I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Zakonom uređuje se uspostavljanje i upravljanje Jedinstvenim sustavom registracije,
kontrole i naplate doprinosa.
Članak 2.
Jedinstveni sustav registracije, kontrole i naplate doprinosa čija je funkcija
obrada, unos, usklađivanje i razmjena podataka o doprinosima, kontrola uplate
doprinosa i dostavljenih podataka, te davanje informacija obveznicima uplate
doprinosa i osiguranim osobama, uspostavit će se u Poreznoj upravi Federacije
Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Porezna uprava)
Članak 3.
U smislu ovoga Zakona, termini koje se u njemu koriste imaju sljedeće značenje:
1. Jedinstveni sustav registracije, kontrole i naplate doprinosa (u daljnjem
tekstu: Jedinstveni sustav) je administrativno-tehnički sustav po kojem se vrši
registracija, kontrola i naplata doprinosa i prikupljanje podataka od obveznika
uplate doprinosa i osiguranika;
2. Informacijski sustav Jedinstvenog sustava (u daljnjem tekstu: Informacijski
sustav) predstavlja sređeni skup metoda, procesa i operacija za prikupljanje,
čuvanje, obradu, prijenos i distribuciju podataka Baze podataka Jedinstvenog
sustava Porezne uprave, uključujući tehničku opremu koja se u te svrhe koristi;
3. Baza podataka Jedinstvenog sustava (u daljnjem tekstu: Baza podataka) je
jedinstvena evidencija o svim obveznicima uplate doprinosa i osiguranim osobama,
podacima neophodnim za kontrolu i naplatu uplate doprinosa i podacima za ostvarivanje
prava po osnovi obveznog i dobrovoljnog osiguranja;
4. Korisnici Jedinstvenog sustava su: Federalni zavod za mirovinsko i invalidsko
osiguranje, Zavod za zdravstveno osiguranje i reosiguranje Federacije Bosne
i Hercegovine, Federalni zavod za zapošljavanje (u daljnjem tekstu: izvanproračunski
fondovi), Porezna uprava i Federalni zavod za statistiku;
5. Subjekti upisa u Jedinstveni sustav (u daljnjem tekstu: subjekti upisa)
su: obveznici uplate doprinosa i osigurane osobe;
6. Doprinosi su novčani iznosi koje je obveznik uplate doprinosa dužan plaćati
izvanproračunskim fondovima sukladno propisima kojima se reguliraju uplate obveznih
i dobrovoljnih doprinosa;
7. Obveznik uplate doprinosa je svaki poslodavac, odnosno pravna ili fizička
osoba koja je obvezno ili dobrovoljno osigurana i koja je obvezna vršiti obračun,
obustavu i uplatu doprinosa sukladno Zakonu o doprinosima ("Službene novine
Federacije BiH", br. 35/98, 54/00, 16/01, 37/01, 1/02, 17/06 i 14/08) i
zakonima kojima se uređuje mirovinsko i invalidsko osiguranje, zdravstveno osiguranje
i osiguranje u slučaju nezaposlenosti;
8. Osigurane osobe su: 1) osobe koje su obvezno ili dobrovoljno osigurane u
skladu sa zakonima kojima se uređuje mirovinsko i invalidsko osiguranje, zdravstveno
osiguranje i osiguranje u slučaju nezaposlenosti (u daljnjem tekstu: osiguranici),
2) kao i druge osobe osigurane po drugoj osnovi;
9. Zaposlenik je fizička osoba definirana u skladu sa Zakonom o radu ("Službene
novine Federacije BiH", br. 43/99, 32/00 i 29/03);
10. Poslodavac je pravna ili fizička osoba definirana u skladu sa Zakonom o
radu;
11. Fizička osoba - poduzetnik je osoba koja obavlja djelatnost u svoje ime
i za svoj račun radi stjecanja dohotka;
12. Identifikacijski broj poreznog obveznika je jedinstveni identifikacijski
broj koji Porezna uprava dodjeljuje svakom poreznom obvezniku;
13. Osobni identifikacijski broj je jedinstveni broj koji Porezna uprava dodjeljuje
svakoj osiguranoj osobi upisanoj u Jedinstveni sustav;
14. Prijava za upis u Jedinstveni sustav je svaka prijava koja se podnosi u
svrhu unošenja podataka i svih naknadnih promjena evidencija u Jedinstvenom
sustavu;
15. Uvjerenje o registraciji je javna isprava koju svakom obvezniku uplate doprinosa
izdaje Porezna uprava i kojim se potvrđuje da je osiguranik upisan u Jedinstveni
sustav;
16. Uvjerenje iz Jedinstvenog sustava je javna isprava koju izdaje Porezna uprava
na godišnjoj osnovi, odnosno na zahtjev subjekta upisa, a sadrži traženi podatak
koji se nalazi u Jedinstvenom sustavu.
