Na
osnovu čl. 24. i 37. Zakona o izvršavanju Budžeta Federacije Bosne i
Hercegovine za 2020. godinu ("Službene novine Federacije BiH", br.
99/19 i 28/20), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na 245. sjednici održanoj
26.11.2020. godine, donosi
ODLUKU
O USVAJANJU PROGRAMA UTROŠKA SREDSTAVA UTVRĐENIH U RAZDJELU 17. BUDŽETA
FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE ZA 2020. GODINU FEDERALNOM MINISTARSTVU
ENERGIJE, RUDARSTVA I INDUSTRIJE "KAPITALNI TRANSFERI JAVNIM PREDUZEĆIMA -
FINANSIRANJE RAZVOJNIH PROJEKATA U FEDERACIJI BOSNE I HERCEGOVINE IZ OBLASTI
NAMJENSKE INDUSTRIJE"
I.
Usvaja
se Program utroška sredstava utvrđenih u razdjelu 17. Budžeta Federacije Bosne
i Hercegovine za 2020. godinu Federalnom ministarstvu energije, rudarstva i
industrije "Kapitalni transferi javnim preduzećima - Finansiranje
razvojnih projekata u Federaciji Bosne i Hercegovine iz oblasti namjenske
industrije" (u daljem tekstu: Program), u iznosu od 2.700.000,00 KM.
II.
Program
iz tačke I. ove odluke, nalazi se u prilogu ove odluke i čini njen sastavni
dio.
III.
Federalno
ministarstvo energije, rudarstva i industrije dostavljat će izvještaje
Federalnom ministarstvu finansija/financija i Vladi Federacije Bosne i
Hercegovine u skladu sa Zakonom o izvršavanju Budžeta Federacije Bosne i
Hercegovine za 2020. godinu ("Službene novine Federacije BiH", br.
99/19 i 28/20) i Programom iz tačke I. ove odluke.
IV.
Za
realizaciju ove odluke zadužuju se Federalno ministarstvo energije, rudarstva i
industrije i Federalno ministarstvo finansija/financija, svako u okviru svoje
nadležnosti.
V.
Ova
odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenim
novinama Federacije BiH".
V. broj 1606/2020
26. novembra 2020. godine
Sarajevo
Premijer
Fadil Novalić, s. r.
Federalno
ministarstvo energije, rudarstva i industrije Mostar
PROGRAM
UTROŠKA SREDSTAVA UTVRĐENIH U RAZDJELU 17. BUDŽETA FEDERACIJE BOSNE I
HERCEGOVINE ZA 2020. GODINU FEDERALNOM MINISTARSTVU ENERGIJE, RUDARSTVA I
INDUSTRIJE "KAPITALNI TRANSFERI JAVNIM PREDUZEĆIMA - FINANSIRANJE
RAZVOJNIH PROJEKATA U FEDERACIJI BOSNE I HERCEGOVINE IZ OBLASTI NAMJENSKE
INDUSTRIJE"
7. Aktuelni izvod iz u sudskog registra (ne stariji od 30 dana),
8. Statut ili odluka/akt o osnivanju (može kopija ovjerena pečatom društva),
9. Uvjerenje o poreznoj registraciji kod Porezne uprave - ID broj,
10. Uvjerenje o registraciji obveznika poreza na dodanu vrijednost - PDV broj,
11. Obavijest nadležnog zavoda za statistiku o razvrstavanju prema djelatnosti,
12. Lična karta (ovjerena kopija) i CIPS potvrda o prebivalištu lica ovlaštenog
za zastupanje,
13. Spisak zaposlenika iz matične evidencije aktivnih osiguranika, izdat od
strane nadležne službe ne stariji od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva.
Svi traženi dokumenti trebaju biti originali ili ovjerene kopije, ne starije od
30 dana od dana podnošenja zahtjeva za dodjelu grant sredstava, osim dokumenata
za koje je izričito navedeno u kojoj formi se dostavljaju.
Zahtjev za dodjelu sredstava sa potrebnom dokumentacijom po Javnom pozivu,
uvezan i poredan po tačkama Javnog poziva od 1.-13., podnosi se Ministarstvu,
potpisan od strane ovlaštenog lica.
Javni poziv po ovom Programu biti će raspisan nakon usvajanja Programa od
strane Vlade Federacije Bosne i Hercegovine i biti će otvoren 15 dana od dana
zadnje objave.
