Na osnovu člana 19. stav (2) Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", br. 1/94, 8/95, 58/02, 19/03, 2/06 i 8/06), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na 62. sjednici, održanoj 12.07.2016. godine, donosi
O D L U K U
O USVAJANJU OKVIRA INTEROPERABILNOSTI
Član l.
(Predmet odluke)
Ovom odlukom usvaja se Okvir interoperabilnosti Bosne i Hercegovine čime se u Federaciji Bosne i Hercegovine postiže osiguranje kompatibilnosti informacionih sistema i procesa, te pružanja objedinjenih i korisnički usmjerenih usluga javne uprave.
Član 2.
(Djelokrug primjene)
Institucije Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: institucije) su dužneprimjenjivati Okvir interoperabilnosti.
Član 3.
(Okvir interoperabilnosti)
Okvir interoperabilnosti je sastavni dio ove odluke.
Član 4.
(Svrha)
Ovom odlukom Vlada Federacije Bosne i Hercegovine prihvata preporuke i odrednice Evropskog okvira interoperabilnosti 2.0 (European Interoperabilitv Framework 2.0) kao osnovu Okvira interoperabilnosti, radi postizanja sljedeće svrhe:
a) razmjena elektroničkih dokumenata i elektronske usluge između institucija jednog upravnog nivoa (vlastita interoperabilnost),
b) elektronička razmjena podataka među institucijama različitih upravnih nivoa (zajednička interoperabitnost),
c) razmjena elektroničkih dokumenata i podataka s institucijama Europske unije i vlada drugih država.
Član 5.
(Koristi od primjene Okvira interoperabilnosti)
Usvajanjem Okvira interoperabilnosti uspostavljaju se pretpostavke za razvoj i pružanje elektronskih usluga javne uprave za građane i privredne subjekte, lokalnu samoupravu i ostale grupe korisnika usluga javne uprave na području Federacije Bosne i Hercegovine, a kroz pravnu, procesno-organizacionu, semantičku i tehničku interoperabilnost.
Član 6.
(Vremenski okviri modernizacije javnih registara)
U skladu sa Okvirom interoperabilnosti, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine osigurava institucionalnu spremnost i infrastrukture interoperabilnosti, kako bi se u svim vladama istovremeno osigurala spremnost javnih registara za elektronske usluge, a kako slijedi:
a) 2017. godine - 1. faza: registri privrednih subjekata i pravnih lica (2016-2017);
b) 2017. godine - 2. faza: registri o stanovništvu i matične knjige (2016 - 2017);
c) 2018. godine - 3. faza: podaci o prostoru, objektima i GIS karte (2016-2018).
Član 7.
(Provedbeni planovi)
(1) Vlada Federacije Bosne i Hercegovine će dugoročnim provedbenim planom, na osnovu ove odluke, postaviti okvire projekata interoperabilnosti za institucije Vlade Federacije Bosne i Hercegovine sa pripadnim finansijskim planom.
(2) Nadležna institucija za interoperabilnost, iz člana 9. ove odluke, će u roku od 45 dana od donošenja ove odluke, predložiti Vladi Federacije Bosne i Hercegovine dugoročni provedbeni plan iz stava (1) ovog člana.
Član 8.
(Sporazumi i protokoli o interoperabilnosti)
(1) Pri implementaciji dugoročnih provedbenih planova, odnosno pripadnih projekata, institucije su dužne zaključivati sporazume i protokole o interoperabilnosti unutar samih institucija kao i sa institucijama drugih upravnih nivoa.
(2) Za elektronske javne servise institucije pravilnicima uređuju sadržaj usluga, podatke koji se stavljaju na korištenje, komunikacijske kanale, sigurnosne preduslove, visinu naknada ukoliko ista nije predviđena drugim propisima, kao i ostala pitanja, sve u cilju uspješnog razvoja i održavanja elektronskih usluga.
Član 9.
(Nadležne institucije za interoperabilnost)
(1) Za provođenje ove odluke i implementaciju Okvira interoperabilnosti, nadležni su Federalno ministarstvo prometa i komunikacija i Generalni sekretarijat Vlade Federacije Bosne i Hercegovine.
(2) Federalno ministarstvo prometa i komunikacija je nadležno za:
a) pripremanje odluke o imenovanju članova u Inter-resornu radnu grupu,
b) izradu prijedloga i nacrta dugoročnih provedbenih planova, na nivou Vlade Federacije Bosne i Hercegovine,
c) prikupljanje zahtjeva za budžetiranje projekata/ investicija u infrastrukture interoperabilnosti,
d) predlaganje propisa i odluka vezanih za interoperabilnost,
e) bilježenje dobre prakse i populariziranje efekata,
f)pružanje stručne i administrativne pomoći predstavnicima svih upravnih nivoa u Interresomoj radnoj grupi,
g) stručna podrška za održavanje Okvira interoperabilnosti.
