I. OPĆE ODREDBE
Član 1.
Ovim Zakonom osniva se Razvojna banka Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem
tekstu: Banka) kao posebna finansijska institucija i utvrđuje:
1. položaj,
2. kapital,
3. vlasništvo,
4. ciljevi poslovanja i djelatnost,
5. ovlaštenja,
6. organizacija,
7. organi,
8. akta,
9. nadzor i revizija,
10. finansijski izvještaji,
11. raspored dobiti i pokriće gubitka i
12. druga pitanja od značaja za rad Banke.
Banka je razvojna i izvozna banka Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Federacija).
Cilj Banke je poticanje razvoja privrede i ukupnog društvenog razvoja, te poticanje održivog povratka na područje Federacije.
Banka iz stava 1. ovog člana posluje pod nazivom: "Razvojna banka Federacije Bosne i Hercegovine".
Skraćeni naziv Banke je "RB FBiH".
U poslovanju sa inozemstvon Banka se može koristiti firmom na engleskom jeziku koja glasi:
"Development Bank of the Federation of Bosnia and Herzegovina".
Sjedište Banke je u Sarajevu.
Banka ima svojstvo pravnog lica, osnovanog ovim Zakonom.
U funkciji regionalne i strukturne usklađenosti razvoja, Banka će osnovati i
regionalne organizacione dijelove.
Osnivanje organizacionih dijelova Banke utvrđuje se Statutom Banke.
Banka ima pečat koji sadrži tekst: "Razvojna banka Federacije Bosne i Hercegovine".
Banka se ne upisuje u sudski registar.
Nad Bankom se ne može provoditi stečaj niti likvidacija.
Banka može prestati s radom samo prestankom važenja ovog Zakona, odnosno na osnovu posebnog zakona.
Banka nije obveznik poreza na dobit.
Banka odgovara za svoje obaveze cijelom svojom imovinom.
Federacija jamči za obaveze Banke bezuvjetno, neopozivo i na prvi poziv bez izdavanja posebne garancijske isprave.
Odgovornost Federacije kao jamca za obaveze Banke iz prethodnog stava ovog člana je solidarna i neograničena.
Član 2.
Banka može osnivati i biti članica privrednih društava u Federaciji, Bosni i
Hercegovini i inozemstvu.
Banka može biti članica međunarodnih finansijskih institucija te međunarodnih organizacija nadležnih za područja poticanja razvoja ekonomije i učestvovati u njihovom radu.
Odluku o članstvu u društvima i organizacijama iz ovog člana donosi Nadzorni odbor Banke.
II. KAPITAL BANKE
Član 3.
Kapital Banke je u 100% vlasništvu Federacije.
Postojeći kapital Investicijske banke Federacije Bosne i Hercegovine d.d. Sarajevo
(u daljnjem tekstu: IB FBiH) danom stupanja na snagu ovog Zakona postaje kapital
Banke.
Kapital će se uvećati za iznos od 400.000.000,00 KM iz budžeta Federacije.
Iznos od 400.000.000,00 KM u jednakim obrocima osigurat će se putem budžeta
Federacije u naredne četiri godine, počevši od 2008. do 2011. godine.
Kapital Banke čini jedan poslovni udio u isključivom vlasništvu Federacije.
O povećanju i smanjenju kapitala, kao i dinamici uplate kapitala odlučuje Skupština Banke na prijedlog Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Vlada Federacije) uime Federacije.
III. CILJEVI POSLOVANJA I DJELATNOST
1. Ciljevi poslovanja
Član 4.
Ciljevi poslovanja Banke potiču, u okviru njenih nadležnosti, sistemski, održiv
i ravnomjeran ekonomski i društveni razvoj Federacije u skladu sa općim strateškim
ciljevima Federacije, a odnose se prvenstveno na:
a) finansijske ciljeve:
1. finansiranje obnove i razvoja privrede Federacije i povećanje zaposlenosti;
2. finansiranje privredne infrastrukture;
3. finansiranje unapređenja poljoprivredne proizvodnje;
4. finansiranje ruralnog razvoja i poticanje izgradnje modernih poljoprivredno-turističkih
seljačkih gazdinstava i razvoj ruralnog turizma;
5. finansiranje poticanja izvoza.
b) općedruštvene ciljeve:
1. unapređenje obrazovanja i uvođenje novih tehnologija i inovacija poslovnih
metoda;
2. podrška razvoju malog i srednjeg poduzetništva;
3. osiguranje izvoza roba i usluga iz Federacije od netržišnih rizika;
4. međunarodna promocija razvojnih mogućnosti Federacije;
5. unapređenje zaštite životne okoline;
6. stvaranje jedinstvenog ekonomskog prostora;
7. stvaranje proizvodnih lanaca domaćih proizvoda;
8. ravnomjerni razvoj kantona Federacije.