Ukoliko sredstva ne budu utrošena po prvom raspisanom Javnom pozivu,
Ministarstvo može ponovo raspisati Javni poziv.
U cilju provođenja postupka dodjele sredstava na osnovu podnesenih zahtjeva,
federalni ministar energije, rudarstva i industrije, Rješenjem imenuje Komisiju
za pripremu i provođenje poziva za realizaciju Programa utroška sredstava
"Kapitalni transferi javnim preduzećima - Finansiranje razvojnih projekata
u Federaciji Bosne i Hercegovine iz oblasti namjenske industrije" za 2020.
godinu (u daljem tekstu: Komisija za selekciju), koja se sastoji od tri člana
iz reda zaposlenika Ministarstva.
Komisija za selekciju vrši provjeru formalne ispravnosti dokumentacije i
formalno ispravne zahtjeve prosljeđuje Komisiji za ocjenu. Komisija za ocjenu
razmatra dostavljene, formalno ispravne zahtjeve i prateću dokumentaciju,
analizira ih i ocjenjuje prema kriterijima, utvrđenim Programom i Javnim
pozivom, i u obrazcu koji Komisija za selekciju utvrđuje i dostavlja Komisiji
za ocjenu. Nakon izvršenog ocjenjivanja, Izvještaj sa rang listom, koja se
formira na osnovu visine dodijeljenih bodova, dostavlja se Komisiji za
selekciju koja u skladu sa kriterijima iz Programa i Javnog poziva te
Poslovnika o radu Komisije za selekciju, sačinjava Prijedlog sa rang listom
pojedinačnih zahtjeva sa predloženim iznosima novčanih sredstava za dodjelu i
isti dostavlja federalnom ministru energije, rudarstva i industrije. Federalni
ministar energije, rudarstva i industrije će, na osnovu dostavljenog Prijedloga
rang liste pojedinačnih zahtjeva sa dodijeljenim iznosima novčanih sredstava,
uputiti Prijedlog odluke Vladi Federacije Bosne i Hercegovine o izboru
korisnika grant sredstava, na razmatranje i usvajanje.
Komisija za selekciju može zatražiti od preduzeća dodatna pojašnjenja i dodatnu
dokumentaciju i izvršiti naknadnu verifikaciju dostavljene dokumentacije (sve
radnje vezane za navedeno se moraju obaviti prije dostavljanja Prijedloga rang
liste pojedinačnih zahtjeva sa dodijeljenim iznosima novčanih sredstava prema
federalnom ministru energije, rudarstva i industrije).
Ministarstvo odlučuje o svim naknadnim zahtjevima korisnika za izmjenama,
uslijed nastupanja neplaniranih okolnosti.
Kod nabavke opreme, nakon što Komisija za selekciju sačini Prijedlog sa rang listom
pojedinačnih zahtjeva sa predloženim iznosima novčanih sredstava za dodjelu,
oprema navedena u fakturama se ne može mijenjati osim u posebno opravdanim
slučajevima uz detaljno obrazloženje podnosioca zahtjeva. Kada se to desi,
Ministarstvo može odobriti promjenu dobavljača ili opreme, ali ne i
funkcionalne namjene opreme koja je predmet dodjele sredstava.
Podnosioci zahtjeva kojima su odobreni projekti, pozivaju se na potpisivanje
ugovora kojim se preciziraju sva prava i obaveze ugovorenih strana pri realizaciji
projekta kao npr.: iznos odobrenih sredstava, namjena sredstava, način
plaćanja, rok za realizaciju projekta, način izvještavanja o realizovanim
aktivnostima i način evaluacije projekta.
Ukoliko u toku ugovaranja i realizacije projekta nastanu eventualna odstupanja
u odnosu na odobreni projekat (npr. promjena isporučioca, izmjena i dopuna
budžeta projekta, promjena projektnih aktivnosti ili slično), Korisnik je u
obavezi da u roku od 7 dana pisanim putem obavijesti Ministarstvo o nastaloj
promjeni ili promjenama. Ministarstvo se obavezuje da će u roku od 15 dana od
dana prijema obavještenja od strane Korisnika odgovoriti da li su odstupanja i
promjene na projektu dozvoljene.
Sve navedene komisije sačinjavaju zapisnik.
11. KONTROLA UTROŠKA GRANT SREDSTAVA
Ministarstvo će imenovati i Komisiju za kontrolu namjenskog utroška grant
sredstava po Programu.
