Na temelju članka 172. stavak 3. Zakona o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća ("Službene novine Federacije BiH", broj 39/03, 22/06 i 43/10), te članka 22. stavak 4. i Zakona o zaštiti od požara i vatrogastvu ("Službene novine Federacije BiH", broj 64/09), na prijedlog Federalne uprave civilne zaštite, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na 162. sjednici održanoj 14. veljače 2011. godine, donosi

 

U R E D B U

O SADRŽAJU I NAČINU IZRADE PLANOVA ZAŠTITE
I SPAŠAVANJA OD PRIRODNIH I DRUGIH NESREĆA I
PLANOVA ZAŠTITE OD POŽARA

 

I - TEMELJNE ODREDBE

 

Članak 1.

 

Ovom uredbom utvrđuje se sadržaj, način izrade, postupak usuglašavanja, donošenja, ažuriranja i čuvanja planova zaštite i spašavanja ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća (u daljnjem tekstu: plan zaštite i spašavanja) planova zaštite od požara u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: plan zaštite od požara), po kojoj su dužni postupati federalna i kantonalna tijela uprave, kao i općinske i gradske službe za upravu i gospodarska društva i druge pravne osobe (u daljnjem tekstu: pravne osobe) prilikom izradbe plana zaštite i spašavanja Federacije, kantona, grada, općine i pravne osobe i plana zaštite od požara kantona, grada, općine i pravne osobe, te postupanje po tim planovima.

 

II - PLAN ZAŠTITE I SPAŠAVANJA

 

Članak 2.

 

Plan zaštite i spašavanja predstavlja dokument koji služi za organiziran pristup u pripremanju, organiziranju i provođenju zaštite i spašavanja ljudi i materijalnih dobara za tijela vlasti i pravne osobe koja su dužna donijeti taj plan.

 

Članak 3.

 

U planu zaštite i spašavanja utvrđuje se organizacija i način provođenja mjera zaštite i spašavanja i određuju zadaće za tijela vlasti i druge subjekte na zaštiti i spašavanju i snage i sredstva potrebita za neposredno ostvarivanje mjera predviđenih Zakonom o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća (u daljnjem tekstu: Zakon o zaštiti i spašavanju), a u odnosu na zaštitu od požara, poplava, zaštitu od jonizujućeg zračenja i druge nesreće koje su uređene posebnim propisima, u planu zaštite i spašavanja utvrđuje se samo organizacija i one mjere zaštite i spašavanja koje mogu utjecati na sprječavanje i otklanjanje posljedica prouzročenih tim nesrećama.

 

Članak 4.

 

Svaki plan zaštite i spašavanja mora da sadrži organizaciju zaštite i spašavanja za sljedeće tri situacije:
1)    za fazu preventivne zaštite,
2)    za fazu spašavanja ugroženih i nastradalih ljudi i materijalnih dobara i ublažavanje nastalih posljedica (u daljnjem tekstu: faza spašavanja) i
3)    za fazu otklanjanja nastalih posljedica i stvaranje uvjeta za normalizaciju života na ugroženom području (u daljnjem tekstu: faza otklanjanja posljedica).

 

Članak 5.

 

Prilikom izrade plana zaštite i spašavanja, organizacija zaštite i spašavanja mora biti zasnovana na procjeni ugroženosti od prirodnih i drugih nesreća (u daljnjem tekstu: procjena ugroženosti) i mjerama zaštite i spašavanja iz članka 48. Zakona o zaštiti i spašavanju koje treba, suglasno toj procjeni, utvrditi posebno za svaku od tri faze iz članka 4. ove uredbe, s tim što se određivanje mjera zaštite i spašavanja vrši na sljedeći način:
1)    za fazu preventivne zaštite određuju se samo one mjere
zaštite i spašavanja iz članka 48. Zakona o zaštiti i spašavanju kojima se može utjecati na sprječavanje nastanka prirodne ili druge nesreće, odnosno kojima se može utjecati na otklanjanje ili smanjenje djelovanja
prirodne ili druge nesreće. U te mjere spadaju naročito: primjena propisa o građenju (urbanističko-prostorna i tehnička dokumentacija i dr.); tehničke mjere za izgradnju objekata na trusnim područjima; izgradnja objekata za zaštitu od klizišta, poplava (nasipa, akumulacija, retenzija i sličnih objekata za zaštitu od poplava), izvođenje radova na regulaciji potoka i rijeka, uređenju bujica, izgradnja potpornih zidova; sprječavanje zaraznih bolesti ljudi, životinja i bilja; mjere zaštite od požara; postavljanje protugradnih poligona i organiziranje protugradnih stanica; organiziranje motrenja i praćenje pojava koje mogu izazvati nastanak prirodne ili druge nesreće i pravodobno obavješćivanje građana i mjerodavnih tijela o opasnostima od tih nesreća i postupcima građana i tijela vlasti na sprječavanju nastanka tih opasnosti, kao i druge mjere kojima se može utjecati na sprječavanje nastanka prirodne ili druge nesreće ili ublažavanje njihovog djelovanja;
2)    za fazu spašavanja određuju se one mjere zaštite i spašavanja iz članka 48. Zakona o zaštiti i spašavanju kojima se može neposredno vršiti spašavanje ugroženih ljudi i materijalnih dobara i utjecati na smanjenje, odnosno sprječavanje širenja posljedica. U te mjere spadaju osobito: organiziranje rukovođenja akcijama zaštite i spašavanja putem mjerodavnih stožera civilne zaštite; angažiranje postrojbi i povjerenika civilne zaštite, službi zaštite i spašavanja, a prema potrebi angažiranje i potrebitog broja građana, kao i ljudstva i sredstava pravnih osoba; pružanje prve medicinske pomoći povrijeđenim ili oboljelim; evakuacija ugroženih i nastradalih građana; prihvat, smještaj i zbrinjavanje ljudi i izmiještanje materijalnih dobara; zaštita i spašavanje životinja i namjernica životinjskog podrijetla, zaštita i spašavanje od rušenja, poplava, požara, eksplozija i radiološko - kemijsko-bioloških akcidenata; zaštita i spašavanje bilja i biljnih proizvoda; raščišćavanje ruševina i spašavanje s visina, na vodi i pod vodom i druge mjere kojima se može ostvarivati spašavanje ugroženih i nastradalih ljudi i materijalnih dobara na ugroženom području;
3)    za fazu otklanjanja posljedica planiraju se one mjere zaštite i spašavanja iz članka 48. Zakona o zaštiti i spašavanju kojima se mogu osigurati temeljni uvjeti za život i rad na ugroženom području. U te mjere spada osobito: osposobljavanje stambenih i drugih objekata za uporabu; asanacija terena i izvorišta pitke vode; organiziranje, prikupljanje i raspodjela pomoći; provođenje zdravstvenih i higijensko-epidemioloških mjera zaštite, prikupljanje podataka o posljedicama nastalim po ljude i materijalna dobra; procjena i utvrđivanje nastale štete kod ljudstva i na materijalnim dobrima i provođenje drugih mjera kojima se može doprinositi ublažavanju i otklanjaju neposrednih posljedica koje su nastale djelovanjem prirodne ili druge nesreće. Mjere zaštite i spašavanja iz stavka 1. ovog članka, određuju se samo za one prirodne i druge nesreće koje su pojedinačno navedene u procjeni ugroženosti.

 

Članak 6.

 

Za svaku fazu iz članka 4. ove uredbe, sukladno mjerama zaštite i spašavanja koje se utvrde za svaku od tri faze, prema odredbama članka 5. ove uredbe, treba odrediti zadaće, izvršitelje, materijalna i druga sredstva i opremu koja će se koristiti za izvršavanje planiranih mjera zaštite i spašavanja, s tim da se za fazu preventivne zaštite moraju odrediti i rokovi za izvršenje planiranih zadaća i utvrditi izvori financiranja za izvršenje tih zadaća.

 

Članak 7.

 

Obvezu donošenja plana zaštite i spašavanja imaju Federacija, kanton i općine, odnosno grad i pravne osobe sukladno sljedećim odredbama:
1)    za Federaciju - članak 24. točka 3. Zakona o zaštiti i spašavanju,
2)    za kanton - članak 27. stavak (l) točka 7. Zakona o zaštiti i spašavanju,
3)    za općinu, odnosno grad - članak 29. točka 6. Zakona o
zaštiti i spašavanju,
4)    za pravne osobe - članak 32. stavak (2) Zakona o zaštiti i spašavanju,

 

III - SADRŽAJ PLANOVA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA FEDERACIJE, KANTONA, OPĆINA, GRADA I PRAVNIH OSOBA

 

1. Plan zaštite i spašavanja Federacije

 

Članak 8.

 

Sukladno članku 170. stavak 2. Zakona o zaštiti i spašavanju, Plan zaštite i spašavanja u Federaciji (u daljnjem tekstu: Federalni plan) sadrži sljedeća temeljna dokumenta:
1)    dokument o operativnom centru civilne zaštite,
2)    dokument o mobiliziranju, aktiviranju i angažiranju snaga
i sredstava,
3)    dokument o provođenju aktivnosti na zaštiti i spašavanju,
4)    dokument o mjerama zaštite i spašavanja,
5)    dokument o međusobnom pružanju pomoći između Federacije sa Republikom Srpskom i Brčko Distriktom Bosne i Hercegovine i
6)    dokument o prihvaćanju i pružanju pomoći u zaštiti i spašavanju sa drugim državama.

 

a) Dokument o operativnom centru civilne zaštite

 

Članak 9.

 

U dokumentu plana zaštite i spašavanja koji se odnosi na operativni centar civilne zaštite, utvrđuje se način prijema i dostavljanja podataka o pojavama i opasnostima od prirodnih ili drugih nesreća, odnosno o nastanku tih nesreća na području Federacije, kao i način, sadržaj i redosljed obavješćivanja federalnih tijela uprave, Vlade Federacije i kabineta predsjednika i dopredsjednika Federacije o tim nesrećama, kao i mjerodavnih tijela Bosne i Hercegovine.

 

b) Dokument o mobiliziranju, aktiviranju i angažiranju snaga i sredstava

 

Članak 10.

