirektnih poreza, koji se prenose na Jedinstveni račun
Trezora Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: JRT) obavlja se između
korisnika u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Federacija), na
osnovu odnosa i kriterija raspodjele utvrđene u Zakonu o pripadnosti javnih
prihoda u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije
BiH", br. 22/06, 43/08, 22/09, 35/14 i 94/15).
III. IZVRŠAVANJE BUDŽETA
Član 5.
(Odgovornost budžetskih korisnika)
(1) Rukovodioci budžetskih korisnika odgovorni su za potpunu i blagovremenu
naplatu svih prihoda i primitaka iz svoje nadležnosti, za njihovu uplatu u
budžet i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u skladu sa namjenama.
(2) Rukovodioci budžetskih korisnika provode sve zakonom propisane radnje radi
naplate potraživanja na osnovu ugovora ili bilo kojeg drugog potraživanja na
osnovu javnih prihoda.
(3) Rukovodioci budžetskih korisnika odgovorni su za zakonito, namjensko,
efikasno i ekonomično raspolaganje budžetskim sredstvima.
Član 6.
(Korištenje odobrenih sredstava)
Budžetski korisnici odobrena sredstva mogu koristiti samo za namjene koje su
određene Budžetom, a u skladu sa svojim godišnjim finansijskim planom i po
dinamici utvrđenoj tromjesečnim i mjesečnim planovima koje odobrava ministar
finansija na osnovu plana novčanih tokova, putem kojih se projiciraju sve
uplate i isplate sa JRT.
Član 7.
(Operativni planovi)
(1) Ministarstvo finansija, na osnovu usvojenog Budžeta i godišnjeg plana
novčanih tokova, iskazanih po mjesecima, dostavlja budžetskim korisnicima
instrukciju za izradu prijedloga operativnih planova rashoda i izdataka.
(2) Budžetski korisnici su dužni dostavljati prijedloge godišnjih, kvartalnih i
mjesečnih operativnih planova u skladu sa instrukcijom Ministarstva finansija.
(3) Ministarstvo finansija izvijestit će budžetske korisnike o odobrenim
operativnim budžetima.
(4) Budžetski korisnici mogu stvarati obaveze do visine sredstava odobrenih
operativnim budžetom, a u skladu sa instrukcijom Ministarstva finansija.
(5) Rashodi i izdaci svakog budžetskog korisnika ne mogu prelaziti iznose
alociranih budžetskih sredstava odobrenih za svaki mjesec ili drugi vremenski
period, koji je utvrdilo Ministarstvo finansija, osim uz saglasnost
Ministarstva finansija.
Član 8.
(Rok za dostavljanje planova)
(1) Budžetski korisnici su dužni Ministarstvu finansija dostavljati tromjesečne
finansijske planove za izvršenje Budžeta 15 dana prije početka tromjesečja.
Tromjesečni planovi su okvirni planovi.
(2) Budžetski korisnici su dužni Ministarstvu finansija do 25-og u tekućem
mjesecu dostavljati prijedlog mjesečnog operativnog plana za sljedeći mjesec po
ekonomskim kodovima utvrđenim u Budžetu za budžetskog korisnika.
(3) Ako budžetski korisnik Ministarstvu finansija ne podnese prijedlog
mjesečnog operativnog plana u roku iz stava (2) ovog člana, mjesečni operativni
plan za tog budžetskog korisnika utvrđuje Ministarstvo finansija.
Član 9.
(Izvršavanje budžeta po prioritetima)
Budžet se izvršava po sljedećim prioritetima:
1. servisiranje vanjskog i unutrašnjeg duga Federacije,
2. isplata penzija,
3. transfer za boračke invalidnine, druga boračka davanja i invalidnine za
neratne invalide i civilne žrtve rata,
4. plaće i naknade troškova svih zaposlenih,
5. transfer za poljoprivredu i razvojne projekte,
6. transfer za raseljene i izbjegle osobe,
7. tekući transferi kantonima i nižim nivoima vlasti, javnim preduzećima i
kapitalne investicije i
8. ostalo.
Član 10.
(Sredstva tekuće rezerve)
(1) Sredstva tekuće rezerve, planirana u budžetu, koriste se za nepredviđene
namjene, za koje u budžetu nisu planirana sredstva ili za namjene za koje se
tokom godine pokaže da za njih nisu utvrđena dovoljna sredstva, jer ih pri
planiranju budžeta nije bilo moguće predvidjeti te u drugim slučajevima kada o
tome odluči Vlada.
(2) Budžetska izdvajanja za tekuću rezervu ne smiju preći 3% planiranih
prihoda, bez namjenskih prihoda, vlastitih prihoda i bez primitaka.
Član 11.
(Korištenje sredstava tekuće rezerve)
(1) Korištenje sredstava tekuće rezerve odobrava Vlada, na prijedlog
Ministarstva finansija.
(2) Premijer koristi sredstva iz tekuće rezerve Budžeta do iznosa od 75.000 KM.
(3) Zamjenici premijera koriste sredstva tekuće rezerve Budžeta do iznosa od
40.000 KM.
(4) Izvještaji o utrošku finansijskih sredstava iz tekuće rezerve podnose se
Vladi periodično u skladu sa Pravilnikom o finansijskom izvještavanju i
godišnjem obračunu budžeta u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Službene
novine Federacije BiH", br. 69/14, 14/15, 4/16 i 19/18).