II. ULOGA I MJERODAVNOST KORISNIKA JEDINSTVENOG SUSTAVA
Članak 4.
Porezna uprava vrši registraciju subjekata upisa i prikupljanje podataka uime
Korisnika Jedinstvenog sustava.
Porezna uprava je dužna Korisnicima Jedinstvenog sustava omogućiti stalan i
neometan pristup Bazi podataka, prijenos i korištenje podataka iz njihove mjerodavnosti.
Članak 5.
Izvanproračunski fondovi i Federalni zavod za statistiku preuzimaju podatke
iz Baze podataka i na osnovi tako preuzetih podataka ažuriraju svoje baze podataka
i baze podataka zavoda zdravstvenog osiguranja kantona i kantonalnih službi
za zapošljavanje.
Izvanproračunski fondovi i Federalni zavod za statistiku će unutarnju organizacijsku
strukturu usuglasiti s poslovnim funkcijama propisanim ovim Zakonom i propisima
koji uređuju oblasti iz njihove mjerodavnosti i osigurati odgovarajuće tehničke
kapacitete za primanje i obradu podataka iz Jedinstvenog sustava.
III. USPOSTAVLJANJE JEDINSTVENOG SUSTAVA I BAZE PODATAKA
Članak 6.
Jedinstveni sustav se uspostavlja i vodi u Poreznoj upravi.
Porezna uprava formira posebnu organizacijsku jedinicu za upravljanje Jedinstvenim
sustavom.
Članak 7.
Baza podataka uspostavlja se unošenjem podataka o subjektima upisa na temelju
prijava za upis u Jedinstveni sustav, evidencija o uplatama, financijskih izvješća,
javnih isprava, zakonom propisanih evidencija, podataka dobivenih tijekom vođenja
Jedinstvenog sustava i drugim evidencijama koje vode obveznici uplate doprinosa,
osiguranici, organi uprave i druge javne institucije u okviru svoje mjerodavnosti.
Podaci uneseni u Jedinstveni sustav ne mogu se brisati iz Baze podataka.
Članak 8.
Podaci iz Jedinstvenog sustava koriste se u svrhu ostvarivanja prava iz mirovinskog
i invalidskog osiguranja, zdravstvenog osiguranja i prava po osnovi osiguranja
u slučaju nezaposlenosti.
Podaci iz stavka 1. ovoga članka mogu se koristiti i u statističke svrhe na
način koji ne omogućuje prepoznavanje subjekta upisa na koje se podaci odnose.
Osobni podaci o osiguranim osobama prikupljeni u skladu s odredbama ovoga Zakona
mogu se koristiti samo sukladno Zakonu o zaštiti osobnih podataka ("Službeni
glasnik BiH", broj 49/06).
Članak 9.