 

U dokumentu plana zaštite i spašavanja koji se odnosi na mobiliziranje, aktiviranje i angažiranje snaga i sredstava utvrđuju se mjere, postupci i zadaće kojima se vrši aktiviranje Federalnog stožera civilne zaštite, angažiranje federalnih službi zaštite i spašavanja i mobiliziranje postrojba civilne zaštite osnovanih za potrebe Federacije.
U privitku ovog dokumenta nalazi se:
1)    Rješenje o imenovanju zapovjednika, načelnika i članova Federalnog stožera civilne zaštite,
2)    akt o određivanju federalnih službi zaštite i spašavanja,
3)    pregled postrojba civilne zaštite Federacije,
4)    pregled materijalno-tehničkih sredstava i opreme namijenjene za rad Federalnog stožera civilne zaštite, službi zaštite i spašavanja i postrojba civilne zaštite,
5)    pregled materijalno-tehničkih sredstava i opreme koja je planirana za izuzimanje od javnih poduzeća Federacije, radi privremenog korištenja za potrebe civilne zaštite.

 

c) Dokument o provođenju aktivnosti na zaštiti i spašavanju

 

Članak 11.

 

U dokumentu plana zaštite i spašavanja koji se odnosi na provođenje aktivnosti na zaštiti i spašavanju utvrđuju se aktivnosti, mjere, postupci i zadaće za slijedeće organe i službe:
1)    Federalni stožer civilne zaštite,
2)    federalna tijela uprave i federalne upravne organizacije,
3)    federalne službe zaštite i spašavanja,
4)    postrojbe civilne zaštite Federacije,
5)    javna poduzeća Federacije,
6)    tijela mjerodavna za pružanje međusobne pomoći između Federacije i Republike Srpske, susjednih i drugih država u odnosu na zaštitu i spašavanje.
Aktivnosti, mjere, postupci i zadaće tijela, službi, postrojba i poduzeća iz stavka l. ovog članka utvrđuju se posebno za svaku od tri situacije utvrđene u članku 4. ove uredbe.

 

d)   Dokument o mjerama zaštite i spašavanja

 

Članak 12.

 

U dokumentu plana zaštite i spašavanja koji se odnosi na mjere zaštite i spašavanja utvrđuju se one mjere zaštite i spašavanja iz članka 48. Zakona o zaštiti i spašavanju koje će se u svakoj upravnoj oblasti iz mjerodavnosti Federacije, provoditi na području Federacije. Mjere se planiraju posebice za sve tri situacije iz članka 4. ove uredbe.
U cilju izvršavanja planiranih mjera zaštite i spašavanja utvrđuju se slijedeća pitanja:
1)    za svaku mjeru zaštite i spašavanja određuju se konkretne mjere, postupci i zadaće koje .će neposredno poduzimati federalna tijela uprave na njihovom provođenju, u oblasti za koju je tijelo uprave osnovano,
2)    određuju se kantonalna tijela uprave s kojima će federalna tijela uprave ostvarivati suradnju s ciljem provođenja zadaća utvrđenih u dokumentu iz stavka 1. ovoga članka, koji budu utvrđeni kao obveza za kantonalna tijela uprave.
U privitku dokumenta iz stavka 1. ovoga članka prilaže se popis ili pregled materijalno-tehničkih sredstava i opreme koja su planirana za provođenje utvrđenih mjera zaštite i spašavanja od strane federalnih tijela uprave i federalnih službi zaštite i spašavanja.

 

e) Dokument o međusobnom pružanju pomoći između Federacije sa Republikom Srpskom i Brčko Distriktom Bosne i Hercegovine

 

Članak 13.

 

U dokumentu plana zaštite koji se odnosi na prihvatanje i pružanje pomoći u zaštiti i spašavanju između Federacije sa Republikom Srpskom i Brčko Distriktom Bosne i Hercegovine, kao i sa drugim državama sa kojima je Bosna i Hercegovina zaključila odgovarajuće sporazume iz oblasti zaštite i spašavanja utvrđuj u se mjere, postupci i zadaće, kao i snage i sredstva koja će se moći međusobno koristiti u zaštiti i spašavanju od prirodnih ili drugih nesreća, te određuje način ostvarivanja suradnje s tijelima Bosne i Hercegovine mjerodavnim za oblast zaštite i spašavanja, kao i način provođenja zadaća koje utvrde ta tijela.
U privitku ovog dokumenta čuva se Sporazum zaključen između Federacije i Republike Srpske, Sporazum zaključen između Vijeća ministra Bosne i Hercegovine i Republike Hrvatske, kao i sporazumi sa drugim državama, s kojim su zaključeni, a koji se odnose na zaštitu i spašavanje.

 

f) Dokument o prihvaćanju i pružanju pomoći u zaštiti i spašavanju s drugim državama

 

Članak 14.

 

Podnošenje zahtjeva za žurnu međunarodnu pomoć u slučaju velikih prirodnih i drugih nesreća podnosi Federalni stožer civilne zaštite ili druga federalna tijela uprave po odobrenju ili zapovijedi Federalnog stožera civilne zaštite (u daljnjem tekstu: Stožer), što zavisi od konkretne prirodne ili druge nesreće koja je proglašena na području Federacije, odnosno oblasti u kojoj je ta nesreća nastupila.
Taj zahtjev, u pravilu, podnosi se kada raspoloživi resursi Federacije i Bosne i Hercegovine u cjelini, nisu dovoljni za učinkovito spašavanje ljudi i materijalnih dobara na područjima zahvaćenim prirodnom ili drugom nesrećom.
Zahtjev se dostavlja Vijeću ministara Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Vijeće ministara) putem Ministarstva sigurnosti. Bosne i  Hercegovine ili neposredno Vijeću ministara ili državnom tijelu za rukovođenje i koordinaciju akcija zaštite i spašavanja u BiH - Koordinacijsko tijelo Bosne i Hercegovine za zaštitu i spašavanje.
Potrebe za međunarodnu pomoć, po žurnom postupku, prikupljaju se u Federalnoj upravi civilne zaštite koja za Stožer priprema Prijedlog jedinstvenog zahtjeva za traženje žurne međunarodne pomoći.
Ukoliko druga federalna tijela, u okviru svoje mjerodavnosti, upute žuran zahtjev za odgovarajuću međunarodnu pomoć izravno navedenim ili drugim tijelima Bosne i Hercegovine, kopiju tog zahtjeva obvezno dostavljaju Stožeru, putem Federalne uprave civilne zaštite.

 

2. Plan zaštite i spašavanja kantona

 

Članak 15.

 

Plan zaštite i spašavanja kantona sadrži sljedeća temeljna dokumenta:
1)    dokument o operativnom centru civilne zaštite,
2)    dokument o aktiviranju, mobiliziranju i angažiranju snaga i sredstava,
3)    dokument o obvezama kantonalnih tijela na provođenju aktivnosti na zaštiti i spašavanju,
4)    dokument o mjerama zaštite i spašavanja i
5)    dokument o načinu suradnje s odgovarajućim tijelima civilne zaštite Republike Srpske.

 

a) dokument o operativnom centru civilne zaštite

 

Članak 16.

 

U dokumentu plana zaštite i spašavanja koji se odnosi na operativni centar civilne zaštite određuje se način, sadržaj i redosljed obavješćivanja o opasnostima ili nastanku prirodne ili druge nesreće na području kantona i način izvještavanja kantonalnih ministarstava i drugih kantonalnih tijela, vlade kantona i kantonalnih javnih poduzeća, kao i općinskih, odnosno federalnih tijela o opasnostima ili nastanku prirodne ili druge nesreće na području kantona.
U privitku ovog dokumenta nalazi se pregled podataka o rukovoditeljima tijela iz stavka 1. ovoga članka, sa njihovim brojevima telefona (fiksni i mobilni), sjedištu tijela, odnosno poduzeća i drugim potrebitim podatcima, kao i Shema operativnih centara civilne zaštite koji postoje na području Federacije.

 

b) dokument o aktiviranju, mobiliziranju i angažiranju snaga i sredstava

 

Članak 17.

 

U dokumentu plana zaštite i spašavanja koji se odnosi na aktiviranje, mobiliziranje i angažiranje snaga i sredstava utvrđuju se mjere, postupci i zadaće kojima se osigurava sljedeće:
1)    aktiviranje kantonalnog stožera civilne zaštite,
2)    mobiliziranje kantonalnih postrojba civilne zaštite (ako su obrazovane) i
3)    angažiranje kantonalnih službi zaštite i spašavanja.
U privitku ovog dokumenta nalazi se:
1)    rješenje o imenovanju zapovjednika, načelnika i članova kantonalnog stožera civilne zaštite,
2)    pregled kantonalnih postrojba civilne zaštite sa osobnim i materijalnim formacijama,
3)    popis materijalno - tehničkih sredstava i opreme kojom raspolažu kantonalne postrojbe civilne zaštite,
4)    popis materijalno - tehničkih sredstava i opreme koja se izuzima za potrebe civilne zaštite od građana i pravnih osoba,
5)    pregled federalnih službi zaštite i spašavanja,
6)    rješenje o određivanju kantonalnih službi zaštite i spašavanja (naziv, vrsta i sjedište),
7)    pregled ljudstva, opreme i sredstava pojedinačno za svaku kantonalnu službu zaštite i spašavanja,
8)    pregled federalnih postrojba civilne zaštite,
9)    pregled općinskih službi zaštite i spašavanja,
10)  pregled specijaliziranih postrojba civilne zaštite u općinama.

 

c) dokument o obvezama kantonalnih tijela na provođenju aktivnosti na zaštiti i spašavanju

 

Članak 18.