Član 12.
(Prijenos neutrošenih sredstava)
Ako se tokom godine na osnovu propisa smanji nadležnost budžetskog korisnika,
zbog čega se smanjuju i sredstva ili ako se ukine budžetski korisnik,
neutrošena sredstva za njegove rashode i izdatke prenose se u tekuću rezervu
ili budžetskom korisniku koji preuzima njegove poslove, o čemu odluku donosi
Vlada.
Član 13.
(Realizacija doznačenih transfera ili zajmova)
Rashode ili opterećenja budžetskih ekonomskih kodova koja se plaćaju iz
doznačenih transfera ili zajmova datih budžetskim korisnicima ne mogu se
realizirati bez instrukcija Ministarstva finansija, a na osnovu prethodno
dostavljenog zahtjeva korisnika.
Član 14.
(Uplata javnih prihoda)
Svi javni prihodi koji pripadaju Budžetu, obavezno se uplaćuju na JRT, koji je
pod isključivom nadležnošću Ministarstva finansija u skladu sa Zakonom o
Trezoru u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije
BiH", br. 26/16 i 3/20).
Član 15.
(Korištenje aproprijacija)
(1) Neiskorištene aproprijacije evidentirane na ekonomskim kodovima 611000,
612000, 613000, 614000, 615000, 616000, 821000 i 823000, ističu 31. januara
naredne fiskalne godine.
(2) Aproprijacije se mogu prenositi u narednu fiskalnu godinu za finansiranje
kapitalnih projekata iz posebnih fondova.
(3) Aproprijacije u svrhe finansiranja višegodišnjih kapitalnih projekata,
prenose se u narednu fiskalnu godinu prema iznosima i vremenskom rasporedu
utvrđenom u Dokumentu okvirnog budžeta.
Član 16.
(Povrat javnih prihoda)
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Budžet, vraćaju se uplatiocima na osnovu
rješenja koje donosi Ministarstvo finansija u skladu sa Pravilnikom o
procedurama za povrat, preknjižavanje pogrešno/više uplaćenih javnih prihoda sa
Jedinstvenog računa Trezora Federacije Bosne i Hercegovine i postupku umanjenja
obaveza ("Službene novine Federacije BiH", br. 20/18 i 16/20).
Član 17.
(Preraspodjela sredstava)
(1) Ministar finansija, na zahtjev budžetskog korisnika, jednom kvartalno
donosi rješenje o preraspodjeli sredstava. Ukupan iznos preraspodjele sredstava
na ekonomskim kodovima u toku fiskalne godine ne može biti veći od 10% ukupno
odobrenih rashoda i izdataka za tog budžetskog korisnika.
(2) Preraspodjela sredstava vrši se na ekonomskim kodovima 611000, 612000, 613000
i 820000, a na ekonomskim kodovima 614000, 615000 i 616000 preraspodjela
sredstava vrši se samo u okviru ovih ekonomskih kodova.
(3) Preraspodjelom sredstava ne može se vršiti umanjenje ekonomskih kodova
611000 i 612000, osim u okviru ovih ekonomskih kodova, te u slučaju kada se
preraspodjela na ovim ekonomskim kodovima vrši između budžetskih korisnika.
(4) Preraspodjelom sredstava ne može se vršiti umanjenje odnosno povećanje
ekonomskih kodova projekta 613900 - Ugovorene usluge i druge posebne usluge -
Izdaci za izvršenje sudskih presuda i rješenja o izvršenju i 614800 - Drugi
tekući rashodi - Izdaci za izvršenje sudskih presuda i rješenja o izvršenju,
osim u okviru ova dva ekonomska koda, te u slučaju kada se preraspodjela na
ovim ekonomskim kodovima vrši između budžetskih korisnika.
(5) Preraspodjelom sredstava ne može se vršiti umanjenje odnosno povećanje
ekonomskih kodova projekta 613900 - Ugovorene i druge posebne usluge - Izdaci
za izmirenje sudskih presuda i rješenja o izvršenju - Vansudska nagodba i
614800 - Drugi tekući rashodi - Izdaci za izmirenje sudskih presuda i rješenja
o izvršenju - Vansudska nagodba, osim u okviru ova dva ekonomska koda, te u
slučaju kada se preraspodjela na ovim ekonomskim kodovima vrši između
budžetskih korisnika.
(6) Preraspodjelom sredstava ne može se vršiti umanjenje sredstava na
pozicijama izdvojenih projekata unutar ekonomskih kodova 613000 i 821000, osim
u slučaju kada se preraspodjela na ovim ekonomskim kodovima vrši između
budžetskih korisnika.
(7) Ograničenja iz stava (2) i (3) ovog člana ne odnose se na Parlament
Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Parlament).
(8) Uz zahtjev za preraspodjelu odobrenih sredstava, budžetski korisnik mora
priložiti odgovarajuću dokumentaciju na osnovu koje se Ministarstvu finansija
daju na uvid razlozi za dodatnim sredstvima na budžetskoj stavci koja se
povećava do kraja godine, odnosno razlozi za smanjenje odobrenih budžetskih
stavki.
Član 18.
