Temeljem članka 19. stavak 2. Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine (Službene novine Federacije BiH, broj 1/94, 8/95, 19/03 i 8/06), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na 129. sjednici održanoj 23. prosinca 2009. godine, donosi


O D L U K U

O PELJARENJU U UNUTARNJIM VODAMA I TERITORIJALNOM MORU BOSNE I HERCEGOVINE


Članak 1.


Ovom Odlukom se privremeno ureduju poslovi peljarenja u unutarnjim vodama i teritorijalnom moru Bosne i Hercegovine.


Članak 2.


Peljarenje je vođenje plovnog objekta od stručnih osoba (peljara) i davanje stručnih savjeta zapovjedniku plovnog objekta, radi sigurne plovidbe u lukama, tjesnacima i drugim područjima unutarnjih voda i teritorijalnog mora Bosne i Hercegovine.
Peljarenje može biti lučko i obalno, a u području Klek-Neum počinje od granične crte sa Republikom Hrvatskom.
Lučko peljarenje je peljarenje plovnog objekta u području luke do određene granice, a obalno u dijelu unutarnjih morskih voda i teritorijalnog mora Bosne i Hercegovine do granice lučkog peljarenja.


Članak 3.


U koliko ne postoje domaća peljarska društva mogu se koristiti usluge stranih peljarskih društava i poštivati njihove tarife.


Članak 4.


Zapovjednik broda dužan je. zatražili usluge peljarenja kada je ono obvezno.
Obveznom peljarenju ne podliježu:

- ratni brodovi, javni brodovi, brodovi koji služe za održavanje plovnih puteva i objekata sigurnosti plovidbe na tim putevima, vodonosci, putnički brodovi koji plove na redovnoj liniji,
- brodovi čija je bruto tonaža manja od 500,
- jahte čija je bruto tonaža manja od 1000.

Iznimno od odredbe stavka 2. ovoga članka kepetanija pomorske plovidbe-prometa (u daljnjem tekstu; kapetanija) može za pojedine vrste brodova čija je bruto tonaža manja od 500 odrediti da podliježu obveznom lučkom peljarenju.
Peljarenje može obavljati samo drušlvo koje za obavljanje ovih poslova ima odobrenje.
Obvezno peljarenje, njegove granice, vrijeme i mjesto ukrcavanja i iskrcavanja peljara određuje kapetanija.


Članak 5.


Peljarenjem se može koristiti svaki plovni objekt uz jednake uslove.
U pogledu korištenja usluga peljarenja i plaćanja naknade za te usluge strana plovila su izjednačena s BiH plovilima, uz uvjet uzajamnosti ili reciprociteta.
Visinu naknade za usluge peljarenja posebnim propisima utvrđuje Vlada Federacije BiH.
Brodar je dužan osigurali peljaru smješlaj i ishranu kao i oficirima broda.


Članak 7.


Peljarenje plovila, bez obzira da li je obvezno ili nije. ne oslobađa zapovjednika broda dužnosti upravljanja plovidbom i manevriranjem plovilom, te odgovornosti koje iz toga nastaju.
Brodar koji se koristi uslugama peljara odgovara za radnje i propuste peljara jednako kao i za radnje i propuste člana posade svog broda.


Članak 8.


Za naknadu štete što je peljar prouzroči brodaru plovila koji se koristi uslugama peljarenja odgovara društvo u kojem je peljar zaposlen u trenutku nastanka štete.


Članak 9.


Ova Odluka je privremenog karaktera, stupa na snagu narednog dana poslije objave u "Službenim novinama Federacije BiH" i važi do donošenja propisana nivou Bosne i Hercegovine.


V broj 1024/09
23. prosinca 2009. godine
Sarajevo

Premijer
Mustafa Mujezinović, v. r.