Na osnovu čl. 36. i 38. Zakona o izvršavanju Budžeta Federacije Bosne i Hercegovine za 2013. godinu ("Službene novine Federacije BiH", broj 106/12), na prijedlog federalnog ministra obrazovanja i nauke, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine na 23. hitnoj sjednici održanoj 26.04.2013. godine, donosi
O USVAJANJU PROGRAMA UTROŠKA SREDSTAVA S KRITERIJIMA RASPODJELE SREDSTAVA TEKUĆIH
TRANSFERA UTVRĐENIH BUDŽETOM FEDERACIJE
BOSNE I HERCEGOVINE ZA 2013. GODINU
FEDERALNOG MINISTARSTVA OBRAZOVANJA I
NAUKE
Usvaja se .Program utroška sredstava za: "Transfer za finansiranje studentskog standarda", ekonomski kod 614100; "Transfer za finansiranje obrazovanja", ekonomski kod 614100; "Transfer za implementaciju Bolonjskog procesa", ekonomski kod 614100; "Transfer za oblast nauke od značaja za Federaciju BiH", ekonomski kod 614300; "Transfer za institucije nauke i podsticaj NIR od značaja za Federaciju BiH", ekonomski kod 614300 i "Transfer za Fond za studentske zajmove", ekonomski kod 614300; s kriterijima raspodjele sredstava tekućih transfera Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke, utvrđenih u razdjelu 54. Budžeta Federacije Bosne i Hercegovine za 2013. godinu ("Službene novine Federacije BiH", broj 106/12), kako slijedi:
UTROŠKA SREDSTAVA S KRITERIJIMA
RASPODJELE SREDSTAVA TEKUĆIH TRANSFERA
Opći kriteriji raspodjele sredstava svih tekućih transfera:
a) Raspodjela sredstava na području Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Federacije), odnosno svih deset kantona, vršit će se uz uvažavanje minimalnih standarda i kvaliteta ponuđenih programa i projekata.
b) Preraspodjela sredstava transfera vršit će se na području kantona i općina čije vlade, odnosno općinski načelnici, nisu u mogućnosti finansijski podržati određene projekte iz oblasti obrazovanja i nauke, a posebno odgojno-obrazovnim ustanovama koje rade u otežanim uslovima, odnosno ispod minimalnih standarda.
c) Prilikom sufinansiranja projekata i zahtjeva, kandidovanih od strane pojedinaca, odnosno fizičkih lica, preferirat će se podnosioci zahtjeva slabijeg socijalnog statusa uz poštovanje kvaliteta i standarda ponuđenog projekta.
1. Program raspodjele sredstava Transfera za finansiranje studentskog standarda u iznosu od 1.100.000,00 KM
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina sredstava |
|
1. |
Osnovni studentski standard |
Subvencioniranje smještaja i ishrane studenata |
Studentski centri i domovi u Federaciji |
1.045.000,00 |
2. |
Prošireni |
Podrška projektima |
Javne visokoškolske |
|
2. Podrška najboljim |
||||
3. Podsticaj školovanju Roma, državljana Bosne i |
||||
4. Podrška studentima |
||||
5. Pomoć bbliotekama |
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
1. "Subvencioniranje smještaja i ishrane studenata"
Subvencioniranje smještaja i ishrane u iznosu od 189,00 KM mjesečno po studentu koji dolazi iz manje razvijenih kantona Posavski, Bosansko-podrinjski, Kanton 10) i Republike Srpske. Nacin dodjele sredstava je određen Protokolom o subvencioniranju smještaja i ishrane studenata u studentskim centrima i
domovima u Federaciji, te Odlukom o subvencioniranju smještaja i ishrane studenata u studentskim centrima i domovima u Federaciji, broj 398/05 od 21.7. 2005. godine.
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
2. "Prošireni studentski standard"
2.1. "Podrška projektima studentskih organizacija, realizaciji domaćih i međunarodnih studentskih manifestacija, te učešću studenata na domaćim i međunarodnim studentskim manifestacijama"
- Kvalitet i značaj projekta / manifestacije za studij;
- Korist za društvo, značaj za Federaciju te Bosnu i Hercegovinu;
- Razrađenost, konkretnost i mjerljivost ciljeva projekta;
- Brojnost i organiziranost studentske organizacije te brojnost ciljne grupe;
- Popis dosadašnjih aktivnosti i realiziranih projekata;
- Profiliranost studentske organizacije i saradnja s matičnom visokoškolskom ustanovom;
- Članstvo udomaćim i međunarodnim studentskim asocijacijama;
- Uspostavljena saradnja na projektu s domaćim i međunarodnim studentskim udruženjima;
- Potvrđeno učešće drugih sufinansijera;
- Kvalitet i potvrđeni značaj organizatora u dijelu koji se odnosi na učešće na domaćim i međunarodnim studentskim manifestacijama.
2.2. "Podrška najboljim studentima, državljanima Bosne i Hercegovine, koji studiraju na javnim visokoškolskim ustanovama u Federaciji"
- Po jedan najbolji student sa svake organizacione jedinice/fakulteta, akademije i pridruženih članica na svakom javnom univerzitetu/sveučilištu u Federaciji
na osnovu dostavljenog prijedloga visokoškolskih ustanova;
- Mlađi od 25 godina s danom prijave na poziv;
- Najbolji prosjek ocjena na dosadašnjem studiju;
- Nisu (bez opravdanog razloga) obnavljali godinu na dosadašnjem studiju;
- Podrška se ne odnosi na studente prve godine starog studijskog programa ili ciklusa studija po Bolonjskom sistemu studiranja;
- U slučaju da dva ili više studenata imaju jednak prosjek ocjena, prednost ima student koji je u toku studija učestvovao u naučnom i stručnom radu i
vannastavnim aktivnostima.
2.3. "Podsticaj školovanju Roma, državljana Bosne i Hercegovine, koji studiraju u javnim visokoškolskim ustanovama u Federaciji"
- Dosadašnji uspjeh u školovanju;
- Socijalni status aplikanta.
2.4. "Podrška studentima sa invaliditetom, državljanima Bosne i Hercegovine, koji studiraju u javnim visokoškolskim ustanovama u Federaciji"
- Redovan stuident dodiplomskog ili postdiplomskog studija, odnosno redovan student prvog, drugog ili trećeg ciklusa na javnim visokoškolskim ustanovama u Federaciji;
- Invalidnost utvrđena rješenjem nadležnog organa;
- Dokaz da student nije obnavljao neku od godina studija, izuzev ako je obnavljanje godine posljedica liječenja u vezi s uzrokom invaliditeta.
2.5. "Pomoć bibliotekama visokoobrazovnih institucija u osiguranju dostupnosti udžbenika osnovne studentske literature za studijske programe"
- Nepostojanje udžbenika na tržištu;
- Nedostupnost prosječnom studentu zbog visoke cijene;
- Preporuka profesora matičnog predmeta;
- Ocjene kompetentnih recenzenata ili istaknutih naučnih i javnih radnika koji se bave predmetnom tematikom.
Sredstva pod rednim brojem l dodjeljuju se na osnovu primljenih faktura od strane svih studentskih domova u Federaciji.
Sredstva za programe pod rednim brojevima 2 dodjeljivat će se odlukom federalnog ministra obrazovanja i nauke, na prijedlog posebno formirane komisije i Stručnog kolegija Ministarstva, a na osnovu primljenih zahtjeva.
Za programe pod rednim brojevima 2. bit će raspisani javni pozivi, izuzev programa 2.2. "Podrška najboljim studentima, državljanima Bosne i Hercegovine, koji studiraju na javnim visokoškolskim ustanovama u Federaciji", koji će biti realizovan na osnovu dostavljenih prijedloga od strane javnih visokoškolskih ustanova u Federaciji.
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina sredstava |
3. |
Sredstva rezerve za |
Javne visokoškolske ustanove, |
55.000,00 |
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
- Podrška projektima koji nisu predviđeni navedenim programima, a od značaja su za poboljšanje studentskog standarda u Federaciji;
- Podrška projektima koji u potpunosti ne ispunjavaju propisane kriterije ali se, u cilju regionalne zastupljenosti i poticaja visokom obrazovanju i studentskom standardu, prihvataju i finansiraju.
Sredstva po ovom osnovu dodjeljuje federalni ministar obrazovanja i nauke pojedinačnom odlukom, na prijedlog Sektora za visoko obrazovanje.