(Sredstva za plaće i naknade)
(1) Sredstva na ekonomskom kodu "Bruto plaće i naknade" osiguravaju
se budžetskim korisnicima na osnovu Zakona o plaćama i naknadama u organima
vlasti Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije
BiH", br. 45/10, 111/12 i 20/17), Zakona o plaćama i naknadama policijskih
službenika Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije
BiH", broj 45/10), Zakona o plaćama i drugim naknadama sudija i tužioca u
Federaciji BiH ("Službene novine Federacije BiH", br. 72/05, 22/09 i
55/13) i Odluke o jedinstvenim baznim kriterijima za sistematizaciju radnih
mjesta i utvrđivanje platnih razreda u Uredu za reviziju Institucija BiH, Uredu
za reviziju institucija u Federaciji BiH i Glavnoj službi za reviziju javnog
sektora RS ("Službene novine Federacije BiH", broj: 66/06).
(2) Osnovica za obračun plaće u visini od 330 KM i bod za obračun plaće u
iznosu od 1,0 primjenjivat će se za period od 01.01.2021. godine do 31.12.2021.
godine.
(3) Sredstva sa ekonomskog koda "Naknade troškova zaposlenih"
osiguravaju se budžetskim korisnicima na osnovu Zakona o plaćama i naknadama u
organima vlasti Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine
Federacije BiH", br. 45/10, 111/12 i 20/17), Zakona o plaćama i naknadama
policijskih službenika Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine
Federacije BiH", broj: 45/10), Uredbe o naknadama koje pripadaju članovima
Vlade Federacije Bosne i Hercegovine i njihovim savjetnicima koje nemaju
karakter plaće ("Službene novine Federacije BiH", br. 87/10, 22/11,
45/13 i 9/16), Uredbe o naknadama koje nemaju karakter plaće ("Službene
novine Federacije BiH", br. 63/10, 22/11, 66/11 i 51/12) i Zakona o
plaćama i drugim naknadama sudija i tužilaca u Federaciji BiH ("Službene
novine Federacije BiH", br. 72/05, 22/09 i 55/13).
Član 19.
(Službena putovanja)
Visina dnevnica i ostalih troškova koji nastaju u vezi sa službenim putovanjima
za sve budžetske korisnike određuje se na osnovu Uredbe o naknadama troškova za
službena putovanja ("Službene novine Federacije BiH", br. 44/16 i
50/16).
Član 20.
(Obavezno osiguranje)
Sredstva za obavezno osiguranje budžetskim korisnicima osiguravaju se u skladu
sa Zakonom o osiguranju ("Službene novine Federacije BiH", broj:
23/17).
Član 21.
(Nabavka roba, radova i usluga)
Nabavka roba, radova i usluga vrši se u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama
Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", broj 39/14).
Član 22.
(Korištenje sredstava na razdjelu 12.)
(1) Za finansiranje političkih stranaka i koalicija izdvajaju se sredstva u
iznosu od 0,09% u odnosu na ukupne prihode, bez primitaka.
(2) Sredstva utvrđena na razdjelu 12. Budžeta, ekonomski kod "Tekući
transferi neprofitnim organizacijama - za političke stranke i koalicije" i
"Ugovorene i druge posebne usluge - Transparentnost rada Vlade Federacije
BiH u implementaciji reformskih procesa", koriste se po programima koje
donosi Vlada.
(3) Sredstva namijenjena za finansiranje političkih subjekata raspoređuju se
tako da 40% od predviđenog iznosa pripada političkim subjektima, koji su
zastupljeni u Parlamentu, u jednakim iznosima, a 60% prema broju zastupnika u
domovima Parlamenta, na dan dodjele mandata.
(4) Ukoliko je ugovorom između članica koalicije regulisan način raspodjele
novčanih sredstava koja pripadaju koaliciji, sredstva koja na osnovu stava (3)
ovog člana pripadaju koaliciji Vlada raspoređuje na osnovu odredbi ugovora.
(5) U slučaju da ugovorom između članica koalicije nije regulisan način
raspodjele sredstava koja pripadaju koaliciji, te u slučaju prestanka ugovora
odnosno prestanka odredbi kojim je regulisan način raspodjele sredstava, isti
će se raspodijeliti na način kako je to određeno stavom (3) ovog člana o čemu
odluku donosi Vlada.
(6) Sredstva utvrđena na razdjelu 12. Budžeta, ekonomski kod "Tekući
transferi drugim nivoima vlasti i fondovima - Fond za stabilizaciju
privrede", koristit će se na osnovu podzakonskog akta koji će donijeti
Vlada u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog Zakona, a kojim će se
utvrditi visina sredstava i kojim resornim ministarstvima će se rasporediti sredstva,
zatim na koji način i po kojim kriterijima će resorna ministarstva provoditi
postupak dodjele sredstava krajnjim korisnicima, kao i način izvještavanja o
namjenskom utrošku dodijeljenih sredstava.
Član 23.
(Korištenje sredstava na razdjelu 16.)
(1) Sredstva utvrđena na razdjelu 16. Budžeta, ekonomski kod "Tekući
transferi drugim nivoima vlasti i fondovima - KANTONI I OPĆINE" i
"Kapitalni transferi drugim nivoima vlasti i fondovima - KANTONI I
OPĆINE", koristit će se na osnovu Odluka o utvrđivanju kriterija i
raspodjele sredstava općinama i gradovima koje donosi Vlada, po doznaci
sredstava od strane Međunarodnog monetarnog fonda (u daljem tekstu: MMF).