 

U dokumentu plana zaštite i spašavanja koji se odnosi na obveze kantonalnih tijela na provođenju aktivnosti na zaštiti i spašavanju utvrđuju se aktivnosti, mjere, postupci i zadaće za slijedeća kantonalna tijela i druga tijela, i to:
1)    kantonalni stožer civilne zaštite,
2)    kantonalna tijela uprave i kantonalne ustanove,
3)    kantonalne službe zaštite i spašavanja,
4)    kantonalne postrojbe civilne zaštite i
5)    kantonalna javna poduzeća.
Aktivnosti, mjere, postupci i zadaće tijela, službi, postrojba i poduzeća iz stavka 1. ovoga članka, utvrđuju se posebno za svaku od tri situacije utvrđene u članku 4. ove uredbe, s tim da se aktivnosti, mjere, postupci i zadaće za kantonalna tijela uprave i kantonalne ustanove, kao i za javna poduzeća utvrđuju samo u pogledu ostvarivanja njihove funkcije u oblasti zaštite i spašavanja ljudi i materijalnih dobara.

 

d) dokument o mjerama zaštite i spašavanja

 

Članak 19.

 

U dokumentu plana zaštite i spašavanja koji se odnosi na mjere zaštite i spašavanja utvrđuju se mjere, postupci i zadaće za kantonalna tijela uprave i pravne osobe koja će oni poduzimati na provođenju mjera zaštite i spašavanja na području kantona koje se utvrđuju prema sljedećem:
1)    određuju se mjere zaštite i spašavanja iz članka 48. Zakona o zaštiti i spašavanju koje će se provoditi u tri situacije iz članka 4. ove uredbe,
2)   za svaku mjeru zaštite i spašavanja pojedinačno određuju se konkretne mjere, postupci i zadaće koje će neposredno poduzimati kantonalna tijela uprave ha njihovom provođenju, na području kantona,
3)    određuju se općinske službe za upravu sa kojima će kantonalna tijela uprave ostvarivati suradnju u cilju provođenja zadaća iz točke 2. stavak 1. ovog članka i utvrđuju zadaće koje će provoditi općinske službe za
upravu,
4)    određuju se federalna tijela, uprave sa kojima će kantonalna tijela uprave, ostvarivati neposrednu suradnju u izvršavanju mjera zaštite i spašavanja iz točke 2. stavak 1. ovog članka, kao i način izvršavanja zadaća koje za kantonalna tijela uprave budu utvrđene u Federalnom planu.
U privitku ovoga dokumenta za svako kantonalno tijelo uprave treba izraditi i uz plan priložiti sve potrebite preglede, popise ili druga akta koja služe za provođenje određenih mjera zaštite i spašavanja.

 

e) dokument o načinu suradnje sa odgovarajućim tijelima civilne zaštite Republike Srpske

 

Članak 20.

 

U dokumentu plana zaštite i spašavanja koji se odnosi na način ostvarivanja suradnje s odgovarajućim tijelima civilne zaštite Republike Srpske utvrđuju se konkretne aktivnosti, postupci i zadaće na prihvatanju, odnosno pružanju pomoći u zaštiti i spašavanju između kantonalnog stožera civilne zaštite i odgovarajućeg tijela civilne zaštite Republike Srpske. Pored toga, ovaj dokument sadrži podatke o snagama i sredstvima koja će se moći međusobno koristiti u zaštiti i spašavanju od prirodnih i drugih nesreća.

 

3. Plan zaštite i spašavanja općine

 

Članak 21.

 

Plan zaštite i spašavanja općine sadrži sljedeća temeljna dokumenta:
1)    dokument o operativnom centru civilne zašute općine,
2)    dokument o aktiviranju, mobiliziranju i angažiranju snaga i sredstava,
3)    dokument o zadacima općinskih tijela na provođenju aktivnosti na zaštiti i spašavanju,
4)    dokument o mjerama zaštite i spašavanja,
5)    dokument o informisanju građana i javnosti,
6)    dokument o načinu suradnje s odgovarajućim općinskim tijelima civilne zaštite Republike Srpske.

 

a) dokument o operativnom centru civilne zaštite općine

 

Članak 22.

 

U dokumentu plana zaštite i spašavanja koji se odnosi na operativni centar civilne zaštite općine .utvrđuju se mjere, postupci i zadaće operativnog centra civilne zaštite (u daljnjem tekstu: operativni centar) o načinu prikupljanja podataka o pojavama ili nastanku prirodnih ili drugih nesreća na području općine, redosljed dostavljanja tih podataka mjerodavnim općinskim tijelima, kao i kantonalnom operativnom centru civilne zaštite, a prema potrebi i Federalnom operativnom centru civilne zaštite.
U okviru ovog dokumenta utvrđuje se sadržaj i način korištenja veza potrebitih za rukovođenje u akcijama zaštite i spašavanja, a naročito: vrste telefonskih i drugih veza koje postoje na području općine, kao što su: veze u automatskom telefonskom prometu, telefonske veze imatelja funkcionalnih sustava veza Elektroprivrede, željezničko-transportnih organizacija, tijela unutarnjih poslova, poprečne, odnosno induktorske telefonske veze prioritetnih korisnika, mobilna telefonija (GSM), radio - veze u KT području (kratkotalasne radioveze), VVF i UHF veze i radioamaterske veze na području općine. U okviru ovog dokumenta čuva se: shema telefonskih veza; telefonski imenik; shema radioveza i planovi rada za radiomrežu.
U privitku ovog dokumenta nalazi se:
1)    osobna i materijalna formacija općinskog operativnog centra civilne zaštite,
2)   pregled telefonskih brojeva općinskih centara na području kantona, kantonalnog i Federalnog operativnog centra civilne zaštite,.
3)    shema instaliranih sirena, radio i TV-stanica i razglasnih stanica   koje će se koristiti za obavješćivanje i uzbunjivanje pučanstva,
4)    lista pitanja za rad operativnih centara civilne zaštite i način rada tih centara koju donosi ravnatelj Federalne uprave civilne zašite.
Za općine koje se nalaze nizvodno od visokih brana na akumulacijama izrađuje se i čuva: shema o obilježavanju linija dopiranja poplavnog talasa, akustička studija područja, pregled osoba koja su ovlaštena za davanje signala za uzbunu (u slučaju rušenja ili prelijevanja visokih brana na akumulacijama), pregled državnih tijela i pravnih osoba koja se obavješćuju o opasnosti od rušenja ili prelijevanja brana tijekom radnog vremena, odnosno popis osoba koja se obavješćuju o toj opasnosti u vrijeme kada se ne radi.

 

b) dokument o aktiviranju, mobiliziranju i angažiranju snaga i sredstava

 

Članak 23.

 

U dokumentu plana zaštite i spašavanja koji se odnosi na aktiviranje, mobiliziranje i angažiranje snaga i sredstava utvrđuju se mjere, postupci i zadaće koji se odnose na način aktiviranja općinskog stožera civilne zaštite i povjerenika civilne zaštite, način mobiliziranja općinskih postrojba civilne zaštite specijaliziranih i opće namjene i redosljed izvršenja mobiliziranja tih postrojba, kao i način angažiranja općinskih službi zaštite i spašavanja, kao i način izuzimanja materijalnih sredstava od građana i pravnih osoba sa područja općine koja su potrebita za civilnu zaštitu.
U privitku ovog dokumenta nalazi se:
1)    rješenje o imenovanju zapovjednika, načelnika i članova cetinskog stožera civilne zaštite s njihovim adresama i brojevima telefona,
2)    pregled povjerenika civilne zaštite sa njihovim adresama i brojevima telefona,
3)    pregled specijaliziranih postrojba civilne zaštite s podatcima o ljudstvu raspoređenom u te postrojbe i .njihovim adresama i brojevima telefona,
4)    pregled postrojba civilne zašute opće namjene s podatcima o ljudstvu raspoređenom u te postrojbe i njihovim adresama i brojevima telefona,
5)    pregled općinskih službi za zaštitu i spašavanje sa podatcima o rukovoditeljima tih službi i podatcima o ljudstvu raspoređenom u te službe i njihovim brojevima telefona i adresama, odnosno sjedištu tih službi,
6)    osobna i materijalna formacija općinskih specijaliziranih postrojba civilne zaštite, kao i postrojba civilne zaštite opće namjene,
7)    pregled materijalno - tehničkih sredstava i opreme koja će se izuzimati od građana i pravnih osoba za potrebe postrojba civilne zaštite specijalizirane i opće namjene i općinskih službi zaštite i spašavanja.

 

c) dokument o zadaćama općinskih tijela na provođenju aktivnosti na zaštiti i spašavanju

 

Članak 24.

 

U dokumentu plana zaštite i spašavanja koji se odnosi na zadaće općinskih tijela i pravnih osoba u provođenju aktivnosti na zašuti i spašavanju utvrđuju se mjere, postupci i zadaci općinskog stožera civilne zaštite, općinskog načelnika i svake općinske službe za upravu na izvršavanju zadaća koji se odnose na zaštitu i spašavanje od prirodnih i drugih nesreća. Ove mjere, postupci i zadaće razrađuju se posebno za tri situacije iz članka 4. ove uredbe:
1)    za fazu preventivne zaštite,
2)    za fazu spašavanja i
3)    za fazu otklanjanja posljedica.
U okviru dokumenta iz stavka 1. ovoga članka određuju se zadaće mjesnim zajednicama na području općine koje će one izvršavati na provođenju pojedinih mjera zaštite i spašavanja iz mjerodavnosti općinskih službi za upravu.
U privitku dokumenta iz stavka 1. ovoga članka nalazi se:
1)    pregled općinskih službi za upravu, sa podatcima o rukovoditeljima   tih službi i njihovim adresama i brojevima telefona (fiksni i mobilni),
2)    pregled (popis) tajnika mjesnih zajednica sa podatcima o njihovim adresama i brojevima telefona (fiksni i mobilni).

 

d) dokument o mjerama zaštite i spašavanja

 

Članak 25.

 

U dokumentu plana zaštite i spašavanja koji se odnosi na. mjere zaštite i spašavanja, svaka općina treba da utvrđuje samo one mjere zaštite i spašavanja iz članka 48. Zakona o zaštiti i spašavanju, koja se odnose na one prirodne i druge nesreće koje, prema procjeni ugroženosti, mogu nastati na području općine.
Mjere zaštite i spašavanja iz stavka 1. ovog članka, obvezno se utvrđuju posebice za sve tri situacije predviđene u članku 4. ove uredbe i to kroz tri posebna dokumenta, na način predviđen u odredbama čl. 26. i 27. ove uredbe.