2. Program raspodjele sredstava Transfera za Fmansiranje obrazovanja u iznosu od 2.158.200.00 KM
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina redstava |
1. |
Poboljšanje uslova rada odgojno-obrazovnih ustanova |
Predškolske ustanove, osnovne i srednje škole |
850.000,00 |
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
1. "Poboljšanje uslova rada odgojno-obrazovnih ustanova"
a) Sredstva se raspodjeljuju na području cijele Federacije, odnosno svih deset kantona, izuzev kantona koji ne dostave svoje prijedloge;
b) Prilikom raspodjele sredstava po kantonima uzimat će se u obzir ukupan broj učenika na području kantona, te socijalno-ekonomsko stanje kantona, kao korektivni faktor povećanja pripadajućih sredstava izračunatih na osnovu ukupnog broja učenika (Bosansko-podrinjski kanton, Posavski kanton i Kanton broj 10);
c) Raspodjela sredstava će se izvršiti na osnovu prijedloga kantonalnih ministarstava nadležnih za oblast obrazovanja u Federaciji; Nadležna kantonalna ministarstva su dužna Federalnom ministarstvu obrazovanja i nauke predložiti do 10 projekata odgojno-obrazovnih ustanova sa područja svog kantona iz više općina na osnovu sljedećih kriterija:
- Rekonstrukcija školskih objekata koji zbog stanja dotrajalosti ugrožavaju normalno odvijanje nastavnog procesa, odnosno fizički ugrožavaju živote učenika i nastavnog osoblja;
- Pri odabiru projekata rekonstrukcije ili opremanja školskih objekata, prednost dati područnim školama koje rade u otežanim uslovima;
- Predložiti projekte lokalnih zajednica koji zbog svojih teških ekonomskih položaja nisu u mogućnosti obezbijediti minimalne standarde za odvijanje nastave u školskim objektima na svom teritoriju;
- Prioritet u rekonstrukciji ili opremanju dati školama sa pretežnim ili velikim brojem učenika iz kategorije manjinskih povratnika;
- Podržati projekte obrazovnih ustanova koje obrazuju veći broj učenika romske nacionalnosti i drugih nacionalnih manjina;
- Podsticaj proširivanju smještajnih kapaciteta školskih objekata u cilju administrativno-pravnog ujedinjavanja "dvije škole pod jednim krovom", te prilagođavanje školskih prostorija za realizaciju istih;
- Davanje prednosti projektima koji omogućavaju promoviranje prava nacionalnih manjina, te osoba sa posebnim potrebama i prilagođavanje školskih objekata za realizaciju istih;
- Vrijednost jednog predloženog projekta, odnosno iznos traženih financijskih sredstava po jednom projektu ne smije biti veći od 35.000,00 KM.
Sredstva će se dodijeliti na prijedlog posebno formiranog povjerenstva i Stručnog kolegija Ministarstva, a na osnovu pristiglih prijedloga kantonalnih ministarstava nadležnih za oblast obrazovanja.
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina sredstava |
2. |
Pomoć projektima inkluzije i projektima poboljšanja rada sa djecom sa posebnim potrebama |
Predškolske ustanove, osnovne i srednje škole, pedagoški zavodi, stručna udruženja, nevladine organizacije i pojedinci, nosioci projekta. |
250.000,00 |
3. |
Podrška programima koji omogućuju odraslim osobama završetak osnovne škole |
Osnovne škole, institucije i organizacije koje organiziraju završetak osnovne škole za odrasle osobe |
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
2. "Pomoć projektima inkluzije i projektima poboljšanja rada sa djecom s posebnim potrebama"
- Kvalitet ponuđenog projekta inkluzije sa aspekta metodologije izrade, odnosno jasno definiranih ciljeva i metoda provođenja projektnih aktivnosti;
- Precizno definirane ciljne grupe i broj korisnika projekta;
- Dostignuti nivo ili afirmacija individualnog pristupa svakom djetetu sukladno sa njegovim potrebama i mogućnostima;
- Kvalitet sadržaja projekta, odnosno detaljno obrazloženje potrebe za realizacijom projekta sa aspekta predviđenih socijalnih učinaka;
- Povezanost predloženog projekta i programa sa prethodnim aktivnostima, odnosno postignuti rezultati u prethodnom periodu;
- Iznos sredstava potrebnih za realiziranje projekta, odnosno učešća drugih financijera ili učesnika u financiranju projekta (vlastita sredstva, donacija, sredstva iz Budžeta Federacije BiH, sredstva iz budžeta jedinica lokalne samouprave i drugih sredstava).
Pomoć projektima inkluzije i projektima poboljšanja rada sa djecom s posebnim potrebama planira se realizirati kroz podršku predškolskim ustanovama, osnovnim i srednjim školama, stručnim udruženjima, nevladinim organizacijama i pojedincima, nosiocima projekta iz domena inkluzivnog obrazovanja, podršku nabavci savremene didaktičko-metodičke literature za uspješno provođenje inkluzivnog obrazovanja, te podsticaj edukativnim programima za asistente u nastavi.
Projekti koje odobri Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke bit će podržani u maksimalnoj vrijednosti do 5.000,00 KM.
3. "Podrška programima koji omogućuju odraslim osobama završetak osnovne škole"
- Kvalitet ponuđenog projekta sa aspekta metodologije izrade, odnosno jasno definiranih ciljeva i metoda provođenja projektnih aktivnosti;
- Precizno definisane ciljne grupe i broj korisnika projekta;
- Dostignuti nivo, društvena afirmacija i javna promocija neophodnosti završetka osnovne škole;
- Kvalitet sadržaja projekta, odnosno detaljno obrazloženje potrebe za realizacijom projekta sa aspekta predviđenih socijalnih učinaka;
- Povezanost predloženog projekta i programa sa prethodnim aktivnostima, odnosno postignuti rezultati u prethodnom periodu;
- Preporuka nadležnog organa;
- Iznos sredstava potrebnih za realizaciju projekta, odnosno učešća drugih finansijera i)i učesnika u finansiranju projekta (vlastita sredstva, donacija, sredstva iz Budžeta Federacije BiH, sredstva iz budžeta jedinica lokalne samouprave i drugih sredstava).
Projekti koje odobri Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke bit će podržani u maksimalnoj vrijednosti do 5.000,00 KM.
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina sredstava |
4. |
Podrška školovanju djece romske nacionalnosti i drugih nacionalnih manjina |
Predškolske ustanove, osnovne srednje škole, pedagoški zavodi, stručna udruženja, nevladine organizacije i pojedinci, nosioci projekta |
95.000,00 |
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
4. "Podrška školovanju djece romske nacionalnosti i drugih nacionalnih manjina"
- Kvalitet ponuđenog projekta sa aspekta metodologije izrade, odnosno jasno definiranih ciljeva i metoda provođenja projektnih aktivnosti;
- Precizno definisane ciljne grupe i broj korisnika projekta;
- Dostignuti nivo, društvena afirmacija i javna promocija školovanja djece romske nacionalnosti i drugih nacionalnih manjina;
- Kvalitet sadržaja projekta, odnosno detaljno obrazloženje potrebe za realizacijom projekta sa aspekta predviđenih socijalnih učinaka;
- Povezanost predloženog projekta i programa sa prethodnim aktivnostima, odnosno postignuti rezultati u prethodnom periodu;
- Preporuka nadležnog organa;
- Iznos sredstava potrebnih za realizaciju projekta, odnosno učešća drugih finansijera ili učesnika u finansiranju projekta (vlastita sredstva, donacija, sredstva iz Budžeta Federacije BiH, sredstva iz budžeta jedinica lokalne samouprave i druga sredstva).
Projekti koji budu odobreni od Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke podržat će se u maksimalnoj vrijednosti do 5.000,00 KM.
Podrška školovanju djece romske nacionalnosti i drugih nacionalnih manjina se planira realizovati kroz podršku osnovnim, srednjim školama, stručnim udruženjima i općinama u realizaciji programa školovanja djece romske nacionalnosti i podsticaj školovanja učenika romske nacionalnosti kroz jednokratnu finansijsku podršku.
Projekat podsticaja školovanja učenika romske nacionalnosti kroz jednokratnu finansijsku podršku će se realizovati na osnovu dostavljenih podataka od kantonalnih ministarstava nadležnih za oblast obrazovanja.