(2) Sredstva utvrđena na razdjelu 16. Budžeta, ekonomski kod "Učešće Vlade
u projektima koje finansira međunarodna zajednica", koriste se po odlukama
koje donosi Vlada.
(3) Sredstva utvrđena na razdjelu 16. Budžeta, ekonomski kod "Ostala
domaća pozajmljivanja", koristit će se po odluci koju donosi Vlada.
(4) Sredstva utvrđena na razdjelu 16. Budžeta, ekonomski kod "Kapitalni
transferi finansijskim institucijama - Garancijski fond pri Razvojnoj banci F
BiH", koristit će se na osnovu Odluke koju donosi Vlada.
(5) Sredstva utvrđena na razdjelu 16. Budžeta, ekonomski kod "Tekući
transferi drugim nivoima vlasti i fondovima - KANTONI - Sredstva iz aranžmana
sa MMF-om", koristit će se na osnovu Odluke o utvrđivanju kriterija i
raspodjele sredstava kantonima koju donosi Vlada, po doznaci sredstava od
strane MMF-a, a između ostalog, služit će za provođenje strukturalnih reformi
navedenih u Pismu namjere upućenom ka MMF-u.
Član 24.
(Korištenje sredstava na razdjelu 17.)
Sredstva utvrđena na razdjelu 17. Budžeta, ekonomski kodovi "Subvencije
javnim preduzećima - za uvezivanje radnog staža", "Subvencije
privatnim preduzećima i poduzetnicima - za uvezivanje radnog staža",
"Subvencije privatnim preduzećima i poduzetnicima - Regresiranje kamata -
Garantni fond", "Kapitalni transferi javnim preduzećima - OTF d.o.o.
Sarajevo - za povećanje kapitala NTF d.o.o. Ploče" i "Ostala domaća
pozajmljivanja - Trajni revolving fond", koriste se po programima koje
donosi Vlada.
Član 25.
(Korištenje sredstava na razdjelu 18.)
(1) Sredstva utvrđena na razdjelu 18. Budžeta, ekonomski kodovi
"Subvencije javnim preduzećima - Transfer željeznicama FBiH",
"Subvencije javnim preduzećima - Unapređenje avio prometa Federacije
BiH-JP Aerodrom Mostar", "Subvencije javnim preduzećima - Unapređenje
avio prometa Federacije BiH-JP Aerodrom Tuzla", "Subvencije javnim
preduzećima - Unapređenje avio prometa Federacije BiH-JP Aerodrom
Sarajevo", "Kapitalni transferi javnim preduzećima - Unapređenje avio
prometa Federacije BiH", "Kapitalni transferi javnim preduzećima -
Unapređenje avio prometa Federacije BiH-JP Aerodrom Mostar",
"Kapitalni transferi javnim preduzećima - Unapređenje avio prometa
Federacije BiH-JP Aerodrom Tuzla" i "Kapitalni transferi javnim
preduzećima - Unapređenje avio prometa Federacije BiH-JP Aerodrom
Sarajevo", koriste se po programima koje donosi Vlada.
(2) Sredstva utvrđena na razdjelu 18. Budžeta, ekonomski kod "Kapitalni
transferi javnim preduzećima - Unapređenje avio prometa Federacije BiH-JP
Aerodrom Bihać", koristit će se po programu koji donosi Vlada, a nakon što
se za to steknu finansijski uslovi.
(3) Sredstva utvrđena na razdjelu 18. Budžeta, ekonomski kod "Kapitalni
transferi drugim nivoima vlasti i fondovima - Transfer za izgradnju autocesta i
brzih cesta" i "Kapitalni transferi javnim preduzećima - Transfer za
izgradnju autocesta i brzih cesta", koristit će se po programima koje
donosi Vlada, a izvršavat će se s posebnog računa za upravljanje razvojnim
sredstvima u okviru JRT. Neiskorištena sredstva iz Budžeta 2021. godine
prenijet će se u narednu fiskalnu godinu.
Član 26.
(Korištenje sredstava na razdjelu 20.)
(1) Sredstva utvrđena na razdjelu 20. Budžeta, ekonomski kodovi "Tekući
transferi drugim nivoima vlasti i fondovima - Transfer za Zavod zdravstvenog
osiguranja i reosiguranja FBiH - za sufinansiranje troškova raseljenih
lica", "Tekući transfer drugim nivoima vlasti i fondovima -
Zdravstvena zaštita Roma u FBiH", "Tekući transferi drugim nivoima
vlasti i fondovima - Poduzimanje mjera za sprečavanje i suzbijanje zarazne
bolesti COVID-19 iz nadležnosti FBiH", "Tekući transferi drugim
nivoima vlasti i fondovima - Nabavka vakcina protiv COVID-19",
"Tekući transferi drugim nivoima vlasti i fondovima - Agencija za kvalitetu
i akreditaciju - AKAZ", "Tekući transferi drugim nivoima vlasti i
fondovima - Zavod za transfuzijsku medicinu Federacije BiH", "Tekući
transferi drugim nivoima vlasti i fondovima - Zavod za zdravstveno osiguranje i
reosiguranje FBiH" i "Tekući transferi drugim nivoima vlasti i
fondovima - Transfer za sanaciju zdravstvenih ustanova u Federaciji Bosne i
Hercegovine", koriste se po programima koje donosi Vlada.
