Na osnovu člana 19. stav 1., a u vezi sa članom 21. Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", br.1/94, 8/95, 58/02, 19/03, 2/06 i 8/06), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na 25. hitnoj sjednici održanoj 15.05.2013. godine, donijela je
O GENERALNOM SEKRETARIJATU VLADE
FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE
Član l.
Ovom uredbom uređuje se djelokrug i osnove unutrašnje organizacije Generalnog sekretarijata Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Generalni sekretarijat), osniva se i uređuje djelokrug Ureda Premijera Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Ured Premijera) kao posebne službe u sastavu Generalnog sekretarijata, djelokrug Zajedničkog ureda Premijera i zamjenika Premijera, kao detaširane organizacione jedinice Generalnog sekretarijata sa sjedištem u Mostaru, te djelokrug Ureda Vlade Federacije Bosne i Hercegovine za Brčko Distrikt Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Ured za Brčko Distrikt), kao detaširane organizacione jedinice Generalnog sekretarijata sa sjedištem u Brčko Distriktu Bosne i Hercegovine) u daljem tekstu: Brčko Distrikt).
Član 2.
Generalni sekretarijat vrši stručne poslove, za potrebe Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Vlada), radnih tijela Vlade, Premijera/Predsjednika Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Premijer), Zamjenika premijera Federacije Bosne i Hercegovine i federalnog ministra prostornog uređenja (u daljem tekstu: Zamjenik premijera), Zamjenika premijera Federacije Bosne i Hercegovine i federalnog ministra poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva (u daljem tekstu: Zamjenik premijera) i članove Vlade, koji se odnose na:
- organizaciju sjednica Vlade i radnih tijela Vlade;
- pripremanje materijala na zahtjev Vlade, Premijera i zamjenike Premijera;
- koordinaciju pripreme prijedloga, usvajanje i nadzor nad implementacijom programa rada Vlade za mandatni period i godišnjih operativnih planova
rada Vlade;
- praćenje izvršavanja programa rada Vlade i obaveza Vlade po zaključcima Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Parlament
Federacije);
- koordinaciju, izrade izvještaja i analiza koje se odnose na implementaciju aktivnosti u vezi sa izvršavanjem programa rada Vlade;
- izradu i praćenje izvršavanja zaključaka Vlade;
- izradu i praćenje izvršavanja rješenja i drugih akata u vezi sa radom radnih tijela Vlade, kao i kadrovskim poslovima iz nadležnosti Vlade (imenovanja, postavljenja, razrješenja i drugi poslovi iz nadležnosti Vlade);
- koordinaciju poslova koji se odnose na evropske integracije, i to: na horizontalnoj osnovi sa federalnim ministarstvima i drugim organima federalne uprave i sa nadležnim državnim i kantonalnim tijelima;
- koordinaciju poslova koji se odnose na IPA fondove i druge vidove donatorske pomoći;
- koordinaciju poslova koji se odnose, na reformu javne uprave i pripremu odgovarajućih izvještaja za Vladu;
- osiguravanje stručnih i organizacijskih osnova za uvođenje metodologije analize uticaja propisa; koordinaciju saradnje federalnih ministarstava i drugih federalnih organa uprave i federalnih upravnih organizacija, kao i organizacija koje vrše javna ovlaštenja sa poslovnom zajednicom i civilnim društvom, radi sprovođenja procedura analize uticaja propisa;
- uspostavu i vođenje elektronskog registra administrativnih postupaka u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Elektronski registar);
- koordinaciju saradnje Vlade sa organizacijama civilnog društva;
- osiguravanje dokumentacionih materijala i podataka od značaja za rad Vlade, Premijera, zamjenika Premijera i članova Vlade;
- uspostavljanje saradnje i koordinacije rada između institucija Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Federacija) i nadležnih odjela Vlade Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine i drugih institucija Brčko Distrikta;
- praćenje realizacije projekata koji se odnose na Informacioni sistem Vlade;
- izradu i nadzor nad primjenom plana mjera bezbjednosti i interoperabilnosti Informacionog sistema Vlade;
- davanje preporuka u saradnji sa nadležnim organima, o mjerama informacione bezbjednosti i interoperabilnosti u komunikaciji organa državne uprave sa Vladom, kao i uzajamnom usklađivanju mjera informacione bezbjednosti i interoperabilnosti u međusobnoj komunikaciji organa;
- predlaganje i koordinaciju izrade i uvođenja informatičkih projekata koji uključuju više organa;
- informatičku podršku u korištenju zajedničkih informatičkih projekata;
- analizu, standardizaciju i unapređenje informacija i usluga koje pružaju federalni organi putem web-a;
- priprema i provođenje ugovora iz oblasti informatike;
- zastupanje federalnih organa u informatičkoj oblasti na državnom nivou;
- izradu standarda i preporuka u oblasti informatike;
- promoviranje i uvođenje sofvera zasnovanog na otvorenom kodu;
- informatičku podršku korisnicima informacionog sistema Vlade;
- izradu video prezentacija i tehnička podrška prezentacijama;
- neposredno prevođenje i obezbjeđenje prevođenja pisanih tekstova na strane i sa stranih jezika;
- stručne poslove u vezi sa objavljivanjem propisa i drugih akata u "Službenim novinama Federacije BiH";
- lektoriranje zakona, drugih propisa i općih akata, analiza, izvještaja i drugih materijala koje Vlada donosi, odnosno razmatra ili koje dostavlja Parlamentu Federacije, odnosno Predsjedniku potpredsjednicima Federacije Bosne i Hercegovine, radi razmatranja ili usvajanja;
- administrativno-tehničke i operativno-tehničke poslove, ukoliko vršenje tih poslova nije organizirano na drugi način; i
- druge poslove koje utvrdi Vlada.