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina sredstava |
5. |
Podrška stručnim udruženjima i školama za organiziranje takmičenja na federalnom i državnom nivou |
Predškolske ustanove, osnovne i srednje škole, pedagoški zavodi, stručna udruženja, nevladine organizacije i druga pravna i fizička lica |
120.000,00 |
6. |
Organizacija manifestacije ''Znanjem u budućnost" |
5. "Podrška stručnim udruženjima i školama za organiziranje takmičenja na federalnom i državnom nivou"
Podržat će se projekti udruženja koja ispunjavaju sljedeće uslove:
a) Udruženje koje organizira takmičenje na federalnom nivou mora pozvati potencijalne takmičare iz svih kantona Federacije koji su osvojili nagrade na kantonalnim takmičenjima;
b) Udruženje, koje organizira takmičenje na državnom nivou mora pozvati potencijalne takmičare iz svih deset kantona Federacije BiH, iz Republike Srpske i iz Brčko Distrikta;
c) Udruženje koje organizira više od jednog takmičenja može aplicirati na sredstva za podršku u organizaciji samo jednog takmičenja;
d) Podrška takmičenjima na federalnom i državnom nivou iz predmeta koji su zastupljeni u nastavnim planovima i programima osnovnih i srednjih škola.
U izuzetnim slučajevima, Ministarstvo može uzeti u obzir i podatke od udruženja koja ne ispunjavaju propisane uvjete, ali samo ako na određenom nivou ne postoji registrirano udruženje koje organizira takmičenja za neki od predmeta iz nastavnog plana i programa osnovnih ili srednjih škola i pod uvjetom da na takmičenje koje organizira pozove sve potencijalne takmičare sa
nivoa na kojem se takmičenje organizira.
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
- Značaj i kvalitet federalnog ili državnog takmičenja;
- Obuhvat i broj učesnika na takmičenju;
- Postignuti rezultati u prethodnom periodu;
- Kvalitet pripremnog programa za takmičenje;
- Afirmacija jačanja integrisanosti učesnika;
- Programski ciljevi takmičenja;
- Iznos sredstava potrebnih za realizaciju projekta, odnosno učešća drugih finansijera, ili učesnika u finansiranju projekta (vlastita sredstva, donacija, sredstva iz Budžeta Federacije BiH, sredstva iz budžeta jedinica lokalne samouprave i drugih sredstava).
Projekti koje odobri Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke bit će podržani u maksimalnoj vrijednosti do 5.000,00 KM.
6. Organizacija manifestacije "Znanjem u budućnost"
- Troškovi Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke za organizaciju manifestacije "Znanjem u budućnost";
- Dodjela priznanja učenicima i školama za ostvarene rezultate na federalnim, državnim i međunarodnim takmičenjima;
- Nagrade učenicima za ostvarene rezultate na federalnim, državnim i međunarodnim takmičenjima
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina sredstava |
7. |
Organizacija |
Predškolske ustanove, osnovne i srednje škole, pedagoški zavodi, institucije pojedinci, nosioci projekta obrazovnog karaktera i druga pravna i fizička lica |
30.000,00 |
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
7. "Organizacija manifestacije povodom Dana nastavnika"
- Prikupljanje i obrada podataka o odgajateljima, učiteljima, nastavnicima i profesorima koji su se istakli u odgojno-obrazovnom radu u predškolskim
ustanovama i školama, te u svojoj sredini;
- Troškovi organizacije manifestacije povodom Dana nastavnika;
- Dodjela nagrada i priznanja najboljim odgajateljima, učiteljima, nastavnicima i profesorima za 2013. godinu.
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina sredstava |
8. |
Nabavka besplatnih udžbenika |
Učenici u stanju socijalne potrebe |
600.000,00 |
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
8. "Nabavka besplatnih udžbenika"
- Nabavka besplatnih udžbenika za učenike u stanju socijalne potrebe koji pohađaju devetogodišnje osnovno obrazovanje na području cijele Federacije
BiH, odnosno svih deset kantona;
- Nabavka besplatnih udžbenika će se realizovati u saradnji sa kantonalnim ministarstvima nadležnim za oblast obrazovanja;
- Kantonalna ministarstva će, u skladu sa dodijeljenim sredstvima, pravovremeno izvršiti nabavku udžbenika od ovlaštenih izdavačkih kuća, te izvršiti distribuciju istih učenicima u stanju socijalne potrebe putem osnovnih škola;
- Sredstva za realizaciju ovoga projekta će se uplatiti kantonalnim ministarstvima nadležnim za oblast obrazovanja;
- Visina dodijeljenih sredstava će se odrediti uzimajući u obzir broj učenika koji pohađaju osnovne škole (prema podacima za školsku 2012/2013. godinu), te socijalno-ekonomsko stanje kantona, kao korektivni faktor povećanja pripadajućih sredstava izračunatih na osnovu ukupnog broja učenika (Bosansko-podrinjski kanton, Posavski kanton i Kanton broj 10);
- Sa kantonalnim ministarstvima nadležnim za oblast obrazovanja će se sklopiti ugovori o realizaciji projekta nabavke besplatnih udžbenika za učenike u stanju socijalne potrebe koji pohađaju devetogodišnje osnovno obrazovanje
- Kantonalna ministarstva obrazovanja koja ne prihvate realizaciju projekta nabavke besplatnih udžbenika za učenike u stanju socijalne potrebe koji pohađaju devetogodišnje osnovno obrazovanje, odnosno ne prihvate sklapanje ugovora iz prethodnog stava, bit će izuzeta iz raspodjele sredstava.
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina sredstava |
9. |
Realizacija Operativnog plana aktivnosti na provođenju mjera i preporuka sadržanih u Analizi stanja u oblasti srednjeg obrazovanja; |
Članovi stručnih timova |
135.000,00 |
10. |
Međunarodna konferencija na temu "Mogućnosti uvođenja inovativnih modela i metoda rada u predškolskom odgoju i obrazovanju u Federaciji" |
Preduzeća (za troškove organizacije seminara i smještaja učesnika), predavači eksperti-vanjski saradnici |
|
11. |
Izrada koncepcije udžbenika za devetogodišnju osnovnu školu |
"Članovi Radne grupe za izradu koncepcije udžbenika za devetogodišnju osnovnu školu, preduzeća (za troškove organizacije sastanaka, odnosno konsultativnih radionica |
|
12. |
Izrada modela zakona o udžbenicima |
Članovi Radne grupe za izradu modela zakona o udžbenicima, preduzeća (za troškove organizacije sastanaka, odnosno konsultativnih radionica) |
|
13. |
Inoviranje uputstava za stručnu ocjenu rukopisa udžbenika, radnih udžbenika i drugih nastavnih sredstava u Federaciji |
Članovi Radne grupe za inoviranje uputstava za stručnu ocjenu rukopisa udžbenika, radnih udžbenika i drugih nastavnih sredstava u Federaciji, preduzeća (za troškove organizacije sastanaka, odnosno konsultativnih radionica) |
|
14. |
Analiza i revizija Okvirnog nastavnog plana i programa za Devetogodišnju osnovnu školu u Federaciji |
Članovi novoformiran i li stručnih komisija zaanalizu i reviziju Okvirnog nastavnog plana i programa za devetogodišnju osnovnu školu, preduzeća (za troškove organizacije sastanaka, odnosno konsultativnih radionica) |
|
15. |
Kreiranje i implementacija programa edukacije u skladu sa Strateškim planom za unapređenje ranog rasta i razvoja djece u Federaciji BiH 2013-2017 |
Učesnici u organizovanju edukacije, centri za rani rast i razvoj, certificirani stručnjaci, preduzeća (za troškove organizacije programa edukacije) |
|
16. |
Kkreiranje i implementacija programa edukacije u skladu sa Strategijom za prevenciju i borbu protiv nasilja u porodici 2013-2017 |
Svi učesnici u organizovanju edukadje, certificirani stručnjaci, preduzeća (za troškove organizacije programa edukacije) |
|
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
9. "Realizacija Operativnog plana aktivnosti na provođenju mjera i preporuka sadržanih u Analizi stanja u oblasti srednjeg obrazovanja; izrada modela zakona o obrazovanju odraslih"
- Realizacija "Operativnog plana aktivnosti na provođenju mjera i preporuka sadržanih u Analizi stanja u oblasti srednjeg obrazovanja";
- Izrada modela Zakona o obrazovanju odraslih.
Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke inicijator je izrade nacrta zakona o obrazovanju odraslih, a u izradi će učestvovati predstavnici kantonalnih ministarstva obrazovanja i nauke, sindikata, udruženja poslodavaca, privredne komore, Agencija za predškolsko osnovno i srednje obrazovanje BiH, Zavoda za zapošljavanje FBiH.