(2) Federalno ministarstvo zdravstva izvještava Vladu o realizaciji programa
liječenja, učestalosti oboljenja i drugim važnim pokazateljima u vezi sa
implementacijom programa Fonda solidarnosti Federacije Bosne i Hercegovine,
utvrđenih Odlukom o utvrđivanju prioritetnih vertikalnih programa zdravstvene
zaštite od interesa za Federaciju Bosne i Hercegovine i prioritetnih najsloženijih
oblika zdravstvene zaštite iz određenih specijalističkih djelatnosti koji se
pružaju osiguranim licima na teritoriji Federacije Bosne i Hercegovine
("Službene novine Federacije BiH", br. 8/05, 11/07, 44/07, 97a/07,
33/08-ispr. i 52/08) kao i realizaciji sredstava Fonda solidarnosti Federacije
Bosne i Hercegovine, na način i u rokovima predviđenim Zakonom o zdravstvenom
osiguranju ("Službene novine Federacije BiH", br. 30/97, 7/02, 70/08,
48/11 i 36/18).
Član 27.
(Korištenje sredstava na razdjelu 22.)
Sredstva utvrđena na razdjelu 22. Budžeta, ekonomski kod "Tekući transferi
neprofitnim organizacijama - Podrška udruženjima potrošača", koriste se po
programu koji donosi Vlada.
Član 28.
(Korištenje sredstava na razdjelu 23.)
Sredstva utvrđena na razdjelu 23. Budžeta, ekonomski kodovi "Tekući
transferi drugim nivoima vlasti i fondovima - Za rješavanje problema Roma u
oblasti stambenog zbrinjavanja", "Tekući transferi drugim nivoima
vlasti i fondovima - Za projekt utopljavanja zgrada radi uštede energije",
"Tekući transferi drugim nivoima vlasti i fondovima - Za sanaciju šteta
nastalih uslijed poplava i klizišta", "Tekući transferi drugim
nivoima vlasti i fondovima - Implementacija Strategije za unapređenje prava i
položaja osoba sa invaliditetom u Federaciji BiH 2016-2021",
"Kapitalni transferi drugim nivoima vlasti i fondovima - Učešće Vlade
Federacije BiH u sufinansiranju kantonalnih i lokalnih zajednica - zaštita
nacionalnih spomenika", "Kapitalni transferi drugim nivoima vlasti i
fondovima - Za izradu prostorno planskih dokumenata" i "Kapitalni
transferi neprofitnim organizacijama BEEP-revolving fond", koriste se po
programima koje donosi Vlada.
Član 29.
(Korištenje sredstava na razdjelu 24.)
Sredstva utvrđena na razdjelu 24. Budžeta, ekonomski kodovi "Subvencije
privatnim preduzećima i poduzetnicima - Poticaj za poljoprivredu",
"Subvencije privatnim preduzećima i poduzetnicima - Poticaj za
veterinarstvo" i "Subvencije privatnim preduzećima i poduzetnicima -
Regresiranje kamata - Garantni fond", koriste se po programima koji donosi
Vlada.
Član 30.
(Korištenje sredstava na razdjelu 32.)
(1) Sredstva utvrđena na razdjelu 32. Budžeta, ekonomski kodovi "Tekući
transferi pojedincima - za pomoć u liječenju boraca-branitelja",
"Tekući transferi neprofitnim organizacijama - za podršku fondaciji za
stambeno zbrinjavanje RVI i boračku populaciju", "Tekući transferi
neprofitnim organizacijama - udruženja proistekla iz posljednjeg odbrambeno
oslobodilačkog - domovinskog rata", "Tekući transferi neprofitnim
organizacijama - Transfer za obilježavanje značajnih datuma", "Tekući
transferi neprofitnim organizacijama - Transfer za sufinansiranje izgradnje
spomen obilježja, uređenja mezarja i grobalja", "Tekući transferi
neprofitnim organizacijama", "Tekući transferi neprofitnim
organizacijama - Transfer za sufinansiranje troškova sahrana i dženaza
pripadnika boračkih populacija", "Tekući transferi neprofitnim organizacijama
- Transfer Savezu logoraša BiH", "Tekući transferi neprofitnim
organizacijama - Transfer Hrvatskoj udruzi logoraša Domovinskog rata u
BiH" i "Tekući transferi neprofitnim organizacijama - Transfer IDA -
istraživačko dokum. aktivnosti i zaštita žrtava svjedoka genocida",
koriste se po programima koje donosi Vlada.
(2) Sredstva utvrđena na razdjelu 32. Budžeta, ekonomski kod "Kapitalni
transferi pojedincima - automobili za invalide", koriste se na osnovu
Uredbe o osiguranju sredstava za nabavku putničkih automobila ratnim vojnim invalidima
100% prve grupe ("Službene novine Federacije BiH", br. 58/06, 34/07,
44/11, 10/14 i 38/20).
Član 31.
(Korištenje sredstava na razdjelu 50.)
Sredstva utvrđena na razdjelu 50. Budžeta, ekonomski kodovi "Tekući
transferi neprofitnim organizacijama - Udruženjima građana, obrtničke komore
FBiH i kantona i obrazovne institucije", "Subvencije privatnim
preduzećima i poduzetnicima" i "Subvencije privatnim preduzećima i
poduzetnicima - Regresiranje kamata - Garantni fond", koriste se po
programima koje donosi Vlada.