2. Djelatnost
Član 5.
U svrhu ispunjenja ciljeva iz člana 4. Zakona, Banka:
1. odobrava kredite i druge plasmane;
2. upravlja uime Federacije cjelokupnim domaćim i stranim sredstvima namijenjenim
razvojnim projektima;
3. prima novčane depozite namijenjene za finansiranje razvojnih projekata, kao
i za osiguranje povrata kredita;
4. obavlja poslove finansijskog lizinga;
5. daje sve oblike novčanog jemstva u zemlji i prema inozemstvu;
6. izdaje mjenice i obveznice i uzima kredite;
7. kupuje i prodaje potraživanja u cilju upravljanja kreditnim i drugim rizicima
(factoring);
8. obavlja poslove sa vrijednosnim papirima u skladu sa zakonom kojim se uređuje
emisija i promet vrijednosnih papira;
9. vrši usluge finansijskog menadžmenta;
10. obavlja ulaganja i vrši promet nepokretnom i pokretnom imovinom u cilju
upravljanja kreditnim i drugim rizicima;
11. obavlja ostale poslove u svoje ime i za svoj račun, u svoje ime i za tuđi
račun, kao i za tuđe ime i tuđi račun (komisioni poslovi);
12. obavlja ostale poslove koji proizilaze iz tač. od 1. do 11. ovog člana;
13. obavlja i druge finansijske poslove i usluge s ciljem provedbe djelatnosti
određenih ovim Zakonom i odlukama Vlade Federacije;
14. obavlja platni promet za korisnike usluga Banke;
15. kupuje i prodaje stranu valutu.
Depoziti se mogu primati u domaćoj i stranoj valuti.
Krediti i garancije mogu se odobravati u domaćoj i stranoj valuti.
Vlada Federacije može povjeriti Banci obavljanje i drugih finansijskih poslova, ako ocijeni da je to u interesu Federacije.
Odobreni krediti, izdate garancije i drugi poslovi Banke moraju biti osigurani na način uobičajen u bankarskom poslovanju.
Banka rizike u poslovanju svodi na najmanju mjeru rukovodeći se principima bankarskog poslovanja.
Član 6.
Novčane depozite iz člana 5. stav 1. tačka 3. ovog Zakona, koji pored kapitala
Banke predstavljaju izvore sredstava za poslovanje Banke, čine:
- novčana sredstva koja se budžetom Federacije osiguravaju u "Posebnom
dijelu Budžeta - plan razvojnih programa", koji se prema programima resornih
ministarstava finansiraju iz budžeta;
- novčana sredstva koja se budžetom osiguravaju za sve druge razvojne svrhe;
- novčana sredstva inozemnih i domaćih potpora (krediti i grantovi) namijenjena
za finansiranje razvojnih projekata koja se planiraju budžetom i
- novčana sredstva korisnika kreditnih sredstava Banke radi upravljanja kreditnim
i drugim rizicima.
Vlada Federacije u skladu sa Zakonom o budžetima u Federaciji Bosne i Hercegovine
("Službene novine Federacije BiH", broj 19/06) vrši osiguranje depozita
iz stava 1. ovog člana.
Član 7.
Banka ne posluje sa primarnim ciljem ostvarivanja dobiti, ali u okvirima utvrđenih
razvojnih ciljeva i razvojnih uvjeta finansiranja primjenjuje osnovne principe
rentabilnosti, likvidnosti i sigurnosti plasmana.
Član 8.
Za osiguranje izvora potrebnih za obavljanje djelatnosti iz člana 5. ovog Zakona
Banka može izdavati obveznice i druge dužničke vrijednosne papire i uzimati
zajmove i kredite.
Banka može pribavljati sredstva u Federaciji, Bosni i Hercegovini i inozemstvu.