Komisija za kontrolu namjenskog utroška grant sredstava po Programu radi u
skladu sa Programom, Javnim pozivom i Rješenjem o formiranju i dužna je sačiniti
zapisnik o utrošku sredstava za svako privredno društvo. Izvještaj o utrošku
grant sredstava za 2020. godinu će se putem Ministarstva dostaviti Vladi
Federacije Bosne i Hercegovine na razmatranje i usvajanje.
12. OBJAVLJIVANJE AKATA
Ministarstvo će ovaj Program, Odluku o usvajanju Programa i Odluku o izboru
korisnika grant sredstava po Programu, objaviti u "Službenim novinama
Federacije BiH" i na web stranici Ministarstva: (www.fmeri.gov.ba).
Ministarstvo će Javni poziv za kandidovanje Programa objaviti u dnevnoj štampi
"Dnevni avaz" i "Večernji list", te u "Službenim
novinama Federacije BiH", kao i na web stranici Ministarstva:
(www.fmeri.gov.ba).
6. Rješenje o upisu u registar osoba vanjskotrgovinskog prometa, izdato od
strane Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine,
5. Rješenje o izdavanju dozvole za proizvodnju naoružanja i vojne opreme, robe
dvojne namjene ili robe posebne namjene izdato od strane Ministarstva spoljne
trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine,
4. Rješenje o registraciji sa svim izmjenama i dopunama,
f) Potencijalni rizici poslovanja (opisati sve potencijalne rizike: nedostatak
radne snage, nedovoljno snabdijevanje sirovinama, nepovoljni propisi u izvozu,
vremenske prilike, ozbiljna fluktuacija cijena, jaka konkurencija, problemi sa
osnovnim dobavljačima, tehničke ili proizvodne poteškoće i sl.);
d) Efekti projekta (obrazložiti očekivane efekte sa kalkulacijom na obim
poslovanja i povećanje prihoda, pozicioniranost na tržištu, aktivizaciju novih
kupaca i sl.);
c) Plan i dinamika implementacije projekta (precizirati kada je planirano
izvršavanje svih potrebnih aktivnosti i koliki su troškovi za realizaciju
projekta odnosno da li su izvršene sve pripreme i navesti koje, obezbijeđene
sve dozvole sa identifikovanim rizicima zbog kojih se ne bi mogla izvršiti ili
bi bila otežana implementacija projekta);
a) Opis projekta (detaljno opisati predmet finansiranja uključujući tehničke
karakteristike, vrijednost, predračune, fakture, ugovore i sl. i obrazložiti
razloge za realizaciju projekta);
3. Projekat odnosno predmet finansiranja, koji između ostalog treba da sadrži i
sljedeće stavke:
1. Zahtjev za dodjelu grant sredstava (može se preuzeti na web stranici
Ministarstva www.fmeri.gov.ba),
Sredstva se dodjeljuju na osnovu raspisanog Javnog poziva. Javnim pozivom se
definišu osnovne informacije o Programu: uslovi za učešće u Programu, namjena i
iznos grant sredstava koja su na raspolaganju za dodjelu, potrebna
dokumentacija koja se prilaže uz zahtjev za dodjelu sredstava, način
prijavljivanja, rok i mjesto podnošenja prijava, postupak provođenja Programa,
način prijavljivanja, mehanizmi za praćenje i kontrolu implementacije odobrenih
sredstava kao i ostale relevantne informacije. Javnim pozivom, od potencijalnih
korisnika sredstava, biti će zatražena sljedeća dokumentacija:
10. PROVOĐENJE PROGRAMA
4. CILJ PROGRAMA
Opći cilj Programa, je razvoj privrednih društava iz oblasti namjenske
industrije, poboljšanje i uvođenje novih rješenja u proizvodne procese, poboljšanje
ekonomičnosti, osiguranje kvalitete i povećanje njihove konkurentnosti, koja za
rezultat ima snažan, konkurentan i izvozno orijentisan sektor.
U skladu sa navedenim, očekivani efekti Programa su:
- povećanje broja zaposlenih,
- rast indeksa industrijske proizvodnje za sektor namjenske industrije,
- primjena novih naprednih tehnologija i tehnoloških postupaka,
U slučaju da se dodijeljena sredstva ne opravdaju ili ostanu neutrošena,
Ministarstvo će svojim aktom zatražiti od privrednog društva povrat istih na
Jedinstven račun Trezora Federacije Bosne i Hercegovine.
