Na temelju članka 89. stavak (1), a u svezi s člankom 88. stavak (1) točka 1. Zakona o cestama Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", broj 12/10, 16/10-isp i 66/13), standarda BAS ISO 3833:2003 i Zakona o osnovama sigurnosti prometa na cestama u Bosni i Hercegovini ("Službeni glasnik BiH", broj 6/06, 75/06, 44/07, 84/09, 48/10 i 18/13), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na 39. sjednici, održanoj 02.02.2016. godine, donosi
U R E D B U
O VISINI GODIŠNJE NAKNADE ZA JAVNE CESTE
KOJA SE PLAĆA PRI REGISTRACIJI MOTORNIH I
PRIKLJUČNIH VOZILA
Članak l.
(Predmet uredbe)
Ovom uredbom određuje se visina godišnje naknade za javne ceste koja se plaća pri registriranju motornih i priključnih vozila (u daljnjem tekstu: naknada).
Članak 2.
(Izračun naknade)
(1) Godišnja naknada izračunava se prema izrazu GN = ONxK, u kojem je:
GN - iznos godišnje naknade u konvertibilnim markama KM,
ON - osnovna naknada,
K - korektivni koeficijent.
(2) Osnovna naknada ON iznosi 30,00 KM.
Članak 3.
(Korektivni koeficijenti)
Korektivni koeficijent K, ovisno o kategoriji vozila, iznosi:
Red. br. |
Vrste vozila |
Kriterij za izračun naknade |
Osnovna naknada ON 30,00 KM |
Korektivni koeficijent K |
1. |
MOPED (L1, L2, L6) |
|
|
1,20 |
2. |
MOTOCIKL (L3, |
|
|
1,60 |
3. |
OSOBNI AUTOMOBIL (Ml) |
V < 1001 cm3 |
|
1,60 |
|
|
V=1001-1600cm3 |
|
2,00 |
|
|
V =1601 -2000 cm3 |
|
2,50 |
|
|
V = 2001 -2500 cm3 |
|
4r67 |
|
|
V > 2500 cm3 |
|
7,00 |
4. |
AUTOBUS (M2, M3) |
dvije osovine - Najveća dopuštena masa (NDM) |
|
|
|
|
NDM <= 5000 kg |
|
3,75 |
|
|
NDM-5001 kg -6000 kg |
|
4,52 |
|
|
NDM = 6001 kg -7000 kg |
|
4,49 |
|
|
NDM = 7001 kg-8000kg |
|
4,89 |
|
|
NDM = 8001 kg - 9000 kg |
|
6,18 |
|
|
NDM =9001 kg -10000 kg |
|
7.05 |
|
|
NDM =10001 kg -11000 kg |
|
7,19 |
|
|
NDM =11001 kg -12000 kg |
|
8,62 |
|
|
NDM = 12001 kg- 13000 kg |
|
8,78 |
|
|
NDM =13001 kg -14000 kg |
|
9,13 |
|
|
NDM -14001 kg -15000 kg |
|
9,98 |
|
|
NDM = 15001 kg -16000 kg |
|
10,09 |
|
|
NDM =16001 kg- 17000 kg |
|
10,19 |
|
|
NDM = 17001 kg- 18000 kg |
|
10,45 |
|
|
NDM > 18000 kg |
|
10,87 |
|
|
tri osovine |
|
|
|
|
NDM <= 5000 kg |
|
3,75 |
|
|
NDM = 5001 kg - 6000 kg |
|
4,49 |
|
|
NDM = 6001 kg -7000 kg |
|
4,52 |
|
|
NDM =7001 kg -8000 kg |
|
4,89 |
|
|
NDM = 8001 kg -9000 kg |
|
6,18 |
|
|
NDM = 9001 kg- 10000 kg |
|
7,05 |
|
|
NDM = 10001 kg-11000kg |
|
7,19 |