Zaduženje iz stava 1. ovog člana odobrava Vlada Federacije.
Za obaveze Banke iz stava 1. ovog člana garantuje Federacija.
IV. ORGANI BANKE
Član 9.
Organi Banke su: Skupština, Nadzorni odbor, Uprava i Odbor za reviziju.
1. Skupština
Član 10.
Skupštinu Banke (u daljnjem tekstu: Skupština) čini Vlada Federacije.
Premijer Vlade Federacije je "ex officio" predsjednik Skupštine.
Nadležnost Skupštine:
Skupština odlučuje o pitanjima određenim Zakonom i Statutom Banke, a posebno
o:
1. strategiji i planovima poslovanja i razvoja;
2. finansijskim izvještajima Banke, rasporedu ostvarene dobiti i pokrivanju
gubitka;
3. zahtjevu za uplatama (povećanju) osnovnog kapitala;
4. izboru i opozivu članova Nadzornog odbora;
5. mjerama kontrole i nadzora nad vođenjem poslova;
6. donošenju i izmjeni Statuta Banke i
7. postavljanju zahtjeva za naknadu štete koje Banka može imati protiv članova
Uprave i Nadzornog odbora i zamjenika članova Uprave te o imenovanju zastupnika
u sudskom postupku, ako Banku ne mogu zastupati članovi Uprave ni Nadzorni odbor.
Statutom Banke se može proširiti nadležnost Skupštine, ali se iz njene nadležnosti
ne može izuzeti donošenje odluka iz stava 1. tač. 2. i 5. ovog člana.
Statutom Banke se uređuju postupci i dinamika održavanja Skupštine.
Skupština se redovno održava najmanje jednom godišnje.
2. Nadzorni odbor
Član 11.
Nadzorni odbor broji sedam članova.
Nadzorni odbor sačinjavaju predsjednik i šest članova koje imenuje i razrješava
Skupština na prijedlog Federalnog ministarstva finansija - Federalnog ministarstva
financija (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) u skladu sa zakonom.
Predsjednik i članovi Nadzornog odbora imenuju se istovremeno na period od pet
godina.
Isto lice može biti imenovano za predsjednika ili člana Nadzornog odbora najviše
dva puta uzastopno.
Predsjednik i članovi Nadzornog odbora mogu biti razriješeni i prije isteka
mandata na lični zahtjev ili u slučaju da ne postupaju u skladu sa zakonom,
aktima Banke, zloupotrijebe svoj položaj ili nastupe druge okolnosti nespojive
sa vršenjem dužnosti u Nadzornom odboru.
Predsjednik i članovi Nadzornog odbora moraju imati visoku školsku spremu ekonomske,
pravne ili tehničke struke i profesionalno iskustvo od najmanje pet godina.
Predsjednik i član Nadzornog odbora ne može biti lice:
a) osuđivano za krivično djelo i za privredni prijestup iz oblasti privrednog
i finansijskog kriminala pet godina od dana pravomoćnosti presude, isključujući
vrijeme zatvorske kazne i
b) kojem je pravomoćnom presudom zabranjeno vršenje aktivnosti u nadležnosti
Nadzornog odbora.
Predsjednik i članovi Nadzornog odbora ne mogu vršiti stranačke dužnosti u političkoj
stranci.
Predsjednik i članovi Nadzornog odbora ne mogu biti članovi organa nadzora,
upravljanja i rukovođenja bilo koje komercijalne banke.
Nadzorni odbor za svoj rad odgovara Skupštini.
Član 12.
