Na temelju članka 19. stavak 1., a u vezi sa člankom 21. Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", br. 1/94, 8/95, 58/02, 19/03, 2/06 i 8/06), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na 25. žurnoj sjednici održanoj 15.05.2013. godine, donijela je

 

U R E D B U

O GENERALNOM TAJNIŠTVU VLADE
FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE

 

Članak l.

 

Ovom uredbom uređuje se djelokrug i temelji unutarnjeg ustrojstva Generalnog tajništva Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Generalno tajništvo), osniva se i ureduje djelokrug Ureda Premijera Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Ured Premijera) kao posebne službe u sastavu Generalnog tajništva, djelokrug Zajedničkog ureda Premijera i zamjenika Premijera, kao detaširane organizacijske jedinice Generalnog tajništva sa sjedištem u Mostaru, te djelokrug Ureda Vlade Federacije Bosne i Hercegovine za Brčko Distrikt Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Ured za Brčko Distrikt), kao detaširane organizacijske jedinice Generalnog tajništva sa sjedištem u Brčko Distriktu Bosne i Hercegovine) u daljem tekstu: Brčko Distrikt).

 

Članak 2.

 

Generalno tajništvo vrši stručne poslove za potrebe Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Vlada), radnih tijela Vlade, Premijera/Predsjednika Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Premijer), Zamjenika premijera Federacije Bosne i Hercegovine i federalnog ministra prostornog uređenja (u daljem tekstu: Zamjenik premijera), Zamjenika premijera Federacije Bosne i Hercegovine i federalnog ministra poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva (u daljem tekstu: Zamjenik premijera) i članove Vlade, koji se odnose na:
- organizaciju sjednica Vlade i radnih tijela Vlade;
- pripremanje materijala na zahtjev Vlade, Premijera i zamjenike Premijera;
- koordinaciju pripreme prijedloga, usvajanje i nadzor nad implementacijom programa rada Vlade za mandatno razdoblje i godišnjih operativnih planova rada Vlade;
- praćenje izvršavanja programa rada Vlade i obveza Vlade po zaključcima Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Parlament Federacije);
- koordinaciju izrade izvješća i analiza koje se odnose na implementaciju aktivnosti u vezi sa izvršavanjem programa rada Vlade;
- izradu i praćenje izvršavanja zaključaka Vlade;
- izradu i praćenje izvršavanja rješenja i drugih akata u vezi sa radom radnih tijela Vlade, kao i kadrovskim poslovima iz nadležnosti Vlade (imenovanja, postavljenja, razrješenja i drugi poslovi iz nadležnosti Vlade);
- koordinaciju poslova koji se odnose na europske integracije, i to: na horizontalnom temelju sa federalnim ministarstvima i drugim organima federalne uprave i sa nadležnim državnim i kantonalnim tijelima;
- koordinaciju poslova koji se odnose na IPA fondove i druge vidove donatorske pomoći;
- koordinaciju poslova koji se odnose na reformu javne uprave i pripremu odgovarajućih izvještaja za Vladu;
- osiguravanje stručnih i organizacijskih temelja za uvođenje metodologije analize utjecaja propisa;
- koordinaciju suradnje federalnih ministarstava i drugih federalnih organa uprave i federalnih upravnih organizacija, kao i organizacija koje vrše javna ovlaštenja sa poslovnom zajednicom i civilnim društvom, radi sprovođenja procedura analize utjecaja propisa;
- uspostavu i vođenje elektronskog registra administrativnih postupaka u  Federaciji  Bosne  i Hercegovine (u daljem tekstu: Elektronski registar);
- koordinaciju suradnje Vlade sa organizacijama civilnog društva;
- osiguravanje dokumentacionih materijala i podataka od značaja za rad Vlade, Premijera, zamjenika Premijera i članova Vlade;
- uspostavljanje suradnje i koordinacije rada između institucija Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Federacija) i nadležnih odjela Vlade Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine i drugih institucija Brčko Distrikta;
- praćenje realizacije projekata koji se odnose na Informacijski sustav Vlade;
- izradu i nadzor nad primjenom plana mjera bezbjeđnosti i interoperabilnosti Informacijskog sustava Vlade;
- davanje preporuka, u suradnji sa nadležnim organima, o mjerama informacijske bezbjednosti i interoperabilnosti u komunikaciji  organa državne uprave sa Vladom, kao i uzajamnom usklađivanju mjera informacijske bezbjednosti i interoperabilnosti u međusobnoj komunikaciji organa;
- predlaganje i koordiniranje izrade i uvođenja informatičkih projekata koji uključuju više organa; informatičku podršku u korišćenju zajedničkih informatičkih projekata;
- analizu, standardizaciju i unapređenje informacija i usluga koje pružaju federalni organi putem web-a;
- priprema i provođenje ugovora iz oblasti informatike;
- zastupanje federalnih organa u informatičkoj oblasti na državnoj razini;
- izradu standarda i preporuka u oblasti informatike;
- promoviranje i uvođenje softwer-a zasnovanog na otvorenom kodu;
- informatičku podrška korisnicima informacijskog sustava Vlade;
- izradu video prezentacija i tehnička podrška prezentacijama;
- neposredno prevođenje i obezbjeđenje prevođenja pisanih tekstova na strane i sa stranih jezika;
- stručne poslove u vezi sa objavljivanjem propisa i drugih akata u  "Službenim novinama Federacije BiH";
- lektoriranje zakona, drugih propisa i općih akata, analiza, izvješća i drugih materijala koje Vlada donosi, odnosno razmatra ili koje dostavlja Parlamentu   Federacije, odnosno Predsjedniku i potpredsjednicima Federacije Bosne i Hercegovine, radi razmatranja ili usvajanja;
- administrativno-tehničke i operativno-tehničke poslove, ukoliko vršenje tih    poslova nije organizirano na drugi način;
- i druge poslove koje utvrdi Vlada.

