Na osnovu člana 19. stav 1. Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", br. 1/94, 8/95, 58/02,19/03, 2/06 i 8/06), na prijedlog Agencije za državnu službu Federacije Bosne i Hercegovine, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na 71. sjednici, održanoj 10.01.2013. godine, donosi

 

U R E D B U

O MJERILIMA, POSTUPKU I NAČINU OCJENJIVANJA
RADA RUKOVODITELJA ORGANA DRŽAVNE SLUŽBE
KOJE POSTAVLJA VLADA FEDERACIJE BOSNE I
HERCEGOVINE

 

I - OSNOVNE ODREDBE

 

Član 1.
(Predmet regulisanja)

 

Ovom uredbom utvrđuju se mjerila za procjenu učinka, postupak i način ocjenjivanja rada rukovoditelja organa državne službe i drugih rukovodećih državnih službenika (u daljem tekstu: rukovoditelj organa državne službe), koje postavlja Vlada Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Vlada Federacije).
Vlada Federacije ocjenjuje rad rukovoditelja organa državne službe po prethodno provedenom postupku, na osnovu mjerila procjene učinka.
Ocjenjivanje se vrši na obrascima koji se nalaze u prilogu ove uredbe i čine njen sastavni dio.

 

II - MJERILA ZA PROCJENU UČINKA

 

Član 2.
(Osnov za procjenu učinka)

 

Ocjena rada rukovoditelja organa državne službe zasniva se na rezultatima postignutim:
- u  izvršavanju poslova utvrđenih zakonom, drugim propisima i pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji;
- na izvršavanju zadataka koji su za vremenski period utvrđeni u planu rada organa državne službe;
- na izvršavanju zaključaka i drugih akata Vlade Federacije;
- na ocjeni stanja u upravnoj oblasti iz nadležnosti organa državne službe;
- na nalazima i preporukama Ureda za reviziju institucija u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Ured za reviziju), koji se odnose na finansijsko i materijalno poslovanje organa državne službe.
Ocjenjivanje rada rukovoditelja organa državne službe zasniva se na rezultatima rada i ostvarivanju zadatih radnih ciljeva utvrđenih u aktima iz stava 1. ovog člana, koji se procjenjuju prema osnovnim i dopunskim mjerilima učinka.

 

Član 3.
(Osnovna mjerila procjene učinka)

 

Rukovoditelj organa državne službe ocjenjuje se u skladu sa slijedećim osnovnim mjerilima procjene učinka:
- realizacija zadataka i ostvarenih ciljeva postavljenih planom rada organa državne službe,
- procjena ukupno ostvarenih rezultata u izvršavanju zakona i drugih propisa iz nadležnosti organa državne službe navedenih u izvještaju o radu, uzimajući u obzir i ocjene i zaključke mjerodavnih organa koje su dati prilikom razmatranja stanja iz nadležnosti organa državne službe,
- realizacija zaključaka i drugih akata Vlade Federacije koje je bio dužan izvršiti organ državne službe u periodu ocjenjivanja, s posebnim naglaskom na kvantitet, kvalitet, efikasnost i pravodobnost izvršenja postavljenih zadataka i mjera,
- nalazi i preporuke Ureda za reviziju datih u konačnom godišnjem izvještaju o finansijskoj reviziji poslovanja organa državne službe, uključujući i primjenu preporuka iz prethodnih revizija i analizu mjera preduzetih na osnovu tih preporuka.

 

Član 4.
(Dopunska mjerila procjene učinka)

 

Pored osnovnih mjerila iz člana 3. ove uredbe, prilikom ocjenjivanja rukovoditelja organa državne službe primjenjuju se i slijedeća dopunska mjerila procjene učinka:
- broj inicijativa i prijedloga za poboljšanje stanja iz nadležnosti organa državne službe koje je organ državne službe podnio u periodu ocjenjivanja, a koje je Vlada Federacije ili drugi resorni organ prihvatio.
- veličina i složenost unutrašnje organizacije organa državne službe obzirom na broj organizacionih jedinica, njihovu vrstu, dislociranost izvan sjedišta organa i broj uposlenih u organu državne službe.

 

III - POSTUPAK OCJENJIVANJA

 

Član 5.
(Period i rokovi ocjenjivanja)

 

Radni učinak rukovoditelja organa državne službe ocjenjuje se jednom godišnje i to najkasnije u roku od 90 dana po isteku perioda za koji se ocjenjuje.
Ne ocjenjuje se rukovodeći državni službenik koji je na dužnosti proveo manje od polovine vremenskog perioda za koji se vrši ocjenjivanje.