Nadzorni odbor:
1) imenuje i opoziva članove Uprave;
2) daje prokure za pojedine programe;
3) nadzire poslovanje Banke;
4) nadzire rad Uprave;
5) utvrđuje poslovne ciljeve i strategiju poslovanja Banke;
6) utvrđuje prijedloge strategije održavanja visine, vrste i rasporeda kapitala;
7) donosi strategiju rizika i rizični profil Banke, te osigurava provođenje
politika i procedura za upravljanje rizicima;
8) usvaja izvještaje Uprave o poslovanju Banke po polugodišnjem i godišnjem
obračunu sa bilansom stanja i bilansom uspjeha kao i sve druge izvještaje iz
svoje nadležnosti;
9) usvaja godišnji izvještaj interne i vanjske revizije;
10) podnosi Skupštini na razmatranje i usvaja prijedlog godišnjeg izvještaja
o poslovanju Banke sa finansijskim izvještajem i izvještajima interne i eksterne
revizije, izvještaj o radu Nadzornog odbora i Odbora za reviziju, plan poslovanja
Banke za narednu poslovnu godinu;
11) zastupa Banku u odnosima sa članovima Uprave;
12) imenuje i razrješava Odbor za reviziju i Glavnog internog revizora Banke;
13) imenuje i razrješava Kreditni odbor, na prijedlog Uprave Banke;
14) predlaže raspodjelu dobiti i način pokrića gubitaka;
15) donosi uputstva i druga akta za provođenje kreditne politike;
16) formira rezerve na teret troškova za kreditne gubitke;
17) utvrđuje prijedlog Statuta Banke;
18) donosi poslovnike o radu Nadzornog odbora i Odbora za reviziju, te druge
opće i interne akte Banke, poslovne i druge politike i procedure;
19) formira povremene komisije i utvrđuje njihov sastav i zadatke;
20) osigurava provođenje odgovarajuće interne i eksterne revizije i
21) odlučuje o pitanjima koja ovim Zakonom ili Statutom Banke nisu data na odlučivanje
drugom organu Banke.
Član 13.
Vlada Federacije jednom godišnje podnosi Parlamentu Federacije Bosne i Hercegovine
na usvajanje izvještaj o poslovanju i planu poslovanja nakon njegovog usvajanja
na Skupštini.
Član 14.
Sjednica Nadzornog odbora održava se prema potrebi, a najmanje jednom tromjesečno.
Za održavanje sjednice potrebna je dvotrećinska većina ukupnog broja članova,
a za donošenje odluka Nadzornog odbora potrebna je prosta većina ukupnog broja
članova.
3. Uprava
Član 15.
Uprava organizira rad i rukovodi poslovanjem Banke.
Upravu čine predsjednik, potpredsjednik Uprave i izvršni direktori.
Predsjednika i potpredsjednika Uprave, te izvršne direktore imenuje i razrješava Nadzorni odbor putem javnog konkursa u skladu sa ustavnim odredbama o proporcionalnoj zastupljenosti konstitutivnih naroda.
Član 16.
Predsjednik predsjedava Upravom, rukovodi poslovanjem, zastupa i predstavlja
Banku, izvršava odluke Nadzornog odbora i Odbora za reviziju, te odgovara za
zakonitost poslovanja.
Predsjednik Uprave može prenijeti dio ovlaštenja na druga lica.
Mandat predsjednika Uprave je četiri godine i može biti obnovljen jedanput.
Položaj predsjednika Uprave, njegova ovlaštenja, odgovornosti i prava predsjednika Uprave utvrđuju se ugovorom između Nadzornog odbora i predsjednika Uprave.
Za vrijeme odsutnosti ili u slučaju spriječenosti predsjednika Uprave, Banku predstavlja i zastupa potpredsjednik Uprave.
Potpredsjednik Uprave imenuje se za isti period na koje je imenovan predsjednik Uprave.
Položaj potpredsjednika Uprave, njegova ovlaštenja, odgovornosti i prava utvrđuju se ugovorom između Nadzornog odbora i potpredsjednika Uprave.
Član 17.
Izvršne direktore imenuje i razrješava Nadzorni odbor na prijedlog predsjednika
Uprave na period za koji je imenovan predsjednik Uprave.
Izvršni direktori organiziraju rad, zastupaju Banku i odgovaraju za zakonitost poslovanja u poslovima i obimu utvrđenim pisanim aktom predsjednika Uprave.
Plaća i druga materijalna prava izvršnog direktora uređuju se ugovorom između predsjednika Uprave i izvršnog direktora, uz prethodno odobrenje Nadzornog odbora.
Član 18.
Članovi Uprave moraju imati visoku školsku spremu ekonomske ili pravne struke
i odgovarajuće profesionalno iskustvo od najmanje pet godina.
Članovi Uprave ne mogu biti lica:
a) koja su osuđivana za krivično djelo i za privredni prijestup iz oblasti
privrednog finansijskog kriminala pet godina od dana pravomoćnosti presude isključujući
vrijeme zatvorske kazne;
b) kojima je pravomoćnom presudom zabranjeno vršenje aktivnosti u nadležnosti
uprave i
c) koja su bila starija od 65 godina na dan imenovanja.