|
|
NDM =11001 kg- 12000 kg |
|
8,62 |
|
|
NDM =12001 kg- 13000 kg |
|
8,78 |
|
|
NDM = 13001 kg- 14000 kg |
|
9,13 |
|
|
NDM =14001 kg- 15000 kg |
|
9,98 |
|
|
NDM = 15000-kg-16000kg |
|
10,09 |
|
|
NDM = 16001 kg -17000 kg |
|
10,19 |
|
|
NDM =17001 kg-18000 kg |
|
10,45 |
|
|
NDM = 18001 kg-19000 kg |
|
10,87 |
|
|
NDM = 19001 kg -20000 kg |
|
12,90 |
|
|
NDM = 20001 kg - 21000 kg |
|
11,42 |
|
|
NDM = 21001 kg - 22000 kg |
|
12,11 |
|
|
NDM = 22001 kg - 23000 kg |
|
12,60 |
|
|
NDM = 23001 kg - 24000 kg |
|
13,25 |
|
|
NDM = 24001 kg -25000 kg |
|
13,47 |
|
|
NDM = 25001 kg - 26000 kg |
|
13,89 |
|
|
NDM > 26000 kg |
|
16,70 |
|
|
četiri osovine |
|
|
|
|
NDM<-5000kg |
|
3,75 |
|
|
NDM = 5001 kg -6000 kg |
|
4,49 |
|
|
NDM =6001 kg -7000 kg |
|
4,52 |
|
|
NDM =7001 kg -8000 kg |
|
4,89 |
|
|
NDM = 8001 kg -9000 kg |
|
6,18 |
|
|
NDM = 9001kg- 10000 kg |
|
7,05 |
|
|
NDM =10001 kg- 11000 kg |
|
7,19 |
|
|
NDM =11001 kg- 12000 kg |
|
8,62 |
|
|
NDM = 12001kg-13000kg |
|
8,78 |
|
|
NDM = 13001kg-14000kg |
|
9,13 |
|
|
NDM = 14001 kg -15000 kg |
|
9,98 |
|
|
NDM = 15001 kg -16000 kg |
|
10,09 |
|
|
NDM =16001 kg -17000 kg |
|
10,19 |
|
|
NDM= 17001 kg- 18000 kg |
|
10,45 |
|
|
NDM= 18001 kg- 19000 kg |
|
10,87 |
|
|
MDM= 19001 kg -20000 kg |
|
11,15 |
|
|
NDM = 20001kg-21000kg |
|
11,42 |
|
|
NDM=21001kg-22000kg |
|
12,11 |
|
|
NDM = 22001 kg -23000 kg |
|
12,60 |
|
|
NDM = 23001 kg - 24000 kg |
|
13,25 |
|
|
NDM = 24001 kg - 25000 kg |
|
13,47 |
|
|
NDM = 25001 kg -26000 kg |
|
13,89 |
|
|
NDM = 26001 kg - 27000 kg |
|
16,70 |
|
|
NDM - 27001 kg - 28000 kg |
|
17,70 |
|
|
NDM -28001 kg -29000 kg |
|
18,70 |
|
|
NDM = 29001 kg -30000 kg |
|
19,70 |
|
|
NDM = 30001 kg -31000 kg |
|
20,70 |
|
|
NDM - 31001 kg - 32000 kg |
|
21,70 |
|
|
NDM > 32000 kg |
|
22,70 |
5. |
TERETNO MOTORNO VOZILO (N1) |
NDM < 1000 kg |
|
1,83 |
|
|
NDM = 1001 kg-2000kg |
|
2,70 |
|
|
NDM = 2001 kg -3000 kg |
|
3,50 |
|
|
NDM -3001 kg -3500 kg |
|
3,92 |
6. |
TERETNO MOTORNO VOZILO (N2) |
NDM = 3501 kg - 5000 kg |
|
4,00 |
|
|
NDM = 5001 kg -6000 kg |
|
4,67 |
|
|
NDM =6001 kg -7000 kg |
|
5,33 |
|
|
NDM = 7001 kg -8000 kg |
|
6,00 |
|
|
NDM -8001 kg -9000 kg |
|
7,33 |
|
|
NDM = 9001kg-10000kg |
|
8.33 |
|
|
NDM- 10001 kg- 11000 kg |
|
9,50 |
|
|
NDM= 11001 kg- 12000 kg |
|
10,67 |
7. |
TERETNO MOTORNO VOZILO (N3) |
dvije osovine |
|
|
|
|
NDM =12001 kg -13000 kg |