10. Međunarodna konferencija na temu "Mogućnosti uvođenja inovativnih modela i metoda rada u predškolskom odgoju i obrazovanju u Federaciji Bosne i Hercegovine"
- Interes javnosti, informativna vrijednost programa;
- Primjenljivost rezultata programa;
- Postavljeni jasni i mjerljivi ciljevi programa;
- Uključenost domaćih, regionalnih, stranih eksperata i ostalih relevantnih subjekata.
11. "Izrada koncepcije udžbenika za devetogodišnju osnovnu školu"
- Koordinacija ministara obrazovanja i nauke u Federaciji je formirala Radnu grupu za izradu koncepcije udžbenika za devetogodišnju osnovnu školu;
- Neophodno je organizovanje sastanaka, odnosno konsultativnih radionica kako bi se kvalitetno uradio prijedlog koncepcije udžbenika za devetogodišnju osnovnu školu, što je predviđeno do kraja 2014. godine.
12. "Izrada modela zakona o udžbenicima"
- Koordinacija ministara obrazovanja i nauke u Federaciji je formirala Radnu grupu za izradu modela zakona o udžbenicima;
- Neophodno je organizovanje sastanaka, odnosno konsultativnih radionica kako bi se kvalitetno uradio prijedlog modela zakona o udžbenicima, što je predviđeno do kraja 2014. godine.
13. "Inoviranje uputstava za stručnu ocjenu rukopisa udžbenika, radnih udžbenika i drugih nastavnih sredstava u Federaciji"
- Koordinacija ministara obrazovanja i nauke u Federaciji, na osnovu prijedloga kantonalnih ministarstava obrazovanja, treba formirati Radnu grupu za inoviranje uputstava za stručnu ocjenu rukopisa udžbenika, radnih udžbenika i drugih nastavnih sredstava u Federaciji;
- Neophodno je organizovanje sastanaka, odnosno konsultativnih radionica kako bi se kvalitetno uradili prijedlozi inoviranih uputstava za stručnu ocjenu rukopisa, udžbenika, radnih udžbenika i drugih nastavnih sredstava u Federaciji, stoje predviđeno do kraja 2013. godine.
14. "Analiza i revizija Okvirnog nastavnog plana i programa za devetogodišnju osnovnu školu u Federaciji"
- Koordinacija ministara obrazovanja i nauke u Federaciji, na osnovu prijedloga kantonalnih ministarstava obrazovanja, treba formirati stručne komisije za analizu i reviziju Okvirnog nastavnog plana i programa za devetogodišnju osnovnu školu.
- Neophodno je organizovanje sastanaka, odnosno konsultativnih radionica kako bi se kvalitetno uradili prijedlozi revidiranih okvirnih nastavnih planova i programa po nastavnim predmetima, po razredima, odnosno po trijadama.
- Prilikom revidiranja Okvirnog nastavnog plana i programa za devetogodišnju osnovnu školu članovi stručnih komisija će uzeti u razmatranje relevantne primjedbe i komentare na ONPP-e, koji su dostavljeni kao rezultat javnih rasprava o ONPP-u održanih u 2012. godini.
15. "Kreiranje i implementacija Programa edukacije u skladu sa Strateškim planom za unapređenje ranog rasta i razvoja djece u Federaciji 2013-2017"
- Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke će u saradnji sa centrima ranog rasta i razvoja, resornim kantonalnim i federalnim ministarstvima i pedagoškim zavodima organizovati edukacije o značaju ranog rasta i razvoja djece, pravilnoj ishrani i zdravim stilovima života, te o važnosti inkluzivnog predškolskog odgoja i obrazovanja;
- Previđeno je održavanje edukativnih programa do kraja 2015. godine.
16. "Kreiranje i implementacija Programa edukacije u skladu sa Strategijom za prevenciju i borbu protiv nasilja u porodici 2013-2017"
- Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke će u saradnji sa centrima ranog rasta i razvoja, resornim kantonalnim i federalnim ministarstvima i pedagoškim zavodima organizovati edukativne programe za prevenciju društveno neprihvatljivih oblika ponašanja i borbu protiv nasilja na djecom;
- Previđeno je održavanje edukativnih programa do kraja 2015. godine.
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina sredstava |
17. |
Sredstva rezervi -interventne potrebe u oblasti obrazovanja |
Predškolske ustanove, osnovne srednje škole, pedagoški zavodi, institucije i pojedinci, nosioci projekta obrazovnog karaktera |
78.200.00 |
Sredstva rezervi - interventne potrebe u oblasti obrazovanja prioritetno su namijenjena za:
- Uvezivanje radnog staža prosvjetnim radnicima koji su radili u eksteritorijalnim školama za vrijeme i poslije rata u BiH;
- Projekte ujedinjenja istorodnih obrazovnih ustanova koje funkcionišu kao dva odvojena pravna lica, tzv.. "dvije škole pod jednim krovom";
- Podrška projektima koji nisu obuhvaćeni, odnosno predviđeni navedenim programima, a od značaja su za podsticaj i reformu obrazovnog sistema u Federaciji;
- Podršku projektima koji u potpunosti ne ispunjavaju propisane kriterije, ali se, radi podsticaja razvoja obrazovanja i obrazovnih institucija u kantonima i općinama sa niskim standardom, prihvataju i finansiraju;
- Podršku socijalnim programima iz oblasti obrazovanja.
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
17. "Sredstva rezervi - interventne potrebe u oblasti obrazovanja"
- Kvalitet ponuđenog projekta sa aspekta metodologije izrade, odnosno jasno definiranih ciljeva i metoda provođenja projektnih aktivnosti;
- Detaljno obrazloženje potrebe za realizacijom projekta sa aspekta doprinosa poboljšanju odgojno-obrazovnog rada;
- Precizno definirane ciljne grupe i broj korisnika;
- Potreba za realizacijom projekta s aspekta podrške predškolskim ustanovama, osnovnim i srednjim školama koje provode aktivnosti koje se odnose na inkluziju marginaliziranih grupa, kao i pojedinaca, pripadnika marginaliziranih grupa (djeca romske nacionalnosti i drugih nacionalnih manjina, djeca iz kategorije manjinskih povratnika i djeca spoteškoćama u razvoju);
- Popis dosadašnjih aktivnosti i rezultati iz prethodnog perioda;
- Učešće drugih finansijera u realizaciji projekta;
- Preporuke nadležnog organa.
Finansijska sredstva za programe pod rednim brojevima 1, 2, 3, 4, 5 i 17 dodjeljivat će se odlukom federalnog ministra obrazovanja i nauke, na prijedlog posebno formirane komisije i Stručnog kolegija Ministarstva, a na osnovu primljenih zahtjeva. Za programe pod rednim brojevima 2, 3, 4 i 5 će bit raspisan Javni poziv.
3. Program raspodjele sredstava Transfera za implementaciju Bolonjskog procesa u iznosu od 400.000,00 KM
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina sredstava |
1. |
Organizacija stručnih savjetovanja, akruglih stolova i konferencija s ciljem definiranja periodičnih potreba za poboljšanje i postizanje napretka u implementaciji Bolonjskog procesa u Federaciji |
Javne visokoškolske ustanove, institucije i agencije koje se bave oglašavanjem i popularizacijom, nevladine organizacije, eksperti, učesnici u programima akademske i studentske mobilnosti i razmjene, sredstva javnog informiranja, stručna tijela |
380.000,00 |
2. |
Prograrn borbe protiv korupcije na visokoškolskim stanovama |
||
3. |
Popularizacija i informiranje jvnosti o stepenu i značaju implementacije Bolonjskog procesa |
||
4. |
Realizacija programa međunarodne akademske i studentske mobilnosti i razmjene |
||
5. |
lazvoj novih studijskih programa I, II i III ciklusa |
||
6. |
Podrška razvoju nastavnih planova i programa i njihovo usklađivanje sa kretanjima na tržištu rada |
||
7. |
Podrška ispunjavanju uslova zaakreditaciju visokoškolskih ustanova u Federaciji |
||
8. |
Podrška uključivanju studenata u naučno- istraživačke procese i praktičnu primjenu stečenih znanja |
||
9. |
Program depolitizacije visokog obrazovanja |
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
1. "Organizacija stručnih savjetovanja, okruglih stolova i konferencija s ciljem definiranja periodičnih potreba za poboljšanje i postizanje napretka u implementaciji Bolonjskog procesa u Federaciji"
- Prioritetni programi koje je Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke pripremilo u saradnji s visokoškolskim ustanovama/univerzitetima u Federaciji; - Doprinos razumijevanju Bolonjskog procesa i podrška njegovoj implementaciji:
- Interes javnosti, informativna vrijednost programa;
- Primjenljivost rezultata programa;
- Postavljeni jasni i mjerljivi ciljevi programa;
- Uključenost domaćih, regionalnih, stranih eksperata i ostalih relevantnih subjekata.