Tijela nadležna za provođenje i nadzor nad namjenskim korištenjem sredstava po
ovom Programu su Ministarstvo i Federalno ministarstvo finansija/financija,
svako u okviru svoje nadležnosti.
9. TIJELA NADLEŽNA ZA PROVOĐENJE PROGRAMA
Program traje do utroška sredstava, a najkasnije do kraja fiskalne godine,
odnosno do 31.12.2020. godine.
8. TRAJANJE PROGRAMA
Napomena: Prethodno navedeno se ne odnosi na privredna društva koja su, zbog nemogućnosti
realizacije projekta za koje su odobrena sredstva, izvršila povrat istih u
cijelosti.
Po ovom Programu ne mogu aplicirati privredna društva koja su bila korisnici
grant sredstava dodijeljenih od strane Ministarstva u zadnje tri godine
(2017.-2019.), a od kojih je zatražen povrat istih zbog neopravdano ili
nenamjenski utrošenih sredstava.
Odlukom o izmjenama i dopunama Budžetom Federacije Bosne i Hercegovine u 2020.
godini, Ministarstvu, u Razdjelu 17, "Kapitalni transferi javnim
preduzećima - Finansiranje razvojnih projekata u Federaciji Bosne i
Hercegovine" obezbijeđena su sredstva u ukupnom iznosu od 2.700.000,00 KM
i predviđeno je da se ista rasporede ovim Programom i Javnim pozivom.
Navedena sredstva su grant sredstva Ministarstva i dodjeljivati će se po
raspisanom Javnom pozivu.
Sredstva za provedbu ovog Programa utvrđena su u razdjelu 17, ekonomski kod 615
u Izmjenama i dopunama Budžeta Federacije Bosne i Hercegovine za 2020. godinu.
7. SREDSTVA PREDVIĐENA ZA DODJELU
Podnosilac zahtjeva podnosi zahtjev za dodjelu sredstava koji obuhvata jednu
ili više projektnih aktivnosti koje su Programom prihvatljive, a koje zajedno
treba da doprinesu povećanju konkurentnosti privrednog društva.
Podnosilac zahtjeva može podnijeti samo jedan zahtjev za učešće po Programu.
Mostar, 2020. godine 1. UVOD
Program utroška sredstava utvrđenih u razdjelu 17. Budžeta Federacije Bosne i
Hercegovine za 2020. godinu Federalnom ministarstvu energije, rudarstva i
industrije "Kapitalni transferi javnim preduzećima - Finansiranje
razvojnih projekata u Federaciji Bosne i Hercegovine iz oblasti namjenske
industrije (u daljem tekstu: Program), namijenjen je privrednim društvima iz
oblasti namjenske industrije u Federaciji Bosne i Hercegovine sa ciljem
unapređenja uslova za razvoj konkuretnosti, kroz poboljšanje poslovnog
ambijenta. Pored svih poteškoća u prethodnom i postratnom periodu, namjenska
industrija u Federaciji Bosne i Hercegovine se pokazala kao važan dio privrede
i kao jedan od značajnijih nosioca privrednog razvoja, koji posluje u skladu sa
svojim mogućnostima i u potpunosti je okrenuta inotržištu. Na osnovu ukazanih
potreba privrednih društava, iz oblasti namjenske industrije u Federacije Bosne
i Hercegovine, za dodatnim sredstvima za finansiranje novih ili već započetih
razvojnih projekata, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine je i u 2020. godini
ostala opredijeljena da pomogne namjenskoj industriji.
2. PRAVNI OSNOV
- Strategija razvoja namjenske industrije u periodu 2012-2022. godine
(Zaključak V. broj 1423/11 od 22.12.2011. godine).
- Akcioni plan koji prati izvršenje Strategije razvoja namjenske industrije u
periodu 2012-2022. godine (Zaključak V. broj 1068/2012 od 26.07.2012. godine).
