Na temelju članka 54. stavak 2. Zakona o organizaciji organa uprave u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", broj 35/05), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na 90. sjednici, održanoj 04.12.2013. godine, donosi

 

U R E D B U

O OSNIVANJU UREDA VLADE FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE ZA PITANJA INVALIDITETA

 

Članak l.

 

Ovom uredbom osniva se Ured Vlade Federacije Bosne i Hercegoovine za pitanja invaliditeta (u daljem tekstu: Ured), uređuje djelokrug rada, rukovođenje Uredom i odgovornost u rukovođenju, način izvještavanja o radu Ureda, te suradnja sa drugim organima i institucijama.

 

Članak 2.

 

Sjedište Ureda je u Sarajevu.

 

Članak 3.

 

Ured obavlja sljedeće poslove:
- obezbjeđuje institucionalno praćenje stanja u oblasti invalidnosti;
- obezbjeđuje primjenu zakona koji reguliraju oblast invalidnosti;
- inicira poduzimanje mjera i aktivnosti koje su u funkciji poboljšanja položaja osoba sa invaliditetom;
- koordinira aktivnosti institucija i organizacija koje su odgovorne za rješavanje problema iz ove oblasti i koje su dužne da uključuju pitanja invaliditeta u svoj rad;
- prati implementaciju Strategije za izjednačavanje mogućnosti za osobe sa invaliditetom u Federaciji Bosne i Hercegovine 2011.-2015. godina (u daljem tekstu: Strategija), te predlaže njenu reviziju, a posebno u odnosu na međunarodne obaveze Bosne i Hercegovine u pogledu pitanja invaliditeta u odnosu na Politiku u oblasti invalidnosti ("Službeni glasnik BiH", broj 76/08) i Strategiju;
- prati primjenu Politike u oblasti invalidnosti i Kon­vencije o pravima osoba sa invaliditetom Ujedinjenih naroda ("Službeni glasnik BiH"- Međunarodni ugovori, broj: 11/09) i predlaže mjere i aktivnosti u svrhu postizanja standarda u oblasti invalidnosti na području Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Federacija), utvrđenih okvirnim dokumentima;
- inicira i provodi i druge poslove koji su u funkciji unapređenja stanja u oblasti invalidnosti u Federaciji.

 

Članak 4.

 

Ured će najmanje jednom u šest mjeseci, a po potrebi i češće, izvještavati Vladu Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Vlada Federacije) o poslovima i aktivnostima iz članka 3. ove uredbe.

 

Članak 5.

 

Obrađivači propisa kojima se uređuju pitanja invalidnosti, prije dostavljanja akata radi davanja mišljenja organima iz članka 27. Poslovnika o radu Vlade Federacije Bosne i Hercegovine -Prečišćeni tekst ("Službene novine Federacije BiH", broj 6/10, 37/10 i 62/10), obavezni su pribaviti mišljenje Ureda o usklađenosti i senzitivnosti istih u pogledu prava, potreba i mogućnosti osoba sa invaliditetom kako su definirani UN Konvencijom o pravima osoba sa invaliditetom, Politikom u oblasti invalidnosti i Strategijom.
Obrađivači propisa dužni su, u obrazloženju zakona i podzakonskih akata, iznijeti konkretne razloge, posebno za svaku primjedbu, prijedlog i sugestiju daru od strane Ureda, koju nisu prihvatili.

 

Članak 6.

 

U cilju unapređenja svog rada i razmjene iskustava, Ured ostvaruje suradnju sa odgovarajućim institucijama i službama na svim razinama vlasti u Federaciji, te odgovarajućim službama Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Republike Srpske.

 

Članak 7.

 

Radom Ureda rukovodi ravnatelj.
Ravnatelj za svoj rad i rad Ureda odgovara Vladi Federacije.
Ravnatelja Ureda postavlja i razrješava Vlada Federacije na usuglašen prijedlog premijera i zamjenika premijera Vlade Federacije, sukladno Zakonu o državnoj službi u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", broj 29/03, 23/04, 39/04, 54/04, 67/05, 8/06 i 4/12).

 

Članak 8.

 

Ravnatelj Ureda će, najkasnije u roku od 30 dana od dana postavljenja, donijeti Pravilnik o unutarnjoj organizaciji Ureda.
Na Pravilnik iz stavka 1. ovog članka, suglasnost daje Vlada Federacije.

 

Članak 9.

 

Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objave u
"Službenim novinama Federacije BiH".

 

V broj 1464/2013
04. prosinca 2013. godine
Sarajevo

Premijer
Nermin Nikšić, v. r.