Federalni ministar financija (u daljnjem tekstu: Ministar) će u suglasnosti
s federalnim ministrom rada i socijalne politike, federalnim ministrom zdravstva
i direktorom Federalnog zavoda za statistiku donijeti podzakonski akt kojim
će se urediti: uspostava Baze podataka i interno funkcioniranje Jedinstvenog
sustava između Porezne uprave i Korisnika Jedinstvenog sustava, tehničko održavanje
Jedinstvenog sustava, pristup Jedinstvenom sustavu, metodologija za unos i ažuriranje
podataka, jedinstvena metodologija za izradu plana kontrole obračuna i uplate
doprinosa i definiranje kriterija mjerila učinka, izvješćivanje o naplati doprinosa,
izvješćivanje o upravljanju Jedinstvenim sustavom.
IV. POSTUPAK REGISTRACIJE I PRIJAVLJIVANJA
Članak 10.
Obveznici uplate doprinosa iz članka 3. točka 7. ovoga Zakona, obvezni su se
registrirati u Jedinstveni sustav u ispostavi Porezne uprave i to pravne osobe
prema sjedištu pravne osobe, a fizičke osobe prema mjestu registracije djelatnosti.
Registracija poreznih obveznika koji u skladu s poreznim propisima moraju imati
identifikacijski broj poreznog obveznika u Poreznoj upravi je istovremeno i
registracija obveznika uplate doprinosa u Jedinstveni sustav.
Dobrovoljni obveznici uplate doprinosa obvezni su se izravno registrirati u
Jedinstveni sustav u ispostavi Porezne uprave prema mjestu prebivališta, odnosno
boravišta u skladu s postupkom propisanim ovim Zakonom. Registracijom u Jedinstveni
sustav dobrovoljnim obveznicima se dodjeljuje Osobni identifikacijski broj.
U postupku registracije Porezna uprava svakoj osiguranoj osobi dodjeljuje Osobni
identifikacijski broj. Osiguranoj osobi se dodjeljuje samo jedan Osobni identifikacijski
broj.
Upisom u Jedinstveni sustav subjekt upisa se smatra registriranim u izvanproračunskim
fondovima te se u istim neće izravno registrirati.
Članak 11.
Obveznicima uplate doprinosa izdaje se uvjerenje o registraciji.
Uvjerenje o registraciji ima svojstvo javne isprave.
Članak 12.
Prijava za upis u Jedinstveni sustav iz članka 3. točka 14. ovoga Zakona je:
1) prijava za registraciju;
2) prijava za osiguranje;
3) odjava osiguranja;
4) prijava promjene tijekom osiguranja;
5) godišnja prijava podataka o doprinosima;
6) prijava promjene podataka o doprinosima;
7) prijava, odjava i promjena staža osiguranja s uvećanim trajanjem;
8) prijava, odjava i promjena osiguranja po osnovi ugovora o djelu i drugih
vrsta samostalne djelatnosti i povremenog nesamostalnog rada;
Članak 13.
Obveznik uplate doprinosa i osiguranik koji je sam za sebe obveznik podnosi:
1) prijavu početka poslovanja, prijavu prestanka poslovanja i prijavu promjena
u poslovanju obveznika uplate doprinosa;
2) prijavu osiguranja za zaposlenike;
3) odjavu osiguranja i prijavu promjene u toku osiguranja za zaposlenike;
4) godišnju prijavu podataka o doprinosima;
5) prijavu promjene podataka o doprinosima;
6) prijavu, odjavu i promjenu staža osiguranja sa uvećanim trajanjem;
7) prijavu, odjavu i promjenu osiguranja po osnovi ugovora o djelu i drugih
vrsta samostalne djelatnosti i povremenog nesamostalnog rada;
Osoba koja se bavi dopunskim zanimanjem podnosi:
1) prijavu početka poslovanja i prijavu prestanka poslovanja obveznika uplate
doprinosi;
2) prijavu promjena u poslovanju obveznika uplate doprinosa;
3) prijavu osiguranja za zaposlenike;
4) odjavu osiguranja za zaposlenike;
5) prijavu promjena tijekom osiguranja za zaposlenike;
6) godišnju prijavu podataka o doprinosima;
7) prijavu promjene podataka o doprinosima.