3. ZAKONODAVNI OKVIR PROVOĐENJA PROGRAMA
- Budžet Federacije Bosne i Hercegovine za 2020. godinu ("Službene novine
Federacije BiH", br. 99/19 i 28/20);
- Zakon o izvršavanju Budžeta Federacije Bosne i Hercegovine za 2020. godinu
("Službene novine Federacije BiH", br. 99/19 i 28/20);
- Zakon o proizvodnji i prometu naoružanja i vojne opreme u Federaciji Bosne i
Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", broj 79/07);
- Zakon o proizvodnji naoružanja i vojne opreme ("Službeni glasnik
BiH", br. 9/04 i 25/09);
- Zajednička lista vojne opreme obuhvaćena pravilima ponašanja Evropske unije o
postupanju kod izvoza oružja ("Službeni glasnik BiH", broj 9/2003).
- da su mjerljivi;
Pravo na učešće i dodjelu bespovratnih sredstava ima podnosilac zahtjeva koji
ispunjava sljedeće uslove:
1. privredna društva sa sjedištem u Federaciji Bosne i Hercegovine čija je
djelatnost definisana u tački 5. Programa;
2. da su u većinskom državnom vlasništvu;
4. privredna društva moraju biti registrovana u skladu sa Zakonom o proizvodnji
i prometu naoružanja i vojne opreme u Federaciji Bosne i Hercegovine
("Službene novine Federacije BiH", broj 79/07), moraju imati Rješenje
o izdavanju dozvole za proizvodnju naoružanja i vojne opreme, robe dvojne
namjene ili robe posebne namjene i Rješenje o upisu u registar osoba
spoljnotrgovinskog prometa, izdate od strane Ministarstva spoljne trgovine i
ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine;
Formalno ispravni zahtjevi se ocjenjuju po sljedećim kriterijima:
- Zakon o javnim preduzećima u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Službene
novine Federacije BiH", br. 8/05, 81/08, 22/09 i 109/12);
- troškovi za usaglašavanje proizvoda sa zahtjevima EU direktiva;
- uvođenje CE oznake;
e) Planirano zapošljavanje novih radnika (obrazložiti potrebu za novim
radnicima, opravdanost potrebe za dodatnim zapošljavanjem, planiranu dinamiku
zapošljavanja kao i troškova radnika koji će biti zaposleni u narednom
periodu);
b) Finansijska konstrukcija - budžet (izvori finansiranja, izvjesnost
planiranog vlastitog udjela u finansiranju - samofinansiranje, ostali izvori iz
kojih se finansira projekat i sl.);
3. da za troškove za koje se podnosi zahtjev, a koji će biti detaljno navedeni
u planiranom budžetu projekta, u posljednje tri godine (2017.-2019.) nisu
koristili podsticajna sredstva Federalnog ministarstva energije, rudarstva i
industrije;
2. Izjava odgovornog lica za zastupanje da za troškove za koje se podnosi
zahtjev, u posljednje dvije godine, privredno društvo nije koristilo sredstva
Federalnog ministarstva energije, rudarstva i industrije,
KRITERIJI |
Broj bodova |
|
Broj zaposlenih |
||
Broj zaposlenih u preduzeću 50-150 |
1 |
|
Broj zaposlenih u preduzeću 151-250 |
3 |
|
Broj zaposlenih u preduzeću > 250 |
5 |
|
Sklopljeni ugovori u 2019. i 2020. godini |
||
Vrijednost sklopljenih ugovora/predugovora <5 mil. KM |
1 |
|
Vrijednost sklopljenih ugovora/predugovora od 5 do 25 mil. KM |
3 |
|
Vrijednost sklopljenih ugovora/predugovora od 25 do 50 mil. KM |
5 |
|
Vrijednost sklopljenih ugovora/predugovora >50 mil. KM |
7 |
|
OCJENA PRILOŽENOG PROJEKTA |
||
Svrha ulaganja traženih sredstava |
Ulaganje u adaptaciju ili izgradnju proizvodnih objekata |
1 |
Nabavka mašina i opreme za proizvodnju |
3 |
|
Ulaganje u razvoj novih proizvoda u proizvodnom "asortimanu" |
5 |
|
Projektni prijedlog detaljno opisan sa identificiranim ciljevima, rezultatima i aktivnostima |
Nije navedeno |
0 |
Djelomično navedeno |
1 |
|
U potpunosti navedeno |
3 |
|
Planirani budžet projekta je jasno opisan i prikazuje neophodne troškove za provedbu |
Nije opisan |
0 |
Djelomično opisan |
1 |
|
U potpunosti je opisan |
3 |
|
Uticaj projekta na povećanje broja novozaposlenih |