 

Članak 3.

 

Ured Premijera vrši stručne i druge poslove u vezi sa ostvarivanjem funkcije Premijera, a posebno poslova koji odnose na:
- pripremu stručnih temelja za postupanje Premijera prilikom usmjeravanja rada Vlade i usklađivanja rada federalnih ministarstava i drugih organa federalne uprave i federalnih upravnih organizacija u izvršavanju političkih i upravnih     smjernica Parlamenta Federacije i Vlade;
- sagledavanje aktualnih pitanja, pojava i problema i priprema odgovarajućih materijala i prijedloga za postupanje;
- pripremu stručnog i organizacijskog temelja za suradnju Premijera sa predstavnicima izvršne i zakonodavne vlasti na razini Federacije i drugih razina vlasti u Bosni i Hercegovini;
- koordinaciju definiranja strateških prioriteta Vlade na godišnjem ili drugom periodičnom temelju;
- koordinaciju poslova u vezi sa EU integracijama, donatorskom pomoći, civilnim društvom i reformom javne uprave;
- pripremu stručnih i organizacijskih temelja za suradnju Premijera sa asocijacijama privrednika i poslodavaca, sindikatima, udruženjima branitelja i članova obitelji šehida i poginulih branitelja, udruženjima invalida, omladinskim i drugim nevladinim organizacijama, ustanovama, medijima i građanima;
- osiguravanje i postupanje sukladno propisanim procedurama u vezi sa raspolaganjem sredstvima "Tekuća pričuva Premijera Federacije Bosne i Hercegovine", praćenje realizacije i efektivnosti izdvojenih sredstava; organizaciju sastanaka i posjeta Premijera.

 

Članak 4.

 

Ured za Brčko Distrikt vrši stručne i druge poslove kojima se osigurava da se aktivnostima Vlade u potpunosti poštuju Konačna odluka Arbitražnog tribunala za spor u vezi sa međuentitetskom linijom razgraničenja u oblasti Brčkog i Amandman I na Ustav Bosne i Hercegovine, a posebno:
- da će sve aktivnosti Vlade u pogledu rneđuentitetske linije razgraničenja biti poduzimane uz puno poštivanje odredaba čl. 11. i 39. Konačne odluke, naloga Supervizora za Brčko Distrikt i Ustava Bosne i Hercegovine;
- da se aktivnostima Vlade neće nastojati ponovo uspostaviti rneđuentitetska linija razgraničenja ili izvršiti bilo koje drugo administrativno razgraničenje sa sličnim značenjem za teritorij Brčkog, niti isključiti cjelokupna teritorija ili dio njegovog teritorija iz teritorije;
- da će se Vlada pridržavati odluka Ustavnog suda Bosne i Hercegovine, što uključuje i odluke u vezi sa sporovima koji se javljaju po Amandmanu I na Ustav Bosne i Hercegovine;
- da će Vlada koordinirati sa Brčko Distriktom po pitanjima koja se tiču financiranja, te da neće poduzimati korake koji bi u znatnoj mjeri utjecati na smanjenje sposobnosti da funkcionira kao jedinstvena, multietnička i demokratska jedinica lokalne samouprave s vlastitim institucijama, zakonima i statusom konačno propisanim odlukama Arbitražnog tribunala.
U izvršavanju poslova iz stavka l. ovog članka, Ured za Brčko Distrikt će posebno raditi na:
- uspostavljanju suradnje i koordinacije rada između institucija Federacije i nadležnih odjela Vlade Brčko Distrikta i drugih institucija Brčko Distrikta;
- suradnji i informiranju Gradonačelnika Brčko Distrikta o svim aktivnostima iz nadležnosti Vlade od značaja za Brčko Distrikt;
- osiguravanju pristupa materijalima Vlade od značaja za Brčko Distrikt; i
- druge poslove koje utvrdi Vlada.