2. "Program borbe protiv korupcije na visokoškolskim ustanovama"
- Implementacija prioriteta i mjera iz Akcionog plana Programa mjera za prevenciju korupcije u visokom obrazovanju u Federaciji koje je utvrdilo Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke u 2012. godini;
- Metode javnog zagovaranja uvođenja regulative s mehanizmima za sprečavanje korupcije (radni sastanci, seminari, okrugli stolovi, web stranica, mediji i dostupnost kampanje javnom mnijenju);
- Javna prezentacija rezultata rada na implementaciji prioriteta i mjera iz Akcionog plana.
3. "Popularizacija, informiranje javnosti i analiza javnog mnijenja o stepenu i značaju implementacije Bolonjskog procesa"
- Kvalitet projekta u smislu značaja informacije za javnost i prodornosti poruke;
- Mogućnost projekta da postigne mjerljive ciljeve u razvoju ideje ili primjeni Bolonjskog procesa u Federaciji;
- Predviđena pokrivenost korisnika;
- Referentnost aplikanta, dosadašnji uspješni projekti na planu popularizacije i informiranja;
- Interaktivnost projekta - uključenost šire populacije u projektu putem medijskog učešća (javljanje, pisma, ankete, analize i sl.);
- Usmjerenje projekta na ciljanu akademsku zajednicu;
- Učešće eksperata iz oblasti Bolonjskog procesa u izradi, realizaciji projekta i u okviru medijske realizacije;
- Učešće stranih eksperata u izradi i realizaciji projekta.
4. "Realizacija programa međunarodne akademske i studentske mobilnosti i razmjene"
Potpisan sporazum o međunarodnoj saradnji u oblasti akademske i studentske mobilnosti i razmjene, odnosno visokog obrazovanja na državnom ili institucionalnom nivou;
- Doprinos ispunjenju ciljeva iz Bolonjske deklaracije i kasnijih razvojnih dokumenata Bolonjskog procesa;
- Značaj programa razmjene za Federaciju/Bosnu i Hercegovinu.
5. "Razvoj novih studijskih programa I, II i III ciklusa"
- Deficitarnost studijskog programa u obrazovnom sistemu Federacije;
- Usaglašenost programa sa potrebama tržišta rada;
- Obrazložen zahtjev visokoškolskih ustanova koje rade na razvoju studijskog programa iz određene naučne oblasti;
- Prednost imaju projekti koji se rade u saradnji dviju ili više visokoškolskih institucija;
- Značaj studijskog programa za razvoj visokog obrazovanja u Federaciji i njegov kvalitet;
- Procijenjeni broj polaznika s obrazloženjem;
- Primjenjivost programa - stimuliranje programa čiji korisnici mogu biti iz više naučnih disciplina i koji mogu ostvariti korist u širem društvenom okruženju
(za II i III ciklus);
- Saradnja u pripremi i izradi programa – stimuliranje saradnje institucija pri razvoju studijskih programa.
6. "Podrška razvoju nastavnih planova i programa i njihovo usklađivanje s kretanjima na tržištu rada"
- Obrazložene izmjene u studijskom programu radi usklađivanja s potrebama tržišta rada;
- Usaglašenost programa sa potrebama tržišta rada;
- Značaj studijskog programa za razvoj visokog obrazovanja u Federaciji i njegov kvalitet;
- Analiza studijskog programa s povratnim informacijama s tržišta rada prikupljenih od stručnih udruženja, udruženja poslodavaca, privrednih komora i drugih korisnika;
- Pripremljene procedure za izradu, predlaganje i usvajanje studijskog programa; - Ishodi učenja studenata navedeni na nivou studijskog programa uz jasan opis znanja i vještina koje će studenti imati po završetku studija;
- Mogućnost da studenti mogu primijenili i razviti naučeno u kontekstu praktične primjene.
7. "Podrška ispunjavanju uslova za akreditaciju visokoškolskih ustanova u Federaciji"
- Podrška provođenju smjernica za osiguranje kvaliteta;
- Podrška aktivnostima akreditacije;
- Značaj programa za razvoj i poboljšanje kvaliteta sistema visokog obrazovanja u Federaciji;
- Uticaj programa na poboljšanje kvaliteta studiranja u odnosu na studenta kao krajnjeg korisnika;
- Usklađenost programa sa kriterijima za akreditaciju visokoškolskih ustanova u Bosni i Hercegovini.
8. "Podrška uključivanju studenata u naučno-istraživačke procese i praktičnu primjenu stečenih znanja"
- Broj programa koje obrađuje projekt;
- Vlastita ili ulaganja drugih subjekata u projekt;
- Kompetentnost predavača i nastavnog osoblja uključenog u projekt (profesori i asistenti s matičnih fakulteta, istaknuti javni radnici, privrednici);
- Predviđeno vrijeme rada sa studentima;
- Iskustvo aplikanta u radu na istim ili sličnim poslovima;
- Prostorna i infrastrukturna opremljenost prostora predviđenog za rad potvrđena preporukom Univerziteta ili poslodavaca (privrednih subjekata u slučaju praktičnog rada).
9. "Program depolitizacije visokog obrazovanja"
- Osnivanje radnog tijela domaćih i stranih eksperata iz oblasti razvoja visokog obrazovanja u skladu s projektnim zadatkom;
- Organizacija javnih rasprava i uključivanje javnosti u aktivnosti izrade programa depolitizacije visokog obrazovanja;
- Redovno obavještavanje javnosti o rezultatima rada na izradi programa depolitizacije visokog obrazovanja;
-Objavljivanje pripremljenog dokumenta programa i njegova distribucija.
Finanstjska sredstva za programe pod rednim brojevima l, 2 i 9 dodjeljivat će se odlukom federalnog ministra obrazovanja i nauke, a na prijedlog Sektora za visoko obrazovanje.
Finansijska podrška programu pod rednim brojem 4 dodjeljivat će se odlukom federalnog ministra obrazovanja i nauke, u skladu sa prispjelim zahtjevima, odnosno preuzetim obavezama, na osnovu prijedloga Sektora za visoko obrazovanje i posebno formirane komisije u okviru programa CEEPUS.
Finansijska podrška za programe pod rednim brojevima 3, 5, 6, 7, i S dodjeljivat će se odlukom federalnog ministra obrazovanja i nauke, na prijedlog posebno formirane komisije i Stručnog kolegija Ministarstva, a na osnovu primljenih zahtjeva. Za programe pod rednim brojevima 3, 5, 6, 7, i 8 bit će raspisan Javni poziv.
10. "Sredstva rezervi-interventne potrebe u oblasti implementacije Bolonjskog procesa"
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina sredstava |
10. |
Sredstva rezerve za interventne potrebe u oblasti implementacije Bolonjskog procesa |
Javne visokoškolske ustanove, nositelji aktivnosti predloženog projekta |
20.000,00 |
Kriteriji za raspodjelu interventnih sredstava:
- Podrška projektima koji nisu obuhvaćeni, odnosno predviđeni navedenim programima, a do značaja su za implementaciju Bolonjskog procesa u Federaciji;
- Podrška projektima koji u potpunosti ne ispunjavaju propisane kriterije, ali se s ciljem postizanja regionalne zastupljenosti i podsticaja reformi visokog obrazovanja u Federaciji prihvataju i finansiraju.
Sredstva rezerve za interventne potrebe u oblasti implementacije Bolonjskog procesa dodjeljuje federalni ministar obrazovanja i nauke svojom odlukom, a na prijedlog Sektora za visoko obrazovanje.