 

Član 6.
(Interresorna radna grupa za procjenu učinka)

 

Ocjenjivanju rada rukovoditelja organa državne službe prethodi postupak procjene ostvarenja radnih ciljeva, odnosno izvršenja postavljenih zadataka.
Postupak procjene ostvarenja radnih ciljeva, odnosno izvršenja postavljenih zadataka provodi Interresorna radna grupa koju imenuje Vlada Federacije na prijedlog Agencije za državnu službu Federacije Bosne i Hercegovine.
Interresorna radna grupa iz stava 2. ovog člana ima predsjednika i četiri člana koji su na poziciji rukovodećih državnih službenika iz:
- Federalnog ministarstva pravde, Federalnog ministarstva finansija/Federalnog ministar­stva financija,
- Agencije za državnu službu Federacije Bosne i Hercegovine,
- Generalnog sekretarijata Vlade Federacije Bosne i Hercegovine,
- Ureda Vlade Federacije Bosne i Hercegovine za zakonodavstvo i usklađenost sa propisima Evropske unije.
Mandat predsjednika i članova Interresorne radne grupe traje četiri godine, s tim da ne može biti duži od mandata Vlade Federacije koja ih je imenovala.

 

Član 7.
(Zadatak Interresome radne grupe)

 

Zadatak Interresorne radne grupe iz člana 6. ove uredbe je da provede postupak
procjene učinka organa državne službe za period ocjenjivanja prema osnovnim i dopunskim mjerilima učinka iz čl. 3. i 4. ove uredbe i da izradi izvještaj o procjeni ostvarenja radnih ciljeva odnosno izvršenja poslova i radnih zadataka organa državne službe za odnosni period ocjenjivanja, izraženu odgovarajućim procentom, na posebnom obrascu koji se nalazi u prilogu ove uredbe čiji je sastavni dio.

 

Član 8.
(Način procjene učinka - procentualni iskaz realizacije)

 

Interresorna radna grupa posebno, po svakom mjerilu učinka iz člana 3. ove uredbe, dodjeljuje odgovarajući procenat izvršenja .poslova i zadataka u rasponu od 1% - 90%, s tim da će nakon dodjele procenata realizacije po svim mjerilima učinka izračunati prosječan procenat realizacije poslova i radnih zadataka koji se dobije kada se zbir pojedinačnih procenata realizacije podijeli sa ukupnim brojem mjerila učinka iz člana 3. ove uredbe.
Prosječan procenat realizacije iz stava 1. ovog člana se koriguje primjenom dopunskih mjerila učinka iz člana 4. ove uredbe dodjelom odgovarajućeg procenta, maksimalno do 5% po svakom dopunskom mjerilu.
Ukupan procenat realizacije poslova i radnih zadataka za period ocjenjivanja, koji predstavlja zbir prosječnog procenta realizacije poslova i radnih zadataka iz stava 1. ovog člana uredbe i zbira procenata dobivenih primjenom dopunskih mjerila iz člana 4. ove uredbe, a što je Interresorna radna grupa dužna obrazložiti u svom pismenom izvještaju.

 

Član 9.
(Izvještaj o procjeni učinka i očitovanje na izvještaj)

 

Na zahtjev Interresorne radne grupe, rukovoditelji organa državne službe su dužni dostaviti potrebne informacije i dokumente radi izrade izvještaja.
Kao osnova za primjenu mjerila iz člana 3. ove uredbe i izradu izvještaja Interresorne radne giiipe uzimaju se svi podaci, informacije, planovi, izvještaji, dokumenti koji su neposredno dostavljeni Interresornoj radnoj grupi od strane organa državne službe, odnosno druge mjerodavne institucije, kao i drugi relevantni podaci u vezi sa radom organa državne službe.
Interresorna radna grupa je dužna sačiniti izvještaj iz člana 7, ove uredbe u roku od 60 dana od dana isteka perioda za koji se vrši ocjenjivanje i dostaviti ga u daljem roku od pet dana rukovoditelju organa državne službe, koji je dužan svoje pismeno očitovanje na izvještaj dostaviti interresornoj radnoj grupi u roku od pet dana od dana prijema izvještaja.
Interresorna radna grupa je dužna izvještaj iz člana 7. ove uredbe dostaviti Generalnom sekretarijatu Vlade Federacije Bosne i Hercegovine, zajedno sa očitovanjem rukovodećeg državnog službenika na izvještaj Interresorne radne grupe o procjeni izvršenja poslova i zadataka organa državne službe.