 

Članak 5.

 

U Zajedničkom uredu Premijera i zamjenika Premijera u Mostaru vrše se poslovi koji se odnose na:
- praćenje aktualnih pitanja i pojava u oblastima iz federalne nadležnosti i priprema odgovarajućih materijala i mišljenja,
- priprema informaciono-dokumentacionih temelja, suglasno dobijenim nalozima;
- prijem stranaka i rad na pisanim predstavkama i prijedlozima građana, udruženja, privrednih društava i ustanova;
- osiguranje uvjeta za održavanje sjednica Vlade, kao i sastanaka Premijera i zamjenika Premijera u Mostaru;
- stručnu obradu materijala upućenih Premijeru i zamjenicima Premijera, te poduzimanje daljnjih aktivnosti suglasno dobijenim nalozima;
- administrativno - tehnički poslovi za potrebe Premijera, zamjenika Premijera i tajnika Vlade u Mostaru.

 

Članak 6.

 

Generalno tajništvo, radi vršenja poslova iz članka 2. ove uredbe, sarađuje sa federalnim ministarstvima i drugim federalnim organima državne službe; Uredom Vlade Federacije Bosne i Hercegovine za zakonodavstvo i usklađenost s propisima EU; Uredom Vlade Federacije Bosne i Hercegovine za odnose s javnošću; Federalnim zavodom za programiranje razvoja; stručnim službama domova Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine; uredima Predsjednika i potpredsjednika Federacije Bosne i Hercegovine; Generalnim tajništvom Vijeća ministara BiH; Generalnim tajništvom Vlade Republike Srpske; centralnim organima kantonalnih vlada; Službom za zajedničke poslove organa i tijela Federacije Bosne i Hercegovine i odgovarajućim stručnim službama u općinama i gradovima.

 

Članak 7.

 

Unutrašnja organizacija Generalnog tajništva utvrđuje se Pravilnikom o unutarnjem ustrojstvu Generalnog tajništva Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu).
Unutarnje ustrojstvo Ureda 'Premijera utvrđuje se, kao poseban dio Pravilnika o unutarnjem ustrojstvu.
Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu donosi tajnik Vlade, uz prethodnu suglasnost Vlade.

 

Članak 8.

 

Radom Generalnog tajništva rukovodi tajnik Vlade.
Tajnik Vlade ima jednog ili više pomoćnika.
Tajnik Vlade u pogledu rukovođenja Stručnom službom Vlade, ima prava i dužnosti rukovoditelja samostalne federalne uprave, odnosno samostalne federalne upravne organizacije.

 

Članak 9.

 

Radom Ureda Premijera rukovodi direktor kojeg imenuje Premijer.
Direktor Ureda Premijera ima status savjetnika Premijera.
U pogledu rukovođenja Uredom Premijera, direktor Ureda Premijera ima prava i obveze direktora federalne uprave i federalne upravne organizacije u sastavu organa uprave, osim ako ovom Uredbom nije drugačije određeno.
Direktor Ureda Premijera za svoj rad i rad Ureda Premijera odgovara Premijeru.
Poslove iz djelokruga Ureda Premijera vrše savjetnici Premijera, koje imenuje Premijer.
Stručne i druge poslove za potrebe Ureda Premijera vrše državni službenici i namještenici raspoređeni u Generalnom tajništvu, koje postavlja odnosno raspoređuje tajnik Vlade.

 

Članak ;10.

 

Sredstva za rad Generalnog tajništva utvrđuju se u federalnom Proračunu, u okviru sredstava za rad Vlade.

 

Članak 11.

 

Tajnik Vlade donijet će novi Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu Generalnog tajništva Vlade Federacije Bosne i Hercegovine, najkasnije u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove uredbe.

 

Članak 12.

 

Danom stupanja na snagu ove uredbe prestaje da važi Uredba o Generalnom tajništvu Vlade Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", br. 2/96, 44/07, 22/08 i 52/08) i Uredba o osnivanju Ureda Koordinatora Vlade Federacije Bosne i Hercegovine za Brčko Distrikt Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", broj 38/11)".

 

Članak 13.

 

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".

 

V broj 333/2013
15. svibnja 2013. godine
Sarajevo

Premijer
Nermin Nikšić, v. r.