Član 32.
(Korištenje sredstava na razdjelu 51.)
(1) Sredstva utvrđena na razdjelu 51. Budžeta, ekonomski kodovi "Tekući
transferi drugim nivoima vlasti i fondovima - Transfer za Implementaciju i
uvođenje u prava neratnih invalida", "Tekući transferi pojedincima -
za implementaciju Zakona o osnovama socijalne zaštite, zaštite civilnih žrtava
rata i zaštite porodice sa djecom - roditelj - njegovatelj", "Tekući
transferi neprofitnim organizacijama - Provedba Zakona o zaštiti od nasilja u
obitelji", "Tekući transferi neprofitnim organizacijama - Dječja
nedjelja", "Tekući transferi neprofitnim organizacijama - Transfer za
organizacije civilnih invalida", "Tekući transferi neprofitnim
organizacijama - Sufinansiranje rada ustanova socijalne zaštite za zbrinjavanje
na nivou Federacije BiH", "Tekući transferi neprofitnim
organizacijama - Transfer za finansiranje i rad udruženja penzionera na nivou
Federacije - Član 125. Zakona PIO/MIO" i "Kapitalni transferi
neprofitnim organizacijama - Ustanovama za zbrinjavanje na nivou FBiH",
koriste se po programima koje donosi Vlada.
(2) Sredstva utvrđena na razdjelu 51. Budžeta, ekonomski kod "Tekući
transferi drugim nivoima vlasti i fondovima - Projekat zapošljavanja",
koristit će se na osnovu podzakonskog akta koji će donijeti Vlada u roku od 90
dana od dana stupanja na snagu ovog Zakona, a kojim će se propisati namjena
dodjele sredstava, utvrditi kriteriji, kao i visina i način raspodjele
sredstava.
Član 33.
(Korištenje sredstava na razdjelu 52.)
Sredstva utvrđena na razdjelu 52. Budžeta, ekonomski kodovi "Tekući
transferi drugim nivoima vlasti i fondovima - Transfer za kulturu od značaja za
Federaciju", "Tekući transferi drugim nivoima vlasti i fondovima -
Transfer za sport od značaja za Federaciju", "Tekući transferi drugim
nivoima vlasti i fondovima - Transfer za fond za izdavaštvo", "Tekući
transferi drugim nivoima vlasti i fondovima - Transfer za
kinematografiju", "Tekući transferi drugim nivoima vlasti i fondovima
- Transfer Fondaciji za bibliotečku djelatnost", "Tekući transferi
drugim nivoima vlasti i fondovima - Transfer Fondaciji za muzičke, scenske i
likovne umjetnosti", "Tekući transferi neprofitnim organizacijama -
Transfer za obnovu kulturnog i graditeljskog naslijeđa", "Tekući
transferi neprofitnim organizacijama - Transfer za mlade", "Tekući
transferi neprofitnim organizacijama - Transfer za institucije nauke i kulture
od značaja za BiH" i "Subvencije javnim preduzećima - Sufinansiranje
rada JP Filmski Centar Sarajevo za očuvanje i zaštitu filmske građe",
koriste se po programima koje donosi Vlada.
Član 34.
(Korištenje sredstava na razdjelu 53.)
Sredstva utvrđena na razdjelu 53. Budžeta, ekonomski kodovi "Tekući
transferi pojedincima - Transfer za raseljene osobe i povratnike",
"Tekući transferi pojedincima - Tekući transferi za programe povratka u
RS", "Tekući transferi pojedincima - Tekući transfer za zajedničke
međuentitetske i općinske projekte i projekte sa nevladinim
organizacijama" i "Kapitalni transferi drugim nivoima vlasti i
fondovima - Podrška implementaciji održivom povratku izbjeglih i prognanih
osoba sa područja regije Srebrenica", koriste se po programima koje donosi
Vlada.
Član 35.
(Korištenje sredstava na razdjelu 54.)
Sredstva utvrđena na razdjelu 54. Budžeta, ekonomski kodovi "Tekući
transferi drugim nivoima vlasti i fondovima - Transfer za finansiranje
studentskog standarda", "Tekući transferi drugim nivoima vlasti i
fondovima - Transfer za finansiranje obrazovanja", "Tekući transferi
drugim nivoima vlasti i fondovima - Transfer za Implementaciju Bolonjskog
procesa", "Tekući transferi neprofitnim organizacijama - Transfer za
oblast nauke od značaja za Federaciju", "Tekući transferi neprofitnim
organizacijama -Transfer za razvoj institucija nauke i poticaj NIR od značaja
za Federaciju BiH", "Tekući transferi neprofitnim organizacijama -
Transfer za institucije nauke i kulture od značaja za BiH" i "Tekući
transferi neprofitnim organizacijama - Transfer za Fondaciju za mobilnost
studenata i nastavnika", koriste se po programima koje donosi Vlada.
Član 36.
(Korištenje sredstava na razdjelu 61.)
Sredstva utvrđena na razdjelu 61. Budžeta, ekonomski kodovi "Tekući
transferi drugim nivoima vlasti i fondovima - Transfer za razvoj turizma u
Federaciji BiH" i "Tekući transferi drugim nivoima vlasti i fondovima
-Transfer NP "UNA", koriste se po programima koje donosi Vlada.