4. Program raspodjele sredstava Transfera za oblast nauke od značaja za Federaciju u iznosu od 2.000.000,00 KM
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina sredstava |
1. |
Učešće u pripremi i izradi zakonskih |
Naučnoistraživačke, |
303.000,00 |
2. |
Finansiranje projekta ''Registar naučnih institucija, naučnog kadra, naučnih projekata i infrastrukturnih ulaganja u Federaciji'' u cilju uspostavljanja jedinstvenog istraživačkog prostora, prikupljanje, ažuriranje i obrada podataka za ''Registar naučnih institucija, naučnih kadrova, naučnih projekata i infrastrukturnih ulaganja u Federaciji'' Finansiranje pretplate na međunarodne naučne baze i referentne elektronske naučne časopise; Nabavka enciklopedijskih, naučnih i stručnih zdanja za potrebe univerzitetskih biblioteka u Federaciji |
||
3. |
Priprema i izrada strateških dokumenata i akcionih planova u oblasti nauke, tehnologija i inovacija u Federaciji |
||
4. |
Međunarodna naučno-tehnološka saradnja bilateralnog karaktera |
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
- Organizacija okruglih stolova, naučnih skupova, savjetovanja i javnih rasprava o stanju i perspektivama razvoja nauke u Federaciji, te u vezi sa pripremama za donošenje propisa o nauci, naučnoistraživačkoj djelatnosti i fondovima za nauku na svim nivoima, ostvarivanje saradnje sa nadležnim državnim i drugim institucijama u cilju razmjene iskustava, prikupljanja podataka i stvaranja baza podataka i evidencija u oblasti nauke i tehnologija, davanje stručnih savjeta, preporuka i mišljenja iz oblasti nauke i tehnologija, izdavačka djelatnost i promocija izdanja Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke u oblasti nauke i tehnologija, realizacija aktivnosti u sferi popularizacije nauke i naučnoistraživačkog rada, ocjenjivanje naučnoistraživačkih programa i projekata. Učešće u radu stručnih timova za pripremu i izradu pravnih propisa i evidencija u oblasti nauke i tehnologija i drugih komisija, a na osnovu odluke federalnog ministra obrazovanja i nauke o formiranju timova i komisija.
- Na osnovu Ugovora između Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke i Nacionalne i univerzitetske biblioteke BiH za 2013. godinu, koji se odnosi na održavanje sistema "Registar naučnih institucija, naučnog kadra, naučnih projekata i infrastrukturnih ulaganja u Federaciji", te Ugovora o finansiranju trogodišnje pretplate i održavanja Web of Science baze podataka, sklopljenog između Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke i Nacionalne i univerzitetske biblioteke Bosne i Hercegovine, u dijelu koji se odnosi na 2013. godinu. Sredstva za nabavku enciklopedijskih, naučnih i stručnih izdanja (u maksimalnom iznosu do 25.000,00 KM) dodjelit će se po zahtjevu Nacionalne i univerzitetske biblioteke BiH u funkciji matične biblioteke, a na osnovu usaglašenog prijedloga za nabavku izdanja univerzitetskih biblioteka u Federaciji i dostavljenog predračuna.
- Priprema i izrada strateških dokumenata i akcionih planova u oblasti nauke, tehnologija i inovacija u Federaciji, a na osnovu odluke federalnog ministra obrazovanja i nauke.
- Realizacija obaveza po osnovu sporazuma o naučno-tehnološkoj saradnji sa Republikom Slovenijom i Republikom Crnom Gorom, u dijelu koji se odnosi na Federaciju.
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina sredstava |
5. |
Podrška izdavanju referentnih naučnih časopisa, zbornika radova, blibliografija i sl. Podrška postizanju referentnosti naučnih časopisa |
Univerzitet u Sarajevu, Univerzitet u Tuzli, Univerzitet u Zenici, Univerzitet u Bihaću, Univerzitet "Džema! Bijedić" u Mostaru, Sveućilište u Mostaru, Institut za i storiju Sarajevo, Institut za jezik Sarajevo, Orijentalni institut Sarajevo, Institut za genetičko inženjerstvo i biotehnologiju Sarajevo, Klinički centar Univerziteta u Sarajevu, Institut za istraživanje zločina protiv čovječnosti i međunarodnog prava Sarajevo, |
680.000,00 |
6. |
Podrška naučnom usavršavanju na postdiplomskom i doktorskom studiju državljana BiH zaposlenih u javnim visokoškolskim i javnim naučnim ustanovama u Federaciji |
||
7. |
Podiška radu biblioteka visokoškolskih i naučnih ustanova u Federaciji i njihovo uključivanje u bibliotečko-informacioni sistem |
||
8. |
Međuinstitucionalna naučnotehnološka saradnja nedunarodnog karaktera (po osnovu potpisanih sporazuma) |
||
9. |
Organizacija domaćih i međunarodnih naučnih skupova |
||
10. |
Podrška istraživanju od značaja za Federaciju |
||
11. |
Podrška autorima zaposlenim na visokoškolskim i naučnim ustanovama u izdavanju naučne, srtručne i univerzitetske literature, izdavaćki projekti visokoškolskih i naučnih ustanova |
||
12. |
Aktivno učešće zaposlenika visokoškolskih i naučnih ustanova na domaćim i međunarodnim naučnim skupovima |
||
13. |
Sufinansiranje istraživačkog rada, naučnog usavršavanja i studijskih boravaka zaposlenika visokoškolskih i naučnih ustanova u zemlji i inostranstvu s ciljem sticanja stepena naučnog zvanja |
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
Sredstva za realizaciju programa 5, 6, 7, 8, 9, !0, 11, 12 i 13 u iznosu od 680.000,00 KM rasporedit će se između javnih visokoškolskih i javnih naučnih ustanova u omjeru 85%: 15%.
- Iznos za pojedine javne visokoškolske ustanove (univerzitete) odredit će se u skladu sa brojem stalnih članica - organizacionih jedinica na kojima se obavlja naučno-nastavni proces, na način da se broj organizacionih jedinica pomnoži sa osnovicom u iznosu od 7.918,00 KM. Ostalim nabrojanim visokoškolskim ustanovama, pridruženim članicama univerziteta, pripadaju sredstva u visini od 7.918,00 KM. Javnim naučnim ustanovama, koje su navedene kao korisnici sredstava, dodijelit će se sredstva u iznosu od 14.569,00 KM po ustanovi.
- Sredstva će se dodjeljivati na osnovu ugovora koje će Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke sklopiti sa korisnicima sredstava.
- Nadležna tijela korisnika sredstava samostalno, u skladu sa vlastitim strateškim opredjeljenjima i razvojnim potrebama u 2013. godini, te zakonskim propisima i specifičnostima svakog od navedenih programa odlučuju o utrošku dodjeljenih sredstava.
- Dodjeljena sredstva se ne mogu, koristiti na finansiranje plaća i naknada zaposlenih ili spoljnih saradnika, isplatu honorara i sličnih naknada, odnosno pokriće režijskih i drugih troškova koji proističu iz redovnog poslovanja ustanove.
- Korisnici sredstava, sa kojima budu sklopljeni ugovori, obavezni su da dodijeljena sredstva utroše namjenski, te u roku od 60 dana od dana realizacije projekata podnesu zbirni izvještaj sa dokazima o namjenskom utrošku sredstava i ostvarenim efektima ulaganja.
- Korisnici sredstava su također obavezni da, u slučaju finansiranja vlastitih ili izdavačkih projekata svojih zaposlenika (knjige, časopisi i sl.), u roku od 15 dana od dana završetka projekta dostave Federalnom ministarstvu obrazovanja i nauke 10 primjeraka objavljenog djela.
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina sredstava |
14. |
Podrška programskim aktivnostima Akademije nauka i umjetnosti Bosne i Hercegovine u 2013. godini |
Akademija nauka i umjetnosti Bosne i Hercegovine |
91.000,00 |
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
- Sufinansiranje programskih aktivnosti Akademije nauka i umjetnosti Bosne i Hercegovine u 2013. godini.
- Sredstva se dodjeljuju na osnovu planiranih programskih aktivnosti Akademije nauka i umjetnosti Bosne i Hercegovine u 2013. godini.
- Akademija nauka i umjetnosti Bosne i Hercegovine je dužna nakon realizacije dodijeljenih sredstava dostaviti izvještaj o namjenskom utrošku sredstava.
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina sredstava |
15. |
Podrška programskim aktivnostima Nacionalne i univerzitetske biblioteke Bosne i Hercegovine u 2013. godini |
Nacionalna i univerzitetska biblioteka Bosne i Hercegovine |
51.000,00 |
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
- Sufinansiranje programskih aktivnosti Nacionalne i univerzitetske biblioteke Bosne i Hercegovine u 2013. godini.
- Sredstva se dodjeljuju na osnovu planiranih programskih aktivnosti Nacionalne i univerzitetske biblioteke Bosne i Hercegovine u 2013. godini.
- Nacionalna i univerzitetska biblioteka Bosne i Hercegovine je dužna nakon realizacije dodijeljenih sredstava dostaviti izvještaj o namjenskom utrošku sredstava.