 

Članak 26.

 

U dokumentu plana zaštite i spašavanja koji se. odnosi na mjere zaštite i spašavanja, u dijelu za fazu preventivne zaštite iz točke 1. članka 4. ove uredbe, utvrđuju se naročito sljedeća pitanja:
1)    za svaku prirodnu ili drugu nesreću, koja prema procjeni ugroženosti može .nastati na području općine, određuju se pojedinačno one mjere zaštite i spašavanja iz članka 48. Zakona o zaštiti i spašavanju i članka 5. točke 1. stavak 1. ove uredbe, koje će se poduzimati s ciljem sprječavanja nastanka prirodne ili druge nesreće. Mjere se utvrđuju posebice za svaku vrstu prirodne ili druge nesreće;
2)    za svaku predviđenu mjeru zaštite i spašavanja iz prethodne točke, određuju se općinske službe za upravu, pravne osobe i druge institucije (u daljnjem tekstu: izvršitelji) koji će biti obvezni da, kao dio svoje redovite djelatnosti, neposredno izvršavaju te mjere i s tim ciljem se za svakog izvršitelja posebice utvrđuju konkretne mjere, postupci i zadaće koje će oni stalno provoditi na realizaciji planiranih zadaća;
3)    određuju se materijalno-tehnička sredstva i oprema koja će se koristiti na provođenju preventivnih mjera zaštite, kao i izvođenje radova radi provođenja tih mjera i utvrđuju izvori financiranja za vršenje tih zadaća. Materijalna sredstva i oprema mogu se iskazati u vidu tabelarnih pregleda, posebice za svaku planiranu preventivnu mjeru zaštite i spašavanja, pri čemu se određuju izvršitelji koji će osigurati ta sredstva;
4)    utvrđuju se zadaće općinskoj službi civilne zaštite koje će ona poduzimati na koordinaciji i angažiranju izvršitelja na izvršavanju zadaća iz toč. 2. i 3. ovog članka, kao i način ostvarivanja nadzora nad izvršavanjem tih poslova i rokovi za izvještavanje općinskog načelnika i općinskog vijeća o stanju i problemima provođenja planiranih mjera zaštite i spašavanja od strane mjerodavnih izvršitelja.

 

Članak 27.

 

U dokumentu plana zaštite i spašavanja koji se odnosi na mjere zaštite i spašavanja, u dijelu za fazu spašavanja iz točke 2. članka 4. ove uredbe, utvrđuju se naročito slijedeća pitanja:
1)    za svaku vrstu prirodne ili druge nesreće, koje prema procjeni ugroženosti mogu nastati na području općine, određuju se pojedinačno za svaku nesreću one mjere zaštite i spašavanja iz članka 48. Zakona o zaštiti i spašavanju i odredbe članka 5. stavak 1. točke 2. ove uredbe, koje će ,se neposredno poduzimati od momenta pojave opasnosti, odnosno nastanka prirodne ili druge nesreće i tijekom djelovanja nesreće s ciljem spašavanja ugroženih i nastradalih ljudi i materijalnih dobara;
2)    određuju se snage i sredstva civilne zaštite (postrojbe specijalizirane i opće namjene, povjerenici civilne zaštite i službe zaštite i spašavanja) koje će se moći angažirati na spašavanju ugroženih i nastradalih ljudi i materijalnih dobara;
3)    utvrđuju se mjere, postupci i zadaće za općinskog načelnika, općinske službe za upravu, pravne osobe i druge izvršitelje koji će oni poduzimati u akcijama zaštite i spašavanja na ugroženom području;
4).   planira se organizacija i način mobiliziranja građana i njihovih sredstava radi sudjelovanja u zaštiti i spašavanju na području na kojem, prema procjeni ugroženosti, može nastati određena prirodna ili druga nesreća;
5)    određuju se materijalna dobra koja će se izmještati sa ugroženog područja na neugroženo područje za slučaj da budu ugrožena prirodnom ili drugom nesrećom, utvrđuju prioriteti (redoslijed) u njihovom izmještanju i određuju općinske službe za upravu, koje će vršiti izmještanje tih dobara i određuju sredstva koja će se koristiti za izmještanje;
6)    utvrđuje se organizacija smještaja i ishrane postrojba civilne zaštite i građana angažiranih na zaštiti i spašavanju.
U privitku se čuva:
-   pregled zgrada i drugih objekata na području općine u kojima se može organizirati smještaj i ishrana postrojba civilne zaštite i građana angažiranih na zadacima zaštite i spašavanja;
-   popis pravnih osoba i mjesnih zajednica u kojima će se osigurati smještaj i ishrana;
-   popis općinskih službi za upravu koje će biti zadužene za osiguranje smještaja i ishrane i njihove zadaće na tim poslovima;
-   akt o određivanju izvora financiranja smještaja i ishrane.
7)    zadaće, mjere i postupci općinskog stožera civilne zaštite na organiziranju i rukovođenju akcijama zaštite i spašavanja i obvezi općinskih službi za upravu i pravnih osoba u postupanju po zapovijedima stožera civilne zaštite.

 

Članak 28.

 

U dokumentu koji se odnosi na mjere zaštite i spašavanja, u dijelu za fazu otklanjanja posljedica iz točke 3. članka 4. ove uredbe, planiraju se one mjere zaštite i spašavanja kojima će se moći stvoriti uvjeti za normalan život i rad ljudi na ugroženom području, a naročito:
1)    utvrđuju se one mjere zaštite i spašavanja iz članka 48. Zakona o zaštiti i spašavanju i odredbe članka 5. stavak l. točka 3. ove uredbe, kojima se mogu stvoriti uvjeti za život i rad ljudi. Mjere se utvrđuju posebno za svaku vrstu prirodne i druge nesreće, koje prema procjeni ugroženosti mogu nastati na području općine;
2)    popis ili tablični pregled materijalno-tehničkih sredstava koja će se moći koristiti na provođenju mjera iz prethodne točke, a koja će se angažirati od građana i pravnih osoba;
3)    mjere, postupci i zadaće općinskih službi za upravu, mjesnih zajednica i pravnih osoba na izvršavanju mjera iz točke 1) ovoga stavka;
4)    zadaci općinskog stožera civilne zaštite na organiziranju i rukovođenju akcijama zaštite i spašavanja na izvršavanju mjera iz točke 1) ovoga stavka.
Aktivnosti snaga civilne zaštite (stožera, postrojbi i povjerenika civilne zaštite na izvršavanju mjera zaštite i spašavanja iz stavka 1. točke 1) ovoga članka, planiraju se samo do momenta kada će se stvoriti uvjeti za normalizaciju života i rada na ugroženom području i kada ne prijeti opasnost od daljnjeg djelovanja prirodne ili druge nesreće i kada daljnje aktivnosti na potpunom saniranju nastalih posljedica mogu u cjelini da vrše općinske službe za upravu, svaka u okviru svoje redovite mjerodavnosti.

 

Članak 29.

 

U dokumentu plana zaštite i spašavanja koji se odnosi na informiranje građana i javnosti utvrđuju se mjere, postupci i zadaće o načinu informiranja građana i javnosti na području općine o opasnostima od nastanka prirodne ili druge nesreće, odnosno o nastanku tih nesreća, o posljedicama koje nastanu po ljude i materijalna dobra i mjerama koje se poduzimaju na sprječavanju, odnosno na spašavanju ugroženih i nastradalih ljudi i materijalnih dobara i na otklanjanju nastalih posljedica.
Za organiziranje informiranja iz stavka l, ovoga članka, nadležan je općinski stožer civilne zaštite, a podatke prikuplja putem općinskog centra i drugih općinskih tijela koja su neposredno angažirana u zaštiti i spašavanju na području općine.
U privitku ovog dokumenta nalazi se pregled općinskih razglasnih i radio i TV-stanica koje se mogu koristiti za obavješćivanje i uzbunjivanje građana i informiranje javnosti na; području općine.

 

Članak 30.

 

U dokumentu plana zaštite i spašavanja koji se odnosi na način ostvarivanja suradnje sa odgovarajućim tijelima civilne zaštite Republike Srpske utvrđuje se način suradnje općinskog stožera civilne zaštite sa odgovarajućim tijelima civilne zaštite susjednih općina iz Republike Srpske.
U dokumentu iz stavka 1. ovoga članka treba razraditi način uspostave komunikacijskih veza i način međusobnog pružanja pomoći u snagama i sredstvima na zaštiti i spašavanju, kao i druga pitanja koja su utvrđena u Sporazumu iz članka 14. stav 2. ove uredbe, koja se odnose za razinu općine.

 

4. Plan zaštite i spašavanja pravne osobe

 

Članak 31..

 

Plan zaštite i spašavanja pravne osobe sadrži organizaciju i način ostvarivanja zaštite i spašavanja ljudstva i materijalnih dobara pravne osobe od prirodnih i drugih nesreća, kao i način izvršavanja zadaća koji se za pravnu osobu utvrde u planu zaštite i spašavanja općine ili kantona, odnosno Federacije.
U okviru plana iz stavka 1. ovoga članka, utvrđuju se naročito sljedeća pitanja:
1)   određuju mjere iz članka 48. Zakona o zaštiti i spašavanju koje će prema vlastitoj procjeni ugroženosti, provoditi pravna osoba, s tim da se mjere zaštite moraju odrediti posebice za tri situacije iz članka 4. ove uredbe,
2)    utvrđuje organizacija i način provođenja osobne i uzajamne zaštite zaposlenog ljudstva,
3)    izrađuje pregled postrojba civilne zaštite koje se organiziraju u pravnoj osobi, s podatcima o ljudstvu, materijalno-tehničkim sredstvima i opremi koju će te postrojbe koristiti u izvršavanju svojih zadaća,
4)    izrađuje pregled povjerenika civilne zaštite (ako su određeni) s podatcima o njihovim adresama i brojevima telefona, kao i o njihovim osnovnim zadaćama,
5)    utvrđuje organizacija, zadaće i način rada službe zaštite i spašavanja, ako se organizira takva služba ili više službi zavlastite potrebe, odnosno obvezno organizira ta služba, ako je ta obveza utvrđena posebnim aktom mjerodavnog tijela vlasti ili u planu zaštite općine ili kantona, odnosno Federacije. U privitku tog dokumenta daju se podatci o rukovoditelju te službe i ljudstvu koje je planirano za izvršavanje zadaća koje se utvrde za tu službu,
6)    utvrđuje način ostvarivanja suradnje s mjerodavnim općinskim tijelima i službama za upravu u provođenju mjera zaštite i spašavanja i način postupanja po zapovijedima općinskog stožera civilne zaštite,
7)    utvrđuje način izvršavanja zadaća koji su od značaja za zaštitu i spašavanje.
U privitku ovog plana nalazi se pregled općinskih službi za upravu, općinskog centra i općinskog stožera civilne zaštite sa podatcima o rukovoditeljima tih tijela i njihovim adresama i brojevima telefona radi ostvarivanja potrebite suradnje i kontaktiranja.