Član 37.
(Program utroška sredstava)
(1) Budžetski korisnici obavezno predlažu Vladi programe utroška sredstava iz
čl. 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35. i 36.
ovog Zakona.
(2) Bitni elementi programa su: naziv programa, svrha programa, kriterij za
raspodjelu sredstava, visina sredstava, izvori sredstava, kategorija korisnika
sredstava te način i rokovi izvještavanja.
(3) Budžetski korisnici obavezno uključuju načela gender odgovornog budžeta u
programe utroška i izvještaje o utrošenim sredstvima Budžeta iz čl. 26., 29.,
31., 32., 33., 35. i 36. ovog Zakona.
(4) O utrošenim sredstvima iz stava (1) ovog člana budžetski korisnici
izvještavaju Ministarstvo finansija periodično u skladu sa pravilnikom iz člana
11. stav (4) ovog Zakona, a Ministarstvo finansija Vladu u skladu sa Zakonom o
budžetima u Federaciji Bosne i Hercegovine.
(5) Izvještaj o dodijeljenim sredstvima sa listom korisnika iz stava (1) ovog
člana kojima su sredstva dodijeljena, budžetski korisnici dužni su objaviti na
internet stranici ministarstva.
Član 38.
(Upravljanje sredstvima u okviru programa o utrošku sredstava)
(1) Resorna ministarstva osiguravaju transparentnost i efikasnost upravljanja
budžetskim sredstvima u svojim programima utroška sredstava iz čl. 22., 23.,
24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35. i 36. ovog Zakona.
(2) Za finansijska sredstva koja se dodjeljuju na revolving osnovi korisnicima
budžetskih sredstava, nadležna resorna ministarstva su obavezna regulisati
ročnost povrata finansijskih sredstava na JRT.
Član 39.
(Izvještavanje o projektima iz Aneksa Budžeta)
(1) O planu i utrošku sredstava kojima se finansira projekt iz Aneksa Budžeta
za 2021. godinu Ministarstvo finansija izvještavaju implementatori unosom
podataka u Informacioni sistem za upravljanje javnim investicijama uspostavljen
pri Ministarstvu finansija-PIMIS sistem i putem potpisanog i ovjerenog
propisanog obrasca "Informacija o projektu" (u daljnjem tekstu: IP
obrazac).
(2) Uz IP obrazac dostavlja se i kvartalni plan povlačenja kreditnih sredstava
kojima se finansira projekt iz stava (1) ovog člana.
Član 40.
(Platne transakcije)
(1) Prikupljanje javnih prihoda Budžeta vrši se preko računa javnih prihoda
(depozitni račun).
(2) Obavljanje platnih transakcija vrši se preko transakcijskih računa koji su
sastavni dio JRT, a otvara ih Ministarstvo finansija.
(3) Potpisnici naloga platnih transakcija putem računa iz st. (1) i ( 2) ovog
člana su:
a) prvi potpisnik - ministar finansija ili, u slučaju spriječenosti, lice koje
ovlasti Vlada iz Ministarstva finansija ili Vlade,
b) drugi potpisnik - premijer ili jedan od zamjenika premijera, uz saglasnost
premijera.
Član 41.
(Vlastiti prihodi)
(1) Prihodi koje korisnici ostvaruju obavljanjem vlastite djelatnosti moraju se
uplaćivati na depozitni račun javnih prihoda Budžeta.
(2) Uplate na osnovu ostvarenih vlastitih prihoda budžetskih korisnika
evidentiraju se kao vlastiti prihod svakog budžetskog korisnika u Glavnoj
knjizi Trezora.
(3) U skladu s tim, budžetski korisnici su obavezni da prilikom izrade svog
finansijskog plana planiraju rashode koji se pokrivaju iz vlastitih prihoda.
Član 42.
(Namjenski prihodi)
(1) Budžetski korisnici kojima je Ministarstvo finansija otvorilo podračune za
prikupljanje namjenskih sredstava koji se uplaćuju na depozitni račun budžeta,
u skladu sa Pravilnikom o načinu uplate, pripadnosti i raspodjele javnih
prihoda u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije
BiH", broj 54/20, 55/20-ispr., 63/20 i 88/20), u svom finansijskom planu
planiraju prihode i rashode, odnosno primitke i izdatke za podračun, s tim da
su ukupni prihodi/primici jednaki ukupnim rashodima/izdacima tokom fiskalne
godine.
(2) Namjenska sredstva raspoređuju se i izvršavaju za namjene utvrđene posebnim
propisima. Izuzetno, u svrhu održavanja tekuće likvidnosti i otplata duga, na
osnovu odluke Vlade tokom 2021. godine privremeno se mogu vršiti prijenosi
sredstava sa posebnih/namjenskih transakcijskih računa na transakcijski račun
Ministarstva finansija u okviru JRT, a do iznosa koji ne ugrožava servisiranje
redovnih obaveza proisteklih iz posebnih propisa.
(3) Ukoliko se tokom izvršavanja budžeta za 2021. godinu bude obavljao privremeni
prijenos sredstava sa posebnih računa iz stava (2) ovog člana, povrat tih
sredstava mora biti izvršen najkasnije do 31.12.2021. godine, a u slučaju
potrebe i nepredviđenih okolnosti, do roka koji u svom zahtjevu odredi
budžetski korisnik zadužen za utrošak tih sredstava.