Članovi Uprave ne mogu vršiti stranačke dužnosti niti u jednoj političkoj stranci.
Član 19.
Članovi Uprave mogu biti razriješeni i prije isteka mandata na lični zahtjev
ili u slučaju da ne postupaju u skladu sa zakonom, aktima Banke, zloupotrijebe
svoj položaj ili nastupe druge okolnosti nespojive sa vršenjem dužnosti u Upravi.
Član 20.
Predsjednik i potpredsjednik Uprave za svoj rad odgovaraju Nadzornom odboru.
Izvršni direktori za svoj rad odgovaraju predsjedniku Uprave i Nadzornom odboru.
Član 21.
Banka ima sekretara kojeg imenuje i razrješava Nadzorni odbor na prijedlog predsjednika
Uprave, po prethodno objavljenom javnom konkursu.
Plaća i druga materijalna prava sekretara uređuju se ugovorom između predsjednika Uprave i sekretara, uz prethodno odobrenje Nadzornog odbora.
Sekretar je ovlašten za provođenje odluka Nadzornog odbora, Odbora za reviziju i predsjednika Uprave.
Sekretar je odgovoran za pripremu sjednica i vođenje zapisnika Nadzornog odbora i Odbora za reviziju.
4. Odbor za reviziju
Član 22.
Banka ima Odbor za reviziju koji imenuje i razrješava Nadzorni odbor.
Odbor za reviziju sačinjavaju predsjednik i četiri člana koji se imenuju istovremeno na period od četiri godine. Isto lice može biti imenovano za predsjednika ili člana Odbora za reviziju najviše dva puta uzastopno.
Odbor za reviziju:
1. odgovoran je za provođenje vanjske revizije;
2. prezentira Nadzornom odboru finansijske izvještaje;
3. nadgleda poslove interne revizije i
4. vrši reviziju finansijskog poslovanja Banke na zahtjev Nadzornog odbora i
o tome dostavlja izvještaj Nadzornom odboru.
Član 23.
Predsjednik i član Odbora za reviziju ne može biti imenovan iz grupe koja uključuje
predsjednika ili članove Nadzornog odbora i ne smije biti član Uprave ili zaposlenik
Banke, niti može imati direktni ili indirektni finansijski interes u Banci,
izuzev naknade na osnovu te funkcije.
Naknada i druga prava članova Odbora za reviziju utvrđuju se ugovorom na osnovu odluke Nadzornog odbora.
Odbor za reviziju direktno odgovara Nadzornom odboru.
5. Interna revizija
Član 24.
Banka ima Službu interne revizije (u daljnjem tekstu: Interna revizija) kojom
rukovodi Glavni interni revizor (u daljnjem tekstu: interni revizor).
Odluku o imenovanju i razrješenju internog revizora donosi Nadzorni odbor.
Interni revizor odgovoran je za: identifikaciju, praćenje i ocjenu rizika u poslovanju, provjeru da li je u Banci uspostavljen adekvatan sistem interne kontrole koji osigurava da se rizicima upravlja na način kojim se rizici smanjuju na prihvatljivu mjeru, praćenje usklađenosti poslovanja Banke sa zakonom, drugim propisima i općim aktima, te praćenje i ocjenu efikasnosti uspostavljenih poslovnih operacija u Banci.
U provođenju svojih nadležnosti interni revizor mora imati ovlaštenja za neograničen i neometan rad.
Interni revizor sarađuje sa Odborom za reviziju, a za svoj rad odgovara Nadzornom odboru.
Plaća i druga materijalna primanja internog revizora utvrđuju se ugovorom zaključenim između Nadzornog odbora i internog revizora.
6. Kreditni odbor i Komisija za likvidnost
Član 25.
Banka ima Kreditni odbor koji broji sedam članova koji su po funkciji članovi
Uprave, a imenuje ih i razrješava Nadzorni odbor na prijedlog Uprave Banke iz
reda izvršnih direktora.
Način rada, odlučivanja, prava i odgovornosti Kreditnog odbora utvrđuju se Statutom Banke i Poslovnikom o radu.
Član 26.