 

Članak 32.

 

Ako pravno lice ima organizacijske dijelove van svog sjedišta (na području drugih općina), u tom slučaju svaki organizacijski dio izrađuje svoj plan zaštite i spašavanja. U tom planu utvrđuju se pitanja predviđena u odredbi članka Sinove uredbe.
Ovaj plan izrađuju samo one organizacijske jedinice koje imaju veći broj zaposlenih i raspolažu određenim objektima i materijalnim sredstvima za koja je neophodno osigurati zaštitu i spašavanje od prirodnih i drugih nesreća što se neposredno utvrđuje u suradnji sa općinskom službom civilne zaštite općine na čijem se području nalazi ta jedinica.

 

Članak 33.

 

Plan zaštite i spašavanja iz čl. 31. i 32. ove uredbe, izrađuju i donose pravne osobe iz oblasti koje su utvrđene u odredbi stavka 1. članka 32. Zakona o zaštiti i spašavanju.

 

IV - PLAN ZAŠTITE OD POŽARA

 

Članak 34.

 

Plan zaštite od požara izrađuje se za područje kantona, općine i grada, te pravnih osoba. Sastoji se od grafičkog i tekstualnog dijela.

 

Članak 35.

 

Grafički dio plana zaštite od požara izrađuje se pojedinačno za građevinu, postrojenje i prostor sukladno Uredbi Vlade Federacije BiH o sadržaju, označavanju i čuvanju, kontroli i nostrifikaciji investiciono-tehničke dokumentacije ("Službene novine Federacije BiH", broj 33/10).

 

Članak 36.

 

Grafički dio plana zaštite od požara izrađuje se na obrascima formata A4 ili A3, u mjerilu u kojem je prikaz pregledan. Ako se na jednom listu ne može prikazati građevina, postrojenje ili prostor, izrađuje se i pregledni dio grafičkog plana na posebnom listu.

 

Članak 37.

 

U grafičkom dijelu plana zaštite od požara koriste se simboli, oznake i boje, prema važećim propisima.
Simboli oznake i boje iz stavka 1. ovog članka neće se koristiti ako utječu na prepoznatljivost tehnološkog postrojenja odnosno instalacije ili umanjuju prepoznatljivost vatrogasnih simbola i oznaka na planu zaštite od požara.

 

Članak 38.

 

Tekstualni dio plana ureduje način postupanja vatrogasnih postrojba i drugih sudionika u akciji gašenja požara.

 

Članak 39.

 

Planom zaštite od požara određuje se broj, veličina, smještaj i organizacija dragovoljnih vatrogasnih postrojba na temelju Procjene ugroženosti od požara, koja je sastavni dio Procjene ugroženosti od prirodnih i drugih nesreća Federacije.

 

V - SADRŽAJ PLANOVA ZAŠTITE OD POŽARA KANTONA, OPĆINA, GRADA I PRAVNIH OSOBA

 

1) Plan zaštite od požara za područje kantona

 

Članak 40.

 

Grafički dio plana zaštite od požara za područje kantona sadrži:
1)    pregled građevina i otvorenog prostora važnih za kanton, te građevina i otvorenog prostora u kojima se može očekivati požar većih razmjera u kojem bi sudjelovale vatrogasne postrojbe s područja više općina ili s područja susjednih kantona,
2)    pregled broja, veličine i smještaja vatrogasnih postrojba koje bi sudjelovale u gašenju požara navedenih točki 1) ovoga članka,
3)   prikaz uređenih vodotoka (rijeka, jezera, bazena) za osiguranje vode za gašenje požara,
4)    prikaz elektroenergetskih vodova za osiguranje električnom energijom, te plinovoda za osiguranje plinom, vodovodne mreže za osiguranje vodom i drugih vodova za osiguranje drugim energentima,
5)    prikaz skladišta naftnih derivata (terminali),
6)   prikaz cesta, željezničkih pruga i vodotokova,
7)   prikaz potencijalnih izvora opasnosti za nastanak i sirenje požara (odlagališta komunalnog i drugog otpada, trase uz Željezničke pruge i ispod dalekovoda i sl.),
8)    sustav radio i telekomunikacijskih veza vatrogasnih postrojba na gašenju požara,
9)    pregled opreme i vozila za posebne namjene kojima raspolažu vatrogasne postrojbe.

 

Članak 41.

 

Tekstualni dio plana za područje kantona sadrži:
1)    sustav rukovođenja i zapovijedanja u akcijama kada u gašenju požara sudjeluje više vatrogasnih postrojba i stanovništvo,
2)    razrađen sustav primanja dojave o požaru i uključivanja u akciju gašenja požara vatrogasnih postrojba te ostalih sudionika,
3)    slučajeve kada se i koje vatrogasne potrojbe stavljaju u stanje pripravnosti te zaduženja u slučaju uporabe,
4)    nazive i zaduženja zdravstvenih ustanova koje se uključuju u pružanje pomoći ozlijeđenim u akcijama gašenja požara,
5)    nazive i zaduženja službi i poduzeća (gospodarskih društava) te osoba koje će vatrogascima osigurati hranu i vodu tijekom gašenja požara,
6)    slučajeve kada se u akciju gašenja požara uključuju Oružane snage Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Oružane snage),
7)    slučajeve kada se s nastalim požarom upoznaju predsjednik skupštine kantona, vlada kantona i druge osobe zadužene za zaštitu od požara u tijelima uprave kantona,
8)    nazive općina, grada ili pojedinog područja čiji planovi zaštite od požara čine sastavne dijelove plana zaštite od požara za područje kantona,
9)    razrađen sustav obilaska, motrenja i dojave vatrogasnim postrojbama i drugim službama u slučajevima opasnosti za nastajanje požara na šumskom ili drugom otvorenom prostoru,
10)  popis pravnih osoba koje raspolažu potrebitom opremom i mehanizacijom koja bi se mogla koristiti u većim požarima ili havarijama, s osnovnim podatcima o toj opremi i mehanizaciji te razrađen sustav uključivanja u gašenje požara.

 

2) Plan zaštite od požara za područje općine i grada

 

Članak 42.

 

Grafički dio plana zaštite od požara za područje općine ili grada, sadrži:
1)    pregled prometnica s ucrtanim pristupima objektima prve i druge kategorije, prikaz sistema za obezbjeđenje vode za gašenje požara s odgovarajućim podatcima,
2)    prikaz glavnog energetskog i komunalnog razvoja s ucrtanim i obilježenim glavnim ventilima,
3)    pregled broja, veličine i smještaja (lokacije) profesionalnih i dobrovoljnih vatrogasnih postrojba.

 

Članak 43.

 

Grafički dio plana zaštite od požara općine ili grada sadrži i pregledne karte šuma na kojima se prikazuju:
1)    područja šuma po kategorijama i stupnjevima ugroženosti od požara,
2)    pregled puteva i šumskih puteva koji su prohodni za vatrogasna vozila u slučaju intervencije,
3)    pregled puteva i šumskih staza prohodnih za vatrogasce,
4)    pregled postojećih kapaciteta i izvedeni distributivni sustavi mjesta gdje se može 'vršiti osiguranje vode za vatrogasna vozila i vatrogasne pumpe (izvorišta, kaptaže, vodozahvati, pumpna postrojenja, sustavi mreža - profili, pritisci, hidrantska mreža),
5)    pregled drugih netipičnih izvora vode za gašenje požara (jezera, more, bazeni i drugo) i mogućnost njihovog korištenja,
6)    pregled mjesta gdje su smještena sredstava i oprema za gašenje požara, sa pregledom opreme i sredstava za gašenje požara i spašavanje ljudi i materijalnih dobara koja se može staviti na raspolaganje vatrogasnim postrojbama u slučaju požara većih razmjera,
7)    pregled broja vatrogasnih vozila, vatrogasnih uređaja i opreme, kao i obujam i vrsta uređaja za gašenje i spašavanje ljudi i materijalnih dobara, ugroženih požarom, koji se pravodobno mogu koncentrirati na jedno mjesto;
8)    pregled specijalizirane opreme za gašenje požara u specifičnim uvjetima (podrumske prostorije, visoki objekti, kontaminirane prostorije i drugo), kao i opreme za gašenje šumskih požara; .
9)    pregled stanja, po vrstama i količinama, drugih sredstava za gašenje požara (kemijska sredstva),
10)  prikaz šumskih prosjeka, te mogučih prirodnih prepreka za sprječavanje prijenosa požara,
11)  prikaz elektroenergetske trase vodova,
12)  prikaz mjesta gdje je smještena oprema i mehanizacija za gašenje šumskih požara.
Grafički dio plana zaštite od požara općine i grada sadri legendu upotrebljenih simbola i oznaka.

 

Članak 44.

