Na osnovu člana 19. stav (2) Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", br. 1/94, 8/95, 58/02, 19/03, 2/06 i 8/06), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na 62. sjednici, održanoj 12.07.2016. godine, donosi

 

O D L U K U

O USVAJANJU OKVIRA INTEROPERABILNOSTI

 

Član l.
(Predmet odluke)

 

Ovom odlukom usvaja se Okvir interoperabilnosti Bosne i Hercegovine čime se u Federaciji Bosne i Hercegovine postiže osiguranje kompatibilnosti informacionih sistema i procesa, te pružanja objedinjenih i korisnički usmjerenih usluga javne uprave.

 

Član 2.
(Djelokrug primjene)

 

Institucije Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: institucije)   su dužneprimjenjivati Okvir interope­rabilnosti.

 

Član 3.
(Okvir interoperabilnosti)

 

Okvir interoperabilnosti je sastavni dio ove odluke.

 

Član 4.
(Svrha)

 

Ovom odlukom Vlada Federacije Bosne i Hercegovine prihvata preporuke i odrednice Evropskog okvira interoperabilnosti 2.0 (European Interoperabilitv Framework 2.0) kao osnovu Okvira interoperabilnosti, radi postizanja sljedeće svrhe:
a)     razmjena elektroničkih dokumenata i elektronske usluge između institucija jednog upravnog nivoa (vlastita interoperabilnost),
b)     elektronička razmjena podataka među institucijama različitih upravnih   nivoa (zajednička interoperabitnost),
c)     razmjena elektroničkih dokumenata i podataka s institucijama Europske unije i vlada drugih država.

 

Član 5.
(Koristi od primjene Okvira interoperabilnosti)

 

Usvajanjem Okvira interoperabilnosti uspostavljaju se pretpostavke za razvoj i pružanje elektronskih usluga javne uprave za građane i privredne subjekte, lokalnu samoupravu i ostale grupe korisnika usluga javne uprave na području Federacije Bosne i Hercegovine, a kroz pravnu, procesno-organizacionu, semantičku i tehničku interoperabilnost.

 

Član 6.
(Vremenski okviri modernizacije javnih registara)

 

U skladu sa Okvirom interoperabilnosti, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine osigurava institucionalnu spremnost i infrastrukture interoperabilnosti, kako bi se u svim vladama istovremeno osigurala spremnost javnih registara za elektronske usluge, a kako slijedi:
a)     2017. godine - 1. faza: registri privrednih subjekata i pravnih lica (2016-2017);
b)     2017. godine - 2. faza: registri o stanovništvu i matične knjige (2016 - 2017);
c)     2018. godine - 3. faza: podaci o prostoru, objektima i GIS karte (2016-2018).

 

Član 7.
(Provedbeni planovi)

 

(1)    Vlada Federacije Bosne i Hercegovine će dugoročnim provedbenim planom, na osnovu ove odluke, postaviti okvire projekata interoperabilnosti za institucije Vlade Federacije Bosne i Hercegovine sa pripadnim finansijskim planom.
(2)    Nadležna institucija za interoperabilnost, iz člana 9. ove odluke, će u roku od 45 dana od donošenja ove odluke, predložiti Vladi Federacije Bosne i Hercegovine dugoročni provedbeni plan iz stava (1) ovog člana.

 

Član 8.
(Sporazumi i protokoli o interoperabilnosti)

 

(1)   Pri implementaciji dugoročnih provedbenih planova, odnos­no pripadnih projekata, institucije su dužne zaključivati sporazume i protokole o interoperabilnosti unutar samih institucija kao i sa institucijama drugih upravnih nivoa.
(2)   Za elektronske javne servise institucije pravilnicima ure­đuju sadržaj usluga, podatke koji se stavljaju na korištenje, komunikacijske kanale, sigurnosne preduslove, visinu naknada ukoliko ista nije predviđena drugim propisima, kao i ostala pitanja, sve u cilju uspješnog razvoja i održavanja elektronskih usluga.

 

Član 9.
(Nadležne institucije za interoperabilnost)

 

(1)   Za provođenje ove odluke i implementaciju Okvira interoperabilnosti, nadležni su Federalno ministarstvo prometa i komunikacija i Generalni sekretarijat Vlade Federacije Bosne i Hercegovine.
(2)    Federalno ministarstvo prometa i komunikacija je nadležno za:
a)     pripremanje odluke o imenovanju članova u Inter-resornu radnu grupu,
b)     izradu prijedloga i nacrta dugoročnih provedbenih planova, na nivou Vlade Federacije Bosne i Herce­govine,
c)     prikupljanje zahtjeva za budžetiranje projekata/ investicija u infrastrukture interoperabilnosti,
d)     predlaganje propisa i odluka vezanih za interope­rabilnost,
e)     bilježenje dobre prakse i populariziranje efekata,
f)pružanje stručne i administrativne pomoći predstav­nicima svih upravnih nivoa u Interresomoj radnoj grupi,
g)     stručna podrška za održavanje Okvira interopera­bilnosti.
(3)    Generalni sekretarijat Vlade Federacije Bosne i Herce­govine nadležan je za:
a)     Izgradnju, razvijanje, održavanje i nadziranje infrastrukture interoperabilnosti, poput: biblioteka dokumenata interoperabilnosti, repozitorija poslovnih procesa, metarječnika i rječnika podataka, biblioteke XML (Extensible Markup Language - prošireni označeni jezik) shema dokumenata, servisne sabirnice javne uprave, PKI infrastrukture (Public Key Infrastructure - infrastruktura javnih ključeva), kataloga javnih registara i elektroničkih usluga, portala dobrih e-praksi,
b)     pružanje tehničke, stručne i administrativne pomoći Koordinaciji za interoperabilnost i mjerenje uspješnosti primjene interoperabilnosti.
c)     izradu godišnjih operativnih planova za provedbu dugoročnih provedbenih planova interoperabilnosti,
d)     objavljivanje relevantnih standarda, preporuka i arhitektura u skladu sa važećim pravnim propisima,
e)     pružanje stručne pomoći institucijama: u pripremi projekata, izradi pravilnika, pripremi tenderske dokumentacije i dizajnu rješenja, uz korištenje standarda i preporuka Okvira interoperabilnosti,
f)implementaciju projekata razvoja i primjene tipskih sporazuma i protokola za interoperabilnost,
g)     sudjelovanje u održavanju Okvira interoperabilnosti,
h)     stručnu podršku za održavanje Okvira interoperabilnosti i vlastitih specifičnosti (procesne, semantičke, tehničke) za institucije Vlade Federacije
Bosne i Hercegovine,
i)      praćenje razvoja elektronskih usluga, elektronskih javnih registara i primjene interoperabilnosti.