Federalni zavod zdravstvenog osiguranja i reosiguranja podnosi:
1) godišnju prijavu podataka o doprinosima za korisnike prava naknada plaće
po osnovi zdravstvenog osiguranja;
2) druge prijave kada je za to zakonom ovlašten.
Federalni zavod za zapošljavanje podnosi:
1) prijavu na osiguranje, odjavu sa osiguranja i promjene u osiguranju za nezaposlene
osobe;
2) godišnju prijavu podataka o doprinosima po propisima o zapošljavanju i prijavu
promjene tih podataka;
3) druge prijave kada je za to zakonom ovlašten.
Federalni zavod za mirovinsko i invalidsko osiguranje podnosi:
1) prijavu na osiguranje, odjavu sa osiguranja i prijavu promjena u osiguranju
za umirovljenike na zdravstveno osiguranje;
2) druge prijave kada je za to zakonom ovlašten.
Federalni zavod za statistiku podnosi:
1) podatke o dodjeli i izmjeni šifre djelatnosti za pravne osobe i fizičke osobe-poduzetnike;
2) podatke o dodjeli i izmjeni šifre djelatnosti za organizacijske jedinice
u sastavu pravnih osoba i fizičkih osoba - poduzetnika.
Članak 14.
Obveznik uplate doprinosa podnosi Poreznoj upravi prijavu za upis u Jedinstveni
sustav za svakog novog zaposlenika u roku od sedam dana od dana otpočinjanja
rada osiguranika.
Obveznik uplate doprinosa podnosi Poreznoj upravi prijavu iz čl. 12. i 13. ovoga
Zakona u roku od sedam dana od dana nastanka promjene.
Članak 15.
Godišnju prijavu podataka o doprinosima sadržanu u prijavama iz članka 12. ovoga
Zakona obveznik uplate doprinosa podnosi do 30. travnja tekuće godine za prethodnu
fiskalnu godinu na temelju podataka iz evidencije iz oblasti rada, odnosno konačno
utvrđene osnovice za uplatu doprinosa po godišnjem obračunu za prethodnu godinu.
Članak 16.
Postupak podnošenja prijave za upis i promjene upisa u Jedinstveni sustav, način
i rokove dostavljanja osobnih podataka, godišnje prijave podataka o doprinosima,
te način korištenja i razmjene tih podataka, uredit će se posebnim propisom
koji donosi Ministar.
Članak 17.
Za točnost i ažurnost dostavljenih podataka odgovoran je podnositelj prijave,
odnosno odgovorna osoba.
Prijave za upis u Jedinstveni sustav moraju biti potpune.
Porezna uprava je dužna prilikom podnošenja prijave za upis u Jedinstveni sustav
provjeriti sadrži li podnesena prijava potrebne podatke.
Ako Porezna uprava utvrdi da su podaci u prijavi netočni ili nepotpuni zatražit
će od podnositelja prijave da otkloni utvrđene nedostatke. Podnositelj prijave
je dužan, u roku od 15 dana od dana prijema obavijesti, otkloniti utvrđene nedostatke
i dostaviti ispravno popunjenu prijavu.
Porezna uprava ima ovlasti podnijeti prijavu uime obveznika uplate doprinosa,
ukoliko na temelju postojećih evidencija utvrdi da podnesena prijava ne sadrži
točne ili potpune podatke ili da prijava nije ni podnesena.
Članak 18.
Porezna uprava svakom osiguraniku izdaje Uvjerenje iz Jedinstvenog sustava koje
sadrži godišnje podatke o iznosu uplaćenih, odnosno neuplaćenih doprinosa.
Uvjerenje iz stavka 1. ovoga članka dostavlja se za svaku fiskalnu godinu, najkasnije
do 31. prosinca tekuće godine za prethodnu fiskalnu godinu.
Članak 19.
Porezna uprava izdaje Uvjerenje iz Jedinstvenog sustava sa traženim podacima
svakom subjektu upisa, na njegov osobni zahtjev.
Uvjerenje se izdaje o podacima o kojima Porezna uprava vodi evidenciju u Jedinstvenom
sustavu od dana početka primjene ovoga Zakona.