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina sredstava |
16. |
Podrška programskim aktivnostima Zemaljskog muzeja Bosne i Hercegovine u 2013. godini |
Zemaljski muzej Bosne i Hercegovine |
51.000.00 |
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
- Sufinansiranje programskih aktivnosti Zemaljskog muzeja Bosne i Hercegovine u 2013. godini
- Sredstva se dodjeljuju na osnovu planiranih programskih aktivnosti Zemaljskog muzeja Bosne i Hercegovine u 2013. godini.
- Zemaljski muzej Bosne i Hercegovine je dužan nakon realizacije dodijeljenih sredstava dostaviti izvještaj o namjenskom utrošku sredstava.
- Finansijska podrška za program pod rednim brojem 14, 15 i 16 će se dodjeljivati odlukom federalnog ministra obrazovanja i nauke.
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina sredstava |
17. |
Naučnoi straživaćki i |
Naučno istraživačke, |
724.000,00 |
18. |
Podrška radu naučnih i |
||
19. |
Otkup novije naučne literature i visokoškolskih udžbenika od komercijalnih izdavača sa područja |
||
20. |
Podrška naučnom usavršavanju na postdiplomskom i doktorskom studiju državljana BiH koji su stekli odgovarajući naučni stepen |
||
21. |
Podrška autorima koji nisu |
||
22. |
Sufinansiranje istraživačkog |
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
17. "Naučnoištraživački i istraživačko-razvojni projekti u 2013. godini"
Konkurs će se raspisati za finansiranje/sufinansiranje naučnoistraživačkih i istraživačko-razvojnih projekata koji predstavljaju izvor novih naučnih ideja i doprinose razvoju naučne misli, tj. fundamentalna i primjenjena istraživanja, kao i posebna istraživanja od interesa za Federaciju.
Institucije koje podnose prijavu moraju raspolagati naučnoistraživačkim kadrom, naučno istraživačkom infrastrukturom i opremom kojom omogućavaju realizaciju programa istraživanja i postizanje utvrđenih ciljeva.
Ocjenu naučnog sadržaja podnijetih prijava u pogledu originalnosti, aktuelnosti, kvaliteta predloženih istraživanja, vrijednosti očekivanih rezultata, podobnosti podnosioca prijave i odgovornog istraživača, rokova, ukupne cijene projekata izvršit će Savjet za nauku.
Odgovorni istraživač mora biti naučni radnik sa naučnim stepenom doktora nauka iz naučne oblasti u koju spada projekat.
Finansijska podrška za program pod rednim brojem 17 će se dodjeljivati odlukom federalnog ministra obrazovanja i nauke, a u skladu sa kriterijima Konkursa za finansiranje/sufinansiranje naučnoistraživačkih i istraživačko-razvojnih projekata od značaja za Federaciju u 2013. godini i na osnovu prijedloga Savjeta za nauku Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke.
18. "Podrška radu naučnih i naučnostručnih društava, te javnih naučnih ustanova koje nisu korisnici sredstava po programima 5-16"
Podrška radu naučnih i naučnostručnih društava, te javnih naučnih ustanova koje nisu korisnici sredstava po programima 5-16 će se dodjeljivati za realizaciju slijedećih programskih aktivnosti: organizacija domaćih i međunarodnih naučnih skupova, te štampanje naučnih časopisa, zbornika radova i naučnih knjiga (uz otkup dijela tiraža):
a) Podrška organizaciji domaćih i međunarodnih naučnih skupova:
- Naučni i društveni značaj skupa;
- Naučna referentnost organizatora i učesnika skupa;
- Očekivani doprinos razvoju i širenju naučne misli i rezultata istraživanja;
- Mogućnost uspostavljanja trajnih veza i saradnje sa domaćim i stranim naučnim ustanovama i naučnim radnicima;
- Povezivanje sa naučnom dijasporom BiH;
- Tradicija manifestacije i važnost tematike skupa;
- Detaljno obrazložen finansijski plan sa dokazima o visini troškova (predračuni i sl.).
b) Štampanje naučnih časopisa, zbornika radova i sl.
- Redovnost izlaženja;
- Recenziranje radova i popis recenzenata;
- Postojanje domaće i međunarodne saradnje;
- Sastav uredništva časopisa i omjer prihvaćenih i odbijenih članaka;
- Dokaz da se časopis nalazi na spisku neke od referentnih međunarodnih baza naučnih časopisa, ili da je u proceduri upisa na listu referentnih časopisa, odnosno da je od izuzetnog i značaja za određenu naučnu oblast u BiH;
- Relevantnost i referentnost naučne manifestacije sa koje se izdaje zbornik radova;
- Relevantnost i referentnost bibliografije za određenu naučnu oblast ili opće naučne tokove u BiH i svijetu;
- Detaljno obrazložen finansijski plan sa dokazima o visini troškova štampanja (predračuni i sl.).
c) Štampanje naučnih knjiga:
- Detaljno obrazložen projekat;
- Najmanje dvije recenzije doktora nauka iz odgovarajuće naučne oblasti;
- Izdavački projekat u 2012. ili 2013. godini;
- U slučaju visokoškolskog udžbenika: mišljenje i visokoškolske ustanove da se izdanje može koristiti kao univerzitetski udžbenik ili pomoćna literatura;
- Detaljno obrazložen finansijski plan sa dokazima o visini troškova štampanja (predračuni i sl.)
19. "Otkup novije naučne literature i visokoškolskih udžbenika od komercijalnih izdavača sa područja Federacije"
- Detaljno obrazložen projekat;
- Najmanje dvije recenzije doktora nauka iz odgovarajuće naučne oblasti;
- Izdavački projekat u 2012. ili 2013. godini;
- U slučaju visokoškolskog udžbenika: mišljenje visokoškolske ustanove da se izdanje može koristiti kao univerzitetski udžbenik ili pomoćna literatura.
- Napomena: Sredstva u okviru ovog programa dodjeljivat će se u maksimalnom ukupnom iznosu do 3.000,00 KM po izdavaču. Izdavač može kandidirati maksimalno 5 različitih naslova za otkup.
20. "Podrška naučnom usavršavanju na postdiplomskom i doktorskom studiju državljana BiH koji su stekli odgovarajući naučni stepen na javnim visokoškolskim ustanovama u Federaciji, a koji nisu zaposleni na nekoj od javnih visokoškolskih i naučnih ustanova u Federaciji"
- Potvrda NNV-a o prihvatanju teme i podobnosti kandidata (sa prosjekom ocjena) i dokaz da je rad odbranjen u periodu od zaključenja javnog poziva za
2012. godinu do roka određenog javnim pozivom za 2013. godinu;
- Dokaz o visini troškova odbrane magistarskog rada ili doktorske disertacije;
- Biografija kandidata sa bibliografijom;
- Potvrda o zaposlenju ili dokaz da je kandidat nezaposlen;
- Potvrda nadležnog kantonalnog ministarstva obrazovanja i nauke da kandidat nije ostvario pravo na sufinansiranje troškova izrade i odbrane magistarskog rada, odnosno doktorske disertacije;
- Ovjerena izjava kandidata:
a) da je vlastitim sredstvima finansirao izradu i odbranu rada,
b) da nije ostvario pravo na sufinansiranje troškova izrade i odbrane magistarskog rada, odnosno doktorske disertacije od javnog sektora (općine,
gradovi, javni fondovi, ministarstva i tijela uprave na svim nivoima, javne ustanove, javna preduzeća),
c) da nije bio oslobođen predmetnih troškova od visokoškolske ustanove na kojoj je stekao naučni stepen magistra nauka, odnosno doktora nauka.
- Podrška će se dodjeljivati u jednokratnom iznosu.
- Napomena: "Podrška naučnom usavršavanju na postdiplomskom studiju odnosi se isključivo na magisterij nauka (predbolonjski sistem studiranja)".
21. "Podrška autorima koji nisu zaposleni na nekoj od javnih visokoškolskih i naučnih ustanova u izdavanju novije naučne, stručne i univerzitetske literature, uz otkup dijela tiraža"
- Detaljno obrazložen projekat;
- Najmanje dvije recenzije doktora nauka iz odgovarajuće naučne oblasti;
- Izdavački projekat u 2012. ili 2013, godini;
- Dokaz o radnom statusu (potvrda ili uvjerenje o zaposlenju, odnosno nezaposlenosti aplikanta);
- Pozitivno mišljenje visokoškolske ili naučne ustanove iz odgovarajuće naučne oblasti o kvalitetu i značaju naučnog djela;
- U slučaju visokoškolskog udžbenika: mišljenje visokoškolske ustanove, da se izdanje može koristiti kao univerzitetski udžbenik ili pomoćna literatura;
- Detaljno obrazložen finansijski plan sa dokazima o visini troškova štampanja (predračuni i sl.).