 

Član 10.
(Naknada za rad u Interresornoj radnoj grupi)

 

Predsjednik i članovi Interresorne radne grupe imaju pravo na naknadu za efektivni rad u skladu sa propisom Vlade Federacije.
Naknadu članovima Interresorne radne grupe iz stava 1. ovog člana isplaćuje organ državne službe iz kojeg je član nominovan.

 

IV - OCJENJIVANJE

 

Član 11.
(Postupak utvrđivanja ocjene rada rukovoditelja organa državne službe)

 

Ocjenu rada rukovoditelja organa državne službe rješenjem utvrđuje Vlada Federacije na prijedlog svog radnog tijela imenovanog u skladu sa odredbama člana 14. Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine.
Radno tijelo iz stava 1. ovog člana ima zadatak da u roku od osam dana od dana prijema izvještaja Interresorne radne grupe i očitovanja rukovoditelja organa državne službe na obrascu iz člana 1. stav 3. ove uredbe, utvrdi prijedlog ocjene radnog učinka i dostavi ga Vladi Federacije radi donošenja odluke o ocjeni.
Prijedlog ocjene iz stava 2. ovog člana zasniva se na procjeni ukupnog procenta realizacije poslova i radnih zadataka organa državne službe navedenog u izvještaju Interresorne radne grupe i očitovanju rukovoditelja organa državne službe.
Ocjene "izuzetno uspješan" i "nezadovoljava" moraju biti posebno obrazložene i potkrijepljene činjenicama i dokazima.

 

Član 12.
(Vrsta, opis i struktura ocjena radnog učinka)

 

Konačna ocjena radnog učinka rukovoditelja organa državne službe iskazuje se opisno, i to u skladu sa sljedećom skalom:
a)     "ne zadovoljava"
b)     "zadovoljava"
c)     "uspješan''
d)     "izuzetno uspješan"
Ocjena iz stava 1. ovog člana kojom Vlada Federacije ocjenjuje rukovoditelja organa državne službe zavisi od ukupnog procenta realizacije poslova i zadataka iz člana 8. stav 3. ove uredbe, iskazano u procentima kako slijedi:
a)     "nezadovoljava" - od l % do 50%,
b)     "zadovoljava"- 51 % do 70%,
c)     "uspješan" - 71% do 85%
d)     "izuzetno uspješan" - od 86% do 100%.
Ocjena radnog učinka rukovoditelja organa državne službe utvrđena u skladu sa stavom 2. ovog člana, može se izmijeniti ukoliko se ukupan procenat realizacije iz člana 8. stav 3. ove uredbe izmijeni na osnovu uvažavanja činjenica koje se odnose na rad organa državne službe navedenih u očitavanju rukovodećeg državnog službenika ili takvih činjenica s kojima raspolaže Vlada Federacije.

 

Član 13.
(Prigovor na rješenje o ocjeni radnog učinka)

 

Protiv rješenja iz člana 11. stav 1. ove uredbe rukovoditelj organa državne službe može izjaviti prigovor Vladi Federacije u roku od osam dana od dana prijema rješenja,
Postupak po prigovoru vodi Federalno ministarstvo pravde koje je dužno u roku od 15 dana od dana izjavljivanja prigovora dostaviti Vladi Federacije prijedlog odluke po prigovoru.
Protiv konačnog rješenja Vlade Federacije može se u skladu sa zakonom pokrenuti upravni spor kod nadležnog suda.

 

V - PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

 

Član 14.
(Rješenje o ocjeni radnog učinka rukovodećeg državnog službenika koji za svoj rad odgovara rukovoditelju organa državne službe i Vladi Federacije)

 

Rješenje o ocjeni radnog učinka rukovodećeg državnog službenika kojeg postavlja rukovoditelj organa državne službe i koji u smislu odredbi člana 65. stav 3. Zakona o organizaciji organa uprave u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", broj 35/05) za svoj rad i rad uprave, odnosno upravne organizacije kojom rukovodi odgovara rukovodiocu organa državne službe i Vladi Federacije, stupa na snagu nakon što ga, na prijedlog radnog tijela iz člana 11. ove uredbe, potvrdi Vlada Federacije.

 

Član 15.
(Stupanje na snagu)

 

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u

"Službenim novinama Federacije BiH".

 

V broj 27/2013
10. januara/siječnja 2013. godine
Sarajevo

Premjer
Nerimin Nikšlć, s. r.