Ukoliko traženi podaci ne postoje u Bazi podataka, Porezna uprava je dužna izdati
potvrdu o nepostojanju podataka.
Članak 20.
Ukoliko na temelju Uvjerenja iz čl.18. i 19. ovoga Zakona subjekt upisa smatra
da su mu u Jedinstvenom sustavu evidentirani neispravni podaci, ima pravo pisanim
putem i uz prilaganje odgovarajućih dokaza, podnijeti zahtjev za promjenu podataka
Poreznoj upravi da se podaci isprave, odnosno dopune.
Ukoliko utvrdi da je zahtjev opravdan, Porezna uprava je dužna po zahtjevu iz
stavka 1. ovoga članka, u roku od deset dana od dana zaprimanja zahtjeva, provesti
odgovarajući postupak radi ispravljanja, odnosno dopune podataka u Jedinstvenom
sustavu i obavijestiti subjekta upisa i Korisnika Jedinstvenog sustava na kojega
se promjena odnosi o izvršenoj promjeni.
Članak 21.
Iznimno, podaci uneseni u Jedinstveni sustav u skladu sa čl.12. i 13. ovoga Zakona mogu se promijeniti samo u slučajevima:
1) ako u propisanom postupku mjerodavni organ utvrdi promjenu podataka;
2) ako su podaci o svojstvu osiguranika, o mirovinskom stažu, stažu osiguranja
i plaćama uneseni u Jedinstveni sustav na temelju lažnih isprava;
3) ako se naknadnom provjerom podataka ili na drugi način utvrdi da su u Jedinstveni
sustav uneseni neispravni, netočni ili nepotpuni podaci;
4) u drugim slučajevima u kojima se po propisanom postupku mogu upotrijebiti
izvanredna pravna sredstva.
Članak 22.
Porezna uprava rješenjem odjavljuje osiguranika sa osiguranja po službenoj dužnosti
ili na njegov zahtjev u slučajevima:
1) kada je obveznik uplate doprinosa prestao s poslovanjem na temelju rješenja
mjerodavnog organa, a nije podnio odjavu;
2) kada obveznik uplate doprinosa nije odjavio osiguranike, a prijavio je prestanak
poslovanja;
3) na osobni zahtjev osiguranika kada za to ima pravni interes.
Protiv rješenja iz stavka 1. ovoga članka može se izjaviti žalba Federalnom ministarstvu financija u roku od 15 dana od dana dostavljanja rješenja.
V. KONTROLA
Članak 23.
U okviru Jedinstvenog sustava evidentiraju se podaci o naplati i raspodjeli
uplaćenih doprinosa i obavljaju poslovi financijskog nadzora i ekonomsko financijske
revizije uplate doprinosa.
Kontrola obračuna i uplate doprinosa obavlja se u skladu sa Zakonom o doprinosima.
Članak 24.
Podaci iz Baze podataka koriste se za kontrolu pravilnosti obračuna i uplate
doprinosa i za utvrđivanje duga po osnovi obveza uplate doprinosa.
Ako se utvrdi nepravilnost iz stavka 1. ovoga članka Porezna uprava će uputiti
obavijest kojom obveznika uplate doprinosa upozorava da izvrši pravilan obračun
i uplatu doprinosa.
Podaci o dugovanjima iz Baze podataka sravnjavaju se na mjesečnoj razini i dostavljaju
Poreznoj upravi u svrhu izdavanja naloga za plaćanje.
Podaci o netočnom iznosu obveze i neprijavljivanju obveze po osnovi doprinosa
dostavljaju se Odsjeku za inspekcijski nadzor Porezne uprave u svrhu provedbe
nadzora i kontrole.
Članak 25.
Jedinstveni sustav generira izvješća o rizičnim kategorijama uplate doprinosa
i identificira one obveznike koji izbjegavaju obvezu uplate, isplaćuju ili prijavljuju
manje iznose po osnovi obveze uplate doprinosa, odnosno ne podnesu prijavu za
upis u Jedinstveni sustav iz članka 12. ovoga Zakona.