|
12,00 |
|
|
NDM= 13001 kg- 14000 kg |
|
13,33 |
|
|
NDM= 14001 kg- 15000 kg |
|
14,67 |
|
|
NDM= 15001 kg -16000 kg |
|
16,00 |
|
|
NDM =16001 kg -17000 kg |
|
17,33 |
|
|
NDM =17001 kg -18000 kg |
|
18,67 |
|
|
NDM> 18000 kg |
|
20,00 |
|
|
tri osovine |
|
|
|
|
NDM =12001 kg- 13000 kg |
|
11,90 |
|
|
NDM =13001 kg- 14000 kg |
|
13,23 |
|
|
NDM= 14001 kg- 15000 kg |
|
14,57 |
|
|
NDM = 15001 kg -16000 kg |
|
15,90 |
|
|
NDM= 16001 kg -17000 kg |
|
17,23 |
|
|
NDM = 17001 kg -18000 kg |
|
18,57 |
|
|
NDM= 18001 kg- 19000 kg |
|
19,90 |
|
|
NDM =19001 kg -20000 kg |
|
21,23 |
|
|
NDM = 20001 kg -21000 kg |
|
22,57 |
|
|
NDM = 21001 kg -22000 kg |
|
23,90 |
|
|
NDM = 22001 kg - 23000 kg |
|
25,23 |
|
|
NDM =23001 kg -24000 kg |
|
26,57 |
|
|
NDM = 24001 kg - 25000 kg |
|
28,00 |
|
|
NDM = 25001 kg - 26000 kg |
|
29,33 |
|
|
NDM > 26000 kg |
|
30,67 |
|
|
četiri i više osovina |
|
|
|
|
NDM = 12001kg-13000kg |
|
11,90 |
|
|
NDM =13001 kg -14000 kg |
|
13,23 |
|
|
NDM =14001 kg -15000 kg |
|
14,57 |
|
|
NDM =15001 kg -16000 kg |
|
15,90 |
|
|
NDM = 16001 kg -17000 kg |
|
17,23 |
|
|
NDM = 17001 kg -18000 kg |
|
18,57 |
|
|
NDM = 18001 kg - 19000 kg |
|
19,90 |
|
|
NDM = 19001 kg -20000 kg |
|
21,23 |
|
|
NDM = 20001 kg - 21000 kg |
|
22,57 |
|
|
NDM = 21001 kg-22000kg |
|
23,90 |
|
|
NDM = 22001 kg - 23000 kg |
|
25,23 |
|
|
NDM = 23001kg-24000 kg |
|
26,57 |
|
|
NDM = 24001 kg -25000 kg |
|
28,00 |
|
|
NDM = 25001 kg-26000kg |
|
29,33 |
|
|
NDM = 26001 kg - 27000 kg |
|
30,67 |
|
|
NDM = 27001 kg -28000 kg |
|
32,00 |
|
|
NDM = 28001 kg -29000 kg |
|
33,33 |
|
|
NDM = 29001 kg -30000 kg |
|
34,67 |
|
|
NDM = 30001kg-31000kg |
|
36,00 |
|
|
NDM = 31001 kg - 32000 kg |
|
37,33 |
|
|
NDM > 32000 kg |
|
38,67 |
8. |
PIKLJUČNO VOZILO (01) |
NDM<= 750 kg |
|
0,75 |
9. |
SVA PRIKLJUČNA VOZILA (O2) poluprikolica (DA), prikolica [DB) i (DC) |
NDM < 1000 kg |
|
1,67 |
|
|
NDM =1001 kg -2000 kg |
|
2,33 |
|
|
NDM = 2001 kg -3000 kg |
|
3,00 |
|
|
NDM = 3001 kg -3500 kg |
|
3,67 |
10. |
PRIKLJUČNO VOZILO (O3) prikolica (DB) i |
NDM = 3501kg-5000kg |
|
5,00 |
PRIKLJUČNO VOZILO (O3) prikolica (DB) i |
NDM = 3501kg-5000kg |
|
5,00 |
|
NDM =5001 kg -6000 kg |
|
5,67 |
|
NDM = 6001 kg -7000 kg |
|
6,33 |
|
NDM = 7001 kg -8000 kg |
|
7,00 |
|
NDM = 8001 kg -9000 kg |
|
7,67 |
|
NDM = 9001 kg -10000 kg |
|
8,33 |
PRIKLJUČNO VOZILO (O4) pikolica (DB) i DC) |