Projekat ne utiče na povećanje broja zaposlenih |
0 |
Projekat utiče na povećanje: do 5 novozaposlena |
1 |
|
Projekat utiče na povećanje: od 6 do15 novozaposlenih |
3 |
|
Projekat utiče na povećanje: od 16 do 50 novozaposlenih |
5 |
|
Projekat utiče na povećanje: 51 i više novozaposlenih |
7 |
|
Da li će realizacija projekta uticati na povećanje prihoda |
Realizacija projekta ne utiče na povećanje prihoda |
0 |
Realizacija projekta utiče na povećanje prihoda do 2% |
1 |
|
Realizacija projekta utiče na povećanje prihoda od 3 - 5% |
3 |
|
Realizacija projekta utiče na povećanje prihoda od 6 - 10% |
5 |
|
Realizacija projekta utiče na povećanje prihoda više od 10% |
7 |
|
Vlastito učešće u finansiranju projekta |
Vlastito učešće u finansiranju <10% |
1 |
Vlastito učešće u finansiranju 10-40% |
3 |
|
Vlastito učešće u finansiranju >40% |
5 |
|
Da li je projekat sufinansiran od strane partnera |
Partnerski projekat |
0 |
Samostalni projekat |
5 |
- troškovi poboljšanja postojećih i razvoj novih proizvoda i/ili tehnoloških
procesa (izrada tehničke dokumentacije za proizvod, izrada prototipa proizvoda,
ispitivanje prototipa proizvoda, izrada dizajna novog proizvoda, izrada
redizajna proizvoda, izrada tehnološke dokumentacije za potrebe poboljšanja postojećih
ili razvoja novih tehnoloških procesa, troškovi nabavke/izrade/dorade i
implementacije specijaliziranih softvera isključujući operativni sistem i
softver opće namjene).
Neprihvatljivi troškovi su:
- porez na dodanu vrijednost (PDV),
- nabavka vozila i transportno-manipulativnih sredstava,
- troškovi vezani za nabavku opreme kao što su: carinski i administrativni
troškovi, troškovi transporta, špedicije, skladištenja, montaže i instaliranja
opreme i sl.,
- zajmovi i rate za otplatu kredita, i reprogram kredita.
6. KRITERIJI ZA IZBOR KORISNIKA SREDSTAVA ZA DODJELU
Dodjela sredstava po ovom Programu biti će regulisana ugovorom o dodjeli grant
sredstava, koji će Federalno ministarstvo energije, rudarstva i industrije (u
daljem tekstu: Ministarstvo) sklopiti sa korisnikom sredstava.
- infrastrukturno osposobljeni pogoni za pokretanje novih proizvodnih procesa,
- razvoj novih proizvoda, modernizacija proizvodnih procesa i
- poboljšanje općeg privrednog stanja.
5. NAMJENA DODIJELJENIH SREDSTAVA
Kako su Zakonom o proizvodnji i prometu naoružanja i vojne opreme u Federaciji
Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", broj 79/07),
članom 5., "Proizvodnja i promet naoružanja i vojne opreme"
djelatnosti od posebne federalne važnosti, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine
se opredijelila za dodjelu grant sredstava javnim/državnim preduzećima iz
oblasti namjenske industrije, odnosno preduzećima u kojem Federacija Bosne i
Hercegovine ima udio u vlasništvu u iznosu od najmanje 50% plus jedna dionica.
Dodjela grant sredstava se vrši za:
- usaglašavanje proizvoda sa zahtjevima tehničkih propisa;
- razvoj proizvodnje;
- repariranje, remont i modernizaciju zastarjele opreme neophodne za proizvodne
procese;
- nabavku nove opreme za proizvodnju;
- infrastrukturne radove na proizvodnim pogonima s ciljem pokretanja novih
proizvodnih procesa.
Naprijed navedeno podrazumijeva i aktivnosti koje su započete najkasnije šest
(6) mjeseci retroaktivno, od dana podnošenja zahtjeva za dodjelu sredstava po
ovom Programu, uz napomenu, da ponude, predračuni ili ugovori ne smiju biti od
dobavljača ili izvođača koji je povezano lice sa podnositeljem zahtjeva za
dodjelu sredstava po Programu.
Opravdani troškovi po projektu, su troškovi za koje se odobravaju grant sredstva
po ovom Programu, a koji ispunjavaju sljedeće uslove:
- da su navedeni u planiranom budžetu projekta;
- razvoj tehnoloških procesa i proizvoda;
Napomena
Ministar
Nermin Džindić