 

Tekstualni dio plana zaštite od požara za područje općine ili grada sadrži:
1)    sustav uključivanja profesionalnih i dragovoljnil vatrogasnih postrojba u akciju gašenja požara,
2)    sustav subordiniranja i zapovjedanja u akcijama gašenja većih požara,
3)    načine pozivanja i uključivanja distributera energenata u akciju gašenja požara,
4)    uključivanje komunalnih poduzeća u akciju gašenja požara,
5)    uključivanje službi za pružanje prve medicinske pomoći u akciju .gašenja požara,
6)    uključivanje službi ili poduzeća te odgovornih osoba za osiguranje hrane i vode u akciju gašenja požara,
7)    način zamjene vatrogasnih postrojba s novim postrojbama na gašenju požara,
8)    način uključivanja Oružanih snaga u gašenju požara,
9)    slučajeve kada se s nastalim požarom upoznaje načelnik općine i gradonačelnik te predsjedavajući gradskog i općinskog vijeća i druge osobe zadužene za zaštitu od požara u tijelima lokalne uprave,
10)  slučajeve kada se u akciju gašenja požara pozivaju, odnosno uključuju vatrogasne postrojbe susjednih i drugih općina i gradova,
11)  slučajevi kada se vatrogasne postrojbe upućuju kao ispomoć u gašenju požara susjednim i drugim općinama,
12)  način i slučajeve uporabe opreme i vozila posebni namjene u gašenju požara ili spašavanju ljudi,
13)  nazive građevina i otvorenog prostora na kojima se može očekivati požar većih razmjera,
14)  nazive građevina u kojima su sadržane radioaktivne eksplozivne, otrovne i druge opasne tvari,
15)  obveze vatrogasnih postrojbi za sačinjavanje taktičko operativnih planova gašenja požara i spašavanja ljudi i materijalnih dobara, uz vršenje periodičnog uvježbavanja i provjere učinkovitosti predviđenih taktičko - operativnih elemenata za objekte gospodarskih društava i drugu organizacija i zajednica i državnih i drugih tijela.
16)  zadaće operativnih centara civilne zaštite općina i grada,
17)  način dojave požara i postupak odgovornih osoba po primljenoj obavijesti o nastanku požara;
18)  sredstva za javno obavješćivanje građana o nastanku požara i njihova upotrebljivost.
Tekstualni dio plana zaštite od požara općine i grada, s ciljem postizanja potrebite razine zaštite od požara, a na temelji sagledanog stanja zaštite od požara u općini i gradu u plam zaštite od požara utvrđuju se i druge mjere, koje se odnose na:
1)    otklanjanje nedostataka i dogradnje sustava vatrodojave i  obavješćivanja;
2)   izgradnje i rekonstrukcije cesta i prilaza neophodnih a uspješno provođenje akcija gašenja požara i sigun evakuaciju i spašavanje ljudi i materijalnih dobara;
3)   izgradnju ili rekonstrukcije objekata i sustava i osiguranje vode ili drugih sredstava za gašenje požara;
4)    rekonstrukciju ili zamjenu pojedinih uređaja, postrojenja instalacija koji zbog svoje istrošenosti ii prekapacitiranosti predstavljaju opasnost za nastanak, odnosno širenje požara;
5)    potpuno definiranje formacijskog sastava i tehničke opremljenosti vatrogasnih postrojba, uz racionalizaciji postojećih vatrogasnih postrojba na području općine ili grada s ciljem postizanja optimalne osposobljenosti i iskorištenosti opreme i sredstava namijenjenih gašenu požara i spašavanju ljudi i materijalnih dobara;
6)    periodične akcije uređenja naselja i objekata (čišćenje tavana, podruma i drugih mjesta od zapaljivih otpadnih tvari), sezonskih radova (uređenje zemljišta i spaljivanje otpadaka), zabrane korištenja otvorenog plamena na pojedinim izletištima, šumama i drugim mjestima gdje otvoreni plamen predstavlja opasnost za nastanak i širenje požara.

 

Članak 45.

 

Tekstualni dio plana zaštite od požara za područje općine ili grada sadrži i popis osoba odgovornih za provedbu plana zaštite od požara pravnih osoba iz prve i druge kategorije ugroženosti od požara.

 

Članak 46.

 

Sastavni dio plana zaštite od požara za područje općine ili grada su planovi pravnih osoba čije su građevine razvrstane u srvu i drugu kategoriju ugroženosti od požara.

 

3) Plan zaštite od požara pravne osobe

 

Članak 47.

 

Grafički dio plana zaštite od požara za pravnu osobu sastoji se od obrazaca iz članka 36. ove uredbe, u odgovarajućem broju ja kojima se mogu ucrtati sve građevine, postrojenja i prostori čoji su u vlasništvu pravne osobe ili su mu dati na korištenje.

 

Članak 48.

 

Broj katova građevine mora se prikazati na obrascima u kombinaciji podrumskih katova, prizemlja, gornjih katova i potkrovlja.

 

Članak 49.

 

Grafički dio plana zaštite od požara za pravnu osobu sadrži slijedeće podatke:
1)    oznaku građevine ili postrojenja,
2)    namjenu građevine ili postrojenja,
3)    oznake katova,
4)    tlocrt prizemlja i raspored prostorija s naznačenom  namjenom,
5)    oznaku protivpožamih pregradnih zidova,
6)    oznake otvora u stropovima i zidovima,
7)    oznake pristupa,
8)    oznake stubišnih prostora sa smjerom silaženja pristupa katovima,
9)    oznake puteva za intervenciju i putova za spašavanje,
10)  oznake mjesta za prolaz dima i topline,
11)  oznake usponskih hidrantskih vodova (mokrih/suhih),.
12)  oznake stabilnih ili pokretnih uređaja za gašenje požara s podatcima o vrsti, količini sredstava za gašenje i položaju stabilnih instalacija za gašenje požara.

 

Članak 50.

 

Grafički dio plana zaštite od požara pravnih osoba sadrži podatke o vrsti količini zapaljivih tekućina i gasova te otrovnih radioaklivnih i eksplozivnih tvari.
Podatci iz stavka 1. ovoga članka moraju biti upotpunjeni upozorenjima o sredstvima za gašenje koja se ne smiju rabiti.

 

Članak 51.

 

U grafičkom dijelu plana zaštite od požara pravne osobe moraju biti prikazana mjesta za uzimanje vode za gašenje požara, te mjesta za prekid dovoda energenata u građevinu ili postrojenje (struje, plina i dr.).

 

Članak 52.

 

Pregledni dio grafičkog dijela plana zaštite od požara pravne osobe mora sadržavati slijedeće podatke:
1)    nacrt građevine ili postrojenja (po katovima ako je višekatni objekt),
2)   oznake građevina,
3)   oznake broja katova,
4)   oznake prolaza,
5)   oznake površina koje bi se koristile za pristup vatrogasnih vozila,
6)   oznake površina za vatrogasne pristupe,
7)   oznake graničnih i susjednih ulica,
8)   oznake graničnih i susjednih građevina i njihove namjene,
9)   oznake vanjskih i uličnih hidranata.
Grafički dio plana, zaštite od požara pravne osobe sadrži legendu upotrebljenih simbola i oznaka.

 

Članak 53.

 

Tekstualni dio plana zaštite od požara za pravne osobe sadrži:
1)   naziv mjesta, te način primanja dojave požara,
2)   obveze u postupanju, zapovijedanju i ovlaštenja sudionika u primanju obavijesti o požaru i daljnjim aktivnostima akcije gašenja,
3)   obavješćivanje o požaru i daljnjoj organizaciji akcije gašenja požara, 4)   način uključivanja službe za pružanje prve medicinske
pomoći,
5)   brojno stanje vlastitih postrojba za gašenje požara te cjelovita organizacija gašenja kada se u akciju gašenja uključuju vanjske profesionalne i dragovoljne vatrogasne postrojbe,
6)   organizacija i način pozivanja i uključivanja distributera energenata (struje, plina i dr.) u intervenciju,
7)    nazive građevina ili postrojenja na kojima će se, eventualno, gasiti požar uz nazočnost odgovorne ili stručne osobe u toj građevini zbog specifičnosti tehnološkog postupka,
8)    nazive građevina ili postrojenja u kojima se može očekivati eksplozija u požaru,
9)    nazive građevina ili postrojenja u kojima se nalaze izvori radioaktivnih i drugih opasnih i otrovnih tvari, te postupci koji se poduzimaju u slučaju požara,
10)  nazive radnih mjesta i lokacije na kojima su smješteni ključevi od prostora ili prostorija u kojima se nalaze mjesta za prekid dovoda energenata u građevinu,
11)  razrađen radio i telefonski sustav za pozivanje svih sudionika koji sudjeluju u gašenju požara.

 

VI - NAČIN IZRADBE, USKLAĐIVANJA, DONOŠENJA, AŽURIRANJA I ČUVANJA PLANOVA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA I PLANA ZAŠTITE OD POŽARA

 

1. Program rada za izradbu plana zaštite i spašavanja i plana zaštite od požara

 

Članak 54.

 

Izradba plana zaštite i spašavanja i plana zaštite od požara vrši se na temelju programa rada za izradbu plana zaštite i spašavanja i plana zaštite od požara (u daljnjem tekstu: program rada).
U programu rada iz stavka 1. ovog članka, određuju se tijela koji će sudjelovati u izradbi plana zaštite i spašavanja i plana zaštite od požara i utvrđuju njihove konkretne zadaće i rokovi za izvršenje planiranih zadaća i suradnja u izradbi plana zaštite i spašavanja i plana zaštite od požara.
Za izvršenje zadaća na izradbi planova iz stavka 1. ovog članka mogu se osnovati radne skupine ili druga radna tijela, a za mjere zaštite i spašavanja i zaštite od požara, za koje je potrebita stručna podloga, angažirat će se znanstvene i druge institucije koje ispunjavaju uvjete za obavljanje ovakvih zadaća utvrđenih Zakonom o zaštiti i spašavanju i Zakonom o zaštiti od požara i vatrogastvu i provedbenim propisima koji imaju odgovarajuće ovlaštenje mjerodavnog ministarstva.

 

Članak 55.