 

Član 10.
(Koordinacija za interoperabilnost)

 

(1)    U svrhu provođenja ove odluke, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine osniva Koordinaciju za interoperabilnost Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Koordinacija za interoperabilnost) kao stručni i savjetodavni organ Vlade Federacije Bosne i Hercegovine.
(2)    Zadaci Koordinacije za interoperabilnost su:
a)     pripremanje i usaglašavanje nacrta i prijedloga dokumenata koje usvaja Vlada Federacije Bosne i Hercegovine vezano za interoperabilnost,
b)     usaglašavanje prijedloga planskih i provedbenih dokumenata koje usvaja Vlada Federacije Bosne i Hercegovine vezane za interoperabilnost,
c)     aktivno učestvovanje u praćenju provedbe planiranih aktivnosti u cilju uspostave i održavanja Okvira interoperabilnosti,
d)     koordiniranje primjene i provedbe Okvira interoperabilnosti između institucija, te unutar vlastitih organizacija,
e)     koordiniranje aktivnosti i projekata institucija iz oblasti interoperabilnosti,
f)      poticanje i razvijanje svijesti o potrebi primjene i provedbe Okvira interoperabilnosti,
g)     godišnje izvještavanje Vladi Federacije Bosne i Hercegovine o svom radu, uključujući i dostavljanje informacija o stanju razvijenosti interoperabilnosti institucija,
h)     uspostavljanje, održavanje i korišćenje biblioteke strateških i provedbenih dokumenata interoperabil­nosti, metodoloških dokumenata, kataloga tehničkih normi i sl.
(3)    Vlada Federacije Bosne i Hercegovine posebnom odlukom, imenuje članove Koordinacije za interoperabilnost, a na prijedlog Generalnog sekretarijata Vlade Federacije Bosne i Hercegovine.
(4)    Koordinacija za interoperabilnost, po potrebi, u svoj rad uključuje predstavnike drugih zainteresiranih institucija, stručnjake iz informaciono-komunikaciono tehnološke industrije i akademske zajednice.

 

Član 11.
(Interresorna radna grupa)

 

(1)   Federalno ministarstvo prometa i komunikacija predlaže predstavnike u Interresornu radnu grupu, imenovanu od strane Vijeće ministara BiH posebnom odlukom, a koja se sastoji od četiri predstavnika entiteta, imenovanih od strane entitetskih vlada, četiri predstavnika Brčko distrikta, imenovani od strane Vlade Brčko distrikta i četiri predstavnika Vijeće ministara BiH, imenovani od strane Vijeće ministara BiH.
(2)    Zadaci Interresome radnu grupe su:
a)     saradnja s nadležnim tijelima Evropske unije vezano za razvoj okvira evropskih javnih usluga,
b)     uspostava i prilagodba informacijsko-koniunikacijske infrastrukture s ciljem postizanja interoperabilnosti i uspostavljanja usluga na svim upravnim nivoima,
c)     izrada pravnih akata kojima se ureduje interoperabilnost usluga javne uprave,
d)     utvrđivanje područja i načina povezivanja zajedničkih i vlastitih infrastruktura interoperabilnosti,
e)     praćenje razvoja javnih registara iz člana 6. ove odluke,
f)     podizanje svijesti javnosti o interoperabilnosti i mogućnostima korištenja elektroničkih usluga javne uprave.

 

Član 12.
(Saradnja nadležnih institucija za interoperabilnost)

 

(1)   Nadležne institucije iz člana 9. dužne su aktivno surađivati po svim pitanjima uspostavljanja i provođenja Okvira interoperabilnosti.
(2)   Nadležne institucije dužne su uspostaviti mehanizme suradnje za sve poslove iz člana 9. i člana 11. ove odluke.
(3)    Za uspostavljanje mehanizama saradnje iz stava (2) ovog člana, nadležne institucije su dužne u roku od 30 dana od stupanja ove odluke na snagu predložiti Vladi Federacije Bosne i Hercegovine sporazum o suradnji nadležnih institucija za interoperabilnost.

 

Član 13.
(Stupanje na snagu)

 

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u
"Službenim novinama Federacije BiH".

 

V broj 1456/2016
12. jula/srpnja 2016. godine
Sarajevo

Premijer
Fadil Novalić, s. r.