22. "Sufinansiranje istraživačkog rada, naučnog usavršavanja i studijskih boravaka u zemlji i inostranstvu s ciljem podizanja stepena naučnog zvanja, za kandidate koji nisu zaposleni na nekoj od javnih visokoškolskih i naučnih ustanova"
- Detaljno obrazložen projekat;
- Dokaz da je aplikant kandidat zasticanje naučnog stepena/zvanja;
- Pozivno pismo ili saglasnost domaćina o prihvatanju kandidata (ako se istraživanje obavlja u nekoj od visokoškolskih ili naučnih ustanova);
- Dokaz (kopija rješenja o registraciji i sl.) da je ustanova u kojoj se planira obaviti istraživanje naučnog ili visokoobrazovnog karaktera;
- Dokaz da je istraživanje neophodno za dalje naučno usavršavanje aplikanta ili postizanje odgovarajućeg naučnog stepena/zvanja;
- Detaljno obrazložen vremenski i finansijski plan istraživanja sa dokazima o visini troškova (predračuni i sl.);
- Dokaz da aplikant nije zaposlen n nekoj od javnih naučnih ili visokoškolskih ustanova.
- Finansijska sredstva za programe pod rednim brojevima 17, 18, 19, 20, 21 i 22 dodjeljivat će se odlukom federalnog ministra obrazovanja i nauke, na prijedlog posebno formiranih komisija i Stručnog kolegija Ministarstva, a na osnovu prispjelih zahtjeva.
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina sredstava |
23. |
Sredstva rezervi -interventne potrebe u oblasti nauke |
Naučnoistraživačke institucije i istraživačko-razvojne institucije, naučni radnici, istraživači, biblioleke visokoškolskih i naučnih ustanova, naučna i naučnostručna društva, udruženja i pojedinci -inovatori, nosioci aktivnosti predloženog projekta, stručna tijela i komisije |
100,000.00 |
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
Sredstva pod rednim brojem 23 koristit će se za interventne potrebe u oblasti nauke:
- podrška projektima koji nisu obuhvaćeni, odnosno predviđeni navedenim programima, a od značaja su za nauku u Federaciji;
- podrška projektima koji u potpunosti ne ispunjavaju propisane kriterije, ali se, u cilju regionalne zastupljenosti i razvoja nauke i naučnih institucija u područjima nerazvijenim sa aspekta nauke, prihvataju i finansiraju.
Sredstva rezervi za interventne potrebe u oblasti nauke dodjeljuje federalni ministar obrazovanja i nauke svojom odlukom, a na prijedlog Sektora za nauku i tehnologije.
5. Program raspodjele sredstava Transfera za institucije nauke i podsticaj NIR od značaja za Federaciju u iznosu od 1.000.000,00 KM
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina sredstava |
1. |
Podrška javnim naučnim i |
Univerzitct u Sarajevu, Univerzitet |
950.000,00 |
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
1. "Podrška javnim naučnim i visokoškolskim ustanovama (univerzitetima) od značaja za Federaciju" (stimulisanje rada javnih naučnoistraživačkih, istraživačko-razvojnih i visokoškolskih ustanova od značaja za Federaciju BiH kroz uređenje prostora i nabavku prioritetne opreme za NIR - naučnoistraživački rad).
Sredstva za realizaciju programa u iznosu od 950.000,00 KM rasporedit će se između javnih visokoškolskih i javnih naučnih ustanova u omjeru 80%: 20%.
Iznos za pojedine javne visokoškolske ustanove (univerzitete) odredit će se u skladu sa brojem stalnih članica organizacionih jedinica na kojima se obavlja naučno-nastavni proces, na način da se broj organizacionih jedinica pomnoži sa osnovicom u iznosu od 10.410,95 KM. Ostalim nabrojanim visokoškolskim ustanovama pridruženim članicama univerziteta pripadaju sredstva u visini od 10.410,95 KM. Javnim naučnim ustanovama, koje su navedene kao korisnici sredstava, dodijelit će se sredstva u iznosu od 19.000,00 KM po ustanovi.
Sredstva će se dodjeljivati na osnovu ugovora koje će Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke sklopiti sa korisnicima sredstava.
Nadležna tijela korisnika sredstava samostalno, u skladu sa. vlastitim strateškim opredjeljenjima i razvojnim potrebama u 2013. godini, te zakonskim propisima i specifičnostima programa odlučuju o utrošku dodjeljenih sredstava.
Dodjeljena sredstva se ne mogu koristiti na finansiranje plaća i naknada zaposlenih ili spoljnih saradnika, isplatu honorara i sličnih naknada, odnosno pokriće režijskih i drugih troškova koji proističu iz redovnog poslovanja ustanove.
Korisnici sredstava, sa kojima budu sklopljeni ugovori, obavezni su da dodijeljena sredstva utroše namjenski, te u roku od 60 dana od dana realizacije projekata podnesu izvještaj sa dokazima o namjenskom utrošku sredstava i ostvarenim efektima ulaganja.
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina sredstava |
2. |
Sredstva rezervi-interventne potrebe u oblasti podrške institucijama nauke |
Naučnoistraživačke, istraživačko -razvojne i visokoškolske ustanove u Federaciji |
50.000,00 |
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
Sredstva za program pod rednim brojem 2 koristit će se za interventne potrebe u oblasti podrške institucijama nauke:
- podrška projektima koji nisu obuhvaćeni, odnosno predviđeni navedenim programom, a od značaja su za naučnoistraživačke, istraživačko-razvojne i visokoškolske ustanove u Federaciji;
- podrška projektima koji u potpunosti ne ispunjavaju propisane kriterije, ali se, u cilju regionalne zastupljenosti i razvoja nauke i naučnih institucija u područjima nerazvijenim sa aspekta nauke, prihvataju i finansiraju.
Sredstva rezervi za interventne potrebe za institucije nauke dodjeljuje federalni ministar obrazovanja i nauke svojom odlukom, na prijedlog Sektora za nauku i tehnologije.
6. Program raspodjele sredstava Transfera za Fond za studentske zajmove u iznosu od 300.000,00 KM
R. br. |
Naziv programa |
Korisnik sredstava |
Visina sredstava |
1. |
Sufinansiranje Fonda za studentske zajmove |
Fond za studentske zajmove Federacije |
300.000,00 |
Kriteriji za raspodjelu sredstava:
- Sredstva se dodjeljuju na osnovu Odluke o osnivanju Fonda za studentske zajmove Federacije ("Službene novine Federacije BiH", broj 75/06);
- Sredstva doznačena Fondu za studentske zajmove Federacije (u daljem tekstu: Fond) treba da omoguće . studiranje studentima u visokoškolskim ustanovama Federacije;
- Fond će zajmove dodjeljivati studentima na osnovu, javnog poziva i kriterija koje će utvrditi Upravni odbor Fonda;
- Fond, odnosno njegov Upravni odbor, dužan je donijeti plan rada i finansijski plan za 2013. godinu, na koji saglasnost daje Vlada Federacije;
- Nadzor nad korištenjem i raspodjelom sredstava Fonda vrše Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke i Federalno ministarstvo finansija.
Samo one institucije i naučni kadar koji su upisani u Registar naučnih institucija, naučnih kadrova, naučnih projekata i infrastrukturnih ulaganja u Federaciji finansirat/sufinansirat će se iz oblasti nauke i visokog obrazovanja.
Sredstva utvrđena u Programu iz tačke I ove odluke raspoređivat će se prema kriterijima za raspodjelu sredstava po tekućim transferima utvrđenim za svaki program posebno.
Za svaki izdatak iz tekućeg transfera federalni ministar obrazovanja i nauke donosi posebnu odluku, na prijedlog posebno formiranih komisija iz tačke I ove odluke i Stručnog kolegija Ministarstva.
Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke će pratiti namjenski utrošak sredstava iz tačke I ove odluke.
Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke će podnositi izvještaje o utrošenim sredstvima Federalnom ministarstvu finansija, u skladu sa zakonom.
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u
"Službenim novinama Federacije BiH",
V broj 295/2013
26. aprila 2013. godine
Sarajevo
Premijer
Nermin Nikšić, s. r.