Član 3.
Ured Premijera vrši stručne i druge poslove u vezi sa ostvarivanjem funkcije Premijera, a posebno poslova koji se odnose na:
-pripremu stručnih osnova za postupanje Premijera prilikom usmjeravanja rada Vlade i usklađivanja rada federalnih ministarstava i drugih organa federalne uprave i federalnih upravnih organizacija u izvršavanju političkih i upravnih smjernica Parlamenta Federacije i Vlade;
- sagledavanje aktuelnih pitanja, pojava i problema i priprema odgovarajućih materijala i prijedloga za postupanje;
- pripremu stručne i organizacijske osnove za saradnju Premijera sa predstavnicima izvršne i zakonodavne vlasti na nivou Federacije i drugih nivoa vlasti u Bosni i Hercegovini;
- koordinaciju definiranja strateških prioriteta Vlade na godišnjoj ili drugoj periodičnoj osnovi;
- koordinaciju poslova u vezi sa EU integracijama,
- donatorskom pomoći, civilnim društvom i reformom javne uprave;
- pripremu stručnih i organizacijskih osnova za saradnju Premijera sa asocijacijama privrednika i poslodavaca, sindikatima, udruženjima boraca i
članova porodica šehida i poginulih boraca, udruženjima invalida, omladinskim i drugim nevladinim organizacijama, ustanovama, medijima i
građanima;
- osiguravanje i postupanje u skladu sa propisanim procedurama u vezi sa raspolaganjem sredstvima "Tekuća rezerva Premijera Federacije Bosne i
Hercegovine", praćenje realizacije i efektivnosti izdvojenih sredstava;
- organizaciju sastanaka i posjeta Premijera.
Član 4
Ured za Brčko Distrikt vrši stručne i druge poslove kojima se osigurava da se aktivnostima Vlade u potpunosti poštuju Konačna odluka Arbitražnog tribunala za spor u vezi sa međuentitetskom linijom razgraničenja u oblasti Brčkog i Amandman I na Ustav Bosne i Hercegovine, a posebno:
- da će sve aktivnosti Vlade u pogledu međuentitetske linije razgraničenja biti poduzimane uz puno poštivanje odredaba čl. 11. i 39. Konačne odluke, naloga Supervizora za Brčko Distrikt i Ustava Bosne i Hercegovine;
- da se aktivnostima Vlade neće nastojati ponovo uspostaviti međuentitetska linija razgraničenja ili izvršiti bilo koje drugo administrativno razgraničenje sa sličnim značenjem za teritorij Brčkog, niti isključiti cjelokupna teritorija ili dio njegovog teritorija iz teritorije;
- da će se Vlada pridržavati odluka Ustavnog suda Bosne i Hercegovine, što uključuje i odluke u vezi sa sporovima koji se javljaju po Amandmanu I na Ustav Bosne i Hercegovine;
- da će Vlada koordinirati sa Brčko Distriktom po pitanjima koja se tiču finansiranja, te da neće poduzimati korake koji bi u znatnoj mjeri uticali na smanjenje sposobnosti da funkcionira kao jedinstvena, multietnička i demokratska jedini lokalne samouprave s vlastitim institucijama, zakonima i statusom konačno propisanim odlukama Arbitražnog tribunala.