 

Program rada iz članka 54. stavak 1. donosi:

a)   Za Plan zaštite i spašavanja
1)   za izradbu Federalnog plana - program rada donosi Vlada Federacije, na prijedlog Federalnog stožera civilne zaštite,
2)    za izradbu kantonalnog plana zaštite i spašavanja - program rada donosi vlada kantona, na prijedlog kantonalnog stožera civilne zaštite,
3)    za izradbu općinskog i gradskog plana zaštite i spašavanja - program rada donosi općinski načelnik i gradonačelnik, na prijedlog općinskog i gradskog stožera civilne zaštite,
4)    za izradbu plana zaštite i spašavanja pravne osobe - program rada donosi tijelo određeno općim aktom pravne osobe,  

b)   Za Plan zaštite od požara
1)    za izradbu kantonalnog plana zaštite od požara - program rada donosi vlada kantona, na prijedlog kantonalne uprave civilne zaštite,
2)    za izradbu općinskog plana zaštite od požara - pro­gram rada donosi općinski načelnik, na prijedlog općinske službe civilne zaštite,
3)   za izradbu plana zaštite od požara pravne osobe - program rada donosi tijelo određeno općim aktom pravne osobe.
Pripremu prijedloga za izradu plana zaštite od požara, vrše kantonalna uprava civilne zaštite, odnosno općinska služba civilne zaštite i tijelo određeno općim aktom pravne osobe.

 

2. Način izradbe planova zaštite i spašavanja i planova zaštite od požara

a) Plan zaštite i spašavanja

 

Članak 56.

 

Plan zaštite i spašavanja izrađuje se na temelju sljedećih dokumenata:
1) procjene ugroženosti od prirodnih i drugih nesreća koja se izrađuje po metodologiji koju, sukladno odredbi stavka 3. članka 171. Zakona o zaštiti i spašavanju, donosi ravnatelj Federalne uprave civilne zaštite,
2)    programa razvitka zaštite i spašavanja koji se donosi na temelju čl. 169., 173. i 174. Zakona o zaštiti i spašavanju,
3)    drugih stručnih podloga koje se odnose na pojedine vrste prirodnih i drugih nesreća za čiju se izradbu mogu angažirati određene znanstvene i stručne institucije ili eksperti (analize, elaborati, programi i sl.),
4)   izvoda iz planova zaštite i spašavanja predviđenih u članku 60. ove uredbe, koji se odnose na usklađivanje planova zaštite i spašavanja.
Prilikom izradbe dokumenta plana zaštite i spašavanja koji se odnosi na mjere zaštite i spašavanja polazi se od odgovarajućih odredbi 21. 42. do 105. Zakona o zaštiti i spašavanju i odredbi članka 5. ove uredbe.

 

Članak 57.

 

Za izradbu plana zaštite i spašavanja koristi se program zaštite i spašavanja:
1)    za Federalni plan - koristi se Federalni program koji se donosi na temelju članka 169. Zakona o zaštiti i spašavanju,
2)    za kantonalni plan zaštite i spašavanja - koristi se kantonalni program koji se donosi na temelju stavka I. članka 173. Zakona o zaštiti i spašavanju,
3)    za općinski plan zaštite i spašavanja - koristi se općinski program koji se donosi na temelju stavka 1. članka 174. Zakona o zaštiti i spašavanju.

 

b) Plan zaštite od požara

 

Članak 58.

 

Plan zaštite od požara izrađuje se na tejnelju:
1)    procjene ugroženosti od požara područja općina i grada, odnosno kantona koja je sastavni dio jedinstvene procjene ugroženosti od prirodnih i dugih nesreća sukladno metodologiji za izradbu procjene ugroženosti od požara i metodologiji za izradbu procjene ugroženosti od prirodnih i dugih nesreča i
2)    kadrovskih i materijalnih J drugih uvjeta značajnih za zaštitu od požara,

 

3. Usklađivanje planova zaštite i spašavanja i planova zaštite od požara

 

a) Plan zaštite i spašavanja

 

Članak 59.

 

Usklađivanje planova zaštite i spašavanja sastoji se u tome da se plan zaštite i spašavanja, nižeg tijela vlasti i pravne osobe uskladi s planom zaštite i spašavanja višeg tijela vlasti, na slijedeći način:
1)    plan zaštite i spašavanja općine usklađuje se s planom zaštite i spašavanja kantona, a plan zaštite i spašavanja kantona usklađuje se s Federalnim planom,
2)    plan  zaštite i spašavanja javnog  poduzeća kantona usklađuje se s planom zaštite i spašavanja kantona, a plan zaštite  i   spašavanja javnog poduzeća  Federacije  s Federalnim planom, 3)   plan  zaštite i spašavanja javnog poduzeća općine usklađuje se s planom zaštite i spašavanja općine. Usklađivanje planova zaštite i spašavanja iz stavka l. ovoga članka vrši se tako što se u okviru plana zaštite i spašavanja općine, odnosno plana zaštite i spašavanja kantona i plana zaštite i spašavanja javnog poduzeća utvrđuje organizacija i način izvršenja zadaća koje su utvrđene u izvodu plana zaštite i spašavanja iz članka 60. ove uredbe za ta tijela i pravne osobe, određuju izvršitelji zadaća i planiraju materijalno-tehnička sredstva i oprema potrebita za izvršenje predviđenih zadaća.

 

Članak 60.

 

S ciljem rješavanja pitanja usklađivanja plana iz članka 59. stavak l. ove uredbe, moraju se dostavljati odgovarajući izvodi iz planova zaštite i spašavanja, što se vrši na slijedeći način:
1)   Federalna uprava civilne zaštite dužna je izvode iz Federalnog plana dostaviti kantonalnoj upravi civilne zaštite, odnosno javnim poduzećima Federacije, ako su u Federalnom planu utvrđene zadaće za kanton, odnosno za ta javna poduzeća;
2)    kantonalna uprava civilne zaštite, dužna je dostaviti izvode iz plana zaštite i spašavanja kantona službama civilne zaštite u općinama, odnosno javnim poduzećima kantona, ako su u kantonalnom planu zaštite i spašavanja utvrđene zadaće za općine, odnosno za ta javna poduzeća;
3)    općinska služba civilne zaštite dužna je dostaviti izvod iz plana zaštite i spašavanja općine' javnim poduzećima općine, ako su u tom planu utvrđene zadaće za ta poduzeća.
Dostavljanje izvoda iz stavka 1. ovog članka, vrši se najkasnije u roku od 30 dana od dana kada mjerodavno tijelo donese Federalni plan, kantonalni plan, odnosno općinski plan zaštite i spašavanja.

 

Članak 61.

 

Federalni, kantonalni i općinski plan izrađuju federalna i kantonalna tijela uprave, odnosno općinske službe za upravu, svaki u pitanjima iz svog djelokruga, sukladno zadaćama koje su utvrđene u programu rada iz članka 54. ove uredbe.

 

b) Plan zaštite od požara

 

Članak 62.

 

Usklađivanje planova zaštite od požara sastoji se u tome da se plan zaštite od požara, nižeg tijela vlasti i pravne osobe uskladi sa planom zaštite od požara višeg tijela vlasti, na sljedeći način:
1)    Plan zaštite od požara općine i grada usklađuje se sa planom zaštite od požara kantona,
2)    Plan zaštite od požara državnih tijela i drugih institucija i pravnih osoba koji su određeni da izrađuju vlastite planove zaštite od požara svoje planove usklađuju 's općinom, gradom ili kantonom koji su ih odredili da izrađuju te planove.
3)    Plan zaštite i spašavanja javnih poduzeća u općini i gradu usklađuje se s planom zaštite od požara općine i grada.

 

Članak 63.

 

S ciljem rješavanja pitanja usklađivanja planova iz članka 62. ove uredbe, moraju se dostavljati odgovarajući izvodi iz planova zaštite i spašavanja, što se vrši na slijedeći način:
1)    kantonalna uprava civilne zaštite dužna je dostaviti izvode iz plana zaštite i spašavanja kantona službama civilne zaštite u općinama, odnosno javnim poduzećima kantona, ako su u kantonalnom planu zaštite od požara utvrđene zadaće za općine, odnosno za ta javna poduzeća;
2) općinska služba civilne zaštite dužna je dostaviti izvod iz plana zaštite od požara općine javnim poduzećima općine, ako su u tom planu utvrđene zadaće za ta poduzeća.
Dostavljanje izvoda iz stavka 1. ovoga članka, vrši se najkasnije u roku od 30 dana od dana kada skupština kantona, odnosno općinsko vijeće donesu kantonalni, odnosno općinski plan zaštite od požara.

 

Članak 64.

 

Plan zaštite od požara, kantona i općine izrađuju kantonalna tijela uprave, odnosno općinske službe za upravu, svaki u pitanjima iz svog djelokruga, a sukladno zadaćama koje su utvrđene u programu rada iz članka 54. ove uredbe.

 

4. Donošenje planova zaštite i spašavanja i planova zaštite od požara

 

Članak 65.

 

Planove zaštite i spašavanja donose:
1)    Federalni plan - donosi Vlada Federacije, na prijedlog Federalne uprave civilne zaštite usuglašen s federalnim tijelima uprave i upravnim organizacijama,
2)    plan zaštite i spašavanja kantona - donosi vlada kantona na prijedlog kantonalne uprave civilne zaštite usuglašen sa kantonalnim tijelima uprave i kantonalnim upravnim organizacijama.
3)    plan zaštite i spašavanja općine - donosi općinski načelnik na prijedlog općinske službe civilne zaštite usuglašen s općinskim službama za upravu,
4)    plan zaštite i spašavanja pravne osobe donosi tijelo određeno općim aktom pravne osobe.
Plan zaštite od požara donosi:
1)    plan zaštite od požara kantona - donosi skupština kantona na prijedlog vlade kantona,
2)    plan zaštite od požara općine, odnosno grada - donosi općinsko, odnosno gradsko vijeće na prijedlog općinskog načelnika, odnosno gradonačelnika,
3)    plan zaštite od požara koji za vlastite potrebe izrađuju državna tijela i druge institucije i pravne osobe koji se odrede u planu zaštite od požara općine, odnosno grada ili kantona - a donosi ga tijelo određeno općim aktom pravne osobe.

 

5. Ažuriranje planova zaštite i spašavanja i planova zaštite od požara

 

a) Ažuriranje Plana zaštite i spašavanja

 

Članak 66.