Član 43.
(Neplanirani prihodi i donacije)
Uplaćene i/ili prenesene, a manje planirane pomoći, donacije i prihodi za
posebne namjene kao i transferi za posebne namjene između korisnika javnih
sredstava, raspoređivat će se iznad iznosa planiranih u budžetu, a do visine
uplaćenih, odnosno prenesenih sredstava, po odlukama Vlade, a na prijedlog
budžetskog korisnika.
IV. ZADUŽIVANJE I UPRAVLJANJE DUGOM
Član 44.
(Dug Federacije i gornje granice zaduženja)
(1) Finansijske obaveze preuzete u ime i za račun Federacije u skladu sa
zakonom i drugim propisima čine dug Federacije.
(2) Sve obaveze koje čine dug Federacije imaju jednak status i prioritetna su
obaveza Federacije za plaćanje.
(3) Sredstva potrebna za servisiranje duga Federacije koji dospijeva na naplatu
do 15. januara 2022. godine će se planirati, rezervirsati i isplatiti do
31.12.2021. godine
(4) Za prijedlog gornje granice zaduženja budžeta Federacije, kantona, jedinica
lokalne samouprave i vanbudžetskih fondova nadležno i odgovorno je Fiskalno
koordinacijsko tijelo Federacije.
(5) Iznos zaduživanja po osnovu dugoročnog vanjskog duga i zaduživanje na
domaćem tržištu će se vršiti do visine iznosa planiranog na ekonomskom kodu 814
"Dugoročni krediti i zajmovi".
(6) U slučaju da se primici od dugoročnog zaduživanja ne ostvare u planiranom
iznosu, Vlada može izvršiti prijevremenu naplatu ili prodaju nedospjelih
potraživanja iz osnova odobrenih kredita krajnjim korisnicima i iznad
planiranih iznosa primitaka, a maksimum do iznosa neostvarenih planiranih
primitaka od dugoročnog zaduživanja.
Član 45.
(Garancijski fond)
(1) Ukupna vrijednost Garancijskog fonda za 2021. godinu iznosi 47.700.435 KM,
a čine ga ostvareni prihodi po osnovu premije u iznosu od 39.628.382 KM,
prihodi po osnovu provizije u iznosu od 8.032.917 KM i prihodi ostvareni od
obračunatih kamata na sredstva u fondu u iznosu od 39.136 KM.
(2) Iznos potencijalnih obaveza po osnovu garancija Federacije za 2021. godinu
iznosi 18.140.636 KM i isti iznos je planiran na razdjelu 1601 - Federalno
ministarstvo finansija.
(3) Sredstva fonda mogu se investirati u skladu sa Zakonom o investiranju
javnih sredstava ("Službene novine Federacije BiH", br. 77/04 i
48/08).
(4) Iz sredstava Garancijskog fonda isplaćuju se isključivo obaveze po
aktiviranim garancijama i ne mogu se koristiti u druge svrhe.
Član 46.
(Finansiranje deficita iz gotovinskog toka)
(1) Kratkoročni dug nastao zaduženjem radi privremenog finansiranja deficita
nastalog iz gotovinskog toka otplaćuje se u periodu od jedne godine i ni u
jednom vremenskom periodu tokom fiskalne godine ne može preći 5% ostvarenih
prihoda bez primitaka u prethodnoj fiskalnoj godini.
(2) U vanrednim okolnostima, visinu sredstava za finansiranje deficita,
nastalog iz gotovinskog toka, a koji ugrožava funkcioniranje finansijskog
sistema u Federaciji, odobrava Parlament, na prijedlog Vlade.
Član 47.
(Upravljanje dugom)
(1) Za upravljanje dugom Federacije nadležno je Ministarstvo finansija.
(2) Ministar finansija odgovoran je, u ime Vlade, za računovodstvo i unutrašnji
nadzor transakcija zaduživanja i izmirenja duga.
V. KAZNENE ODREDBE
Član 48.
(Kazne)
Odgovorno lice budžetskog korisnika kažnjava se za prekršaj koji napravi, u
skladu sa odredbama čl. 102. i 103. Zakona o budžetima u Federaciji Bosne i
Hercegovine.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 49.
(Prijenos nadležnosti budžetskog korisnika na drugi nivo vlasti)
Ako se tokom fiskalne godine nadležnosti federalnog budžetskog korisnika
prenesu u nadležnost Institucija Bosne i Hercegovine neutrošena novčana
sredstva za tog budžetskog korisnika prenose se u tekuću rezervu Budžeta.
Član 50.
(Primjena zakona)
U slučaju da drugi zakoni i propisi sadrže odredbe o načinu izvršavanja Budžeta
i pravima i obavezama korisnika budžetskih sredstava, koje su u suprotnosti sa
ovim Zakonom, primjenjuju se odredbe ovog Zakona.
Član 51.
(Stupanje na snagu)
Ovaj Zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenim
novinama Federacije BiH", a primjenjivat će se za fiskalnu 2021. godinu.
Predsjedavajući
Predstavničkog doma
Parlamenta Federacije BiH
Mirsad Zaimović
Predsjedavajući
Doma naroda
Parlamenta Federacije BiH
Tomislav Martinović