(3) Generalni sekretarijat Vlade Federacije Bosne i Hercegovine nadležan je za:
a) Izgradnju, razvijanje, održavanje i nadziranje infrastrukture interoperabilnosti, poput: biblioteka dokumenata interoperabilnosti, repozitorija poslovnih procesa, metarječnika i rječnika podataka, biblioteke XML (Extensible Markup Language - prošireni označeni jezik) shema dokumenata, servisne sabirnice javne uprave, PKI infrastrukture (Public Key Infrastructure - infrastruktura javnih ključeva), kataloga javnih registara i elektroničkih usluga, portala dobrih e-praksi,
b) pružanje tehničke, stručne i administrativne pomoći Koordinaciji za interoperabilnost i mjerenje uspješnosti primjene interoperabilnosti.
c) izradu godišnjih operativnih planova za provedbu dugoročnih provedbenih planova interoperabilnosti,
d) objavljivanje relevantnih standarda, preporuka i arhitektura u skladu sa važećim pravnim propisima,
e) pružanje stručne pomoći institucijama: u pripremi projekata, izradi pravilnika, pripremi tenderske dokumentacije i dizajnu rješenja, uz korištenje standarda i preporuka Okvira interoperabilnosti,
f)implementaciju projekata razvoja i primjene tipskih sporazuma i protokola za interoperabilnost,
g) sudjelovanje u održavanju Okvira interoperabilnosti,
h) stručnu podršku za održavanje Okvira interoperabilnosti i vlastitih specifičnosti (procesne, semantičke, tehničke) za institucije Vlade Federacije
Bosne i Hercegovine,
i) praćenje razvoja elektronskih usluga, elektronskih javnih registara i primjene interoperabilnosti.
Član 10.
(Koordinacija za interoperabilnost)
(1) U svrhu provođenja ove odluke, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine osniva Koordinaciju za interoperabilnost Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Koordinacija za interoperabilnost) kao stručni i savjetodavni organ Vlade Federacije Bosne i Hercegovine.
(2) Zadaci Koordinacije za interoperabilnost su:
a) pripremanje i usaglašavanje nacrta i prijedloga dokumenata koje usvaja Vlada Federacije Bosne i Hercegovine vezano za interoperabilnost,
b) usaglašavanje prijedloga planskih i provedbenih dokumenata koje usvaja Vlada Federacije Bosne i Hercegovine vezane za interoperabilnost,
c) aktivno učestvovanje u praćenju provedbe planiranih aktivnosti u cilju uspostave i održavanja Okvira interoperabilnosti,
d) koordiniranje primjene i provedbe Okvira interoperabilnosti između institucija, te unutar vlastitih organizacija,
e) koordiniranje aktivnosti i projekata institucija iz oblasti interoperabilnosti,
f) poticanje i razvijanje svijesti o potrebi primjene i provedbe Okvira interoperabilnosti,
g) godišnje izvještavanje Vladi Federacije Bosne i Hercegovine o svom radu, uključujući i dostavljanje informacija o stanju razvijenosti interoperabilnosti institucija,
h) uspostavljanje, održavanje i korišćenje biblioteke strateških i provedbenih dokumenata interoperabilnosti, metodoloških dokumenata, kataloga tehničkih normi i sl.
(3) Vlada Federacije Bosne i Hercegovine posebnom odlukom, imenuje članove Koordinacije za interoperabilnost, a na prijedlog Generalnog sekretarijata Vlade Federacije Bosne i Hercegovine.
(4) Koordinacija za interoperabilnost, po potrebi, u svoj rad uključuje predstavnike drugih zainteresiranih institucija, stručnjake iz informaciono-komunikaciono tehnološke industrije i akademske zajednice.
Član 11.
(Interresorna radna grupa)
(1) Federalno ministarstvo prometa i komunikacija predlaže predstavnike u Interresornu radnu grupu, imenovanu od strane Vijeće ministara BiH posebnom odlukom, a koja se sastoji od četiri predstavnika entiteta, imenovanih od strane entitetskih vlada, četiri predstavnika Brčko distrikta, imenovani od strane Vlade Brčko distrikta i četiri predstavnika Vijeće ministara BiH, imenovani od strane Vijeće ministara BiH.
(2) Zadaci Interresome radnu grupe su:
a) saradnja s nadležnim tijelima Evropske unije vezano za razvoj okvira evropskih javnih usluga,
b) uspostava i prilagodba informacijsko-koniunikacijske infrastrukture s ciljem postizanja interoperabilnosti i uspostavljanja usluga na svim upravnim nivoima,
c) izrada pravnih akata kojima se ureduje interoperabilnost usluga javne uprave,
d) utvrđivanje područja i načina povezivanja zajedničkih i vlastitih infrastruktura interoperabilnosti,
e) praćenje razvoja javnih registara iz člana 6. ove odluke,
f) podizanje svijesti javnosti o interoperabilnosti i mogućnostima korištenja elektroničkih usluga javne uprave.
Član 12.
(Saradnja nadležnih institucija za interoperabilnost)
(1) Nadležne institucije iz člana 9. dužne su aktivno surađivati po svim pitanjima uspostavljanja i provođenja Okvira interoperabilnosti.
(2) Nadležne institucije dužne su uspostaviti mehanizme suradnje za sve poslove iz člana 9. i člana 11. ove odluke.
(3) Za uspostavljanje mehanizama saradnje iz stava (2) ovog člana, nadležne institucije su dužne u roku od 30 dana od stupanja ove odluke na snagu predložiti Vladi Federacije Bosne i Hercegovine sporazum o suradnji nadležnih institucija za interoperabilnost.
Član 13.
(Stupanje na snagu)
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u
"Službenim novinama Federacije BiH".
V broj 1456/2016
12. jula/srpnja 2016. godine
Sarajevo
Premijer
Fadil Novalić, s. r.