 

Planovi zaštite i spašavanja iz članka 65. stavak l. ove uredbe podliježu obvezi redovitog ažuriranja koje se vrši onda kada se u odgovarajućoj procjeni ugroženosti ili u programu zaštite i spašavanja iz članka 57. ove uredbe, izvrše odgovarajuće izmjene suštinskog karaktera koje utječu na promjenu rješenja utvrđenih u planu zaštite i spašavanja.
Ažuriranje se odnosi i na sve izmjene podataka koje se dese u pojedinim prilozima plana zaštite i spašavanja, kao što su personalne evidencije, promjene adrese, brojeva telefona, ukidanje ili osnivanje pojedinih postrojba civilne zaštite ili službi zaštite i spašavanja i drugi podatci.
Ažuriranje plana zaštite i spašavanja sastoji se u tome što se u odgovarajućim dokumentima plana zaštite trebaju izvršiti izmjene samo onih pitanja kod kojih je došlo do promjena u procjeni ugroženosti i drugim dokumentima iz članka 56. ove uredbe, pa se rješenja u planu zaštite i spašavanja prilagođavaju. izmjenama izvršenim u tim dokumentima.

 

b) Ažuriranje Plana zaštite od požara

 

Članak 67.

 

Plan zaštite od požara kantona, općine i grada ažurira se jednom tijekom kalendarske godine na temelju novonastalih promjena koje su važne za zaštitu od požara.

 

Članak 68.

 

Ažuriranje plana zaštite od požara iz članka 65. stavak 2. ove uredbe vrše se po proceduri koja je propisana za donošenje plana zaštite i spašavanja, a izmjene vrše neposredno sljedeća tijela bez provođenja te procedure:
1)    za kantonalni plan zaštite od požara - kantonalna uprava civilne zaštite,
2)    za općinski plan zaštite od požara - općinska služba civilne zaštite,
3)    za plan zaštite i spašavanja pravne osobe - tijelo određeno općim aktom pravne osobe.

 

6. Čuvanje planova zaštite i spašavanja i planova zaštite od požara

 

Članak 69.

 

Planove zaštite i spašavanja i planove zaštite od požara čuvaju:
1)    Federalni plan - Federalna uprava civilne zaštite,
2)    plan zaštite i spašavanja i plan zaštite od požara kantona -kantonalna uprava civilne zaštite,
3)    plan zaštite i spašavanja i plan zaštite od požara općine i grada - općinska, odnosno gradska služba civilne zaštite,
4)    plan zaštite i spašavanja i plan zaštite od požara pravne osobe - tijelo određeno općim aktom pravne osobe.

 

VII - POSTUPANJE PO PLANOVIMA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA

 

Članak 70.

 

Plan zaštite i spašavanja predstavlja plansko-operativni dokument po kojem se postupa u situacijama koje su utvrđene u članku 4. ove uredbe, i to na način predviđen u cl. 66. do 68. ove uredbe.

 

Članak 71.

 

Po dokumentu plana zaštite i spašavanja koji se odnosi na mjere zaštite i spašavanja, utvrđene za ostvarivanje preventivne zaštite, u smislu točke 1. članka 4. ove uredbe (faza preventivne zaštite), postupa se odmah od dana donošenja plana i stalno do momenta kada nastane neka prirodna ili druga nesreća, s ciljem da se provođenjem tih mjera utječe na sprječavanje nastanka prirodnih i drugih nesreća, odnosno da se ublaži njihovo djelovanje, a provodi se na način utvrđen u st. 2. i 3. ovoga članka.
Postupanje po dokumentu iz stavka 1. ovoga članka, vrši se na način što su sva federalna i kantonalna tijela uprave i upravne organizacije, odnosno sve općinske i gradske službe za upravu, kao i druga izvršna tijela vlasti i pravne osobe, obvezni u okviru svoje redovite djelatnosti kojom se bave kao dio svojih redovitih zadaća provoditi mjere, postupke i zadaće utvrđene u dokumentu iz stavka l. ovoga članka.
Koordinaciju i nadzor nad vršenjem tih zadaća, sukladno zakonu, vrše tijela civilne zaštite:
1)    za federalna tijela uprave i upravne organizacije i javna poduzeća Federacije - Federalna uprava civilne zaštite,
2)    za kantonalna tijela uprave i upravne organizacije i javna poduzeća kantona - kantonalna uprava civilne zaštite,
3)    za općinske službe za upravu i javna poduzeća općine - općinska služba civilne zaštite.
Postupanje po dokumentu iz stavka 1. ovoga članka, vrši se tako što su sva federalna i kantonalna tijela uprave, odnosno općinske i gradske službe za upravu, kao i javna poduzeća, dužni zadaće utvrđene u tom dokumentu ugraditi u svoj godišnji pro­gram rada i u okviru svoje redovite djelatnosti osigurati njihovo izvršavanje.

 

Članak 72.

 

Po dokumentu plana zaštite i spašavanja koji se odnosi na mjere zaštite i spašavanja utvrđene za fazu spašavanja iz točke 2. članka 4. ove uredbe, postupa se od trenutka kada mjerodavno tijelo vlasti proglasi nastanak prirodne ili druge nesreće i traje onoliko vremena koliko je potrebito da se izvrši spašavanje, odnosno pruži neposredna pomoć ugroženom i nastradalom pučanstvu, odnosno izvrši spašavanje ugroženih materijalnih dobara, s tim Što se po ovom dokumentu može postupiti i prije proglašavanja nastanka prirodne ili druge nesreće, što se vrši na način utvrđen u st. 2. i 3. ovoga članka.
Iznimno, postupanje po dokumentu iz stavka 1. ovoga članka, vrši se i prije proglašenja nastanka prirodne ili druge nesreće od strane mjerodavnog tijela kada je zbog žurnosti potrebno odmah pristupiti spašavanju ugroženog i nastradalog pučanstva i materijalnih dobara o čemu odlučuje rukovoditelj slijedećih tijela:
1)    u općini - po zapovijedi zapovjednika općinskog stožera civilne zaštite, na prijedlog rukovoditelja službe civilne zaštite u općini,
2)    kantonu - po zapovijedi zapovjednika kantonalnog stožera civilne zaštite, na prijedlog načelnika tog stožera,
3}    u Federaciji - po zapovijedi zapovjednika Federalnog stožera civilne zaštite, na prijedlog načelnika tog stožera.
Koordiniranje i rukovođenje akcijama zaštite i spašavanja u situaciji iz stavka 1. ovoga članka, neposredno ostvaruju mjerodavni stožer civilne zaštite, a u situaciji iz stavka 2. ovoga članka, te funkcije vrši zapovjednik stožera civilne zaštite, koji je zapovijedio postupanje po planu, dok se ne ostvare uvjeti da te funkcije preuzme mjerodavni stožer civilne zaštite.

 

Članak 73.

 

Po dokumentu plana zaštite i spašavanja koji se odnosi na mjere zaštite i spašavanja koje su planirane za fazu otklanjanja posljedica iz točke 3. članka 4. ove uredbe, postupa se istodobno s fazom spašavanja u svim radnjama koje su u funkciji otklanjanja nastalih posljedica i traje do momenta kada se ostvare osnovni uvjeti za normalan život i rad pučanstva na ugroženom području i kada daljnju brigu na otklanjanju posljedica mogu poduzeti nadležna tijela uprave, odnosno službe za upravu, o čemu odlučuje mjerodavni stožer civilne zaštite.
Koordiniranje i rukovođenje akcijama koje se poduzimaju na otklanjanju posljedica, po dokumentu iz stavka 1. ovoga članka, vrši mjerodavni stožer civilne zaštite, a po okončanju tih aktivnosti, daljnju brigu o vršenju tih poslova obavljaju tijela koja odredi izvršno tijelo vlasti mjerodavno za proglašenje prestanka prirodne ili druge nesreće što se određuje u aktu o prestanku nesreće.

 

Članak 74.

 

Postupanje po odredbi čl. 72. i 73. ove uredbe, vrši se pod slijedećim uvjetima:
1)    u općini - odmah kada općinski načelnik ili služba civilne zaštite općine, od općinskog operativnog centra civilne zaštite ili na bilo koji drugi način, dobiju podatke da prijeti opasnost od nastanka neke prirodne ili druge nesreće ili je već nastala neka nesreća na području općine;
2)    u kantonu - kada kantonalna uprava civilne zaštite dobije obavještenje putem operativnog centra civilne zaštite ili drugog tijela daje nekom prirodnom ili drugom nesrećom ugrožen ili zahvaćen veći dio područja jedne ili više općina na području kantona;
3)    u Federaciji - kada Federalna uprava civilne zaštite dobije obavještenje putem Federalnog operativnog centra civilne zaštite ili drugih tijela da je nekom prirodnom ili drugom nesrećom ugrožen ili zahvaćen veći dio područja jednog kantona ili područja dva ili više kantona na području Federacije.

 

VIII - PLAN ZAŠTITE I SPAŠAVANJA I PLAN ZAŠTITE OD POŽARA GRADA

 

Članak 75.

 

Odredbe ove uredbe koje se odnose na plan zaštite i spašavanja općine i plan zaštite od požara općine shodno se primjenjuju i na plan zaštite i spašavanja grada i plan zaštite od požara, koji obuhvaća samo one oblasti koje se po statutu grada nalaze u mjerodavnosti grada.

 

IX - PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

 

Članak 76.

 

Federalna i kantonalna tijela uprave i općine, odnosno gradske službe za upravu dužni su u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ove uredbe izraditi i donijeti planove zaštite i spašavanja, sukladno odredbama ove uredbe.
Kantonalna tijela uprave, općine, odnosno gradske službe za upravu i druge pravne osobe dužna su u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ove uredbe izraditi i donijeti planove zaštite od požara, sukladno odredbama ove uredbe.

 

Članak 77.

 

Danom stupanja na snagu ove uredbe prestaje da važi Uredba o sadržaju i načinu izrade planova zaštite i spašavanja od prirodnih i drugih nesreća ("Službene novine Federacije BiH", br. 23/04 i 38/06), kao i propisi kojim su bila uređena pitanja izradbe, donošenja i čuvanja planova zaštite od požara.

 

Članak 78.

 

Ova Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".

 

V broj 87/11
14. veljače 2011. godine
Sarajevo

 

Premijer
Mustafa Mujezinović, v. r.