dvije osovine |
|
|
|
NDM = 10001 kg -11000 kg |
|
9,50 |
|
NDM = 11001 kg -12000 kg |
|
10,67 |
|
NDM = 12001 kg - 13000 kg |
|
11,83 |
|
NDM = 13001 kg -14000 kg |
|
13,00 |
|
NDM = 14001 kg - 15000 kg |
|
14,17 |
|
NDM= 15001 kg -16000 kg |
|
15,33 |
|
NDM =16001 kg -17000 kg |
|
16,50 |
|
NDM= 17001 kg- 18000 kg |
|
17,67 |
|
NDM > 18000 kg |
|
18,83 |
|
tri osovine |
|
|
|
NDM =10001 kg-11000 kg |
|
10,45 |
|
NDM=11001kg-12000kg |
|
11,74 |
|
NDM =12001 kg- 13000 kg |
|
13,01 |
|
MDM= 13001 kg- 14000 kg |
|
14,30 |
|
NDM = 14001 kg -15000 kg |
|
15,58 |
|
NDM =15001 kg- 16000 kg |
|
16,86 |
|
NDM =16001 kg -17000 kg |
|
18,15 |
|
NDM = 17001 kg- 18000 kg |
|
19,36 |
|
NDM =18001 kg -19000 kg |
|
19,90 |
|
NDM= 19001 kg -20000 kg |
|
20,00 |
|
NDM = 20001 kg -21000 kg |
|
21,17 |
|
NDM = 21001 kg - 22000 kg |
|
22,33 |
|
NDM = 22001kg-23000kg |
|
23,50 |
|
NDM = 23001 kg - 24000 kg |
|
24,67 |
|
NDM > 24000 kg |
|
25,83 |
PRIKLJUČNO VOZILO (O3) poluprikolica DA) |
jedna osovina |
|
|
|
osovinsko opterećenje = 3501 kg - 5000 kg |
|
5,00 |
|
osovinsko opterećenje = 5001 kg -6000 kg |
|
5,67 |
|
osovinsko opterećenje = 6001 kg -7000 kg |
|
6,33 |
|
osovinsko opterećenje = 7001 kg -8000 kg |
|
7,00 |
|
osovinsko opterećenje = 5001 kg - 9000 kg |
|
7,67 |
|
osovinsko opterećenje = 5001 kg -10000 kg |
|
8,33 |
|
osovinsko opterećenje > 10000 kg |
|
9,50 |
|
dvije osovine |
|
|
|
zbroj osovinskih opterećenja = 3501 kg -5000 kg |
|
5,00 |
|
zbroj osovinskih opterećenja = 5001 kg -6000 kg |
|
5,67 |
|
zbroj osovinskih opterećenja = 6001 kg -7000 kg |
|
6,33 |
|
zbroj osovinskih opterećenja = 7001 kg -8000 kg |
|
7,00 |
|
zbroj osovinskih opterećenja = 8001 kg -9000 kg |
|
7,67 |
|
zbroj osovinskih opterećenja = 9001kg- 10000 kg |
|
8,33 |
|
osovinsko opterećenje > 10000 kg |
|
9,50 |
|
tri osovine |
|
|
|
zbroj osovinskih opterećenja = 3501 kg -5000 kg |
|
5,00 |
|
zbroj osovinskih opterećenja = 5001 kg -6000 kg. |
|
5,67 |
|
zbroj osovinskih opterećenja -6001 kg -7000 kg |
|
6,33 |
|
zbroj osovinskih opterećenja = 7001 kg - 8000 kg |
|
7,00 |
|
zbroj osovinskih opterećenja = 8001 kg -9000 kg |
|
7,67 |
|
zbroj osovinskih opterećenja = 9001 kg -10000 kg |
|
8,33 |
|
osovinsko opterećenje > 10000 kg |
|
9,50 |
PRIKLJUČNO VOZILO (O4) poluprikolica DA) |
jedna osovina |
|
|
|
osovinsko opterećenje <= 10000 kg |
|
8,33 |
|
osovinsko opterećenje > 10000 kg |
