Na osnovu člana 19. stav 2. Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH". broj 1/94, 8/95. 19/03 i 8/06), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na 129. sjednici održanoj 23. decembra 2009. godine, donosi


O D L U K U

O PELJARENJU U UNUTRAŠNJIM VODAMA I TERITORIJALNOM MORU BOSNE I HERCEGOVINE


Član 1.


Ovom Odlukom se privremeno uređuju poslovi peljarenja u unutrašnjim vodama i teritorijalnom moru Bosne i Hercegovine.


Član 2.


Peljarenje je vođenje plovnog objekta od stručnih osoba (peljara) i davanje stručnih savjeta zapovjedniku plovnog objekta, radi sigurne plovidbe u lukama, tjesnacima i drugim područjima unutrašnjih voda i teritorijalnog mora Bosne i Hercegovine;
Peljarenje može biti lučko i obalno, a u području Klek-Neum počinje od granične linije sa Republikom Hrvatskom.
Lučko peljarenje je peljarenje plovnog objekta u području luke do određene granice, a obalno u dijelu unutarnjih morskih voda i teritorijalnog mora Bosne i Hercegovine do granice lučkog peljarenja.


Član 3.


Ukoliko ne postoje domaća peljarska društva mogu se koristiti usluge stranih peljarskih društava i poštivati njihove tarife.


Član 4.


Zapovjednik broda dužan je zatražiti usluge peljarenja kada je ono obavezno.
Obaveznom peljarenju ne podliježu:

- ratni brodovi, javni brodovi, brodovi koji služe za održavanje, plovnih puteva i objekata sigurnosti plovidbe na tim putevima, vodonosci, putnički brodovi koji plove na redovnoj liniji,
- brodovi čija je bruto tonaža manja od 500,
- jahte čija je bruto tonaža manja od 1000.

Iznimno od odredbe stava 2. ovoga člana kapetanija pomorske plovidbe-prometa (u daljnjem tekstu: kapetanija) može za pojedine vrste brodova čija je bruto tonaža manja od 500 odredili da podliježu obaveznom lučkom peljarenju.
Peljarenje može obavljati samo društvo koje za obavljanje ovih poslova ima odobrenje.
Obavezno peljarenje, njegove granice, vrijeme i mjesto ukrcavanja i iskrcavanja peljara određuje kapetanija.


Član 5.


Peljarenjem se može koristili svaki plovni objekt uz jednake uslove.
U pogledu korištenja usluga peljarenja i plaćanja naknade za te usluge strana plovila su izjednačena s BiH plovilima, uz uvjet uzajamnosti ili reciprociteta.
Visinu naknade za usluge peljarenja posebnim propisima utvrđuje Vlada Federacije BiH.
Brodar je dužan osigurali peljaru smješlaj i ishranu kao i oficirima broda.


Član 7.


Peljarenje plovila, bez obzira da li je obavezno ili nije, ne oslobađa zapovjednika broda dužnosti upravljanja plovidbom i manevriranjem plovilom, te odgovornosti koje iz toga nastaju.
Brodar koji se koristi uslugama peljara odgovara za radnje i propuste peljara jednako kao i za radnje i propuste člana posade svog broda.


Član 8.


Za naknadu štete što je peljar prouzroči brodaru plovila koji se koristi uslugama peljarenja odgovara društvo u kojem je peljar zaposlen u trenutku nastanka štete.


Član 9.


Ova Odluka je privremenog kataktera, stupa na snagu narednog dana poslije objave u "Službenim novinama Federacije BiH" i važi do donošenja propisa na nivou Bosne i Hercegovine.


V broj 1024/09
23. decembra 2009. godine
Sarajevo

Premijer
Mustafa Mujezinović, s. r.