Kategorizacija rizičnih kategorija obveznika uplate doprinosa iz stavka 1. ovoga
članka se obavlja na godišnjoj razini i kao pokazatelj dostavlja se Odsjeku
za inspekcijski nadzor Porezne uprave u svrhu provođenja aktivnosti nadzora
i kontrole.
Članak 26.
Porezna uprava će s izvanproračunskim fondovima usuglašavati godišnji Plan kontrole,
u cilju osiguravanja više razine pridržavanja uplate od strane obveznika uplate
doprinosa.
Plan kontrole, koji utvrđuje Porezna uprava, sadrži detaljne procedure kontrole
i vođenja, mehanizme i kriterije kontrole koji će se koristiti prilikom ocjene
kategorije rizika po obveznicima uplate doprinosa, te za predviđanje prihoda.
VI. ČUVANJE I SIGURNOST DOKUMENTACIJE I PODATAKA
JEDINSTVENOG SUSTAVA
Članak 27.
Porezna uprava je dužna uspostaviti Informacijski sustav koji će omogućiti pohranjivanje,
korištenje i rekonstrukciju podataka iz Baze podataka i kada nastupe uvjeti
izvan nadzora, poput prirodnih katastrofa i drugih vrsta nepogoda.
Porezna uprava je dužna uspostaviti Informacijski sustav koji zadovoljava minimalne zahtjeve za funkcioniranje sustava na drugoj lokaciji, a koja je udaljena najmanje 50 km zračne linije od primarne lokacije Baze podataka i nalazi se na teritoriju Federacije Bosne i Hercegovine.
Članak 28.
Porezna uprava je odgovorna za sigurnost podataka, poduzima sve tehničke i organizacijske
mjere i pravila koja su neophodna za provedbu zakona i propisa u vezi sa zaštitom
i tajnošću podataka.
Porezna uprava je dužna poduzeti mjere protiv neovlaštenog ili slučajnog pristupa
osobnim podacima, mijenjanja, uništavanja ili gubitka podataka, neovlaštenog
prijenosa, drugih oblika nezakonite obrade podataka, kao i mjere protiv zlouporabe
osobnih podataka. Ova obveza ostaje na snazi i nakon završetka obrade podataka.
Ministar će donijeti pravilnik u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga
Zakona kojim će se utvrditi procedure čuvanja i sigurnosti podataka u okviru
Informacijskog sustava, uključujući i postupke za pohranjivanje pričuvnih kopija
podataka, kao i za osiguranje rekonstrukcije podataka u slučaju njihovog gubljenja.
Članak 29.
Originalne prijave za upis u Jedinstveni sustav, na temelju kojih su podaci
uneseni u Bazu podataka, čuvaju se pet godina od dana podnošenja prijava.
Dokumentacija i podaci iz stavka 1. ovoga članka čuvaju se na način koji omogućava
sigurnu zaštitu podataka za razdoblje predviđeno ovim Zakonom.
Podaci uneseni u Bazu podataka u elektronskom obliku čuvaju se trajno.
Po isteku roka iz stavka 1. ovoga članka Porezna uprava prosljeđuje trajnu dokumentaciju
izvanproračunskim fondovima za njihovu daljnju uporabu.
VII. KAZNENE ODREDBE
Članak 30.
Novčanom kaznom od 500,00 KM do 50.000,00 KM kaznit će se obveznik uplate doprinosa
za prekršaj, ako:
1) ne podnese prijave osiguranja, odjave osiguranja i prijave promjene tijekom
osiguranja (članak 12.);
2) ne podnese godišnje prijave podataka o doprinosima (članak 12.);
3) unese netočne podatke u prijave za upis u Jedinstveni sustav (članak 12.);
4) podnese prijave osiguranja, odjave osiguranja ili prijave promjena tijekom
osiguranja po isteku propisanog roka (članak 14.);
5) podnese godišnje prijave o doprinosima po isteku propisanog roka (članak
15.);
6) u roku koji je odredila Porezna uprava ne otkloni netočne podatke unesene
u godišnje prijave podataka o doprinosima (članak 15.).
Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se odgovorna osoba u pravnoj
osobi novčanom kaznom u iznosu od 500,00 KM do 3.000,00 KM.
Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se fizička osoba-poduzetnik
novčanom kaznom u iznosu od 200,00 KM do 1.500,00 KM.
Pored novčane kazne, počinitelju prekršaja iz stavka 1. ovoga članka, može se
izreći i zabrana obavljanja djelatnosti u razdoblju do šest mjeseci, s ciljem
sprečavanja budućeg činjenja prekršaja.
Članak 31.
Novčanom kaznom od 200,00 KM do 1.500,00 KM kaznit će se za prekršaj osiguranik
koji je sam za sebe obveznik uplate doprinosa ako:
1) ne podnese prijavu na osiguranje ili je podnese po isteku propisanog roka
(čl. 12., 14. i 15.);
2) ne podnese prijavu o prestanku osiguranja ili je podnese po isteku propisanog
roka (čl. 12., 14. i 15.);
3) ne podnese prijavu o promjeni osiguranja ili je podnese po isteku propisanog
roka (čl.12., 14. i 15.);
4) ne podnese godišnju prijavu o doprinosima (članak 12.);
5) u roku koji je odredila Porezna uprava ne otkloni netočne podatke unesene
u prijavu za upis u Jedinstveni sustav (članak 17.).
Dobrovoljni obveznik uplate doprinosa ne podliježe plaćanju novčane kazne propisane ovim člankom.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 32.
U roku od 18 mjeseci od dana početka primjene ovog Zakona Porezna uprava i izvanproračunski
fondovi će istovremeno vršiti poslove registracije i drugih administrativnih
poslova sukladno ovom Zakonu i zakonima kojima se uređuje mirovinsko i invalidsko
osiguranje, zdravstveno osiguranje i osiguranje u slučaju nezaposlenosti.
Članak 33.
U roku od 9 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Zakona, Porezna uprava,
izvanproračunski fondovi i Federalni zavod za statistiku dužni su uskladiti
organizaciju i poslovanje sa odredbama ovoga Zakona i podzakonskih akata donesenih
na temelju ovoga Zakona.
Porezna uprava će nakon isteka roka predviđenog u stavku 1. ovoga članka, a
u skladu s podzakonskim aktom Vlade Federacije Bosne i Hercegovine, preuzeti
zaposlenike koji su radili na poslovima registracije i kontrole obveznika uplate
doprinosa iz izvanproračunskih fondova, u skladu sa Pravilnikom o unutarnjoj
organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta Porezne uprave.
Vlada Federacije Bosne i Hercegovine će na usuglašen prijedlog federalnog ministra
financija, federalnog ministra rada i socijalne politike i federalnog ministra
zdravstva, donijeti podzakonski akt nakon isteka roka iz stavka 1. ovoga članka
kojim će propisati način i uvjete preuzimanja zaposlenika iz stavka 2. ovoga
članka.
Članak 34.
U roku od 6 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Zakona, uskladit će se odredbe
drugih zakona koji reguliraju pitanja obuhvaćena ovim Zakonom s odredbama ovoga
Zakona.
Članak 35.
Propise iz čl. 9. i 16. ovoga Zakona, Ministar će donijeti u roku od 60 dana
od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Članak 36.
Direktor Porezne uprave će u roku od godinu dana od dana primjene ovoga Zakona
donijeti godišnji Plan kontrole.
Članak 37.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH", a primjenjivat će se od 1. siječnja 2010. godine.
PREDSJEDATELJ
DOMA NARODA
PARLAMENTA FEDERACIJE BiH
Stjepan Krešić
PREDSJEDATELJ
ZASTUPNIČKOG DOMA
PARLAMENTA FEDERACIJE BiH
Safet Softić