|
9,50 |
|
dvije osovine |
|
|
|
zbroj osovinskih opterećenja <= 10000 kg |
|
8,33 |
|
zbroj osovinskih opterećenja = 10001kg- 11000 kg |
|
9,50 |
|
zbroj osovinskih opterećenja = |
|
10,67 |
|
zbroj osovinskih opterećenja = 12001 kg -13000 kg |
|
11,83 |
|
zbroj osovinskih opterećenja = 13001 kg -14000 kg |
|
13,00 |
|
zbroj osovinskih opterećenja = 14001 kg- 15000 kg |
|
14,17 |
|
zbroj osovinskih opterećenja = 15001 kg -16000 kg |
|
15,33 |
|
zbroj osovinskih opterećenja = 16001 kg -17000 kg |
|
16,50 |
|
zbroj osovinskih opterećenja = 17001 kg -18000 kg |
|
17,67 |
|
zbroj osovinskih opterećenja > 8000 kg |
|
18,83 |
|
tri osovine |
|
|
|
zbroj osovinskih opterećenja <= 10000 kg |
|
8,33 |
|
zbroj osovinskih opterećenja = 0001 kg -11000 kg |
|
9,50 |
|
|
zbroj osovinskih opterećenja = 1001 kg -12000 kg |
|
10,67 |
|||
|
|
zbroj osovinskih opterećenja = 2001 kg -13000 kg |
|
11,83 |
|||
|
|
zbroj osovinskih opterećenja = 3001 kg - 14000 kg |
|
13,00 |
|||
|
|
zbroj osovinskih opterećenja = 4001 kg -15000 kg |
|
14,17 |
|||
|
|
zbroj osovinskih opterećenja = 5001 kg -16000 kg |
|
15,33 |
|||
|
|
zbroj osovinskih opterećenja = 16001 kg- 17000 kg |
|
16,50 |
|||
|
|
zbroj osovinskih opterećenja = 17001 kg -18000 kg |
|
17,67 |
|||
|
|
zbroj osovinskih opterećenja = 18001 kg -19000 kg |
|
18,83 |
|||
|
|
zbroj osovinskih opterećenja = 19001 kg -20000 kg |
|
20,00 |
|||
|
|
zbroj osovinskih opterećenja = 20001 kg -21000 kg |
|
21,17 |
|||
|
|
zbroj osovinskih opterećenja = 21001kg-22000 kg |
|
22,33 |
|||
|
|
zbroj osovinskih opterećenja = 22001 kg - 23000 kg |
|
23,50 |
|||
|
|
ibroj osovinskih opterećenja = 23001 kg -24000 kg |
|
24,67 |
|||
|
|
zbroj osovinskih opterećenja > 24000 kg |
|
25,83 |
|||
14. |
SVA PRIKLJUČNA VOZILA (O4) poluprikolice T)A), prikolica [DB) i (DC) |
četiri osovine |
|
14,50 |
|||
|
|
pet osovina |
|
15,50 |
|
||
|
|
šest i više osovina |
|
16,50 |
|
||
15. |
ERAKTORI T;TI,T2,T3,T4,T5) |
|
|
1,50 |
|
||
16. |
RADNI STROJ |
|
|
2,50 |
|
Članak 4.
(Ostali korektivni koeficijenti)
Korektivni koeficijent K za vozila opremljena dodatnim instalacijama i za posebne namjene vozila:
1) Za vozila opremljena plinskom instalacijom-LPG/CNG i hibride iz kategorija LI, L2, L3, L4, L5, L6, L7, Ml, M2, M3, NI, N2, N3 primijeniti pripadajući im korektivni koeficijent iz tabele stavak (1) ovog članka uvećan za 25%.