Banka ima Komisiju za likvidnost koja broji od tri do pet članova, imenuje je
i razrješava Uprava na prijedlog predsjednika Uprave.
Način rada, odlučivanja, prava i odgovornosti Komisije za likvidnost utvrđuju se Statutom Banke i Poslovnikom o radu.
V. AKTA BANKE
1. Statut Banke
Član 27.
Prijedlog Statuta Banke, odnosno njegove izmjene i dopune utvrđuje Nadzorni
odbor na prijedlog Uprave i dostavlja ga Vladi Federacije na usvajanje.
Statutom Banke obavezno se uređuju:
1. organizacioni dijelovi Banke;
2. organi Banke i njihov djelokrug;
3. unutrašnja organizacija i nadležnost ovlaštenih radnika;
4. organizacija, način rada, djelokrug i odgovornosti odbora i komisija;
5. sistem internih kontrola;
6. interna i vanjska revizija;
7. pravila poslovanja, opća akta i poslovne politike Banke;
8. način tehničke i finansijske kontrole u provedbi kreditiranja i
9. druga pitanja od značaja za rad Banke.
2. Opća akta
Član 28.
Opća akta, na prijedlog Uprave, donosi Nadzorni odbor.
Općim aktima Banke uređuje se unutrašnja organizacija rada i sistematizacija poslova i radnih zadataka, kao i druga pitanja od značaja za rad Banke.
3. Poslovne politike
Član 29.
Poslovne politike Banke osiguravaju potpunu primjenu međunarodnih računovodstvenih
standarda i međunarodnih standarda finansijskog izvještavanja, kao i primjenu
bankarskih principa i standarda u poslovanju.
Poslovne politike donosi Nadzorni odbor u skladu s Statutom Banke.
Banka će kao minimum osigurati donošenje sljedećih poslovnih politika:
- politike upravljanja kapitalom i očuvanje njegove vrijednosti;
- politike o poslovima kreditiranja i izdavanja garancija;
- politike primanja novčanih depozita;
- politike o načinu obavljanja poslova u svoje ime i za tuđi račun, kao i poslova
u ime i za račun drugih (komisioni poslovi);
- politike o definiranju, procjeni i tretmanu instrumenata osiguranja naplate
potraživanja;
- politike za identificiranje, mjerenje i procjenu rizika (kreditni rizik, rizik
likvidnosti, kamatni i devizni rizik, rizik izloženosti Banke prema jednom licu
ili grupi povezanih lica, operativni rizik i sl.);
- politike za upravljanje rizicima, te osiguranje dosljedne primjene svih internih
propisa u vezi sa upravljanjem rizicima;
- politike o formiranju rezervi za kreditne i druge gubitke;
- politike o preuzimanju (kupovini) imovine na osnovu nenaplaćenih potraživanja
iz kreditnih odnosa i njihove daljnje prodaje u cilju namirenja potraživanja;
- politike kamatnih stopa i naknada za bankarske usluge;
- politike o načinu upravljanja imovinom Banke;
- politike o upravljanju rizikom od pranja novca i finansiranja terorizma;
- politike uspostavljanja sistema internih kontrola i njihovog efikasnog funkcioniranja;
- politike o načinu rada interne revizije i angažiranja vanjskog revizora;
- računovodstvene i druge politike koje su neophodne za rad Banke.
Poslovne politike baziraju se na principima opreznog i solidnog poslovanja u skladu sa bankarskim principima, a s ciljem očuvanja supstance kapitala Banke.
VI. NADZOR I REVIZIJA
Član 30.
Nadzor nad poslovanjem Banke vrši Agencija za bankarstvo Federacije Bosne i
Hercegovine (u daljnjem tekstu: Agencija) u skladu sa ovim Zakonom, posebnom
odlukom Vlade Federacije o kriterijima i načinu vođenja nadzora nad poslovanjem
Banke, Statutom Banke i propisanim poslovnim politikama Banke.
Odluku iz stava 1. ovog člana Vlada Federacije donosi na prijedlog Agencije, uvažavajući specifičnosti poslovanja Banke osnovane ovim Zakonom.
VII. FINANSIJSKI IZVJEŠTAJ, RASPORED DOBITI I POKRlVANJE GUBITKA
3. Finansijski izvještaj
Član 31.