U izvršavanju poslova iz stava 1. ovog člana, Ured za Brčko Distrikt će posebno raditi na:
- uspostavljanju saradnjc i koordinacije rada između institucija Federacije i nadležnih odjela Vlade Brčko Distrikta i drugih institucija Brčko Distrikta;
- saradnji i informiranju Gradonačelnika Brčko Distrikta o svim aktivnostima iz nadležnosti Vlade od značaja za Brčko Distrikt;
- osiguravanju pristupa materijalima Vlade od značaja za Brčko Distrikt; i
- druge poslove koje utvrdi Vlada.
Član 5.
U Zajedničkom uredu Premijera i zamjenika Premijera u Mostaru vrše se poslovi koji se odnose na:
- praćenje aktuelnih pitanja i pojava u oblastima iz federalne nadležnosti i priprema odgovarajućih materijala i mišljenja,
- priprema informaciono-dokumentacionih osnova, saglasno dobijenim nalozima;
- prijem stranaka i rad na pisanim predstavkama i prijedlozima građana, udruženja, privrednih društava i ustanova;
- osiguranje uvjeta za održavanje sjednica Vlade, kao i sastanaka Premijera i zamjenika Premijera u Mostara;
- stručnu obradu materijala upućenih Premijeru i zamjenicima Premijera, te poduzimanje daljnjih aktivnosti saglasno dobijenim nalozima;
- administrativno-tehnički poslovi za potrebe Premijera, zamjenika Premijera i sekretara Vlade u Mostaru.
Član 6.
Generalni sekretarijat, radi vršenja poslova iz člana 2. ove uredbe, sarađuje sa federalnim ministarstvima i dragim federalnim, organima državne službe; Uredom Vlade Federacije Bosne i Hercegovine za zakonodavstvo i usklađenost s propisima EU; Uredom Vlade Federacije Bosne i Hercegovine za odnose s javnošću; Federalnim zavodom za programiranje razvoja; stručnim službama domova Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine; uredima Predsjednika i potpredsjednika Federacije Bosne i Hercegovine; Generalnim sekretarijatom Vijeća ministara BiH; Generalnim sekretarijatom Vlade Republike Srpske; centralnim organima kantonalnih vlada; Službom za zajedničke poslove organa i tijela Federacije Bosne i Hercegovine i odgovarajućim stručnim službama u općinama i gradovima.
Član 7.
Unutrašnja organizacija Generalnog sekretarijata utvrđuje se Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji Generalnog sekretarijata Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji).
Unutrašnja organizacija Ureda Premijera utvrđuje se, kao i poseban dio Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji. Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji donosi sekretar Vlade, uz prethodnu saglasnost Vlade.
Član 8.
Radom Generalnog sekretarijata rukovodi sekretar Vlade. Sekretar Vlade ima jednog ili više pomoćnika. Sekretar Vlade u pogledu rukovođenja Stručnom službom Vlade, ima prava i dužnosti rukovodioca samostalne federalne uprave, odnosno samostalne federalne upravne organizacije.
Član 9.
Radom Ureda Premijera rukovodi direktor kojeg imenuje premijer.
Direktor Ureda Premijera ima status savjetnika Premijera.
U pogledu rukovođenja Uredom Premijera, direktor Ureda Premijera ima prava i obaveze direktora federalne uprave i federalne upravne organizacije u sastavu organa uprave, osim ako ovom Uredbom nije drugačije određeno.
Direktor Ureda Premijera za svoj rad i rad Ureda Premijera odgovara Premijeru.
Poslove iz djelokruga Ureda Premijera vrše savjetnici Premijera, koje imenuje Premijer.
Stručne i druge poslove za potrebe Ureda Premijera vrše državni službenici i namještenici raspoređeni u Generalnom sekretarijatu, koje postavlja odnosno raspoređuje sekretar Vlade.
Član 10.
Sredstva za rad Generalnog sekretarijata utvrđuju se u federalnom Budžetu, u okviru sredstava za rad Vlade.
Član 11.
Sekretar Vlade donijet će novi Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji Generalnog sekretarijata Vlade Federacije Bosne i Hercegovine, najkasnije u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove uredbe.
Član 12.
Danom stupanja na snagu ove uredbe prestaje da važi Uredba o Generalnom sekretarijatu Vlade Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", br. 2/96, 44/07, 22/08 i 52/08) i Uredba o osnivanju Ureda Koordinatora Vlade Federacije Bosne i Hercegovine za Brčko Distrikt Bosne
I Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", broj 38/11).
Član 13.
Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".
V broj 333/2013
15. maja 2013. godine
Sarajevo
Premijer
Nermin Nikšić, s. r.