2) Za vozila iz kategorije L1, L2, L3, L4, L5, L6, L7, Ml, M2, M3, N1, N2, N3 na elektropogon primijeniti pripadajući im korektivni koeficijent iz tabele stavak (1) ovog članka.
3) Za terenska vozila iz kategorije G primijeniti pripadajući im korektivni koeficijent kategorije M i N iz tabele stavak (1) ovog članka uvećan za 20%.
4) Za starodobna vozila (oldtimer) iz kategorije L1, L2, L3, L4, L5, L6, L7, Ml, M2, M3, N1, N2, N3 primijeniti pripadajući im korektivni koeficijent iz tabele stavak (1) ovog članka.
5) Za pčelarska vozila iz kategorije N1, N2, N3, Ol, O2, O3, O4, poluprikolica DA, prikolice DB i DC primijeniti pripadajući im korektivni koeficijent iz tabele stavak (1) ovog članka.
Članak 5.
(Plaćanje naknade)
Vlasnici motornih i priključnih vozila plaćaju naknadu, za period od 12 mjeseci, prilikom podnošenja zahtjeva za registriranje, odnosno produženja važenja registriranja vozila u jednokratnom iznosu.
Članak 6.
(Povremena registracija)
Vlasnici motornih i priključnih vozila iz članka 3. ove uredbe, koji povremeno registriraju vozilo na period kraći od 12 mjeseci, plaćaju razmjerni dio naknade za taj period.
Članak 7.
(Promjena vlasnika vozila)
Ako se na motornom ili priključnom vozilu izvrši promjena vlasnika u tijeku perioda za koji je plaćena naknada, novi vlasnik vozila nije dužan platiti naknadu za taj period.
Članak 8.
(Odjava vozila)
Kada vlasnik registriranog motornog ili priključnog vozila odjavi vozilo kod organa nadležnog za registriranje vozila, prije isteka perioda od 12 mjeseci, ima pravo na povrat plaćene naknade, za vrijeme od prvog dana od odjavljivanja vozila do isteka roka od 12 mjeseci od dana plaćene naknade. Povrat sredstava vrši se u skladu s odredbom članka 80. stavak (2) alineja 9. a u svezi s člankom 99. Zakona o cestama Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", br. 12/10, 16/10-isp i 66/13).
Članak 9.
(Upravni nadzor)
Federalno ministarstvo prometa i komunikacija vrši upravni nadzor nad primjenom ove uredbe koji obuhvata prenesene javne ovlasti upraviteljima javnih cesta iz članka 80. stavak (2) točka 9. 'Zakona o cestama Federacije BiH.
Članak 10.
(Zakon o cestama)
Naknade iz članka 2. ove uredbe uplaćuju se sukladno ćlanku 95. Zakona o cestama Federacije BiH.
Članak 11.
(Nedostatak podataka)
(1) Ukoliko za neko vozilo nedostaju podatci na temelju kojih se vrši izračun naknade potrebito je postupiti na jedan od slijedećih načina:
a) uputiti stranku da obavi atestiranje vozila kako bi se utvrdi nedostajući podatak
b) uputiti stranku putem stručnih institucija na koje su preneseni poslovi homologacije vozila da se utvrditi nedostajući podatak
(2) Ukoliko stranka ne utvrdi nedostajući podatak vozila na jedan od dva načina iz stavka (1) ovog članka tada će se obračunati visina naknade u iznosu jednakom najvišem iznosu za tu kategoriju vozila.
Članak 12.
(Prestanak važenja)
Danom stupanja na snagu ove uredbe prestaje da važi Uredba o visini godišnje naknade za javne ceste koja se plaća pri registraciji motornih i priključnih vozila ("Službene novine Federacije BiH", broj 16/15).
Članak 13.
(Stupanje na snagu)
Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u
"Službenim novinama Federacije BiH".
V broj 205/2016
02. veljače 2016. godine
Sarajevo
Premijer
Fadil Nov