Nadzorni odbor usvaja godišnji izvještaj o radu Uprave, utvrđuje prijedlog godišnjeg
finansijskog izvještaja najkasnije do kraja februara tekuće godine za prethodnu
godinu.
Uz izvještaj o svom radu, o radu Odbora za reviziju, sa izvještajima interne i vanjske revizije, Nadzorni odbor, putem Ministarstva, podnosi na usvajanje Skupštini godišnji finansijski izvještaj o poslovanju Banke.
Poslovna godina je kalendarska godina.
Skupština usvaja godišnji finansijski izvještaj Banke najkasnije do 31. maja tekuće godine za prethodnu godinu.
3. Dobit
Član 32.
Nadzorni odbor utvrđuje visinu dobiti i predlaže Skupštini raspodjelu dobiti.
Skupština odlučuje o raspodjeli dobiti.
Dobit se raspoređuje na osnovu odluke kako sljedi:
- u rezerve Banke,
- u povećanje osnovnog kapitala Banke.
Banka ne plaća porez na dobit.
3. Gubitak
Član 33.
Ukoliko Banka iskaže gubitak u svom poslovanju on se pokriva na teret kapitala.
Ukoliko se nastali gubici ne mogu pokriti na način predviđen u prethodnom stavu, Skupština, po usvajanju godišnjeg finansijskog izvještaja Banke, donosi odluku o načinu i mjerama za pokriće nastalog gubitka.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 34.
Banka posluje u skladu sa ovim Zakonom i drugim zakonima ukoliko nisu u suprotnosti
sa odredbama ovog Zakona.
Ukoliko ovim Zakonom nije drugačije određeno, na organizaciju i poslovanje Banke na odgovarajući način primjenjuju se odredbe Zakona o privrednim društvima te odredbe Zakona o bankama, osim odredaba koje se odnose na odobrenja Agencije za rad, pružanje bankovnih i ostalih finansijskih usluga, te osnivanje filijala i pravnih lica, nadzor Agencije, osiguranje uloga, privremenu upravu, likvidaciju, stečaj i kaznene odredbe.
Na Banku se ne primjenjuju propisi o izdvajanju i održavanju obaveznih rezervi kod Centralne banke Bosne i Hercegovine te o ograničenju obima i dinamike porasta plasmana, propisi o organizaciji i načinu rada tijela državne uprave te propisi o državnim službenicima i namještenicima, propisi o sklapanju kreditnih i jamstvenih poslova vanbudžetskih korisnika, Zakon o osiguranju depozita, kao ni drugi propisi koji reguliraju odnosnu materiju.
Član 35.
Odluku iz člana 30. stav 2. ovog Zakona, Vlada Federacije donijet će u roku
od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog Zakona.
Član 36.
Banka može prestati sa radom samo u slučaju prestanka važenja ovog Zakona, ili
na osnovu posebnog zakona.
U slučaju prestanka rada Banke prestankom važenja ovog Zakona, sva imovina Banke koja preostane nakon izmirenja svih obaveza prenosi se vlasniku Banke - Federaciji.
Član 37.
Stupanjem na snagu ovog Zakona Banka preuzima sva prava i obaveze, uključujući
sve zaposlenike i imovinu IB FBiH.
Organi upravljanja i rukovođenja IB FBiH nastavljaju vršiti dužnost do izbora
novih organa.
Član 38.
Stupanjem na snagu ovog Zakona prestaje da važi Odluka o osnivanju i poslovanju Investicijske banke Federacije Bosne i Hercegovine d.d. Sarajevo - prečišćeni tekst ("Službene novine Federacije BiH", broj 67/06).
Član 39.
Propise za provođenje ovog Zakona donijet će Vlada Federacije u roku od 90 dana
od dana stupanja na snagu ovog Zakona.
Podzakonske akte za operacionalizaciju ovog Zakona donijet će federalni ministar finansija - federalni ministar financija u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu propisa iz stava 1. ovog člana.
Član 40.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenim
novinama Federacije BiH".
PREDSJEDAVAJUĆI
PREDSTAVNIČKOG DOMA
PARLAMENTA FEDERACIJE BiH
Safet Softić
PREDSJEDAVAJUĆI
DOMA NARODA
PARLAMENTA FEDERACIJE BiH
Stjepan Krešić